globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa twin adventure sport
Ahoj ma smysl porizovat si Advanture sport? Koukam ze je zhruba o 100t drazsi...
Maji ty tlumice a dalsi doplnky vubec takovou hodnotu?

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

1.4.2018 v 00:59 | Nahoru | #1
Metric> Tahat sem APJ, CCM a podobné motorky je naprosto mimo. To je úplně jiná kategorie. Velké dvouválcové enduro je o tom, že schovaný za velkou funkční kapotáží projedeš v pohodlí stovky km klidně i po dálnici a pak drandíš mimo cesty , kde si holt oproti AJP, LC4 či CCM trochu mákneš a sneseš jistá omezení. AJP nebo CCM je přesný opak - přetrpíš delší přesun a pak si v terénu užíváš o trochu víc.

Nevím, asi jsem fakt divný. Ale jak píšu výše, od velké motorky do terénu očekávám především skvělou ochranu před větrem a deštěm ve vyšších rychlostech a jednoduchou stavbu celé motorky pro minimalizaci škod v terénu - přesně v duchu "co na motorce není, to se nerozbije". Hezký vzhled je pak až bonus jako třešnička na dortu, ale nesmí srážet funkčnost.

A současná nabídka? Kapotáž je sice designově vyumělkovaná, ale na silnici zase až tak moc nechrání (snad každý test velkého endura uvádí výhrady k turbulencím, horšímu odklonu kapek při dešti, apod., při malé šířce masky se ani není čemu divit). Zato pro použití v terénu je zbytečně moc složitá, jedna krytka vedle druhé kvůli dokonalému vzhledu.

Dám příklad. Kamarád šel v poušti přes řídítka. Motorka se zapíchla předním kolem, dopadla na světla a pak udělala salto. Celé lešení se posunulo asi o 5 cm k nádrží, takže nešlo moc otáčet řídítky, která v rejdu narážela do přístrojovky. Protože to byla stará škola, kdy přední část tvoří jen tři plasty - dva boky + maska s plexi - stačila chvilka rovnání lešení nějakým krumpáčem, co nám půjčili v oáze a motorka byla v cajku. Oproti tomu, když jsem měl opravovat Varana nebo TA po daleko menších pádech (holt mají navíc vnitřní plasty a plast kolem přístrojovky,, některé spoje řešeny jen nacvaknutím do sebe), tak spasovat všechny ty plastíky bylo na půl dne ve vybavené dílně s nic moc výsledkem, takže často jsem to musel řešit nákupem nových dílů nebo rozřezáním lešení a jeho svařením podle srovnaných plastů (o ulámaných a poztrácených příchytkách nemluvě).

A přesně tohle je třeba parametr, který snad v žádném testu není uvedený. Testovací člobrda to většinou nerozstřelí a kupec si neuvědomí nebo nepřipustí, že by k tomu došlo. Nebo se o motorku tak bojí, že s ní raději mimo asfalt moc neleze - pak je ale trošku zbytečné kupovat motorku s 21/18 koly a +200mm zdvihy.

Naposledy editováno 01.04.2018 01:01:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

1.4.2018 v 10:19 | Nahoru | #2
vilemx> tak nemůžeš čekat že kvůli jednomu joudoj co vletí do písku budou všechny motorky dělaný na takové pády. Jak říkám, už terénim na alpu hodně dlouho a nikdy jsem nic rovnat nemusel. Asi to chce umět trochu jezdit a padat.

(reakce na) Africa twin adventure sport

1.4.2018 v 10:31 | Nahoru | #3
vilemx> obávám se, že jestli chceš řešit nástupce svoji Afriky, tak bude muset koupit buď novou crf, nebo 1090R a nebo počkat na 790adv případně Yamaha t7 a pak náležitě přední a zadní kapotáž upravit, aby se dala snadno utrhnout a dát zpět. Ve stylu dakarových 450tak. Protože s tím, co popisuješ, se motorka moc navrhnout nedá. Stačilo by, aby ten pád poškodil palubku nebo spínačku a stejně končíš. Pád pana orel už je prostě nahovno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

1.4.2018 v 17:52 | Nahoru | #4

vilemx píše: Metric> Tahat sem APJ, CCM a podobné motorky je naprosto mimo. To je úplně jiná kategorie. Velké dvouválcové enduro je o tom, že schovaný za velkou funkční kapotáží projedeš v pohodlí stovky km klidně i po dálnici a pak drandíš mimo cesty , kde si holt oproti AJP, LC4 či CCM trochu mákneš a sneseš jistá omezení. AJP nebo CCM je přesný opak - přetrpíš delší přesun a pak si v terénu užíváš o trochu víc.

Nevím, asi jsem fakt divný. Ale jak píšu výše, od velké motorky do terénu očekávám především skvělou ochranu před větrem a deštěm ve vyšších rychlostech a jednoduchou stavbu celé motorky pro minimalizaci škod v terénu - přesně v duchu "co na motorce není, to se nerozbije". Hezký vzhled je pak až bonus jako třešnička na dortu, ale nesmí srážet funkčnost.

A současná nabídka? Kapotáž je sice designově vyumělkovaná, ale na silnici zase až tak moc nechrání (snad každý test velkého endura uvádí výhrady k turbulencím, horšímu odklonu kapek při dešti, apod., při malé šířce masky se ani není čemu divit). Zato pro použití v terénu je zbytečně moc složitá, jedna krytka vedle druhé kvůli dokonalému vzhledu.

Dám příklad. Kamarád šel v poušti přes řídítka. Motorka se zapíchla předním kolem, dopadla na světla a pak udělala salto. Celé lešení se posunulo asi o 5 cm k nádrží, takže nešlo moc otáčet řídítky, která v rejdu narážela do přístrojovky. Protože to byla stará škola, kdy přední část tvoří jen tři plasty - dva boky + maska s plexi - stačila chvilka rovnání lešení nějakým krumpáčem, co nám půjčili v oáze a motorka byla v cajku. Oproti tomu, když jsem měl opravovat Varana nebo TA po daleko menších pádech (holt mají navíc vnitřní plasty a plast kolem přístrojovky,, některé spoje řešeny jen nacvaknutím do sebe), tak spasovat všechny ty plastíky bylo na půl dne ve vybavené dílně s nic moc výsledkem, takže často jsem to musel řešit nákupem nových dílů nebo rozřezáním lešení a jeho svařením podle srovnaných plastů (o ulámaných a poztrácených příchytkách nemluvě).

A přesně tohle je třeba parametr, který snad v žádném testu není uvedený. Testovací člobrda to většinou nerozstřelí a kupec si neuvědomí nebo nepřipustí, že by k tomu došlo. Nebo se o motorku tak bojí, že s ní raději mimo asfalt moc neleze - pak je ale trošku zbytečné kupovat motorku s 21/18 koly a +200mm zdvihy.



napsal jsi to dobře,máš pravdu,ale uživatelů jako jsi ty je tak málo,že fabrika jejich volání neslyší.
jediné co mně napadá je to,že si prostě takový speciál musíš postavit sám sobě na míru,sériovou motorku očesat,něco použít a něco sám vyrobit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 13:31 | Nahoru | #5
vilemx> Obávam sa, že si zasa moc špecifický. Cestovné sú príliš cestovné, terénne príliš terénne, možno keď príde KTM 800 alebo T7, ktoré sa asi vďaka značke budú predávať lepšie ako AJP, začnú sa na ne predávať väčšie plexi a, kto vie, by Ti to nakoniec mohlo vyhovovať.

Ale ono ani malé GS a Tiger toho vpredu moc nemajú, tak by sa tam teoreticky nemalo moc čo pokaziť, akurát neviem, ako sa to správa, keď na tom spravíš salto v piesku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Ledys 38 9.12.2023 v 20:08 Davidrak
Originální quickshifter pro ATAS Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports rst1467 20 10.4.2023 v 16:02 Sema


TOPlist