Před koncem minulé sezóny začalo na motocyklu během jízdy buď vynechávat zapalování nebo docházelo k velmi krátkodobému problému v přísunu paliva (nešlo poznat co z toho, prakticky se to projevovalo krátkým škubnutím způsobeným krátkodobým poklesem otáček). Vada se projevovala nejprve ojediněle, při poslední vyjížďce v sezóně se četnost zvýšila (ale nevypozoroval jsem tehdy nějakou souvislost s čímkoliv jiným, abych mohl mechanikovi přesněji popsat problém).
Po zimě nešla motorka zprovoznit kvůli evidentní závadě v elektronice, důvodem byla poškození řídící jednotky během zimního stání (jak, to netuším). Po výměně ECM motorka funguje jako dřív - bohužel i včetně závady.
Vyměnil jsem snímač otáček (původní měl nalomený kabel na výstupu, přenos proudu zajišťovalo několik posledních žil). Radost veliká v domnění, že tohle byla příčina problému - nebyla, závada se projevuje dál.
Zkontroloval jsem celé sání (KN filtr vyčištěn nedávno, všechny snímače správně zapojeny, klapka v sání funguje (i když je tam prakticky asi celkem na nic)).
Zkontroloval jsem celou palivovou cestu (hadice v pořádku, nádrž rozebrána, vyčištěna benzínem, poté lihem, dobře vysušena, nový benzín s příměsí pro čištění benzínové soustavy od Sonaxu, vše správně zapojeno a zkontrolováno) - problém trvá.
To nejpodstatnější nakonec - problém se stal poměrně pravidelným, projeví se při každé vyjížďce, ale POUZE v omezeném pásmu otáček (nominálně při 6 tis., prakticky v rozsahu 5-7 tis., mimo tento rozsah ne) a POUZE při 4. rychlostním stupni (opakovaně odzkoušeno).
Motorka nemá domontovanou žádnou elektroniku pro monitorování zařazeného stupně (Gipro apod.) a pokud čtu správně schéma elektrického zapojení i příslušné části manuálu, není v motorce ani nějaké interní snímání zařazené rychlosti pro nějakou korekci řídící jednotky (nevyčetl jsem, zda a jak se řídící jednotka koriguje vůči zatížení (hlavně odporem vzduchu při různých rychlostech) - ale pokud ano, zřejmě kombinací informací o otáčkách a rychlosti pohybu motorky (ekvivalent ke kombinaci otáčky-zařazená rychlost).
Nesetkal jste se někdo, prosím, s takovou závadou? Mechanik ji označuje termínem "vyšší dívčí ...".
Díky moc předem za jakoukoliv radu!
kdyby to nedělalo jen při 4. stupni tak bych to klidně svedl na blbý kontakt někde na čidle (např. vačky) nebo přímo kontak na baterce?
Nemáš Powercommander? Pokud ano asi bych se ho pokusil demontovat.
1 reakcí na tento příspěvek specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...
Ještě jednou dík za první tipy - tím to, bohužel, zřejmě ale nebude ...
1 reakcí na tento příspěvek specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...
Co úplně přesně dělá otáčkoměr - to nevím, jestli odpovím správně. Co jsem měl možnost si všimnout - otáčky trochu spadnou, úměrně tomu, jako by na chvíli (v řádu desetiny vteřiny) vypnulo zapalování nebo vynechal motor kvůli na okamžik chybějícímu palivu (tzn. otáčky poklesnou o cca 200-300? ...).
Díky!
Motorka nemá domontovaný alarm. Má sériový imobilizér od výrobce (Honda to nazývá HISS), který bylo potřeba oklamat při výměně řídící jednotky, aby nebylo potřeba řešit ještě přečipovávání klíčů (z druhé motorky jsem společně s jednotkou vzal i čtečku čipu a klíč s čipem (spárovaným s touto jednotkou) - obojí mám uloženo v prostoru pod přední částí nádrže) - tzn. jednotka si načítá čip z klíče pod nádrží (čtečku čipu klíče, který je v samotném zapalování, mám odstraněnou). To ale nemůže (nemělo by) mít souvislost s problémem, který se projevil ještě před výměnou jednotky.
Že motorka pozná rychlost podle tlaku v sání, to mě nenapadlo (díky za tip). Výstup z MAP snímače jde do řídící jednotky, ale co všechno tam signál ovlivňuje, to z manuálu ani elektrického schématu zřejmě nepoznám (navíc jsem laik). Podle manuálu se dá MAP zkontrolovat změřením výstupního napětí, ale hodnota podle manuálu mi přijde nějaká moc 'hrubá' (velký rozsah a malá přesnost (podle manuálu 2.7-3.1 V při okolním tlaku odpovídajícím nulové nadmořské výšce) - řeknu mechanikovi, ať se zamyslí, od toho tady je ...
Díky.
(reakce na) specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...
Neslo to moc na pohled poznat ale po rozpojeni to bylo jasne.
Zkus projit ty konektory a kabelaz. Aspon tu viditelnou. Nemusi to byt ono nicmene aspon to muzes vyloucit.
Víc ti asi neporadim.
podtlakem ovladanej palivovej kohout myslimk tvoje motorka nema, takze to asi nic, ale pokud bych si to spatne pamatoval, tak jeste zkontrolovat membranku.
a jinak kalsika...odpojit vsechny cidla stojanku, spojky a dalsi nesmysly, veskere dodelavky a bastly napojene na baterku jako vyhrovane hefty a vsechny podobne vopicarny.
Zmerit tlak paliva, mnozstvi paliva, komprese, dobijeni, zkontrolovat kostrici body, zkontrolovt podtlakove hadicky (prave treba od toho regulatoru paliva) a jit systematicky, ne zbesile anahodne menit dily.. to se pak do toho zamotas a pak uz proste nevis.
Samozrejme opravit zavadu ktera se deje jednou za sto let a jeste pri urcitejch podminkach je pro mechanika obtizna vec a brzdu nema kazdej...preju hodne stesti..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |