bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opět karburátory
14.9.2018 v 22:23
Zdravím přátelé,
Pročetl jsem snad všechna fora ohledně karburátorů,ale pro to, co se mi stalo jsem odpověď nikde nenašel.
Vyčistil, srovnal hladiny (opakovaně), přestavil jehly z 2. drážky od spoda na druhou od shora. Nové svíčky, olej, filtry. Po nahození evidentně chudé, z volnoběhu na střed ot. se dusila, střílela do sání prostě nešla. Zkusil jsem dát jehly na třetí od spoda a okamžitě šla jako fík. Přechody bez problému, žádné šlehání do saní, či na druhou stranu, super!
Po cca 40km bezvadné jízdy jízdy jsem začal slyšet plácání do výfuku, později díra od 3000 ot, později zdechla a nešla natočit. Po velkém úsilí znovu naskočila, ale velká díra, fungovalo cca od 4000 ot. Hrůza!. Cestou domů, sežrala snad i trávu kolem silnice. Přijíždím ke garáži a bylo to lepší. Vyndal jsem svíčku a černá jak uhel (dalo se čekat) vrátil na zpět a zkusil natočit. Efko chytlo jak nic, přechody, akcelerace, vše super. Projel jsem ji cca 7 km a po předchozích problémech ani pamatátka!
Už jste někdo z Vás podobného zažil? Víte někdo co to může být?
Aleš

Blokovaní uživatelé: HornisGSX

3 reakcí na tento příspěvek Opět karburátory

15.9.2018 v 00:08 | Nahoru | #1
Čištěno ultrazvukem? Jehlový ventily , membrány, "o" kroužky zkontrolovány a vyměněny? Tohle všechno dokáže nadělat pěknou paseku. On třeba ten jehlovej ventil stokrát zavře dobře a po stoprvní zůstane pootevřenej a máš toho naráz plný sání a bohatý jaxviňa. Taky to mám doma a taky jsem se s tím pěkně natrápil. Nakonec se osvědčilo co píšu výše + jehly druhej zářez odshora a bohatost 3,5 otáčky +/- 0,5 otáčky, podle potřeby.

2 reakcí na tento příspěvek Opět karburátory

15.9.2018 v 06:48 | Nahoru | #2
Tyhl debaty by meli cist ti odpurci vstrikovani.

(reakce na) Opět karburátory

15.9.2018 v 09:02 | Nahoru | #3
Romans512> tys mamlas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět karburátory

15.9.2018 v 13:10 | Nahoru | #4
V_i_c_i> ono BOHUZEL i lidi se strikackama po prechodu na E10 diky Qalitnim BB [Babisovejm Biosra*kam] prejde humor

Naposledy editováno 15.09.2018 13:11:02

Opět karburátory

15.9.2018 v 16:19 | Nahoru | #5
dovíra ti sitič? pokud je to studený jede vpoho a teprve až se zahřeje tak je bohata směs na obtíž

Opět karburátory

15.9.2018 v 17:02 | Nahoru | #6
HornisGSX> Ano. To, že jsem mamlas, je jak pro tazatele, tak pro mě velice přínosná informace. Důležitější však je, žes přišel ty, poodkryl něco maličko ze svého jistě rozsáhlého know-how, PORADIL, a významnou měrou tak přispěl k úspěšnému vyřešení tazatelova problému. A já ti jménem jeho i svým velice velice děkuji. Jsi jednička.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět karburátory

15.9.2018 v 17:06 | Nahoru | #7

sered píše: V_i_c_i> ono BOHUZEL i lidi se strikackama po prechodu na E10 diky Qalitnim BB [Babisovejm Biosra*kam] prejde humor



Nemyslim si ze by s tim moje GSXo melo problem. Spis se bojim o moji M-72. Ta uz nadava nekdy ted....

(reakce na) Opět karburátory

15.9.2018 v 19:07 | Nahoru | #8
V_i_c_i> zkus nekdy nechat odparit E10. Ty lepivy srafory jsou udesny . Ani u nejzelenejsich ze zelenejch, naseho velikyho zapadniho vzoru proto E10 nefrci. Howgh

(reakce na) Opět karburátory

15.9.2018 v 21:13 | Nahoru | #9
Romans512> Díky Ti a ostatním za snahu pomoci. Dobrovolně se přiznám, že chyba zjištěna a byla to taková blbost, že asi kandiduji na titul "Idiot roku" ).
Když jsem skládal karbce, dal jsem jehly na druhý zářez od shora jak jsem se na ne jednom vlákně dočetl a Ty též potvrdil. Po nahození a ohřátí směs zjevně chudá, při pomalém přechodu z volnoběhu na vyšší ot. se dusila, občas práskla do sání. Zkusil jsem tedy dát jehlu o drážku níž, ale již na motorce což víte, že není zrovna zcela easy. No a jak jsem spěchal, chtěl jezdit, tak mi vypadla podložka pod pružinou a byl jsem tak "úspěšný" že u obou kabců. Dnes zjištěno, napraveno, nechal jehly na třetí od shora. Jela docela dobře, jen při stažení plynu blafe do výfuku (nevím zda je to normální), naměřená spotřeba 5,3. Zkusil jsem pak dát dát jehly na druhý zářez. Sice si občas střelí, horší na malých otáčkách, spotřeba 4,5 ale svíčka šedá, takže blbý - chudý. Bohatost je 4,5 ot. jak jsem se někde dočetl. (může to mít zásadní vliv?).
Jinak: Karbce po rozebrání jako nové, vyčistěno petrolejem, mebrány jak nové, měněny o-kroužky pod rámečkem plováku a pod jehlovým ventilem, jehlové ventily podle manuálu ok. Ostatní mi připadalo též ok. Hladiny seřízeny hadičkovou metodou a po seřízení cca 10x přezkoušeno. Hladina mi vyšla přesně na spáru plovákovky u obou.
Zítra zkusím hodit jehly opět na třetí zhora (má být hezky), ale vím, že to není asi ono, když se to řeší jehlou, nebo se mýlím a spotřeba? Neplaším a má se spokojit s cca 5,5 l.?
A kvalita benzinu? Kupuji u Benziny efectu a přidávám Vif aditiv. U nafťáka s aditivem této značky mám velmi dobré zkušenosti, tak si říkám, že třeba Vif umí benzín podobně jak naftu a že ten babišův lektvar o něco zlepší, aneb je to možná placebo.

(reakce na) Opět karburátory

16.9.2018 v 20:01 | Nahoru | #10
Romans512>
...Tak dnes jsem karburátory znovu vyhodil ven a zjistil, že jeden z jehlových ventilů vytlačil okroužek, který nabobtnal ven z díry, což byl celý problém. Dán o něco menší. (materiál NBR 70 není asi to nejlepší). Další, že i když před tím mi to šlo, tak nyní jsem nebyl schopen seřídit hladiny. Jednou byla vysoká, jednou nízká a podstatný vliv měla výška nálevky nad karbci. nakonec jsem seřizoval hladiny přímo na motorce, tedy nasadil na příruby a připojil palivo z nádrže a měřil. Napočtvrté obě hladiny přesně. Po nahození a poladění bohatosti volnoběhu se mi to jeví jako dobré, díra a střílení je pryč. Zítra půjdu prozkoušet jízdou.

Opět karburátory

16.9.2018 v 23:27 | Nahoru | #11
Alex> No tak sláva. Snad už to bude poslední závada. Já dával tuším EPDM, možná Viton, ale nevím to už přesně. Dělal jsem to v práci a dával jsem, co bylo zrovna k dispozici. NBR ale určitě ne. Ten jsme nepoužívali. Ale už rok motorka jezdí bez problémů, tak jsem materiál asi trefil. Taky pořádně prohlídni ty hrdla mezi karbcema a válcem. Bývají už věkem a působením teplot a benzínu taky zkřehlý a při manipulaci s karburátorama rády praskají a saje to pak tudy faleš. Ale věř mi- když už jsem ten "mamlas"

Opět karburátory

12.8.2019 v 23:01 | Nahoru | #12
..."SOUDRUZI Z NDR NĚKDE UDĚLALI CHYBU"...

Po dlouhé době Tě Romane a ostatní přátele zde zdravím... (měl jsem pak jiné starosti než motocykl)
Jak jsem psal a myslel si tehdy, že je problém vyřešen, tak nakonec nebyl. Zprvu se zdálo, že ano, ale po delší jízdě opět elekrody na svíčce šedé-bílé, poprskávání do výfuku, občas do sání, v přechodech pocukávání.

Shrnu: celou historii: nové svíčky, nové sací hrdlo, nové mebrány, nový vzduchový filtr napuštěný originál olejem na filtry, nové jehlové ventily, okroužky, seřízené hladiny, ověřeny rozměry trysek a výsledek? Čistá "nula"!
Karburátory snad 30x ven a zpět a vůbec nic. Motor dobře chytal na sytič, ale pak aby vůbec nějak šel, bylo třeba vytočit bohatost volnoběhu min na 6 otáček, bylo cítit, že to není ono. Když jsem svůj problém popsal mechanikům v okolí, tak v podstatě naznačili, že si mám koupit novější motorku.
(no comment.)

Nakonec se mě ochotně ujal známý bývalý dragsterák a milovník motorek Michal Ponca ze Zdib u Prahy. Za dva dny mi volá, že motocykl je opravený.
Příčina?
Karburátory byly čisté, dobře seřízené (alespoň malá náplast na mé mechanické dovednosti) hlavní problém byl ten, že a to doslova: "Soudruzi z NDR někde udělali chybu"! Motorku jsem totiž dovezl z Německa, dostal i fakturu za poslední servis v "Germánii" a dělali mimo jiné ventily. A jak dělali ventily, tak se jim povedlo řetěz na rozvodech "kopnout" o zub a to celé dělalo ten "bordel".

Byl jsem ji konečně pořádně projet, jezdil dva dny, vážím přes 90, po okreskách jeto převážně přes "kilo", na rovných silnicích ještě více, takže žádný "dusik" ,
do kopců jsem jí dával pořádně napít a konečná spotřeba necelých 4.9. Neblafe, neprská, takže spokojenost a dál se v tom už vrtat nebudu Myslí, že je to konečně OK

Romane a ostatní. děkuji za pomoc a pro někoho toto může být návod když by se náhodou dostali do slepé uličky jako já.

Aleš

Naposledy editováno 13.08.2019 14:06:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět karburátory

12.8.2019 v 23:09 | Nahoru | #13
V_i_c_i>

Jo máš pravdu, voser to byl dobrej, ale jsem staršího data výroby a mě se to starší efko líbí víc, jsem ještě produktem hluboce 20. století...
Ale ještě jednou mě nas... a jde z domu!
A bude GS

(reakce na) Opět karburátory

13.8.2019 v 12:17 | Nahoru | #14

alexx píše: V_i_c_i>

Jo máš pravdu, voser to byl dobrej, ale jsem staršího data výroby a mě se to starší efko líbí víc, jsem ještě produktem hluboce 20. století...
Ale ještě jednou mě nas... a jde z domu!
A bude GS



Neboj, znam a mam oboje. Karburatory na M-72 a upravovane vstrikivani na GSX1400. A proste mene srani je s tim vstrikovanim. V podstate o nem nevim, narozdil od karbecu. A smes si naladim presne jakou chci, v jakem rezimu ji tam chci jen pripojenim PC. To nahore bylo pro ty co na karburator nedaji dopustit jak je spolehlivy a zatracuji vstrikovani...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 Sleepy.Peet 25 30.9.2023 v 17:15 DavR1
Parťák na převoz-přejezd BMW F650 d... BMW F 650 Sleepy.Peet 5 10.9.2023 v 18:16 datima
Dílenská příručka BMW F 650 OSÍÍÍK 7 27.7.2023 v 22:31 hearthkore


TOPlist