bmw_r1300gs_cartec





Téma: Nekorektní dotaz
 
16.7.2018 v 21:31
Proč jsou kapaliny se stejnou specifikací v baleni pro auta daleko levnější než v obalu pro moto?
Je to marketing, motorky jsou hobby, tak za to lidi vic utrácejí, nebo jsou tam vážně rozdíly?

Nekorektní dotaz

16.7.2018 v 21:35 | Nahoru | #1
marketing, brzdovka stejně tak jako chladící kapalina...

Nekorektní dotaz

16.7.2018 v 22:55 | Nahoru | #2
Diky, myslel jsem si to

1 reakcí na tento příspěvek Nekorektní dotaz

16.7.2018 v 23:15 | Nahoru | #3
Divej se na detailni parametry. Treba u brzdovych kapalin neni DOT4 jako DOT4. Napriklad Motul 600 Racing Brake Fluid ma vyssi suchy i mokry bod varu nez bezne kapaliny Majitele Ducati muzou vypravet o problemech se zadni brzdou, ktera se kvuli blizkosti vyfukovych svodu prehriva a prestava fungovat kvuli varici kapaline. A "Racing" brzdovka funguje lepe a vydrzi dele.

Nekorektní dotaz

17.7.2018 v 02:25 | Nahoru | #4
v principu viz #1, ale muze bejt pak i rozdil v ucelu a pouziti (pokud je teda jakpises stejna specifikace/slozeni pak je to samozrejme jasny, o tom zadna..)
obecne ale treba chladici kapalina u plechovky musi primarne vydrzet zimu, protoze vetsina plechovek jsou vlastne takovy bezdomovci(bezgarazovci ), a to prestoze ty nemrznouci slozky (velijaky glykoly) maji mensi tepelnou kapacitu nez samotna voda a tudiz jsou pro maximalizaci odvodu tepla z tohohle pohledu vlastne horsi,..
brzdovku u auta taky nejspis neuvaris (samozreje jak kdo) jako kdyz budes litat nekde v brne nebo v moste na doraz.. atd atd..
u oleje je to pak jasny, vetsina seriovek ma mokrou spojku...

Nekorektní dotaz

17.7.2018 v 05:35 | Nahoru | #5
A některé chlad. kapaliny leptají magnesium, z kterého mají některé moto kryt pumpy nebo nějaký díl chl. okruhu... Hele mě je blbý z principu tady špekulovat jakej top olej a pak tam nalejt kapaliny od Sheronu byť jsou třeba v pohodě...

(reakce na) Nekorektní dotaz

17.7.2018 v 06:51 | Nahoru | #6

_Hans_ píše: Divej se na detailni parametry. Treba u brzdovych kapalin neni DOT4 jako DOT4. Napriklad Motul 600 Racing Brake Fluid ma vyssi suchy i mokry bod varu nez bezne kapaliny Majitele Ducati muzou vypravet o problemech se zadni brzdou, ktera se kvuli blizkosti vyfukovych svodu prehriva a prestava fungovat kvuli varici kapaline. A "Racing" brzdovka funguje lepe a vydrzi dele.



ATE typ 200 je na tom podobne jako Motul.

U chladicich kapalin u motorek by nemely byt silikaty (pevny castice) ktery nedelaj dobre tesneni vodni pumpy (auta to nemaj), ale tady to neni uplne potvrzeny, protoze jsou i kapaliny pro motorky ktery je maj. Nicmene da se najit auto specifikace ktera je nema, myslim ze g12+. Takze ja tam leju Sheron MaxiD.

Nekorektní dotaz

17.7.2018 v 10:34 | Nahoru | #7
U renomovaných firem rozdíl je ... jak u motorových olejů ( např.Motorex a pod ) které počítají s funkcí mokré spojky tak jak už se psalo výš u chladících kapalin a brzdových kapalin.
Stejně to dřív bylo s žárovkama pro moto ty měly jinou watáž ( ted už se do motorek většinou dávají automobilové žárovky )

U levnějších tzn podprůměrných náplní rozdíl není .... tam to šikmé oko za louží v Taiwanu a Malajsii samo navalí do všech pixlí to samé jak pro auta tak pro motorky ... proto nedoporučuju šetřit. a kupovat náplně třeba v AutoKelly
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist