bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Staré legendy
Zajímalo by mě, jaké to je jezdit na supersportech z 80. a 90. let. Motorku mám necelé dva roky, uplně jsem motorkám propadl. Mám hondu CB 500 X - pro mě zatím vstupenka do světa motorek, nevím, kam se od týhle motorky vydám, ale tlustý, těžký cendura mi nic neříkaj... no a grom 125 cc. V autoškole jsem jezdil na Kawasai eR 6n (povolená rychlost 80 km za hodinu, takže fakt nevím, co ta motorka normálně dělá) a testoval jsem Vitpilen 701 (horské kolo, které má šíleně nadupanej a zuřivě hlučnej motor...) a hondu CB 650 R (poprvé jsem měl na motorce pocit, že jsem chuligán, a ne slušný občan) . Ale pořád pokujuju po nějakých starých supersportech, ne že bych je chtěl koupit, ale zajímá mě, jaký je to pocit jet na ducati 888 nebo 916, nebo podobných strojích z té doby. V Itálii jsem viděl barmanku na hondě CB 750 four, s bulharskou RZ a uplně mě ta kombinace dostala - krásná sexy holka bůhvíodkud, která naprosto suverénně ovládá svou legendární motorku v serpentynách na pobřeží Amalfi. Jen kvůli ní a tý motorce se tam chci vrátit a doufat, že se spolu projedeme. Nefascinuje mě ani tak výkon, ale duch takové legendární motorky. Jsou tyhle supersporty hlučnější než ty dnešní? Jsou v zatáčkách nejistý, chovají se podivně oproti dnešním strojům? Je zvuk motoru mnohem návykovější než zvuk dnešních supersportů? Co se týká zvuků, tak videím na youtube moc nevěřím, vzhledem k tomu, že můžu posoudit, jak odlišně zní moje vlastní motorky oproti tomu, co slyším na youtube videu. Jo a poslední otázka, dala by se někde půjčit stará klasická jawa, kývačka nebo pérák? Je můj sen zkusit se na tom projet.

Naposledy editováno 01.02.2023 19:41:40

Staré legendy

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2023 v 19:38 | Nahoru | #1
Mozna kocovina, ale tohle vlakno jsi uz zalozil vcera ...

1 reakcí na tento příspěvek Staré legendy

1.2.2023 v 19:43 | Nahoru | #2
to nechápu, jak se stalo, a nevím, jak jedno smazat, v editaci taková nabídka není...

Staré legendy

1.2.2023 v 20:05 | Nahoru | #3
začneme pekne od konca: odpoveď na poslednú otázku znie, že tým že si sa nevozil na Jawe/ČZ o nič si neprišiel...

(reakce na) Staré legendy

1.2.2023 v 20:08 | Nahoru | #4
ruinin> cajk, zkus napsat nejakemu moderatorovi fora, oni si s tim poradi...

1 reakcí na tento příspěvek Staré legendy

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2023 v 20:25 | Nahoru | #5
staré športy, s nimi mám trošku skúsenosť a mám pre ne slabosť. Môj názor ovplyvnený sentimentom ani spomienkovým optimizmom.
Staré jogurty 80-tých rokov ako moja GSX-R 1100 '86 je výborný ľahký stroj, na svoju dobu ale keď to porovnáme s R1 RN01 tak je to v podstate turistická motorka, pohodlnejší posed, pomalé riadenie, horšie tlmiče, 180 ideš za chvíľu ale ťažšie je to ubrzdiť, v zákrutách (Šturec, Černohorské sedlo a pod.) ťa naloží skúsený jazdec na modernom cendure alebo naháči s kratšou prevodovkou, nech si akokoľvek odvážny. Všetky tieto youngtimre najmä z 80-tych rokov majú brzdy katastrofické, raz som šiel na malej katane 400 a brzdy sotva stačili, nie to ešte na 1100!!
mám aj ZXR 750 H2 a to je nehorázne ťažká motorka.
Vynikajúca motorka je Ducna 748 (916 som nejazdil ale tiež bude skvelá určite) je lepšie použiteľná (naproti takmer nepoužiteľným litrom 80-tych v dnešnej premávke) oproti litrovým súčasníkom vrátane R1 a Fireblade, dvojcalček má vynikajúci apetít po otáčkach a výborný ergonomický posed. Ten motor ide krásne, ako KTM 890 akurát má príjemnejšiu zvukovú kulisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy

2.2.2023 v 08:15 | Nahoru | #6
Destroyer> Na GSX 1100E '84 jsem najezdil kolem 15.000 km, včetně několika delších zahraničních výletů, a nenapadá mě jedinej důvod, proč by ta motorka (a všechny jí podobný big biky z osumdesátek) měly bejt v současnym provozu nepoužitelná.
Člověk od toho nemůže očekávat jízdní vlastnosti moderní motorky ani spolehlivost moderní motorky, ale pořád se na tom může fajně povozit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy

2.2.2023 v 08:47 | Nahoru | #7
JohnnyS08> ahoj, vnímam to podobne, len to trošku horšie vyznelo ako realita naozaj je. Povozíš sa samozrejme skvelo, popísal si to dokonale, nemôžeš čakať spoľahlivosť ale hlavne musíš jazdiť omnoho obozretnejšie ako na ktorejkoľvek novšej motorke (povedzme z druhej polovice / konca 90-tych), miestami si tieto staré motorky teda trošku nebezpečné, najmä v prípade že sú tam ešte staré gumené brzdové hadice a podobné pasce

Naposledy editováno 02.02.2023 12:43:50

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy

2.2.2023 v 20:43 | Nahoru | #8
Destroyer> kdy se ti stalo, že ti na motorce praskla brzdová hadice? Nevim o nikom, komu by se to kdy stalo....

(reakce na) Staré legendy

2.2.2023 v 23:43 | Nahoru | #9

2stroke píše: Destroyer> kdy se ti stalo, že ti na motorce praskla brzdová hadice? Nevim o nikom, komu by se to kdy stalo....


Tak mně brzdová hadice praskla na 1150 GS když jsem naštěstí potřeboval jenom přibrzdit před kruhákem v Kutné Hoře. V první moment jsem nechápal co se děje - proč to nebrzdí a brzdová páčka jde až k rukojeti. A tak s každým dalším pokusem stříkalo na koleno výfuku víc a víc brzdovky a kouřilo to jako prase. Na blízké benzínce kam jsem přijel ke mně dokonce přiběhla obsluha s hasičákem.
Takže staré brzdové hadice opravdu nepodceňovat. A těch pár stovek obětovat.

Naposledy editováno 03.02.2023 00:16:26

(reakce na) Staré legendy

3.2.2023 v 06:25 | Nahoru | #10
2stroke> mne sa to teda nikdy nestalo, ale poznám dvoch ľudí ktorým áno, našťastie obaja to prežili.

(reakce na) Staré legendy

3.2.2023 v 06:27 | Nahoru | #11
2stroke> Prosím pěkně já, naštěstí to stříkalo hned u páčky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy

3.2.2023 v 15:27 | Nahoru | #12

Destroyer píše: JohnnyS08> ahoj, vnímam to podobne, len to trošku horšie vyznelo ako realita naozaj je. Povozíš sa samozrejme skvelo, popísal si to dokonale, nemôžeš čakať spoľahlivosť ale hlavne musíš jazdiť omnoho obozretnejšie ako na ktorejkoľvek novšej motorke (povedzme z druhej polovice / konca 90-tych), miestami si tieto staré motorky teda trošku nebezpečné, najmä v prípade že sú tam ešte staré gumené brzdové hadice a podobné pasce



On za to asi castecne muze zakladatel, ze to vsechno spatlal dohromady. Ale i v nadpisu je 916 a 888. 916 je motorka se strikackou z pocatku milenia, standardne vybavena dvema 320 kotouci a brembama s pancerovejma hadicema, upsidedown showa (v provedeni S s ohlinsem) vidlema a stelovatelnym hlavovym uhlem. Krom ABS a traction control maloktera moderni morotka nabidne tolik. Sice nema jednoho kone na kilo, ale zase ma slusnej kroutak ve strednich, takze v rukou sikovneho pilota urcite stale bude vic nez stacit nejmodernejsim strojum (neplati na velkych okruzich). 888 je sice starsi, ale krom stare vypadajici kapotaze je to nemlich to same. Jen ten servis je u techto stroju drazsi.

PS: A urcite je 916 divocejsi/rychlejsi, nez ten zakladatelem testovany Svartpilen 701.

Naposledy editováno 03.02.2023 15:32:16

(reakce na) Staré legendy

3.2.2023 v 16:33 | Nahoru | #13

DrDNA01 píše: On za to asi castecne muze zakladatel, ze to vsechno spatlal dohromady. Ale i v nadpisu je 916 a 888. 916 je motorka se strikackou z pocatku milenia, standardne vybavena dvema 320 kotouci a brembama s pancerovejma hadicema, upsidedown showa (v provedeni S s ohlinsem) vidlema a stelovatelnym hlavovym uhlem. Krom ABS a traction control maloktera moderni morotka nabidne tolik. Sice nema jednoho kone na kilo, ale zase ma slusnej kroutak ve strednich, takze v rukou sikovneho pilota urcite stale bude vic nez stacit nejmodernejsim strojum (neplati na velkych okruzich). 888 je sice starsi, ale krom stare vypadajici kapotaze je to nemlich to same. Jen ten servis je u techto stroju drazsi.

PS: A urcite je 916 divocejsi/rychlejsi, nez ten zakladatelem testovany Svartpilen 701.



Jen upřesním: 916 je z konce minulého milénia, představena byla na podzim 93 (jako model 94) a už před vánoci 93 jsem jí málem koupil v ČR. V roce 99 jí nahradila 996 vlastně, téměř do detailů totéž, jen větší objem. Jinak souhlas, pořád to je, svým způsobem, konkurence schopný bike, až na ergonomii, hlavně extrémní zalomení řídítek, je dnes už hodně nepochopitelné a snižuje agilitu ovládání...
Naproti tomu, HONDA představila už o dva roky dříve, na podzim 91, CBR900RR což byla předzvěst, moderních, lehkých a obratných bike s krátkým posezem a rovnějšími řídítky... a ne úplně pochopitelně, to "přidusila" bachratou 16kou př. kolem

Naposledy editováno 03.02.2023 17:08:54

2 reakcí na tento příspěvek Staré legendy

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2023 v 16:49 | Nahoru | #14
Jinak pro tazatele, pokud nejsi mechanik/šmoula/ferda mravenec, tak fakt není úplně jednoduché, moto staré, třeba 30 a více let, udržet v provozu ve slušné kondici. Gumové (a plastové) nejsou jen brzdové hadice, ale mrak jiných věcí z těchto materiálů, které prostě stárnu... preventivně vše nevyměníš a závady jsou mnohdy velmi překvapující.... a mj. dostupnost dílů je tristní a ne vše, je dohonitelné na ebay aj.....

(reakce na) Staré legendy

4.2.2023 v 08:55 | Nahoru | #15
DrDNA01> 916 - to je určite najlepšia motorka prvej polovice 90-tych

(reakce na) Staré legendy

4.2.2023 v 11:59 | Nahoru | #16

PETARDAK píše: Jinak pro tazatele, pokud nejsi mechanik/šmoula/ferda mravenec, tak fakt není úplně jednoduché, moto staré, třeba 30 a více let, udržet v provozu ve slušné kondici. Gumové (a plastové) nejsou jen brzdové hadice, ale mrak jiných věcí z těchto materiálů, které prostě stárnu... preventivně vše nevyměníš a závady jsou mnohdy velmi překvapující.... a mj. dostupnost dílů je tristní a ne vše, je dohonitelné na ebay aj.....



No v dnešní době super eko recirkulace plastů na tom staré plasty špatně nebudou

(reakce na) Staré legendy

4.2.2023 v 18:11 | Nahoru | #17
PETARDAK> PRESNE napísané, udržovať to v kondícii je často sisyfovská práca. Ak nie si mechanik, musíš mať kopu peňazí...

Staré legendy

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2023 v 13:11 | Nahoru | #18
Čau, no , ja sa vozím stále na starých legendách, pekne napísané, inak staarých vergľoch. stále som nejak 20 rokov pozadu. (prachy)Tie staré motorky majú dušu preto, teda podľa mňa, lebo tú dušu do nich vložíš ty. Hlavne vtedy, keď to opravuješ po páde , kvapká ti krv z cestných lišajov a ledva sa hýbeš s narazenými rebrami. Hlavne, keď po druhom páde zistíš, že jedna z príčin pádu je závada spôsobená vekom a tebou, lebo si na to nepršiel skôr. Milujem zvuk strojov čo majú viac výfukov z oboch strán, najlepšie keď má každý valec svoj výfuk. Stávalo sa mi, keď som ešte býval na východ: , počujem krásny zvuk , vyleziem rýchlo na balkón a . práve prichádza syn na Suzuki GS 750 , r.v. 1980, krása. Keď som jazdil na Ukrajinu, raz do týždňa, bola tam pekná cesta, nový asfalt , Snina - Ubľa, jazdili tam všelijaké motorky, ale všetci obivovali tú starú Suzuki s chromovanými blatníkmi. Teraz mám Suzuki GSX 750 Inazuma, blatníky plastové a zvuk ako vysavač Zelmer, pri zníženom výkone=vysávanie záclon. Komentár mojej manželky. . Keď sa máš kde hrať s motorkami, tak si ich nakúp a jazdi na tom, ale ako písali vyššie musíš mať na to priestor na hranie. Joj, a priprav sa na vyššiu spotrebu cca 9-15 litrov, tie vergľe žerú aj trávu a deti pri ceste. Síce, zas to nebol problém motoriek, ale po pátranní som zistil , že chyba bola v tom medzičlánku medzi riadidlami a sedačkou. K tým tvojim snom o Jawách, neviem prečo ( asi za trest) sa mi stále snívajú Jawy, stále 350-634. Naposledy dve , rozdrbané v pivnici špinavé od malty. Asi halucinácie z chlastu. No, ešte k Jawám, Samozrejme ako fanúšik Jawy som si kúpil Jawu 350-638 rozdrbanú, r.v. 1986. Poskladal som to no zároveň som vlastnil v tom čase aj Yamahu RD 350 LC YPWS. Tiež som ju poskladal zo šrotu. Postavil som to vedľa seba, obe a ...horko som zaplakal, videl som kde sme sa dostali počas žiarivého socializmu. Na tej Jawe som jazdil raz za dva roky , keď som s tým šiel na STK. A potom keď som to predával, predal som vtedy všetky moje motorky z dôvodu sťahovania. Nechcem zaznávať Jawu, ČZ, objazdil som na nich celú bývalú ČSSR, kamoši na tom jazdili aj k moru, jazdia na tom tuná s fóra ľudia. Mne sa to nepáči, ja mám rád zážitky , teda s nadsázkou blízke smrti. blízkosť smrti zaznamenáš na slipovom záznamníku, zostane ti tam hnedý pásik, teda keď zážitok prežiješ , Pásik na slipoch som doteraz zanamenal iba na tej Yamahe RD 350 pri rýchlosti 200 km/hod.

Naposledy editováno 05.02.2023 13:21:50

2 reakcí na tento příspěvek Staré legendy

16.2.2023 v 21:56 | Nahoru | #19
Díky za krásné komentáře a vysvětlení. Jen mi teda nejde do hlavy, jak ta holka, která s tou hondou 750 four jezdí po Jižní Itálii - kde evidentně přinejmenším v létě pracovala, možná i žila, ji udržuje v top stavu, když jsou to tak nebezpečný a nevyzpytatelný stroje. O to víc mě štve, že jsem se s ní minule nedal do řeči. Ale třeba má garáž a je mechanik v sukni. V tý oblasti, o který je řeč, jsou teda sakra nutný bezvadný brzdy - tam všichni všechny manévry dělaj na poslední chvíli, jde o milimetry a o milisekundy, v podstatě takový MotoGP na zakroucených veřejných silnicích. No a s takovou špatně ovladatelnou zastaralou hondou by se v tom divokym italským provozu, kde je strašná spousta motorek a všichni jedou naplno, tak s tou starou hondou, fakt si neumím představit, jak tam do toho zapadá. Viděl jsem ji jen odjíždět a na první pohled bylo znát, že je na motorce naprosto suverénní, což ovšem neříká nic o stavu její motorky.

Naposledy editováno 16.02.2023 21:57:18

(reakce na) Staré legendy

19.2.2023 v 13:12 | Nahoru | #20
ruinin> čau, nos tým divokým jazdením je to té, povedal by som ošemetné. Mám k tomu jednu príhodu. Roku pána cca 1996, sme sedeli na pive v záhradnej reštaurácii a okolo nás prešli tri SS motorky. hovorím si: ty hnusný ožran, kde máš motorku, ako to žiješ , toto je život! Chlapci , boli to Taliani síce mali pekný život ale už len asi 10 minút potom sa všetci a všetky tri motorky rozdrbali o zadné koleso traktoru čo liezol z poľa so sberačom slamy. Na mieste ich skonu sú tri pomníčky. Vraj šli 200 km/hod, jeden čo ich zbieral vraj videl zaseknutú ručičku na tacho jednej z motoriek. Skúšal som to na svojej Suzuki GS 750 a pri pomníčkoch som mal 190 km/hod, ale oni mali SS tak možno šli ešte viac. Mne na endure blokla kľuka a zadné koleso zablokovalo na fleku. Stalo sa mi to na motokrosovej trati asi v 60 km/hod rýchlosti. No z trate jazdím domov a okolo našich domov ( naše domy stoja mimo tabuľky koniec obce) tak tam to solím aj vyše 130 km/hod, nech si susedkovia trochu užijú pekný zvuk môjho akrapu. Keby mi to bloklo vtedy pri 130 -tke, , na štupľoch, čo ledva tú motorku udržím na ceste , tak tu nevypisujem tieto sračky.Všetky motorky, teda aj nové, sú divoké a nevyspytateľné , hlavne keď na nich sedia divoký a nevyspytateľný magory. A ako zisťujem tak sú divoké aj autá, keď ich riadia magory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Staré legendy

19.2.2023 v 14:07 | Nahoru | #21

ruinin píše: Díky za krásné komentáře a vysvětlení. Jen mi teda nejde do hlavy, jak ta holka, která s tou hondou 750 four jezdí po Jižní Itálii - kde evidentně přinejmenším v létě pracovala, možná i žila, ji udržuje v top stavu, když jsou to tak nebezpečný a nevyzpytatelný stroje. O to víc mě štve, že jsem se s ní minule nedal do řeči. Ale třeba má garáž a je mechanik v sukni. V tý oblasti, o který je řeč, jsou teda sakra nutný bezvadný brzdy - tam všichni všechny manévry dělaj na poslední chvíli, jde o milimetry a o milisekundy, v podstatě takový MotoGP na zakroucených veřejných silnicích. No a s takovou špatně ovladatelnou zastaralou hondou by se v tom divokym italským provozu, kde je strašná spousta motorek a všichni jedou naplno, tak s tou starou hondou, fakt si neumím představit, jak tam do toho zapadá. Viděl jsem ji jen odjíždět a na první pohled bylo znát, že je na motorce naprosto suverénní, což ovšem neříká nic o stavu její motorky.


Ty stroje nejsou nebezpečný, záleží na dostupnosti náhradních dílu které se s věkem některých modelů snižují , na ochotě majitelů platit vysoké částky pokud se najde alternativa dílů. A co jsem viděl před lety v Roma kde jsem par měsíců pracoval garaze kde se opravuje jsou na každém rohu….

Staré legendy

19.2.2023 v 16:08 | Nahoru | #22
Stroje z 80. rokov sú v porovnaní s dnešnými nebezpečné tým, že výkon ich motorov už bol pomerne vysoký, no podvozky tomu nezodpovedali - ich vývoj dobiehal výkonnosť strojov.

Pozrite sa na prvé GSX-R 750 alebo Hondu VF1000 s akého subtílneho materiálu majú tieto motorky rámy. Dôsledkom tejto nerovnováhy je aj zavedenie dobrovoľného obmedzenia na 100 koní.

Ďalšia skutočnosť ktorú netreba prehliadnuť je vek tých strojov, dnes majú toľko za sebou že už nemajú jazdné vlastnosti ako keď vyšli z fabriky. Česť výnimkám keď to niekto dokáže udržiavať v peknom stave samozrejme.

(reakce na) Staré legendy

20.2.2023 v 16:45 | Nahoru | #23
Gahan37> Tak tím se to vysvětluje. V té I je spousta starších motorek, tak tomu bude odpovídat i mnohem větší počet adekvátních dílen. A Italové vždycky milovali motory. V Česku je to asi víc o tom, co se komu chce dělat a co z toho.

Staré legendy

22.2.2023 v 09:18 | Nahoru | #24
No hlavně, aby Tě nelimitovala ta CB500X, co se týká šancí na společnou projížďku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 alien83 5 26.4.2023 v 22:51 -KAR-
motorky s investičním potenciálem [1, 2, 3, 4] Ducati 916 ConteZoncolan 108 1.2.2023 v 12:06 vilemx
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 RUTAN 32 28.1.2017 v 11:23 Lála
Ducati 916 Ducati 916 Sk8etnies 0 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies


TOPlist