globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neřešitelný problém hoši
Zas ta zasr* magnetozáhada.

ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.

"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.

Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).


Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?

Vape nechci.


2 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 20:26 | Nahoru | #1
bud je dvojita chyba v tech zdrojich samotnych viz Kohlsdtein, nebo mas ty obvody nejak spojeny.. popisovany chovani zarovky naprosto dpovida vyrazne vyssimu nez nominalnimu napeti, a chovani zapalovani se svetly soucasne taky nebude samo sebou - pokud bez svetel funguje (civce by vyssi napeti zasadne vadit nemelo, ale predrazena zatez docela jo..) .. kdybych mel hadat z tech popsanejch pricin videl bych to na nejakou variaci na "dva zdroje spojeny za sebou ovsem bez ukostreni mezi nima.." tj. nekde tam bude upadla nejaka zem a proud pak tece jinudy nez bys chtel, a dela to co to dela.. holt hledej no..

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 20:32 | Nahoru | #2

kerut píše: bud je dvojita chyba v tech zdrojich samotnych viz Kohlsdtein, nebo mas ty obvody nejak spojeny.. popisovany chovani zarovky naprosto dpovida vyrazne vyssimu nez nominalnimu napeti, a chovani zapalovani se svetly soucasne taky nebude samo sebou - pokud bez svetel funguje (civce by vyssi napeti zasadne vadit nemelo, ale predrazena zatez docela jo..) .. kdybych mel hadat z tech popsanejch pricin videl bych to na nejakou variaci na "dva zdroje spojeny za sebou ovsem bez ukostreni mezi nima.." tj. nekde tam bude upadla nejaka zem a proud pak tece jinudy nez bys chtel, a dela to co to dela.. holt hledej no..



Nemůže být upadlá zem, neb tam žádná není. Kostra je kotva magneta, která je pro všechny tři cívky společná. Jediné co mě napadá je, jestli není zoxidovaná dosedací plocha na karter (protože žárovku jsem kostřil na karter, ne na kotvu), multimetr teda ukazuje odpor "skoro nic", ale nevim jestli to něco znamená.
Stejně tak "plus" co má být odizolované, tj přerušovač a o kus vedle společný výstup světelných cívek, odizolované je - všechny pertinaxy jsou v pořádku...

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 20:40 | Nahoru | #3
kerut> Nehledej závadu v elektrice světel, ale v magnetismu. U tohoto šestipólového magneta jsou v učitém okamžiku všechny magnetické póly propojené do serie přes tři statory. Přerušením proudu v nízkonapěťové části zapalovací cívky se naindukuje vysoké napětí v příslušných závitech cívky VN, ale taky, v případě že jsou póly statoru a rotoru proti sobě, v ostatních cívkách, tedy i světelných. Pokud je na světelných připojená zátěž, tak se výkon potřebný pro zapalování spotřebuje v žárovkách.

Naposledy editováno 30.04.2018 20:41:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist