globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Namazané zadní kolo
10.7.2018 v 12:06
Důvodem smrtelného pádu Williama Dunlopa bylo údajně namazané zadní kolo. Podle mechanika došlo kvůli poryvu tlaku vzduchu u tunelu mezi stromy k vypadnutí olejové zátky. Šroubovací olejovou zátku na víku nepodezírám, ta nejde povolit bez násilí. Tipuju, že na závodní R1 je odvětrání klikové skříně řešenou jen nějakým ne úplně těsným špuntem na skříni, namísto odvedení do airboxu, na obrázku je to hadice č.4.

Takže si to odpoledne u sebe radši zkontroluju ..



Blokovaní uživatelé: Uzivatel507

3 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:06 | Nahoru | #1
Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:16 | Nahoru | #2

mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.

Čau, vzduch s olejom ide najprv do odlučovaču oleju, olej stečie späť do motora a ten vzduch ide do sania, medzi filter a sacie hrdlo. Aby okolo motorky nesmrdel prepálený olej.

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:17 | Nahoru | #3

mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.


Odvětrání klikové skříně můžeš řešit odvodem kamkoliv, kde to nevadí. Nejedná se ovšem o vzduch s olejem. Olejovou pěnu, pokud dojde k jejímu vzniku, je nutné separovat, olej nesmí z motoru ven. Namísto vzduchu máš ve skříni spaliny, které prošly kolem pístu, tedy z 99% oxid uhličitý a vodní páru, zbytek oxid uhelnatý, nespálené palivo. Kvůli celkovým emisím je pro normální použití žádoucí uzavřený odvětrávací okruh zpět do sání. Problém můžou mít vznětové motory, pokud si hltnou olejové pěny, nejdou vypnout ani jinak zastavit a končívá to destrukcí motoru.

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:18 | Nahoru | #4

mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.


U okruhovek je to vyvedeno do nadobky a ne do airboxu. Na retez to nema vyznam. Toho oleje tam moc neni. A navic je to teply
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35275 Včera v 19:22 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist