globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Modulární helmy 2018
27.9.2018 v 04:28
Zdravím, rád bych opět rozpoutal diskuzi ohledně nabídky modulárních helem neboť se po důkladném uvážení právě pro takové poohlížím a především od těch co už nějakou mají by mě zajímaly jejich zkušenosti zvlášť proto, že nebudu mít možnost si helmu projet a vyzkoušet - začínám teprve dělat autoškolu a i když mám od kamaráda půjčenou 3/4 přece jen bych raději už koupil vlastní helmu.

Sice jsem už jedno téma o modulárních přilbách našel, ale protože se to tam zvrhlo mnohem více ke klasickému tématu integrálku nebo nic a o konkrétních modulárních helmách jsem se toho tam mnoho nedočetl. A protože se k tomu jistě bude schylovat i tady tak se rozepíšu proč věřím, že pro mě je opravdu modulární helma tou nejlepší volbou.

Rozhodně nepopírám bezpečnost integrálky, ale jako pro obrýleného kuřáka je pro mě prostě moc nepraktická. Jsem ochotný pro své pohodlí udělat nějaký ten kompromis v bezpečnosti, stejně jako po dvaceti letech ježdění na kole kdy jsem mnoho let žádnou helmu neměl a nakonec dospěl k tomu, že helmu vozím sebou a nosím ji podle potřeby - zpravidla na rušnějších silnicích, v dešti, v zimě a v obtížném nebo neznámém terénu. Ne že bych měl iluze, že se mi za pěkného pořasí na dobře známé cestě s minimálním provozem nemůže nic stát, ale prostě ta rizika jsou pro mě dostatečně malá na to abych jel bez helmy a naopak, pokud jedu za šera v dešti u krajnice tak příliš velká na to abych si troufl jet bez helmy.

Zavrhl jsem čistokrevnou 3/4 sice pro kochače na cruiserovi nebo chopperovi který se projíždí v osmdesátce po okreskách, občas zajede do města a neleze na dálnici nejspíš plně dostačující a nejstylovější volba ale když se na motorce budu učit tak nemám zkušenosti abych si to s klidným svědomím troufnul a u Matyho by mě v takovém škopku určitě taky nepochválili ;)

Takže možnosti zůstaly vyklápěčka, překlápěčka a modulárka. První dvě nemusím vysvětlovat a jako modulárky beru jen helmy co mají dvojitou evropskou homologaci ne ty kde je přez hubu jen kousek tenkého plastu proti mouchám. Přečetl jsem hromadu recenzí, shlédnul hromadu testů a modulárky vyšly mnohem lépe než jsem čekal. V prvním tématu většina lidí pochybovala jestli ten odnímatelný chránič brady vůbec k něčemu je. Jenže kdyby nebyl tak by helma nikdy nezískala dvojí homologaci tak jsem si k tomu dohledal co se dalo, EC 22 funguje na základě reálných testů které se provádějí před tím než se helma pustí do prodeje, tím, že je helma modulární nezíská žádné úlevy na tom co musí splnit, pokud chce homologaci plné uzavřené helmy prochází stejnými testy jako integrály a klapačky. Pokud je nesplní tak získá homologaci pouze jako 3/4 helma (jet). Našel jsem i nějaké amatérské testy, youtube a tak dále, rozmlátí helmu, dobře to vypadá a i když jejich metody nejsou zrovna exaktní a popravdě homologační laboratoři věřím víc je zajímavé vidět to na videu. A překvapivě testy bradových chráničů u modulárek dopadly mnohem lépe než většina skeptiků čekala, často lépe než testy vyklapěček a překlapěček. (pěkný je třeba test Nolan N44 od FortNine)

Z fyzikálního hlediska to podle mě zas tak překvapivé není. Všechny tyhle chrániče jsou z pevného a opravdu hodně silného ale pružného plastu a je pevně zacvaknutý. Když drhnete hubou o asfalt nemůže se odklopit, díky pružnosti nepraskne a je příliš tlustý aby se prodřel. Stejně tak díky kombinaci pružnosti a pevnosti musí velmi dobře pohltit energii při nárazu. Zámek může zklamat stejně jako u vyklapěčky které mají obecně s otevřením během nárazu často problémy (třeba Shark Evoline 3 se během sharp testů otevřela při nárazu v 50% případů což mě od jejího koupě dost odradilo i když se mi jinak Mezcal verze sakra líbí) jenže zatímco u vyklápěčky kdy jde energie nárazu kolmo nebo přímo ve směru otevření takže se může otevřít během nárazu u modulárky jde proti těm zámkům a otevře se až když se tlak na zámky uvolní tedy až po nárazu.

Takže modulárka je minimálně dost bezpečná na to aby splnila homologační testy pro uzavřenou helmu, oproti výklopce má i pár bezpečnostních výhod, je výrazně lehčí a menší takže je při nárazu méně zatěžuje krční páteř a to je výrazné plus při pádu na kteroukoli část helmy nejenom na bradu a je v ní mnohem lepší výhled - všechny modulárky skoro vůbec neomezují výhled jak horizontálně tak vertikálně. Když pominu bezpečnost tak lehká pohodlná helma s ohromným výhledem je pro kochače taky naprostý ideál. Hluk neřeším, to je problém při trochu jiných rychlostech než které mě osobně lákají.

Takže toliko teorie po pečlivém výzkumu a dlouhém rozvažování. Samozřejmě supersporťáci napíšou, že by si na hlavu nic jiného než integrálu nevzali (v těch rychlostech se jim nedivím, já bych zas nevlezl na supersport) a staromilní čopráci zase, že moderní modulárka bude na čoprovi jak pěst na oko (nic co by nepořešila nějaká pěkná unikátní s motorkou sladěná úprava) ale co mě teď spíš zajímá jsou zkušenosti těch co už nějakou tu modulárku mají, vyrojilo se jich totiž docela dost a i když vím, že nějakou chci tak bych potřeboval zkušenosti majitelů abych dobře vybral kterou. Samozřejmě si jí ještě zkusím, ale všechny pohromadě v jednom krámě je nikde nemají. A jestli jsem nějakou modulárku ve svém pátrání minul tak jí určitě přidejte.

Nolan N44/ N43
Jedna z prvních modulárek, také jsem na ně našel nejvíc testů ve kterých si obě verze vedly dost dobře, jsou si dost podobné, odrazuje mě hlavně hodně divoký futuristický design.


Nolan N40-5 GT
Novější verze, je na ní méně recenzí ale těch pár co jsem našel hodně pozitivních, prý vylepšení oproti 44/43 rozhodně vypadá o dost lépe.


Caberg Hyper X
Vzhledově můj favorit, vypadá jako normální klasická helma, je také o poznání levnější než Nolany ale nejsem si jistý jak je na tom stejně jako následující Airoh s kvalitou zpracování a materiálů.


Airoh Executive
Má velkou výhodu, že se dá podbradník připnout dozadu, ale stejně ježdění bez něj moc neplánuji.


Airoh J106
Hodně divoký styl, mám rád ekcentrické věci ale na čopra by se asi hodila leda v nějaké post-apo úpravě :) Chránič brady je sice širší, ale na videu nevypadá tak pevně a masivně jako u Nolanu a Cabergu.


Cyber US-101
Pro úplnost, sám bych do tak levné helmy nešel, vypadá spíš jako něco na maškarní než funkční helma. A ta brada v porovnání s alternativami také nic moc, vypadá že je ze stejně tvrdého plasu jako zbytek helmy a má mrňavé zámky, u téhle bych byl při nárazu také skeptický. Také uvádí jen že má homologaci, ale ne jestli dvojitou.


Naposledy editováno 02.10.2018 15:31:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Modulární helmy 2018

1.10.2018 v 18:48 | Nahoru | #1
cuir> Samozřejmě, že je třeba vyzkoušet těch helem víc a nesedne každá i když u hromady lepších značek je možnost si ten vnitřek helmy hodně poupravit, vrstvený molitan atd. konec konců výrobce samozřejmě chce aby zrovna ta jejich helma sedla na co největší počet hlav. To přece neznamená, že nemá cenu ptát se na zkušenosti ostatních. Pokud mi někdo napíše, že mu po měsíci prasklo tohle a tamto, rozbil se zámek a v helmě něco klepe tak si její koupi dvakrát promyslím i kdyby mi sedla jak prdel na hrnec. Materiály a kvalita se sice dají do jisté míry ohodnotit už při nákupu, ale nikdy nevíš, co udělají po měsících nebo letech používání. A co se týče praktických funkcí jako je ventilace, ovládání sluneční clony, jednoduchost čištění atd. tak to jsou obecně věci ve kterých člověk najde případné problémy až užíváním.

zmulin> Je to sice trochu mimo téma ale skůtr vážně nechci, kromě toho, že to je podle mě asi nejošklivější "motorka" kterou kdo kdy stvořil tak hlavní výhoda skůtru je, že je ovládáním a posezem určený lidem kteří nejsou zvyklí na jednostopá vozidla, především na řidiče aut. Jenže já jsem naopak zvyklý jen na jednostopá vozidla takže když jsem na skůtru je přišlo mi to tak hrozně neintuitivní, že jsem měl větší problémy na 80cc skůtru než na 250 jawě na kterou jsem i po letech kdy jsem motorku nesedlal prostě sednul a jel, trochu jsem zápasil s řazením ale do půl hodiny jsem celkem sebevědomě řádil v terénu. Na skůtru jsem si připadal jak když se snažím jezdit na kancelářské židli. Deset kiláků bych na tom asi odjel, ale představa, že na tom jedu třeba tři sta a užívám si cestu... to asi ne.
A navíc já chopper nechci abych s ním dělal parádu a někoho oslňoval. Chci ho prostě protože se mi líbí, cruisery a choppery jsem měl rád už od dětství a vždy plánoval, že si jednou nějakého pořídím. A chopper pro asiaty? To je nesmysl, na chopperech od suzuki, hondy a yamahy jezdí celý svět, už před mnoha lety když se generálního ředitele HD zeptali proč HD nevyrábí žádnou motorku pro začátečníky tak odpověděl, že nemusí protože to honda dělá za ně. Nový motorkář začně na něčem menším od hondy nebo třeba suzuki a když se otrká splní si sen a koupí si HD. Nebo v mém případě spíš indiána ;) Ani nejde o to, že bych HD nebo indiána nemohl teď dovolit, ale kromě toho, že je to pro začátelčníka zbytečné silné a jankovité tak vždyť bych se jen pořád bál s tím někam jet a někde to nechat. Na ježdění na akce, za kamarády, na fesťáky atd. postarší chopper ideální volba právě proto, že neni jen na parádu a dá se normálně používat a když pojedu za kamarádem a něchám ho na řetězu u lampy tak ho tam s největší pravděpodobností druhý den najdu.

Ferda22> Co to jsou modulárky a jak se liší od odklápěček jsem psal v prvním příspěvku.

mickaelb> Super, díky za zkušenost. Přesně tak jí chci používat.

Naposledy editováno 01.10.2018 18:56:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Modulární helmy 2018

1.10.2018 v 20:36 | Nahoru | #2
Wolfgar> OK,jenom mě to napadlo.Sám mam radši normální motorky taky,ale kdybych měl víc cestovat ve dvou,tak se nad velkoskutrem zamyslim..
Pro asiaty sem myslel velikosti a výkonem.Ne zemí původu .HD děla i petikila,ale k nám se to nedováží ..
Téma je zamknuto


TOPlist