globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?

Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

15.7.2018 v 06:47 | Nahoru | #391
Bubrak-ZX10R> přesně takto jsem to udělal jenže jsem měl málo lepidla protoże asi horkem vyteklo z tubičky a tak tot rochu ucházelo (celkem málo - asi za 2h z 3,3 na 2,8). Tak jsem sháněl pneuservis ( od 9 od rána a v docela velkým městě). 3 pneuservisy mě odmítly, že mají moc práce i když jsem řikal, že gumu vymontuju sám. Chlapa ve firmě Euromaster (pak jse zjistil, że je to dokonce nějaká celoevropská frančíza) jsem přemluvil że to opraví, o tom, że by sháněl novou pneu nechtěl ani slyšet (říkal jsem że její dopravu zaplatím). Vůbec motopneu asi neuměl. Zouval a lepil to 3x a furt to ucházelo. Potřetí tvrdil že je to dobrý ale než jsem pneu namontoval tak opět ucházela. Už se s tím ani nechtěl zabývat (normálně mu bylo fuk, że to dokurvil a je to horší než s čím jsem přijel a že nemám jak odjet). Měl jsem jen Slim, který není tlakový a už jsem to radši nechtěl úplně vyfouknout tak jsem chtěl od něj tlakový mlíko. Pro to někam dojel a prodal mě ho. Milostivě mě zjistil kde prodávají motogumy (50 km). To vše trvalo do 16 hod a zaplatil jsem 400 SEK!!
V 17 hod jsem gumu koupil v Nord bikes.Přístup k zákazníkovi totálně příšerný - chlap asi 20 minut telefonoval a nereagoval ani na posunky, że něco potřebuji. Pak jsem odchytl nějakýho pomocníka, co uklízel motorky před zaviračkou (17:15h) a ten došel pro někoho, kdo mě prodal gumu. O výměně nechtěli ani slyšet a tvrdili, że po 17 h nikdo už pracovat prostě nebude a to jako że nikde. Ale šílený bylo, že toto platilo i o ubytování - penziony, hotýlky - zamčeno, nikdo, telefon nezvedali, zkoušeli jsme jich asi 6 ve 3 malých městečkách. No tak co jsme méli dělat? Bylo 21 h, do příštího zabookovanýho ubytka 200 km a guma mírně ucházela a už jsme byli dost na jihu v oblasti, kde už je i nějaká noc. Zastavoval jsem tak po 15 km a dofukoval. Kolem hřibku furt teklo a bublalo mlíko a bylo to s každou zastávkou horší. Gumu jsem udržoval na vysokým tlaku 3,3 aż 3,9 Pak jsem u jedný pumpy sehnal lepidlo na knoty tak jsem ten hřibek vyšťouch a nacpal jsem tam 3 knoty. Ucházelo to jen trochu a tak jsme jeli. Pak ale po půlnoci po asi 60ti km na dálnici ty knoty zřejmě vylítly najednou. Snażil jsem se dojet na nějaký parkoviště nebo aslespoň k lesní cestě ale ucházelo to strašně rychle a s takhle nalożenou motorkou se na úplně prázdný gumě v żádným případě jet nedá. Kdybych mohl motorku otočit, tak bych stojanek píchl vedle asfaltu, normálně motorku postavil, nacpal bych tam zas knoty a dojel bych 20km do nejbližšího města. Na tý dálnici v tom provozu a za tmy to prostě nešlo.

Naposledy editováno 15.07.2018 06:51:11

15.7.2018 v 08:21 | Nahoru | #392

se-se píše: Manzak> to už snad ani není možný! A snad se to tu dá dočíst ne. Samozřejmě že jsem měl lepení na gumu a mimoto jsem měl i slick, kompresor ,bombičky. Za plk nebyla označena rada gumy ale nepravdivá poznámka o jízdě 160 na prázdný gumě

to už je pořád dokola

tvl, co hlavne neni mozny je tvoje natvrdlost! Cist by ses mel naucit hlavne ty, ne ja. Nebo aspon chapat psany text, kdo co pise a co je jen reakce na to co pise nekdo jiny.

15.7.2018 v 08:36 | Nahoru | #393
Příště si kup knoty který se dávají bez lepidla.

15.7.2018 v 08:47 | Nahoru | #394
Sice ne k tématu ojeté gumy, ale narazil jsem na tohle. video. Týpek tam má dostatečnou kapacitu zavazadel i vozí rezervní gumy...Tak pro inspiraci.

15.7.2018 v 09:06 | Nahoru | #395
dave-lister> ano, ty co mám se můžou dàvat i bez lepidla ale doporučují se s lepidlem. opakované použití knotu do téže diry bez lepidla nelze

15.7.2018 v 12:20 | Nahoru | #396

dafikk píše: Ježíííš....co blbnete všichni s těma procentama dusíku?? Je to úplně jedno!!! Plnění dusíkem je sice dražší,ale dusík se začal dávat do kamionových pneu,protože se pneumatika tolik nehřeje (myslím oproti plnění vzduchem. Neříkám,že je po naplnění dusíkem ledová) . Dusík mám větší roztažnost,takže pokud je kolo studené,vypadá podhuštěně. Jakmile se stroj rozjede,kola ohřejí,dusík taktéž,tak se dostanete na optimálně nahuštěné pneu.
Když jsem lezl z kamionu,tak ten dusík začínal. Nemám s tím osobní praktické zkušenosti,ale hodně jsem to probíral s klukama,co jezdili nadměry a tím dusíkem plnili.
Není to všemocný,ale hodně to pomohlo v parných létech,kdy táhli něco těžkého. Pochoptilně i pneumatiky s dusíkem bouchají. Neříkám že ně,ale je to méně,než plněné vzduchem.
Par chytrých hlav v NDR se sešlo....zkrátka mě napadlo,že pro se-se by to možná bylo řešení,když tahá takovou almaru. Nic víc v tom není. Když to vyzkouší a řekne bylo to k prdu,tak mu nebudu tvrdit,že já mám určitě pravdu. Prostě to chce vyzkoušet. Není to tak draho řešení a bude vědět na čem je.

o hovno jde,ale dusík se do pneu dává z jiného důvodu.
nejde o to,že se pneu tolik nehřeje-to je nesmysl,žádný plyn uvnitř nezmění tření pneumatiky na jejím povrchu,jde o to,že se dusík po zahřátí méně rozpíná a proto ta pneumatika nestřelí.

každopádně na motorce jsou jiné teploty a tlaky,tam dusík nemá smysl.

15.7.2018 v 16:47 | Nahoru | #397

se-se píše: Bubrak-ZX10R> přesně takto jsem to udělal jenže jsem měl málo lepidla protoże asi horkem vyteklo z tubičky a tak tot rochu ucházelo (celkem málo - asi za 2h z 3,3 na 2,8).

lepidlo mi nikdy nevyteklo, ani horkem, tak priste holt zkontroluj lepici sadu predem a nebo si voz dve. kazdopadne se toho seslo vic, nejvic me dostal lempl opravar... pak uz tezko radit.

15.7.2018 v 19:08 | Nahoru | #398
Plním 78% dusíkem plus 22% vydýchaný smrad z dílny a cajk.

16.7.2018 v 02:29 | Nahoru | #399
jeste dukaz co knoty vydrzi sem uz ani nevedel (kdyz se to sundalo) ze tam toho bylo tolik

16.7.2018 v 05:24 | Nahoru | #400
Bubrak-ZX10R> tu gumu poznávám Já bych se toho bál

16.7.2018 v 08:28 | Nahoru | #401
se-se> Koukám, že Švédové mají ještě horší přístup než Italové....

16.7.2018 v 09:49 | Nahoru | #402
ono je potřeba si dát bacha na jednu věc... modifikace je sice hezká záležitost a mnohdy to přinese i pozitivní efekt, ale už sem mnohokrát zažil, že se někdo začne rejpat v něčem, co funguje, aby to pak zmastil a řešil nápravu a nakonec je pak ještě za hrdinu, že to opravil... v jednoduchosti je síla...
ale každý svého dortu krůjce... já raději otočím hlavu a rozhlídnu se, místo toho, abych si dal na motorku víc zrcátek než na kamion... nepotřebuju dvě GPS abych se někam dostal, papírová mapa stačí, příadně jen kompas... a co se bagáže týče - když jedeme ve dvou, tak mám jeden kufr, slečna má jeden kufr, drobnosti do tankvaku a co se nevleze, to se neveze.
tím nechci rejpat do se-seho, jen chci říct, že prostě raději nechávám techniku a komfort doma, když se chci pořádně svízt... není to tak dávno, co jsem jezdil na víkendy pryč i bez telefonu, ale dneska už musím bejt na drátě 24/7, což je škoda... fňuk

Jinak tu PR4 GT jsem jezdil taky a funguje to na pohodu... směs je stejná jak na klasický, ale má to zesílenej kord, aby se míň bortila

Naposledy editováno 16.07.2018 09:51:01

16.7.2018 v 12:47 | Nahoru | #403
No jenže konstruktér většinou bude tím povoláním “načnutý” tak vymýšlí jak z toho udělat Enterprise obrazně řečeno....nechceš tuctovku...baví ho to atd. Ze to není požitek z jízdy už je asi druhořadé

16.7.2018 v 15:33 | Nahoru | #404
Gahan37> jj ale ještě trochu jinak: Můj požitek z jízdy je něco jiného, než požitek z jízdy vás ostatních.

Zkusím vám to přiblížit: Milujete palačinky se špenátem a česnekem. Se zmrzlinou ji sníte ale jen z hladu, když jiná není nebo abyste neurazil hostitele. Ale všichni vás přesvědčují, že palačinka s česnekem a špenátem je fujtajxl a kdo to žere je strašný prase a dlouze diskutují, jaká zmrzlina je na palačinku lepší a snaží se navrhovat vám nejrůznější druhy zmzrlin, protože když najdou tu správnou, tak přeci nutně musíte těch prasečin zanechat a konečně jíst palačinky jako normální kulturní člověk.

16.7.2018 v 15:41 | Nahoru | #405
ananas na pizzu nepatří

16.7.2018 v 15:51 | Nahoru | #406
se-se> já tě naprosto chápu, jsem celoživotní kutil a motorku jsem také měl původně v úmyslu vylepšovat. Ale zjistil jsem, že na motorce nejvíc oceňuji tu lehkost a svobodu, takže z toho zase sešlo. Respektive vyhřívané hefty, ukazatel zařazené rychlosti a podobné věci jsem tam napáchal, ale nic, co by mi zhoršilo ten pocit lehkosti. Ani kufry jsem nakonec nenamontoval, i když jsem to měl původně v plánu. Vyhovuje mi tankvak. Na vožení tuny krámů a montáže zlepšovátek mám dodávku. I motorka se do dodávky, jakožto praktický doplněk, dá nacpat

16.7.2018 v 16:38 | Nahoru | #407

Harry007 píše: ananas na pizzu nepatří

16.7.2018 v 16:42 | Nahoru | #408

se-se píše: vidíš, a já jsem například vynalezl kynuté knedlíky plněné ananasem. Nejdřív se při té myšlence všichni vošklíbali, ale kdo to ochutnal, ten řekl, že je to moc dobrý. A přitom taková blbost

Jinak za mě kuť dále, kuť více! čtvrtina osazenstva zde na motorkářích jezdí na chopperech a cruizrech s naprosto nemožnou geometrií a ergonomií, oproti kterým je Tvá přeložená motorka na silnici, jako ryba ve vodě. A nikdo těm lidem nic nenutí..

16.7.2018 v 17:17 | Nahoru | #409
DrDNA01> ono je to tak, že pracovně se musím řídit přáním zákazníka, u naší firmy se zas musím alespoň trochu zodpovídat svým společníkům a tak si na motorce a dalších svých věcech prostě dělám, co chci já a nikdo mě do toho nekecá.

16.7.2018 v 18:57 | Nahoru | #410

zkus to jinak, poskytni ten svuj parni valec pujcovne... kolik lidi si to pujci aby s tim fakt nekam vyrazila...

16.7.2018 v 19:01 | Nahoru | #411

dewwil píše: Bubrak-ZX10R> tu gumu poznávám Já bych se toho bál

vsak si ji sundaval ale vzadu je to fakt v pohode, bouchaj i novy gumy a ja fakt nemel potiz vetsi, jen jednou sem udelal chybu, ze sem vyndal knot co trochu utikal a zkousel tam dat novej a ten vylitnul a pak znova a pak znova a uz to bylo nahouby a ulitlo mi to naposled kousek pred zatackou a to sem mel dost co delat to vytocit, tak sem se nastval a nechal vymenit gumu, protoze ta moznost byla. ale jakmile se prvni knot povede dobre aplikovat, tak mi nikdy nic neudelal. treba kamosovi litaly knoty ven ale nedaval tam lepidlo (resp. je to vulkanizator, coz je podstatny rozdil).

jde o to, ze pak je ta dira uz vetsi (po tom vyvrtani) a kdyz ten knot vyleti (a ze vyleti druhej knot je asi uz dost pravdepodobny), tak ta guma je prazdna hrozne rychle.

16.7.2018 v 19:07 | Nahoru | #412

Uzivatel507 píše: Uprimnost je v soucasne dobe velmi opomijena... casto je zazdena slusnosti... bohuzel...

Co tam máš dalšího? Nějakej echt nápad? Co začít u sebe? Dej manželku do půjčovny, a pak dej vědět, jednak co tomu ona říkala, a hlavně kolik chlapů si ji chválilo. Pokud teda přežiješ.
Tak upřímně, co je ti do jeho motorky, a kdo by si ji půjčil?

16.7.2018 v 19:51 | Nahoru | #413

splasenytrubky píše: no, tak jo, upřímnost se u tebe asi nosí, budu s tím trochu pracovat. Tak tím jsi to povýšil na další level. Kdo nejezdí jako my, není kámoš, kdo si dělá co chce, není kámoš, ........ nikdo by si jeho motorku nepůjčil......
Tak upřímně, co je ti do jeho motorky, a kdo by si ji půjčil?

co tam mam dalsiho? treba seseho nazor ze kdo neuznava jeho vylepseni neni kamos ? kdo nesouhlasi s jeho upravama neni dobrej?
do jeho motorky je mi uplny hovno, jenze kdyz tahas peri na verejnost a jeste se ptas na jeho neduhy tak se nediv ze ti ho nekdo bude kritizovat...

:D :D :D

PS: tvoje manzelka asi byla panna kdyz jsi ji poznal nikdy nejeta

Naposledy editováno 16.07.2018 19:54:24

16.7.2018 v 21:25 | Nahoru | #414
Uzivatel507> ještě jednou jedinkrát si dovolíš vúči někomu tavovouto drzou a sprostou invektivu, tak budu žádat pro tebe ban. Jak si to vůbec můžeš dovolit se tady otírat o něčí manżelku?. Já to nesmažu, nechávám to jako důkaz sprosťáku. Toto je moje vlákno a dělat totu nebudeš

16.7.2018 v 21:30 | Nahoru | #415

DrDNA01 píše: Se-se: Jestli Ty nemáš jen to štěstí, že kolem sebe máš samý vychovaný a slušný lidi, který nemají to srdce Ti ve Tvém dětském nadšení , říci pravdu..:)

Prdlajs , zkus ty knedlíky s ananasem a budeš mluvit jinak

16.7.2018 v 21:48 | Nahoru | #416
Se-se nevím, kdes vymyslel ananas, ale i u nás se ananas (plechovkovej) do kynutých knedlíků sem tam dává. Na meruňky to nemá, ale za mne lepší jak jahody nebo švestky.
Gurmánským vynálezům zdar

16.7.2018 v 21:49 | Nahoru | #417
Uzivatel507> jsi úplně obyčejnej chudák se skrytým profilem. Máš ještě něco na vyzvracení? Upřímného? Jo? Myslím, že si ostatní už obrázek udělali, ale jestli chceš dál svoji inteligenci potvrzovat.....

17.7.2018 v 06:43 | Nahoru | #418
Čau, se-se, teraz , ale krivdíš uživatel507, tú manželku do toho zatiahol teda splašenýtrubky a nejednalo sa o tvoju, totiž oni sa vadili , síce kvôli tebe, ale s tvojou manželkou to nemalo nič spoločné. Nie každý, v tomto vlákne Ti chce ublížiť. Síce uživatel507 zvolil trošku blbejšiu formu, ale sa Ti snažil vysvetliť, že vývoj , ako si to Ty nazval, u tvojej motorky smeruje špatným smerom. A ten jeho komix na strane 12 doporučujem všetkým, čo toto tu nečítal celé. Ja by som to tiež nečítal, ale marodím po páde.Dopručil Ti v tom komixe, enduro BMW, ja ako vidím tu palubovku na tvvojej motke sa prikláňam ku Honde Gold Wng, Tá tvoja motorka sa začína na to podobať, aj to kreslo vzadu je ako na Gold Wngu. Dúfam, že táto celá debata bude pre teba aspoň trochu poučná.

17.7.2018 v 07:27 | Nahoru | #419
...takže řešení je snadné - se-se má za úkol vymyslet, jak na motorku přidělat dvě kompletní náhradní kola a hever na min. 1 tunu aby to mohl zvednout a vyměnit sám

17.7.2018 v 07:33 | Nahoru | #420
fockewulf> hever... jakejkolí nůžkáč (je lehčí, jak hydraulika
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl