ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.
"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.
Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).
Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?
Vape nechci.
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
Tlumivka a usměrňovač jsou tam jen a pouze pro dobíjení baterie, se světly nemají zhola nic společného.
Naposledy editováno 30.04.2018 14:57:40
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
1) nekradu
2) nemám chuť si rozmrdat půl motorky taháním kabelů
3) nemám chuť poslouchat pindy snobů na retestacích
4) nemám chuť řešit problémy s pověstnou (ne)kvalitou vape, od magneta očekávám že když si vezmu ssebou náhradní cívku, kondík a přerušovač, dojedu až na konec světa (tolik teorie)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
kdysi jsem měl babetu 207.origo žárovka svítila jak xenon a za chvíli bylo po ní.12V už byla lepší,ale taky to nebylo na dlouho.vyřešily to až 24v žárovky.svítilo to normálně a vydržely....
tak to můžeš zkusit...
Kabely - jaký? Výstup ze světelných cívek -> rovnou na žárovku -> žárovka rovnou na kostru -> v momentě kdy se žárovkou dotknu kostry, žárovka se rozsvítí a okamžitě zdechne motor.
Jinak není to "kradení výkonu", je to na féra vynechávání jiskry, i v otáčkách
Vzácná chvilka kdy to svítilo a běželo zároveň (po stažení odtrhu) - teď už snížení odtrhu nepomáhá, akorát to začne na přerušovači jiskřit, viz druhý video (při odtrhu defaultním to jiskří minimálně, resp. vůbec)
Tlumené (12V35W)
odtrh 0.25 mm
Naposledy editováno 30.04.2018 15:16:35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
Dolph-cz píše: neporadím ti přímo,ale trochu jo....
kdysi jsem měl babetu 207.origo žárovka svítila jak xenon a za chvíli bylo po ní.12V už byla lepší,ale taky to nebylo na dlouho.vyřešily to až 24v žárovky.svítilo to normálně a vydržely....
tak to můžeš zkusit...
Když tam dám "silnější" žárovku, vynechává jiskra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
FiZzeR píše: Když tam dám "silnější" žárovku, vynechává jiskra
24V žárovka není silnější, ale má větší odpor než 12V žárovka, a teče přes ni menší proud.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
Kohlstein17 píše: 24V žárovka není silnější, ale má větší odpor než 12V žárovka, a teče přes ni menší proud.
OK, když tam tedy dám žárovku s větším odporem co přes ni teče menší proud, vynechává jiskra
(čekal bych, že bude žárovka jenom míň svítit, ale to jsem asi moc náročnej)
Naposledy editováno 30.04.2018 15:47:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
já vím,je to rada nahovno,ale když člověk neví kudy kam a vyměnil půl traktoru.....dáš za to pár desetikorun.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
Naposledy editováno 30.04.2018 16:14:15
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
kámošovy taky babetta se zapnutým světlem vynechávala a dokonce pálila zadní světlo
stačilo vyměnit zapalovací svíčku a jede a svítí jako za mlada
Je to vo sviečkach na to u dvoutaktu nikdy nezapomínej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
A ne, těch plusů tam moc neni, vlastně tam žádný plusy nejsou, všechno má jen jeden jedinej drát, čili připojit něco někam omylem nejde ani kdyby ses snažil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
FiZzeR píše: kerut>
A ne, těch plusů tam moc neni, vlastně tam žádný plusy nejsou, všechno má jen jeden jedinej drát, čili připojit něco někam omylem nejde ani kdyby ses snažil
a jseš si jistý,že výstup z těch cívek je 100% + ?
některé motorky to měly přepólované a na kostru měly připájený plusový výstup z cívky.
změř to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
Dolph-cz píše: a jseš si jistý,že výstup z těch cívek je 100% + ?
některé motorky to měly přepólované a na kostru měly připájený plusový výstup z cívky.
změř to.
Jo, to se snadno mohlo stát, že se mi během těch let přehodil plus a kostra, jdu si hned pro plusometr.
Ne že bych chtěl rejpat, ale má cívka vůbec plusovej konec, když je to jeden drát namotanej na kovovém jádře a jedním koncem na to jádro přiletovanej? A krom toho jestli aspoň trošku rozumím principu střídavého napětí, tak je ten plusovej konec stejně každou chvíli mínusovej
Naposledy editováno 30.04.2018 17:00:30
FiZzeR píše: kerut> Logiku v tom nehledej, je to přece jenom MŮJ stroj, a jak už tu někdo podotknul, tak mně se porouchá i žulová kostka
A ne, těch plusů tam moc neni, vlastně tam žádný plusy nejsou, všechno má jen jeden jedinej drát, čili připojit něco někam omylem nejde ani kdyby ses snažil
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
Kosta bude pro zapalovani a svetla jedna
Naposledy editováno 30.04.2018 19:00:41
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
CZ150C - podložka ČZ 150 | bisop | 6 | 12.10.2022 v 06:21 bisop |
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 | RuntyCrown | 4 | 28.9.2022 v 13:58 Ariete |
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 | _Macca_ | 16 | 27.9.2022 v 18:53 Xstork |