globalmoto_kveten





Téma: Elektromobil zadotujeme
 
17.10.2018 v 12:40
Tak jsem si precetl clanek co nam soudruzi v EU vymysleli a nestacim se divit.
Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi

Blokovaní uživatelé: bill56

1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 11:37 | Nahoru | #841
Tenhle výměnný způsob může fungovat u lahve na pivo za tři Kč, ale už u lahve na plyn si každý většinou hlídá, aby nedostal nějakou starou těsně před vypršením životnosti. Takže věřit, že mi tam nějaký automat nenarve fejk, resp. že k výměně někdo přistaví auto s fejkovou baterií???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 12:26 | Nahoru | #842

vilemx píše: Tenhle výměnný způsob může fungovat u lahve na pivo za tři Kč, ale už u lahve na plyn si každý většinou hlídá, aby nedostal nějakou starou těsně před vypršením životnosti. Takže věřit, že mi tam nějaký automat nenarve fejk, resp. že k výměně někdo přistaví auto s fejkovou baterií???



Vzhledem k tomu ze ta baterie neni tvoje a pristi tankování dostaneš jinou ti to muze byt celkem fuk ne?

Naposledy editováno 25.09.2019 12:26:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 14:57 | Nahoru | #843

gugo píše: rider777>



No ja bych rek' ze je to uplne jasny. Treba takova nakupni taska Hyundai kona electric zacina na 900 tis. Kc. Nejak me jeste nikdo nevysvetlil, proc bych si mel koupit auto, ktery ma mensi dojezd a standardni vybaveni za cenu tak minimalne dvounasobnou nez maji nakupni tasky se spalovakem. Ja ne bych mesuge.

O dalsich nevyhodach jako zdlouhave nabijeni , nejasne zivotnosti akumulatoru atd ani nemluvim.



Jenže když koupíš na firmu DPH dolu a jsi na nějakej 750 tisících, pro podnikatele je dotace na elektro auto 200 tisíc a máš auto za 550 000.

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 15:48 | Nahoru | #844
FJRPEPA> nojo kdyz budu chtit jako podnikatel nakupni tasku , tak 440 tis bez 110tis DPH je 330... kc... porad levnejsi. ale spis bych to videl na leasing coz nevim jak jde dohromady s dotacema.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 16:23 | Nahoru | #845

assassin píše: Vzhledem k tomu ze ta baterie neni tvoje a pristi tankování dostaneš jinou ti to muze byt celkem fuk ne?


Právě že ne. Pokud ti systém při další výměně odmítne baterii převzít, protože vyhodnotí nějakoý problém, tak tě čeká přinejmenším nějaká reklamace. Kolikrát jsem musel volat obsluhu u blbé přepravky v Tescu, kde šlo o prd. Prostě systém zálohy na baterii považuji v našich (i jiných) končinách za nereálný, a to kvůli mentalitě. Leda by se auta prodávala bez aku a podmínky pronájmu aku by řešily výše popsané ve prospěch nájemce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 16:34 | Nahoru | #846
assassin> Aby som bol objektívny: Čo ak chcem nabíjať doma, čo má byť (a podľa mňa aj je) jedna z výhod elektrického pohonu?

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 16:57 | Nahoru | #847

Metric píše: assassin> Aby som bol objektívny: Čo ak chcem nabíjať doma, čo má byť (a podľa mňa aj je) jedna z výhod elektrického pohonu?



emonomicky nevyhodny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 17:13 | Nahoru | #848

vilemx píše: Právě že ne. Pokud ti systém při další výměně odmítne baterii převzít, protože vyhodnotí nějakoý problém, tak tě čeká přinejmenším nějaká reklamace. Kolikrát jsem musel volat obsluhu u blbé přepravky v Tescu, kde šlo o prd. Prostě systém zálohy na baterii považuji v našich (i jiných) končinách za nereálný, a to kvůli mentalitě. Leda by se auta prodávala bez aku a podmínky pronájmu aku by řešily výše popsané ve prospěch nájemce.

To je jeden problém, další věc je že ty baterky do aut vážej stovky kilo, jsou většinou někde dole kvůli těžišti, třeba v dvojitý podlaze, no a připojení pro přenos takovýho příkonu taky asi nebude jak zapnout cirkulárku do zásuvky Neříkám že je to neřešitelný, ale určitě ne rychle, musela by proběhnout nějaká standardizace baterií, "konektorů" a vymyslet umístění aby je šlo měnit, prd se v tom vyznám ale sranda to nebude, A navíc by se museli výrobci dohodnout, to půjde možná v Číně kde to Mao Ce Tung nemo kdo tam teď velí lehce nařídí.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 17:23 | Nahoru | #849

vilemx píše: Právě že ne. Pokud ti systém při další výměně odmítne baterii převzít, protože vyhodnotí nějakoý problém, tak tě čeká přinejmenším nějaká reklamace. Kolikrát jsem musel volat obsluhu u blbé přepravky v Tescu, kde šlo o prd. Prostě systém zálohy na baterii považuji v našich (i jiných) končinách za nereálný, a to kvůli mentalitě. Leda by se auta prodávala bez aku a podmínky pronájmu aku by řešily výše popsané ve prospěch nájemce.



nevim jestli to uz KTM spustili, ale treba freeride bys mel koupit bez baterky a tu ti ktm bude pronajimat.... tzn ano tohle je jeden ze scenaru, baterka nebude tvoje, kdyz ji system preda do tveho auta jako ok, mel by ji i nasledne prevzit pri vymene, samo ze uz dnes jsou baterky narvany elktronikou, monitoruje to a vyhodnocuje kde co. dneska maj i blby modelarsky akupacky na sobe chip, pripojis ji na nabijecku a podle chypi nabijecka pozna co je to zac, nastavi parametry nabijeni a loguje pocet nabiti, stav aku atd atd... tohle vse jde docela elegantne resit. to si myslim, ze baterie maji zatim uplne jiny zasadni problemy...

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 17:24 | Nahoru | #850

Metric píše: assassin> Aby som bol objektívny: Čo ak chcem nabíjať doma, čo má byť (a podľa mňa aj je) jedna z výhod elektrického pohonu?



tak pokud mas dost silnou pripojku, tak zapojis do nabijecky a celej ten vymennej modul se bude nabijet jako by byl soucasti auta, opet, tohle nevidim jako problem... to bude problem tech 40kW a vic co budes potrebovat aby zvladla tvoje pripojka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 17:27 | Nahoru | #851
TomElefant750> tak uz dnes jedou globalne automobilky podle nejakych pravidel - emise atd... nakazat standard format baterie neni uplne nemozne (samo nepujde to zase tak lehce)

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 17:31 | Nahoru | #852

assassin píše: TomElefant750> tak uz dnes jedou globalne automobilky podle nejakych pravidel - emise atd... nakazat standard format baterie neni uplne nemozne (samo nepujde to zase tak lehce)


No vidím tam plno probloémů, moc si to představit neumím, na druhou stranu svět je plnej věcí který si neumím představit, tak za pár let uvidíme (nebo neuvidíme, podle toho co budem pít)
Čau, Tom

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

25.9.2019 v 18:03 | Nahoru | #853

assassin píše: nevim jestli to uz KTM spustili, ale treba freeride bys mel koupit bez baterky a tu ti ktm bude pronajimat....

Jenže to se jedná o pár zákazníků, kteří se snad znají i křestním jménem. Takže jakýkoliv výjeb vyjde jednou, dvakrát? Ale jakmile by se to rozšířilo na plebs, tak rozkvete černý trh, který se na něčí úkor bude muset zásobovat zdravými kusy.

Naposledy editováno 25.09.2019 18:03:50

1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 09:41 | Nahoru | #854
Nevim jak ostatní,asi to budou mít stejný,ale Tesla určitě hlídá ideální teplotu při nabíjení.
I když sem odpůrce,tak sem si do garáže ten "motorovej" proud zavýst nechal ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 10:12 | Nahoru | #855
zmulin> mas tam 50 kW jo ?

Naposledy editováno 26.09.2019 10:12:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 10:52 | Nahoru | #856

vilemx píše: Právě že ne. Pokud ti systém při další výměně odmítne baterii převzít, protože vyhodnotí nějakoý problém, tak tě čeká přinejmenším nějaká reklamace. Kolikrát jsem musel volat obsluhu u blbé přepravky v Tescu, kde šlo o prd. Prostě systém zálohy na baterii považuji v našich (i jiných) končinách za nereálný, a to kvůli mentalitě. Leda by se auta prodávala bez aku a podmínky pronájmu aku by řešily výše popsané ve prospěch nájemce.


Si asi trochu protiřečíš, ne? Proč by ti systém výměny měl šoupnout špatnou baterku a pak jí vyhodnotit jako podvodnou při zpětném odběru? Snad by jí vyhodnotil jako vadnou při převzetí od toho podvodníka?

mně teda osobně tenhle systém výměn přijde smyslupnější, než se snažit o nesmyslné přemáhání fyzikálních zákonů v podobě extrémního dobíjení vysokými proudy. Ostatně Porsche Taycan ukazuje, že sice nazízí "zázračnou" rychlost dobíjení a chlubí se až 270kW výkonem rekuperace, ale dojezd má naprosto mizerný. Ani nepřekonává 10 let starou Teslu S. Tenhle systém výměn by mohl být založený na nějakém standardizovaném modulu třeba 1.5x0.5m půdorys, který by se vešel 1x do smarta, 3x do sedanu nebo 45x do velkého MPV/dodávky/SUV. Cvak-cvak. Ani nemusíš vystupovat z auta a za pár desítek vteřin musí být hotovo. Baterie se dají dobíjet "šetrně" menším výkonem.

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 11:00 | Nahoru | #857
karf> me by tedy zajimalo technicky reseni, jak do auta at uz z jakykoliv strany chces dostat 1.5x0.5m aniz bys musel neco slozite rozebirat , treba podlahu. Asi bych si to dokazal predstavit jako nejaky "palivovy tyce" ktery nekam zasunes, ale to zas nebude mit ten pozadovenej objem. A hlavne by se vsichni museli dohodnout na ty unifikaci, coz pokud jim to nekdo nedemokraticky nenaridi asi jen tak nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 12:17 | Nahoru | #858

karf píše: Si asi trochu protiřečíš, ne? Proč by ti systém výměny měl šoupnout špatnou baterku a pak jí vyhodnotit jako podvodnou při zpětném odběru? Snad by jí vyhodnotil jako vadnou při převzetí od toho podvodníka?


Neprotiřečím. kolikrát jsem dostal zboží na paletě, kterou následně ten samý prodejce nevzal zpátky, protože byla poškozená. Také nepíšu, že tu podvodnou bych tam vracel já. Ale někdo, kdo nafasuje zdravou, doma přehodí a úmyslně vrátí fejk. Když oblbnutí HW ochrany se vyplatí u náplní do tiskáren, kde jde o stovkové položky za originál náplň, tak to prostě bude lákat i u akupacků za sto tisíc.

gugo> technicky si to dovedu představit, vždyť A-čko Mercedes s dvojitou podlahou už nějaký ten pátek jezdí. Sice nemá "mezipatro" kvůli baterkám, ale v principu to není neřešitelné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 12:41 | Nahoru | #859
vilemx> tak u nektrejch provedeni karoserie je to asi proveditelny lip u nekterych hur. Ja si jen nedokazu predstavit , ze se vsichni sborem dohodnou na nejakem unifikovanem reseni , protoze kazdej chce nejakej typ auta , design atd. Vem si kam bys to cpal treba u nejaky vocucoidni alfy.
Uz vidim tu debatu jak italskymu designerovi vysvetlujes ze tady vzadu to musi byt hranate a vysoke asi tak 30 cm aby si tam mohl nacpat baterky

Ale je mozny ze na to jen koukam optikou troglodyta, kterej si mysli ze auto je tu od toho aby me slouzilo nebo aby snim byla zabava, ne od toho aby plnilo vlhke sny kdejaky vysinuty aktivistky. To pak muzeme vsichni nafasovat elektrifikovanou verzi fiatu multipla , nejlip na trojelich co ti natahnou mezi praci a domovem.

Naposledy editováno 26.09.2019 12:42:07

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 12:57 | Nahoru | #860

gugo píše: zmulin> mas tam 50 kW jo ?



No to vižežejo Standartní 380ka stačí na nabití do rána i u velkýho SUV,který stejně neplánuju.Mi připadá smysluplnej tak skútr do města,max malý auto na to samý a stejně sem si vědomej,že až budeme mít ve městě zase v zimě smog,tak bude převážně kuli elektrárnám..

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:07 | Nahoru | #861

gugo píše: nemako> tak jestli jsem si dobre vsimnul tak nejaky unifikovany reseni baterek neni, takze u pumy to tezko vymenim.

já nemyslel,že to zavedou od prvního ledna jen vím o mnoha věcech,který kdybych řed třiceti lety někomu povídal,tak bych byl u chocholouška jako doma. například že nakoupím,zaplatím hodinkama a jedu domů,nebo že vyfotím telefonem v austrálii klokana a za vteřinu na něj budeš čumět v neveklově

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:12 | Nahoru | #862

gugo píše: nemako> tak jestli jsem si dobre vsimnul tak nejaky unifikovany reseni baterek neni, takze u pumy to tezko vymenim.

já nemyslel,že to zavedou od prvního ledna jen vím o mnoha věcech,který kdybych řed třiceti lety někomu povídal,tak bych byl u chocholouška jako doma. například že nakoupím,zaplatím hodinkama a jedu domů,nebo že vyfotím telefonem v austrálii klokana a za vteřinu na něj budeš čumět v neveklově zrovna tak tu za třicet let můžou lítat vznášedla na vodíkovej pohon,nebo jezdit autonomní taxíky na elektřinu. jedna věc mi připadá jistá,že takhle to dál nejde,města jsou zacpaný autama,většina jich je zaparkovanejch a zbytek poskakuje v kolonách s jedním člověkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:15 | Nahoru | #863
nemako> nojo jenomze tenhle vyvoj kterej zminujes byl popohnanej trznim mechanismem. Zato ted je ten mechanismus tak nejak opacnej...dotacni a centralne planovanej. A vis sam jak to bylo v centralnim planovani s inovacema

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:23 | Nahoru | #864
gugo> já bych využil to,co už dneska existuje. malýho zmrda,klidně smarta s dojezdem 100km. 95% toho,na co potřebuju auto bych s tím pojezdil a v garáži bych měl normální auto na delší cesty,nebo na tahání vozíku. je fakt píčovina jezdit na nákup 5 km dvoutunovým naftovým kombíkem. takovej elektromobil dneska už dávno existuje a je mi jedno,jak dlouho se nabíjí,přijedu,dám to do zásuvky a ať se dobíjí do rána. pokud bych bydlel na sídlišti,kde je zázrak i zaparkovat,tak to je jiná,tam je to asi fakt na hovno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:29 | Nahoru | #865
nemako> ale jako jo, na nakupy proc ne. Donedavna jsme meli nakupni strelu, ale mit doma 3 auta me prijde trochu zbytecny a neekonomicky. Takze drzet si na nakupovani jeden eletkromobil ...ale zeptam se Cucaka jeslti misto minicoopera nebude chtit neco do zasuvky Takze je fakt ze na nakup jedu tou 2t dodavkou nebo 2t SUV , zas pokud zakalkulujes ty naklady CO2 na vyrobu elektromobiolu nevim jestli nevyjde cistejc jezdit na nakupy 2t autem nez kupovat separe na nakupy elektrovozitko.

1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:38 | Nahoru | #866
Ten výměnný systém si dokážu představit třeba u elektroskútrů (tam to tuším v singapuru i funguje) ale u aut moc ne - tam ta baterka je velká, těžká, tečou tam velké proudy - a všechny konektory s pohyblivé spojení jsou problematické, konstrukce by s tím musela počítat a bylo yb to další omezení ve výrobě

on to bude i právní problém - v dnešní přeregulované společnosti by výměnu musel dělat kvalifikovaný pracovník nikoliv uživatel - řešilo by se kdo by nesl odpovědnost za případný problém atd.

Ad domácí nabíjení - vzhledem k neustálému tlaku na změny financování elektřiny směrem ke zvýšení plateb za rozvodnou síť a rezervaci výkonu tak mít silný 3F jistič taky nebude úplně nejlevnější

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:42 | Nahoru | #867
Honza-TA950> já pamatuju dobu,kdy bylo absolutně nepředstavitelný,že by sis u pumpy sám natankoval. tak se vrátíme zpátky,jen místo pumpaře bude baterkář

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:43 | Nahoru | #868

gugo píše: Uz vidim tu debatu jak italskymu designerovi vysvetlujes ze tady vzadu to musi byt hranate a vysoke asi tak 30 cm aby si tam mohl nacpat baterky

Tak dneska to musí mať nejakú kapotu, ktorá poskytuje vyššiu ochranu chodcom. (Princíp presne neviem, ale je to jedno.) Takže dizajnéri už pracujú s istými obmedzeniami. Neviem, ako si to predstavuješ, to by sme sa zasekli už asi na tom, že motor musí mať chladič s istým prietokom vzduchu...

(reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:44 | Nahoru | #869

gugo píše: nemako> ale jako jo, na nakupy proc ne. Donedavna jsme meli nakupni strelu, ale mit doma 3 auta me prijde trochu zbytecny a neekonomicky. Takze drzet si na nakupovani jeden eletkromobil ...ale zeptam se Cucaka jeslti misto minicoopera nebude chtit neco do zasuvky Takze je fakt ze na nakup jedu tou 2t dodavkou nebo 2t SUV , zas pokud zakalkulujes ty naklady CO2 na vyrobu elektromobiolu nevim jestli nevyjde cistejc jezdit na nakupy 2t autem nez kupovat separe na nakupy elektrovozitko.

je mi u prdele,jakej vliv to má na co2,jen mi připadá na hovno jezdit vlastně skoro furt se studeným autem a vozit v ně, kubíky vzduchu sem tam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

26.9.2019 v 13:44 | Nahoru | #870
nemako> V meste sa dá kopa vecí obslúžiť MHDčkou, almaru alebo čo nekupuješ každý deň a nákup pre 4-člennú rodinu na pár dní sa odniesť dá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist