Před koncem minulé sezóny začalo na motocyklu během jízdy buď vynechávat zapalování nebo docházelo k velmi krátkodobému problému v přísunu paliva (nešlo poznat co z toho, prakticky se to projevovalo krátkým škubnutím způsobeným krátkodobým poklesem otáček). Vada se projevovala nejprve ojediněle, při poslední vyjížďce v sezóně se četnost zvýšila (ale nevypozoroval jsem tehdy nějakou souvislost s čímkoliv jiným, abych mohl mechanikovi přesněji popsat problém).
Po zimě nešla motorka zprovoznit kvůli evidentní závadě v elektronice, důvodem byla poškození řídící jednotky během zimního stání (jak, to netuším). Po výměně ECM motorka funguje jako dřív - bohužel i včetně závady.
Vyměnil jsem snímač otáček (původní měl nalomený kabel na výstupu, přenos proudu zajišťovalo několik posledních žil). Radost veliká v domnění, že tohle byla příčina problému - nebyla, závada se projevuje dál.
Zkontroloval jsem celé sání (KN filtr vyčištěn nedávno, všechny snímače správně zapojeny, klapka v sání funguje (i když je tam prakticky asi celkem na nic)).
Zkontroloval jsem celou palivovou cestu (hadice v pořádku, nádrž rozebrána, vyčištěna benzínem, poté lihem, dobře vysušena, nový benzín s příměsí pro čištění benzínové soustavy od Sonaxu, vše správně zapojeno a zkontrolováno) - problém trvá.
To nejpodstatnější nakonec - problém se stal poměrně pravidelným, projeví se při každé vyjížďce, ale POUZE v omezeném pásmu otáček (nominálně při 6 tis., prakticky v rozsahu 5-7 tis., mimo tento rozsah ne) a POUZE při 4. rychlostním stupni (opakovaně odzkoušeno).
Motorka nemá domontovanou žádnou elektroniku pro monitorování zařazeného stupně (Gipro apod.) a pokud čtu správně schéma elektrického zapojení i příslušné části manuálu, není v motorce ani nějaké interní snímání zařazené rychlosti pro nějakou korekci řídící jednotky (nevyčetl jsem, zda a jak se řídící jednotka koriguje vůči zatížení (hlavně odporem vzduchu při různých rychlostech) - ale pokud ano, zřejmě kombinací informací o otáčkách a rychlosti pohybu motorky (ekvivalent ke kombinaci otáčky-zařazená rychlost).
Nesetkal jste se někdo, prosím, s takovou závadou? Mechanik ji označuje termínem "vyšší dívčí ...".
Díky moc předem za jakoukoliv radu!
1 reakcí na tento příspěvek specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...
Ještě jednou dík za první tipy - tím to, bohužel, zřejmě ale nebude ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |