Pročetl jsem snad všechna fora ohledně karburátorů,ale pro to, co se mi stalo jsem odpověď nikde nenašel.
Vyčistil, srovnal hladiny (opakovaně), přestavil jehly z 2. drážky od spoda na druhou od shora. Nové svíčky, olej, filtry. Po nahození evidentně chudé, z volnoběhu na střed ot. se dusila, střílela do sání prostě nešla. Zkusil jsem dát jehly na třetí od spoda a okamžitě šla jako fík. Přechody bez problému, žádné šlehání do saní, či na druhou stranu, super!
Po cca 40km bezvadné jízdy jízdy jsem začal slyšet plácání do výfuku, později díra od 3000 ot, později zdechla a nešla natočit. Po velkém úsilí znovu naskočila, ale velká díra, fungovalo cca od 4000 ot. Hrůza!. Cestou domů, sežrala snad i trávu kolem silnice. Přijíždím ke garáži a bylo to lepší. Vyndal jsem svíčku a černá jak uhel (dalo se čekat) vrátil na zpět a zkusil natočit. Efko chytlo jak nic, přechody, akcelerace, vše super. Projel jsem ji cca 7 km a po předchozích problémech ani pamatátka!
Už jste někdo z Vás podobného zažil? Víte někdo co to může být?
Aleš
3 reakcí na tento příspěvek Opět karburátory
Když jsem skládal karbce, dal jsem jehly na druhý zářez od shora jak jsem se na ne jednom vlákně dočetl a Ty též potvrdil. Po nahození a ohřátí směs zjevně chudá, při pomalém přechodu z volnoběhu na vyšší ot. se dusila, občas práskla do sání. Zkusil jsem tedy dát jehlu o drážku níž, ale již na motorce což víte, že není zrovna zcela easy. No a jak jsem spěchal, chtěl jezdit, tak mi vypadla podložka pod pružinou a byl jsem tak "úspěšný" že u obou kabců. Dnes zjištěno, napraveno, nechal jehly na třetí od shora. Jela docela dobře, jen při stažení plynu blafe do výfuku (nevím zda je to normální), naměřená spotřeba 5,3. Zkusil jsem pak dát dát jehly na druhý zářez. Sice si občas střelí, horší na malých otáčkách, spotřeba 4,5 ale svíčka šedá, takže blbý - chudý. Bohatost je 4,5 ot. jak jsem se někde dočetl. (může to mít zásadní vliv?).
Jinak: Karbce po rozebrání jako nové, vyčistěno petrolejem, mebrány jak nové, měněny o-kroužky pod rámečkem plováku a pod jehlovým ventilem, jehlové ventily podle manuálu ok. Ostatní mi připadalo též ok. Hladiny seřízeny hadičkovou metodou a po seřízení cca 10x přezkoušeno. Hladina mi vyšla přesně na spáru plovákovky u obou.
Zítra zkusím hodit jehly opět na třetí zhora (má být hezky), ale vím, že to není asi ono, když se to řeší jehlou, nebo se mýlím a spotřeba? Neplaším a má se spokojit s cca 5,5 l.?
A kvalita benzinu? Kupuji u Benziny efectu a přidávám Vif aditiv. U nafťáka s aditivem této značky mám velmi dobré zkušenosti, tak si říkám, že třeba Vif umí benzín podobně jak naftu a že ten babišův lektvar o něco zlepší, aneb je to možná placebo.
...Tak dnes jsem karburátory znovu vyhodil ven a zjistil, že jeden z jehlových ventilů vytlačil okroužek, který nabobtnal ven z díry, což byl celý problém. Dán o něco menší. (materiál NBR 70 není asi to nejlepší). Další, že i když před tím mi to šlo, tak nyní jsem nebyl schopen seřídit hladiny. Jednou byla vysoká, jednou nízká a podstatný vliv měla výška nálevky nad karbci. nakonec jsem seřizoval hladiny přímo na motorce, tedy nasadil na příruby a připojil palivo z nádrže a měřil. Napočtvrté obě hladiny přesně. Po nahození a poladění bohatosti volnoběhu se mi to jeví jako dobré, díra a střílení je pryč. Zítra půjdu prozkoušet jízdou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 | Sleepy.Peet | 25 | 30.9.2023 v 17:15 DavR1 |
Parťák na převoz-přejezd BMW F650 d... BMW F 650 | Sleepy.Peet | 5 | 10.9.2023 v 18:16 datima |
Dílenská příručka BMW F 650 | OSÍÍÍK | 7 | 27.7.2023 v 22:31 hearthkore |