globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorky s investičním potenciálem
20.4.2018 v 13:21
Čau všichni, u aut se o tom zvlášť v poslední době mluví poměrně často a některé stroje se prodávají za často nesmyslné částky, ale u motorek takových diskusí moc neslýchám a ani na netu jsem na nic moc nenarazil.

Nechci teď žádné objektivní rady, spíš mě zajímá názor ostatních na motorky, ze kterých se postupem času stanou žádané veterány, tzv. future classics. Nemluvím o motorkách z padesátých let, které už dávno veterány jsou, ale o strojích od řekněme začátku nebo půlky devadesátých let do dneška - co z nich se stane klasikami? Co vy na to?

Například naprosto jednoznačně sem patří Ducati 916, která se už pod 5.000 EUR prakticky nedá sehnat a hezké kousky stojí klidně dvojnásobek.

Nebo Cagiva Elefant (to už se dostávám jestě víc do historie, pravda), která jako jediná italská motorka vyhrála Dakar.


Naposledy editováno 20.04.2018 13:37:27

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 11:49 | Nahoru | #61
Kocandak> jo uvažoval jsem stejně teď mě ještě napadla Aprilia RS250, ta je problémová až až, trápil by jí taky, do kila se snad zatim sehnat dá, jednou bude mít tu auru jako motorka, na který jezdil božský Vale... jen s tim přelomem si nejsem tak jistej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 11:53 | Nahoru | #62

assassin píše: SLEEPER: 911 je ve svete neco jak jawy u nas :) jen tohle auto bylo vzdy drahe, auta jako 928 byly jeden cas levny a ted jsou na nasobku ceny... a takovejch stroju je vic, stary opely treba...

999r stoji nesmysl no, 999 se vyrabela dyl nez 3 roky s tim, ze probehla docela rozsahla inovace (jina kyvka, radialy..) ja mam tu prvni (2003) a rozhodne si nemyslim, ze bych na ni vydelal, ale kdyz pujde nahoru tak mi to vadit nebude...

ten tip na moto by me zajimal, treba jen PM?

928 tady: 928gt



Jestli mas aspon eSko, tak si pis, ze za 10 let bude mit cenu.

Ta 928 je predrazena, to bych nechtel ani nahoud. Ano 911 jsou mraky, ale porad jsou to bomba vozy, u kterych cena jen poroste.

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 11:54 | Nahoru | #63
Motorku sem nemuzu napsat, jeste bych pak rozhodil trzni hodnoty.

e: motorek je samo vic, ale jedna, podle me, ma ekonomickou logiku.

Naposledy editováno 25.04.2018 11:55:25

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 11:59 | Nahoru | #64

SLEEPER píše: Jestli mas aspon eSko, tak si pis, ze za 10 let bude mit cenu.

Ta 928 je predrazena, to bych nechtel ani nahoud. Ano 911 jsou mraky, ale porad jsou to bomba vozy, u kterych cena jen poroste.



mam S.
me tu 928 nabizel za 25, nebo 27 a naky drobny se servisem (rozvody)
i za tech 30+ je to porad jedna z nejlevnejsich GT - tech GT bylo celkem jen asi 1500 kusu (tzn asi jako M3 CSL) ma to nejsilnejsi 5l motor (jine vacky, rucne obrabene sani) 330ps, kratkou prevodovku (motor a prevodovku ma jen tahle varianta, zadna jina), sport podvozek a samosvornej diff - tahle konkretni je rok 89 tzn ma kovany kola - nemela je zadna jina, a mechanickej samosvor. GT z roku 90 a 91 uz mely elektronicky rizenej svor (problemy) a obyc lita kola....
to auto je naopak levne, protoze nema full historii, bylo lehce nabourana a ma nepuvodni, nic moc lak. GT s historii a v dobrem stavu jde bezne pres 40,50 tis.

svezeni ale bylo bozi, za ten vylet do NL a zpet to stalo, nejlepsi auto v jakem jsem jel jo a tern typek co to prodava ma tech 928 doma asi 10, spoustu ruznych 944,924 a dalsi moderni porsche... pohodar

Naposledy editováno 25.04.2018 12:01:23

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 12:06 | Nahoru | #65
S tím co píšeš, to je jasnej adept na to aby to jednou vyhouplo na hodnotě. Top specifikace, krátká produkce...zajímalo by mě kdy konečně se 928 dočká "pochopení", protože mám pocit že na to jak je to starý auto a jak se dneska vyvíjí trh s youngtimerama je to pořád nedoceněný auto. Asi za to může ta ortodoxní 911 komunita ve světě Porsche A laik si taky "radši" koupí "carreru"...

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 12:25 | Nahoru | #66
Kocandak: jo potencial ma, ostatne proto jsem ve vyberu skoncil prave u GT - ale uz je moc draha na to abych do toho sel, hlavne nemam prostory :( (jeste je vice cenena verze clubsport, ktera je te GT hodne podobna, ale tam to bylo jen nekolik desitek kusu, hodne cenene jsou i prvni modely bez jakychkoliv spoileru pro jejich cisty vzhled, ty jeste byly komplet rucne vyrabene)
hezky kusy nejnovejsich 928GTS jsou uz pres 100tis, ale porad je 911 jinde...
ono je to stejne u 8kove rady u bmw, Mka porad vedou....

Naposledy editováno 25.04.2018 12:27:33

2 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 12:32 | Nahoru | #67
SLEEPER: jakoze ctenari tohoto vlakna kteri maji shodou okolnosti naky statisice navic jen na zaklade doporuceni SLEEPERa hned pobezi a ty stroje vykoupi ? coz teda nemeni nic na tom, ze me ten tip a typ zajima :D

Naposledy editováno 25.04.2018 12:33:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 17:04 | Nahoru | #68
assassin> přesně tak.

Poslu ti to na messenger.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 17:05 | Nahoru | #69

SLEEPER píše: assassin> přesně tak.

Poslu ti to na messenger.



Dik, ja uz stejne prebytecne prachy (na porsche) utratil za motorky

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 17:25 | Nahoru | #70

assassin píše: SLEEPER: jakoze ctenari tohoto vlakna kteri maji shodou okolnosti naky statisice navic jen na zaklade doporuceni SLEEPERa hned pobezi a ty stroje vykoupi ? coz teda nemeni nic na tom, ze me ten tip a typ zajima :D


Já bych řekl, že ZXR 750 hadicák, případně homologační R verze, ale ta pod 100 nebude.

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 17:41 | Nahoru | #71

assassin píše: Dik, ja uz stejne prebytecne prachy (na porsche) utratil za motorky


Za jaký ? Ducnu už víme...z krásný 999 seru magi, to je úžasná motorka. Vysněnej dvouvál jsem měl dlooouhý leta 998, ale teď už je to pro mě SP2 (a ideálně kitová a nasypaná ). Věci co vypustí z "HRC" se pro mě těžko překonávají.

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 17:51 | Nahoru | #72
neutratil jsem vse co jsem mel na 928 ... pribyla jen duc a kafac in progress...

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 20:00 | Nahoru | #73
Když už se tady bavíte i o autech, tak se mi vždy líbil Opel Speedster. Auto, kterých se prodalo docela málo a na cestách jsem ho snad nikdy naživo neviděl. Když jsem se chtěl před časem podívat, kolik stojí na inzertních serverech, tak jsem nenašel ani jednoho. Samozřejmě se nejedná o Porsche nebo nějakou žádanou specialitu, ale myslím, že cena tohoto auta by mohla růst.

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 20:08 | Nahoru | #74
FILODENDRON> Presto, ze exot jak blazen, tak cenu bude mit jen pro fanouska znacky a tech bude hodne malo.

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 20:12 | Nahoru | #75
Hlavně to je levnější cesta k Lotusu Elise

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 20:22 | Nahoru | #76
filodendron: jo tohle auto je podle me taky stroj kterej jeste svoji hodnotu najde... ale na zbohatnuti to nebude, jak pisou kluci.

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 20:27 | Nahoru | #77
Nebo metalex, favorit kabrio, nedávno jsem zahlídnul něco až o miliónu Kč? Nevim, moc se mi to nezdá a nechci kecat, každopádně v něm odjakživa jezdí svářeč z vedlejší vesnice od babky...

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 20:27 | Nahoru | #78
Zpátky k moto: Namátkou, RD 500, Gama 500, Z 1000, CBX 1000, Hesketh 1000, Münch, Van Veen, MV 900 America, Ducati 900 Darmah, Vincent HRD a mraky dalších, jen mít prachy

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 20:41 | Nahoru | #79
pinkpanther: koupit drahej stroj je snadny, frajerina je koupit levnej a "ze dne na den" na nem vydelat balik :D

motorky s investičním potenciálem

27.4.2018 v 10:43 | Nahoru | #80
Když jsem to téma zakládal, tak jsem to nemyslel tak, že bych chtěl zbohatnout, tak ten „investiční potenciál“ rozhodně nebyl míněn. Asi se shodneme, že na motorkách se dvakrát zbohatnout nedá (myslím tím investice do motorek, kdyby mě někdo chytal za slovo) a i to sbírání zajímavých strojů je čistě koníček.

I auta obvykle nejsou extra výhodná investice – občas se může stát, že to vynese řádově 10-12% za rok, ale to jsou spíš výjimky a navíc s dnešními auty je otázka, jestli se vůbec něco do budoucna zachová a jestli dnešní děti (ti už budou zvyklí na elektroauta a autonomní řízení a tak dál) budou mít tu vášeň pro motory, co máme my… Jasně, Ferrari za 30 mega už se asi za míň prodávat nebude, ale člověk, kterej si takový Ferrari koupí, tak pokud to vůbec jako investici má, bude to jenom jedna z jeho investic a rozhodně neplánuje na tom násobit svůj majetek. Takhle to určitě nefunguje.

Jinak co se týká toho Porsche, tak stoupání cen 911 je celkem logická věc – ten model je symbolem značky a člověk, který chce Porsche, ale jenom proto, že to prostě je Porsche, bude zákonitě chtít tu 911. Navíc – co má každej druhej malej kluk jako svůj sen? Co nejrychlejší auto, žejo? A synonymum pro to nejrychlejší je pro něj buď Porsche nebo Ferrari. A až ten kluk vyroste, začne podnikat, vydělává půl mega měsíčně, co bude dělat? Začne si plnit svoje sny. A vzhledem k tomu, že o ty auta se přestal tak moc zajímat a má dost starostí se svým byznysem, tak než aby si procházel inzerci, pročítal Světy motorů a hledal co nejprůlomovější auto, prostě si pořídí to, co mu jako malýmu viselo na plakátu nad postelí, tedy ta 911… Případně to, čím jezdil jeho táta, děda nebo co často vídal na silnicích a připomíná mu to dětství.

Nemusí to tak být vždycky, ale často tenhle postup funguje – vidím to na sobě. Včera ve vedlejší ulici stála zaparkovaná CBR600F někde ze začátku devadesátek, tak jsem si hned vzpomněl, jak jsem ji v deseti letech chodil obdivovat do autosalonu na Vinohradech… A i proto jezdím do dneška na „devítce“ Monsteru, protože ten pro mě znamená to splnění dětskýho snu. Ve třiadevadesátým mně visel nad postelí, teď stojí v garáži…

motorky s investičním potenciálem

27.4.2018 v 11:17 | Nahoru | #81
S těmi sny je to pravda. Kupuju si teď supersporta, vím, že to je o krk, že dnes frčí něco jiného, že to bude brutálně nepohodlný, ale byl to dětskej sen. Na druhou stranu takovým snem byla i ta 911 a když jsem uvažoval, jestli si nějakou jetou koupit místo Z4, tak jsem došel k závěru, že to je pro mě už dnes blbost. (Tak pošilhávám po Astonech.. )

motorky s investičním potenciálem

29.4.2018 v 22:39 | Nahoru | #82

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

2.5.2018 v 13:41 | Nahoru | #83
Mít kde taky si koupím za 100tis Čechii, Poustku, moc bych chtěl motorky J.A.C...ale kde koupit zalevno :D Ono nejde koupit ani zadraho :D Popravdě nevím ani v čem to je, a proč vlastně lezou ceny motorek ČSR a ČSSR produkce tam kam lezou. Zhodnocení je raketové, a netuším jak dlouho vydrží. Tedy spíše jestli nepoleze cena dolů. Víceméně obecně je o asi způsobeno ekonomikou, já spíše myslím takové hladiny cen, ktaré jsou dané trhem, nikoliv tím jestli lidé mají peníze nebo ano. Pérák je dnes na +- 80 až 100.000,-...třipade ještě +30000.....Hezká 634 s notama je dnes za 50000+....kývačky jsou také (pokud mají noty) za 40000+ a to spíše ve vrakstavu... Bizon je 100000 +, pětikilo je za 500+, pařez 50 je dnes 30000 ........

Přitom anglické, francouzské motorky jsou za (relativné hubičku).
Člověk přemýšlí jestli 500OHC nebo za polovinu BMW - http://www.iveteran...-60-2--rv-1960/34627
350 Pérák https://motorky.baz...0/JAWA-350-Perak.php nebo http://www.iveteran...00-ohv-rv-1953/34428
https://motorky.bazo...1/JAWA-350-Perak.php - nebo http://www.iveteran...l-rv-1975-s-tp/33480

Fakt je to boj,...ale myslím, že je hlavní sehnat levně....počítat s tím že to bude za 5 let na 300% zhodnocení (zde uvedené ceny a odkazy) je asi mylné,...i k dyž ten Wankel by za 30 let mohl být za dost vyšší cenu,...

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

6.5.2018 v 23:53 | Nahoru | #84
Dolin>
Čechii za 100 K srandisto když to půjde takhle dál tak za 100K Euro.
Na Bazoši je Hadraplán za 299K .
Čechii je jako sraček ale za 100 nebudou.

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

7.5.2018 v 07:42 | Nahoru | #85
Čechií prý je dnes daleko víc, než bylo kdysi ve skutečnosti vyrobeno

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

7.5.2018 v 08:04 | Nahoru | #86

PinkPanther píše: Čechií prý je dnes daleko víc, než bylo kdysi ve skutečnosti vyrobeno



Asi na tom něco bude

motorky s investičním potenciálem

23.5.2018 v 13:45 | Nahoru | #87
Jestli někdo máte zájem o investiční motorku tak nabízím Benelli 650 tornado, původní stav, 12500km. Vyrabeno 71-75, tohle je stroj za který se dnes da relativně málo a za čas se hodnota znásobí, daleko lepší investice než anglické stroje masově vyráběné. Nemá žádný membrany, minimum simeringu, žádný gufera na ventilace, žádný gumový priruby... jen toto přežije 30let v depozitu.

Naposledy editováno 23.05.2018 13:48:05

motorky s investičním potenciálem

23.5.2018 v 20:02 | Nahoru | #88
Zapomněl jsi napsat to nejdůležitější. Jestli to má papíry a cenu.

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

23.5.2018 v 21:28 | Nahoru | #89
Papíry má, teď veteránský ale není problém to postavit na klasický, má i certifikát FIVA který je sice teď neplatný ale dá se prodloužit... http://docplayer.cz...acni-karta-fiva.html Cena je dle současného stavu/kurzu 185000kč.

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

23.5.2018 v 22:04 | Nahoru | #90
Davecherokee> to skoro vypadá jak když podle toho dělali tu čínu podle který dělali tu novou jawu ale tak tenkrát to vypadalo všecko dost podobně pošli to do jawy, ať ti tam daj svoje loga a přestříkaj na vínovo (nic jinýho asi už stejně neuměj) a uvidíš jak cena poletí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 alien83 5 26.4.2023 v 22:51 -KAR-
Staré legendy Ducati 916 ruinin 24 22.2.2023 v 09:18 CB600
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 RUTAN 32 28.1.2017 v 11:23 Lála
Ducati 916 Ducati 916 Sk8etnies 0 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies


TOPlist