Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
dafikk píše: Hoši.... nejste tak trochu puntičkáři?? To je snad jedno kolik tam má dusíku. Jde o ten výsledek.
No prave. Dusik do pneu je podle mnohych jen placebo bez efektu/vysledku. Ja nejsem fyzik, ale taky moc nevidim duvod pro to, aby rozdil mezi cca 90% dusiku (kdyz foukas dusikem) a 78% dusiku (kdyz foukas vzduchem) nejak vyrazne ovlivnil fyzikalni vlastnosti toho plynu uvnitr. Ti, kdo nechybeli ve skole si treba vzpomenou, ze vztah mezi teplotou, tlakem a objemem plynu se pocita podle rovnice pV=nRT, ve ktere vubec nezalezi na druhu plynu. Takze se muzeme bavit o tom, jak tech 23% vs treba 10% kysliku "nici" gumu oxidaci, nebo jak se vzdusna vlhkost vzduchu vs vlhkost v nevysusenem dusiku podili na kolisani tlaku. Ale to je asi tak vsechno. A podle me to bude nula, nula prd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
nemako píše: už jsme zase u defekťácký debaty. do toho bych se nerad zapojoval. pokud má dusík stejný vlastnosti jako vzduch,plnil bych s tím potápěčům flašky. 100% asi nebude ani v tý flašce s dusíkem,to dá rozum(jak komu) tuhle jsem vypil deset litrů pětadevadesáti procentní vody z pivovaru žatec a placebo efekt se mnou zamet,že mi bylo blbě dva dny
Jsem nevedel, ze v pneumatikach je hemoglobin a ze gumy potrebujou prenaset kyslik do mitochondrii k dychacimu retezci. Ty jsi taky pripad uctyhodnyho demagoga.
Naposledy editováno 11.07.2018 10:59:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Mně z toho vychází, že je to číčovina jak vrata....celej dusík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 11.07.2018 11:11:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
vilemx píše: ... Jet dopředu totiž zvládne i trochu cvičená opice nebo medvěd ...
I ja?1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Obsah dusíku ve vzduchu je 78%
Obsah dusíku v láhvi je kolik.? 90%, ať nežeru (99,99% jsem našel u dusíku pro průmyslovou výrobu, kde 20 l stojí 500,-...to si asi pneuservisy nebudou kupovat, hm..?)
Po obutí je v pneumatice atmosférický tlak, který doplníš o jednu, respektive dvě atmosféry, takže výsledný objem dusíku bude kolik..? 83% (jenom jsem to tak střelil od boku)....a jaký má tedy 83% objem dusíku přínos, oproti 78%..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Fugo píše: Na každý pneumatice je napsán maximální tlak a max zatížení ty Nenašeli.
Tak jsem asi slepý, protože na Dunlopech jsem nic z toho nenašel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Medved píše: I ja?
ty ne, ty nejsi cvičenej....1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
pojmy a dojmy - tepelná vodivost vs roztažnost
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
selkie píše: Počítejme:
Obsah dusíku ve vzduchu je 78%
Obsah dusíku v láhvi je kolik.? 90%, ať nežeru (99,99% jsem našel u dusíku pro průmyslovou výrobu, kde 20 l stojí 500,-...to si asi pneuservisy nebudou kupovat, hm..?)
Po obutí je v pneumatice atmosférický tlak, který doplníš o jednu, respektive dvě atmosféry, takže výsledný objem dusíku bude kolik..? 83% (jenom jsem to tak střelil od boku)....a jaký má tedy 83% objem dusíku přínos, oproti 78%..?
zdvojnasobeni tlaku zvysi molarni mnozstvi na dvojnasobek pri stejnem objemu a teplote (opet p V=n RT). Tedy procento kysliku spadne z 23 na 11,5%, pokud pouzijes 100% dusik. Proto jsem strilel ve sve odpovedi tech 90% dusiku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
assassin píše: koukam ted na svoji m7rr a je tam max load 387kg at 42PSI ... to nejspis neprekroci ani tahle "motorka"
"nejezdim pomalu" a 160 pri predjizdeni na rovnem useku je taky solidni kontrast podle toho popisu jizdniho stylu znam jen 2 lidi co jezdi stejne pomalu a jednoho co jezdi pomaleji (moje 80ti leta babicka na skutru)
doporucene husteni vychazi z tvaru a teploty pneu.
dal bych tam pneu co vozi lidi na HD electra glide nebo na goldwingu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
selkie píše: ty ne, ty nejsi cvičenej....
Rozhodne jsem cvicenej lip nez ty ... mne cvicil Dzur, Vaclavik a Vacek ... tebe Stropnicky a Slachtova .1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
DrDNA01 píše: zdvojnasobeni tlaku zvysi molarni mnozstvi na dvojnasobek pri stejnem objemu a teplote (opet p V=n RT). Tedy procento kysliku spadne z 23 na 11,5%, pokud pouzijes 100% dusik. Proto jsem strilel ve sve odpovedi tech 90% dusiku.
Takhle nějak se na to dívám. Prostě tu složku vzduchu v pneumatice, co má největší tepelnou roztažnost - kyslík, eliminuješ minimálně o polovinu.
Jenom ještě taková vsuvka. Nákladní pneumatiky se plní na kolik 7,5..8 atm..? Tam už by ASI nějaký přínos mohl být, jenže to by naplnění jediný pneumatiky vyšlo tak na bůra :D
Medved píše: Rozhodne jsem cvicenej lip nez ty ... mne cvicil Dzur, Vaclavik a Vacek ... tebe Stropnicky a Slachtova .
ještě na pěvkyni jsi zapomněl...a kdoví, kdo tam byl před ní..A mně vůbec neva, že jsi líp cvičenej, naopak
2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
foxdive píše: Dusík se dává kvůli úniku ne? Aspoň v tom jsem žil
UP
1 - myslím, že u stroje o kterým se tu bavíme jsou jízdní "vlastnosti" až druhořadá věc...
2 - trochu mě mrzí, že jsi vzal moji nadsázku vážně
3 - ano už jsem párkrát něco táhnul
4- ale netahal bych na čtvrttunový motorce další čtvrttunu
5 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Když jsem lezl z kamionu,tak ten dusík začínal. Nemám s tím osobní praktické zkušenosti,ale hodně jsem to probíral s klukama,co jezdili nadměry a tím dusíkem plnili.
Není to všemocný,ale hodně to pomohlo v parných létech,kdy táhli něco těžkého. Pochoptilně i pneumatiky s dusíkem bouchají. Neříkám že ně,ale je to méně,než plněné vzduchem.
Par chytrých hlav v NDR se sešlo....zkrátka mě napadlo,že pro se-se by to možná bylo řešení,když tahá takovou almaru. Nic víc v tom není. Když to vyzkouší a řekne bylo to k prdu,tak mu nebudu tvrdit,že já mám určitě pravdu. Prostě to chce vyzkoušet. Není to tak draho řešení a bude vědět na čem je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Ja se divim ze takovej odbornik sesese v tomhle potrebuje radit. Konstrukter na baterky. Kterej si ani udaj na gume neumi precist.
Druha moznost poridit jinou motorku. Tohle se stejne jako motorka nechova.... Trapne se tvarici smajlik
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |