bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neřešitelný problém hoši
Zas ta zasr* magnetozáhada.

ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.

"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.

Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).


Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?

Vape nechci.


1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2018 v 20:04 | Nahoru | #1
Opíšu to sem odtud
Magnetický odtrh nastává při otáčení rotoru v okamžiku, kdy póly permanentního magnetu opouští pólové nástavce zapalovací cívky. Při kontrole a seřizování této synchronizace máme vyjmutou zapalovací svíčku. Magnetický odtrh poznáme podle náhlého zvýšení odporu proti otáčení. V tom okamžiku, se mají současně začít rozevírat kontakty přerušovače jako při seřizování předstihu. Vyrovnání rozdílů mezi magnetickým a elektrickým odtrhem se seřizuje pootáčením držáku kontaktů přerušovače.
A vložím obrázek odtud .

Jestli je to tak, jak si myslím, tak v okamžiku otevření kontaktů EDIT: nesmí být pólové nástavce rotoru a statoru proti sobě, můžou se překrývat pár milimetrů. Nejspíš to máš pootočené a tak se ti podařilo udělat samoindukční posilovač světel se samozhášivým účinkem v zapalování.
A ještě schema cívek.


Naposledy editováno 30.04.2018 20:19:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

Skvělá odpověď, děkuji! 1.5.2018 v 20:31 | Nahoru | #2

FiZzeR píše: No a pak si v tý změti protichůdných hoven vyber. Prej když opouští pólové nástavce cívky, a přitom tady je zas prozměnu nad jádrem


Se nediv když sem píše každej "expert" který ani neví, že z magneta leze střídavý proud. Ty odkazy na knížku Mopedy a elektrika pro zemědělce tomu taky moc nepomohly. Jsou tam dohromady splácané informace z různých zdrojů a pro různé typy magnetek bez hlubších znalostí problému, to věci moc neosvětlí.
Seřízení magnetického odtrhu jsem popsal na veteranforu, na fotce níže je v jaké poloze by měl být rotor vůči jádru zapalovací cívky v okamžiku přerušení proudu.
Problém č.2
Napětí u alternátoru s permanentním buzením je silně závislé na otáčkách na rozdíl od proudu, který od určitých otáček celkem stálý. Proto jsou světelné cívky dimenzované na určitý proudový odběr. Pokud žárovky 6V/25W přední a 6V/5W zadní po zesílení magnetu hoří, je třeba zvýšit odběr proudu např. silnější zadní žárovkou, např. 6V/10W, nebo v krajním případě zapojit do světelného okruhu paralelně vhodný odpor který část proudu spotřebuje. Dávat žárovky na vyšší napětí je tedy nesmysl. Naopak musíte výsledný odpor spotřebičů snížit.
Co se týká ovlivnění zapalování zapnutím světel tak u mých verglů jsem se s tím nesetkal. Asi proto že všechny magnetky jsou původní a nejsou skládané z různých typů a z různých motorek. V opačném případě je možné, že se nesejdou tolerance polohy cívek vůči magnetům a obvod zapalování a světel se ovlivňují.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist