Téma: Neřešitelný problém hoši
Zas ta zasr* magnetozáhada.

ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.

"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.

Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).


Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?

Vape nechci.

Předchozí
1 2 3
Následující

Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 14:38 | Nahoru | #1
Jestli si dobre pamatuju, tak 05 mela prave kvuli problemu no. 2 tlumivku pred zarovkou.. schema zapojeni je na netu.. pak by ti tam mohla vydrzet i ta 6v, ale na techhle verglech nejsou ty okruhy nijak elektricky spojeny I kdyz mozny je vsechno...

Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 14:46 | Nahoru | #2
tak vzdycky kousek popojed, zastav, posvit, koukni co je ve tme pred tebou, a zase popojed..

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 14:57 | Nahoru | #3
Obvykle jsem humoru nakloněn, tady už mi ale nějak dochází

Tlumivka a usměrňovač jsou tam jen a pouze pro dobíjení baterie, se světly nemají zhola nic společného.

Naposledy editováno 30.04.2018 14:57:40

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 14:57 | Nahoru | #4
ani se nedivím,že nechceš vape. to by byla nuda,kdyby to svítilo pořádnou žárovkou a k tomu i jelo. to k číze nepatří

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:00 | Nahoru | #5
nemako>
1) nekradu
2) nemám chuť si rozmrdat půl motorky taháním kabelů
3) nemám chuť poslouchat pindy snobů na retestacích
4) nemám chuť řešit problémy s pověstnou (ne)kvalitou vape, od magneta očekávám že když si vezmu ssebou náhradní cívku, kondík a přerušovač, dojedu až na konec světa (tolik teorie)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:05 | Nahoru | #6
FiZzeR> máš tam někde chybu,tak stejně budeš muset jít po kabelech. je pravda,že u magneta bych se na vape taky vysral. stejně s tím nikde po tmě jezdit nebudeš,tak ta mžouravka nevadí. na testaci to nikoho nezajímá.

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:12 | Nahoru | #7
neporadím ti přímo,ale trochu jo....

kdysi jsem měl babetu 207.origo žárovka svítila jak xenon a za chvíli bylo po ní.12V už byla lepší,ale taky to nebylo na dlouho.vyřešily to až 24v žárovky.svítilo to normálně a vydržely....

tak to můžeš zkusit...

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:14 | Nahoru | #8
nemako> I s tou 12V35W to svítí jak debiiiiil

Kabely - jaký? Výstup ze světelných cívek -> rovnou na žárovku -> žárovka rovnou na kostru -> v momentě kdy se žárovkou dotknu kostry, žárovka se rozsvítí a okamžitě zdechne motor.

Jinak není to "kradení výkonu", je to na féra vynechávání jiskry, i v otáčkách

Vzácná chvilka kdy to svítilo a běželo zároveň (po stažení odtrhu) - teď už snížení odtrhu nepomáhá, akorát to začne na přerušovači jiskřit, viz druhý video (při odtrhu defaultním to jiskří minimálně, resp. vůbec)
Tlumené (12V35W)

odtrh 0.25 mm


Naposledy editováno 30.04.2018 15:16:35

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:16 | Nahoru | #9

Dolph-cz píše: neporadím ti přímo,ale trochu jo....

kdysi jsem měl babetu 207.origo žárovka svítila jak xenon a za chvíli bylo po ní.12V už byla lepší,ale taky to nebylo na dlouho.vyřešily to až 24v žárovky.svítilo to normálně a vydržely....

tak to můžeš zkusit...



Když tam dám "silnější" žárovku, vynechává jiskra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:21 | Nahoru | #10
FiZzeR> nemá to nic společnýho,světlo jde na jinou cívku,než zapalování. tedy asi,pokud už nejsem vypitej

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:26 | Nahoru | #11
nemako> Jak tě znám, tak určitě jsi Ale jinak nemá, už jsem to tu psal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:40 | Nahoru | #12

FiZzeR píše: Když tam dám "silnější" žárovku, vynechává jiskra


24V žárovka není silnější, ale má větší odpor než 12V žárovka, a teče přes ni menší proud.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 15:44 | Nahoru | #13

Kohlstein17 píše: 24V žárovka není silnější, ale má větší odpor než 12V žárovka, a teče přes ni menší proud.



OK, když tam tedy dám žárovku s větším odporem co přes ni teče menší proud, vynechává jiskra

(čekal bych, že bude žárovka jenom míň svítit, ale to jsem asi moc náročnej)

Naposledy editováno 30.04.2018 15:47:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:05 | Nahoru | #14
FiZzeR> jak už psal nademnou-waty jsou to co žere....tak vyzkoušej třeba 24V/21W. nebo ještě slabší.

já vím,je to rada nahovno,ale když člověk neví kudy kam a vyměnil půl traktoru.....dáš za to pár desetikorun.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:10 | Nahoru | #15
FiZzeR> nj, to chapu.. jaky to ma zapojeni nevim a hledat se mi to ted nechce(nestuiham), ale pokud to ma mit dva nezavisly okruhy a ovlivnujou se budes to mit nekde nejspis prekrizeny dohromady.. dost pravdepodobne to je nekde spojeny nejak "seriove" jesti to sviti viditelne vic a zarovka pretlaci civky.. nezbude Ti fakt nez jit po dratech jak uz bylo receno..

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:12 | Nahoru | #16
Dolph-cz> Jsem dost limitovanej paticí, je zabudovaná v parabole (BA20d nebo tak ňák)... čili jinou žárovku bych musel shánět i s paticí. Každopádně to je jen obcházení nějakýho jinýho problému, přece to muselo kua fungovat s těma defaultníma žárovkama, né?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:13 | Nahoru | #17
kerut> Jediný co to má společnýho je kostra a chodit po drátech není jak, když tam žádný nejsou (žárovka napojená přímo na vývod ze světelné cívky)

Naposledy editováno 30.04.2018 16:14:15

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:19 | Nahoru | #18
skusil jsi vyměnit zapalovací cívku, to je hezké, ale skusil jsi vyměnit zapalovací SVÍČKU?
kámošovy taky babetta se zapnutým světlem vynechávala a dokonce pálila zadní světlo
stačilo vyměnit zapalovací svíčku a jede a svítí jako za mlada
Je to vo sviečkach na to u dvoutaktu nikdy nezapomínej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:19 | Nahoru | #19
FiZzeR> a nemuzes mit na jednom ukostreny omylem + napr. ? hele pokud to neni nekde pres neco buhvi pres co vzajemne prekrizeny, logicky by se to prece nemohlo ovlivnit

Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:25 | Nahoru | #20
jo,to je dobrá myšlenka,některé stroje měly + na kostru....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:25 | Nahoru | #21
kerut> Logiku v tom nehledej, je to přece jenom MŮJ stroj, a jak už tu někdo podotknul, tak mně se porouchá i žulová kostka

A ne, těch plusů tam moc neni, vlastně tam žádný plusy nejsou, všechno má jen jeden jedinej drát, čili připojit něco někam omylem nejde ani kdyby ses snažil

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:26 | Nahoru | #22
Pruzkumnik> Asi čtyřicet

e: a zapalovací kabel taky (s měděným jádrem, poctivej socialistickej), a průchodka skrz karter je taky nová, fajfka pryč, kabel našroubenej přímo na svíčku

Naposledy editováno 30.04.2018 16:27:48

Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:29 | Nahoru | #23
Pošli celý to zapalovaní na repas k někomu kdo se tomu věnuje. Daj to na stolici, roztočí, proměří a zjistí, kde je problém...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:50 | Nahoru | #24

FiZzeR píše: kerut>

A ne, těch plusů tam moc neni, vlastně tam žádný plusy nejsou, všechno má jen jeden jedinej drát, čili připojit něco někam omylem nejde ani kdyby ses snažil



a jseš si jistý,že výstup z těch cívek je 100% + ?

některé motorky to měly přepólované a na kostru měly připájený plusový výstup z cívky.
změř to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 16:55 | Nahoru | #25

Dolph-cz píše: a jseš si jistý,že výstup z těch cívek je 100% + ?

některé motorky to měly přepólované a na kostru měly připájený plusový výstup z cívky.
změř to.



Jo, to se snadno mohlo stát, že se mi během těch let přehodil plus a kostra, jdu si hned pro plusometr.
Ne že bych chtěl rejpat, ale má cívka vůbec plusovej konec, když je to jeden drát namotanej na kovovém jádře a jedním koncem na to jádro přiletovanej? A krom toho jestli aspoň trošku rozumím principu střídavého napětí, tak je ten plusovej konec stejně každou chvíli mínusovej

Naposledy editováno 30.04.2018 17:00:30

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 17:15 | Nahoru | #26
FiZzeR> ale ty tam nemáš alternátor,ale magneto.a to je stejnosměrné.teda si myslím.

Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 17:21 | Nahoru | #27
aha,tak wikipedie mi řekla,že magneto je střídavé,stejnosměrné je dynamo.no mám v tom guláš.

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 17:33 | Nahoru | #28

FiZzeR píše: kerut> Logiku v tom nehledej, je to přece jenom MŮJ stroj, a jak už tu někdo podotknul, tak mně se porouchá i žulová kostka

A ne, těch plusů tam moc neni, vlastně tam žádný plusy nejsou, všechno má jen jeden jedinej drát, čili připojit něco někam omylem nejde ani kdyby ses snažil

to bude ono. já bych se bál ti prodat kovadlinu,protože by se ti ohnula a reklamoval bys jí

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 18:57 | Nahoru | #29
FiZzeR > obejdi vypinac kabelama. dost mozna je slus v nem .
Kosta bude pro zapalovani a svetla jedna

Naposledy editováno 30.04.2018 19:00:41

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.4.2018 v 19:28 | Nahoru | #30
Netron> to už jsem udělal
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
pružina startování ČZ 150 1Marten1 3 30.4.2019 v 17:32 1Marten1
Problém předního sedla ČZ 150C ČZ 150 ČZ 500 Henry1879 1 19.2.2019 v 17:29 jawarmaniak
ČZ 150, zapalování ČZ 150 mira592 18 19.2.2019 v 17:20 jawarmaniak
rok výroby podle čísla rámu [1, 2] ČZ 150 jelinekkk 31 19.2.2019 v 17:18 jawarmaniak

TOPlist