Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
Mě v první chvíli vůbec nenapadlo, že to někdo nezvládá. Jsem vysoký a zatím na jakoukoliv moto nasedám jak na kolo a neřeším to… Musel jsem se doma zeptat manželky jak na tom je s nasedáním a slézáním z motorky a i z nenaloženého horneta nesleze - musí mít stojánek a opřenou motorku, protože by jinak nejspíš spadly obě. Takže se-se v tomto ohledu docela chápu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Když nasedám, tak se musím tak nějak rozpřáhnout a vyšvihnout nohu. Kdyby tam nebyly kufry, tak bych asi opravdu mohl nasednout jak na kolo ale takhle tu nohu tak snadno nepřehodím. A při sesedání je to ještě horši, protože to prostě táhnu patu po sedle a lehce se přidržuji řidítka. Że bych naopak já drżel motorku nepadá v úvahu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Uzivatel507 píše: Hele jo. Mas recht. Pneu na kamion se chova naprosto shodne. Vlastne by bylo vyhodny kdyby kamiony jezdily na stejne profilovanych pneu :D
Ještě jednou a pomalu-opravdu jsi si jistý že pokud pneumatiku (jakoukoliv) zatížím nad limit dejme tomu o 30% musím nechat tlak předepsaný pro max.zatížení,protože pokud ho zvednu nad max(o stejný rozdíl jako je předepsaný při rozdílu zatížení 30% v limitu) stává se z pneu beton a ztratí svoje vlastnosti víc než bez navýšení?se-se píše: Carcharot> jsem prostě takový pohybově zanedbaný Necvičím, už pět let ani na kole nejezdím a mám sedavé zaměstnání.
Když nasedám, tak se musím tak nějak rozpřáhnout a vyšvihnout nohu. Kdyby tam nebyly kufry, tak bych asi opravdu mohl nasednout jak na kolo ale takhle tu nohu tak snadno nepřehodím. A při sesedání je to ještě horši, protože to prostě táhnu patu po sedle a lehce se přidržuji řidítka. Że bych naopak já drżel motorku nepadá v úvahu.
Video by nebylo?
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Co třeba vyzkoušet nějakou dual sport / enduro gumu v rozměru 170/60-17? Mají sice psaný stejný hmotnostní index 72, ale maximálně zatížené musí snést i šotolinu, štěrk a kamení.
Naposledy editováno 10.07.2018 00:38:35
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Necet sem vlakno, tak nevim jestli to tu uz nepadlo, ale muj odhad je, ze brzo zacne premejslet nad pneu z auta a postupne z toho nakonec to auto nejak uplaca:)
Naposledy editováno 10.07.2018 07:13:42
http://www.levnemoto...roduct14800110827505
vilemx píše: se-se> Pokud po sebepečlivější a jinak zcela funkční úpravě motorka skoro nedrží na stojánku a aby nespadla, tak musíš hledat místo pomocí vodováhy, bohužel se jako celek jedná o tuzing. Měl jsem za to, že takovou samozřejmost, jako zastavení a slezení z motorky, máš vyřešenu jako jednu z prvních věcí. Podle toho, co píšeš, tak to pro tebe není priorita, což je, bohužel, zejména pro tvé okolí, špatně.
Tu nestabilitu dělají ty široký kufry. S malejma je to v pohodě. S takhle naloženou jedu poprvé. Už vím co s tím, ale na cestě to jaksi neudělám. Zastavení a slezení není problém pokud má podklad spravný úhel. Řeším to prostě výběrem správného místa. Udělám jinou botku, vylożenou o pár cm více do strany a vyndám 12mm podložku, co jsem tam dal před cestou kvůli téžkým kufrům. Skoro všechny úpravy jsem dělal víckrát než to sedlo, tak to není vůbec nic neobvyklého. To, co se mě stalo při tom defektu by stejně nebylo řešitelné jinak než tím odtahem, protože v tom místě nešlo vůbec nic. My jsme tam dali motorku na stojan a( zastavil tam kamionák a vykutal vhodný kámen) poté co jsem najel na kámen, ale musela být zařazená rychlost a tím pádem jsem nemohl nastartovat a pustit světla, tak jsem na motorku zas redši sedl. Být to jinde, tak vymontuju kolo někoho stopnu a odjedu s ním a rou novou gumou do pneuservisu..
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Maxipes_Fík> hele jánedělal autoškolu u Berousků nebo Kludských, tak tokové věci neovládám. Nějaké vysouvání podvozku mě nechybí. Problém je v délce bočního stojanu. Naložená motorka je vratká a musí stát pod malým úhlem j velmi malou tolerancí. Pak stačíkdyž je sklon podkladu větší než asi 4 stupně a už se na tom nedá motorka postavit. Už jsem tupsal, že uvažuju ozkonstruování nějaký 3 polohový botky na bočák pro výškové nastavení z pozice sedu nohou.
V tom případě bych měl ještě jeden nápad, zkus se inspirovat servopohonem na otvírání a zavírání vrat, kdybys zkonstruoval a vyrobil takový zmenšený servopohon s potřebným zdvihem a únosností ve velikosti bočního stojanu, tak by to Tvůj problém vyřešilo (pokud by se Ti na řídítka vešly ještě dvě tlačítka), sice by to byl zase nějaký kg navíc, ale na to Ty moc nehledíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Nejjednodušši řešení je zvětšit udržitelný náklon, čímž se zvětší i tolerance vhodného sklonu parkovacího místa. Takto to bylo před použitím velkých kufrů. S velkými a nalożenými kufry hrozilo přepadnutí přes stojánek a proto jsem ho podložil, čímž se úhel zmenšil. Asi postačí uďelatt tu duralovou botku prodloużenou do strany a opět pak ten úhel náklonu zvětšit vyndáním tý podlożky.
Naposledy editováno 10.07.2018 18:06:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Kratzmar1 píše: Ještě jednou a pomalu-opravdu jsi si jistý že pokud pneumatiku (jakoukoliv) zatížím nad limit dejme tomu o 30% musím nechat tlak předepsaný pro max.zatížení,protože pokud ho zvednu nad max(o stejný rozdíl jako je předepsaný při rozdílu zatížení 30% v limitu) stává se z pneu beton a ztratí svoje vlastnosti víc než bez navýšení?
jsem si jistý,že pokud o 30% zatížíš nad limit,tak si koleduješ o průser,bez ohledu na tlak. přefouknout přeloženou gumu je časovaná bomba,až ta guma řachne,budou lítat trsátka kilometr kolem.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
nemako píše: jsem si jistý,že pokud o 30% zatížíš nad limit,tak si koleduješ o průser,bez ohledu na tlak. přefouknout přeloženou gumu je časovaná bomba,až ta guma řachne,budou lítat trsátka kilometr kolem.
No a....byl by klid
findejs1310 píše: No a....byl by klid
ať si každej dělá se svojí věcí co chce,já bych to neřešil. když si koupím motorku,za svoje prachy,dovezu jí domů a rozflákám jí palicí,je do toho každýmu hovno i kdyby to byl nejcennější veterán na světě. jen doufám,že až se to bude na ležato řítit do škarpy,budu daleko1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Maxipes_Fík píše: ...... kdybys zkonstruoval a vyrobil takový zmenšený servopohon s potřebným zdvihem a únosností ve velikosti bočního stojanu, tak by to Tvůj problém vyřešilo....
Nic konstruovat nemusí, kdysi jsem tenhle servopohon koupil za pár šupů, když se Linet v začátcích stěhoval ze stodoly do nové haly a vyprodával servopohony na ovládání postelí. Je samosvorný a dokonce na 12 V :))
Se-se>Kdykoliv slézt z motorky (klidně i pomocí bočáku) a postavit ji na stojan je absolutní základ jízdy. Jet dopředu totiž zvládne i trochu cvičená opice nebo medvěd. Pokud je s velkými kufry motorka labilní, tak zkus namísto montáže dalších elektro či světelných fičuryn vymyslet vhodnější umístění a geometrii stojanu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: a proto jsem findejse zablokoval, protože takovéhle cynické vyjádření o možné havárii KOHOKOLI je prostě nepřipustné. Naprosto to popírá obvyklé přání mezi motorkáři "kolama dolů"
nikdo ti nepřeje,aby sis na tom vehementu rozbil hubu,jen se ti tu pár lidí snaží říct,že tomu jdeš dost naproti1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: vilemx> máš naprostou pravdu akorát, že já už tu dvakrát psal to samé
No je jen škoda, že jsi to sice psal už dvakrát, ale přesto jsi jel na dovču a tam jsi nebyl bez cizí pomoci schopný slézt z motorky
Na svůj první větší výlet do Tramtárie jsem také jel nabalený a vybavený jako něco mezi tebou a Igorem Brezovarem. Hodně rychle jsem ale zjistil, že to byla naprostá blbost, protože s každou věcí v báglu si snižuji radost z jízdy.
Naposledy editováno 10.07.2018 20:45:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |