Maji ty tlumice a dalsi doplnky vubec takovou hodnotu?
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Nevím, asi jsem fakt divný. Ale jak píšu výše, od velké motorky do terénu očekávám především skvělou ochranu před větrem a deštěm ve vyšších rychlostech a jednoduchou stavbu celé motorky pro minimalizaci škod v terénu - přesně v duchu "co na motorce není, to se nerozbije". Hezký vzhled je pak až bonus jako třešnička na dortu, ale nesmí srážet funkčnost.
A současná nabídka? Kapotáž je sice designově vyumělkovaná, ale na silnici zase až tak moc nechrání (snad každý test velkého endura uvádí výhrady k turbulencím, horšímu odklonu kapek při dešti, apod., při malé šířce masky se ani není čemu divit). Zato pro použití v terénu je zbytečně moc složitá, jedna krytka vedle druhé kvůli dokonalému vzhledu.
Dám příklad. Kamarád šel v poušti přes řídítka. Motorka se zapíchla předním kolem, dopadla na světla a pak udělala salto. Celé lešení se posunulo asi o 5 cm k nádrží, takže nešlo moc otáčet řídítky, která v rejdu narážela do přístrojovky. Protože to byla stará škola, kdy přední část tvoří jen tři plasty - dva boky + maska s plexi - stačila chvilka rovnání lešení nějakým krumpáčem, co nám půjčili v oáze a motorka byla v cajku. Oproti tomu, když jsem měl opravovat Varana nebo TA po daleko menších pádech (holt mají navíc vnitřní plasty a plast kolem přístrojovky,, některé spoje řešeny jen nacvaknutím do sebe), tak spasovat všechny ty plastíky bylo na půl dne ve vybavené dílně s nic moc výsledkem, takže často jsem to musel řešit nákupem nových dílů nebo rozřezáním lešení a jeho svařením podle srovnaných plastů (o ulámaných a poztrácených příchytkách nemluvě).
A přesně tohle je třeba parametr, který snad v žádném testu není uvedený. Testovací člobrda to většinou nerozstřelí a kupec si neuvědomí nebo nepřipustí, že by k tomu došlo. Nebo se o motorku tak bojí, že s ní raději mimo asfalt moc neleze - pak je ale trošku zbytečné kupovat motorku s 21/18 koly a +200mm zdvihy.
Naposledy editováno 01.04.2018 01:01:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
vilemx píše: Metric> Tahat sem APJ, CCM a podobné motorky je naprosto mimo. To je úplně jiná kategorie. Velké dvouválcové enduro je o tom, že schovaný za velkou funkční kapotáží projedeš v pohodlí stovky km klidně i po dálnici a pak drandíš mimo cesty , kde si holt oproti AJP, LC4 či CCM trochu mákneš a sneseš jistá omezení. AJP nebo CCM je přesný opak - přetrpíš delší přesun a pak si v terénu užíváš o trochu víc.
Nevím, asi jsem fakt divný. Ale jak píšu výše, od velké motorky do terénu očekávám především skvělou ochranu před větrem a deštěm ve vyšších rychlostech a jednoduchou stavbu celé motorky pro minimalizaci škod v terénu - přesně v duchu "co na motorce není, to se nerozbije". Hezký vzhled je pak až bonus jako třešnička na dortu, ale nesmí srážet funkčnost.
A současná nabídka? Kapotáž je sice designově vyumělkovaná, ale na silnici zase až tak moc nechrání (snad každý test velkého endura uvádí výhrady k turbulencím, horšímu odklonu kapek při dešti, apod., při malé šířce masky se ani není čemu divit). Zato pro použití v terénu je zbytečně moc složitá, jedna krytka vedle druhé kvůli dokonalému vzhledu.
Dám příklad. Kamarád šel v poušti přes řídítka. Motorka se zapíchla předním kolem, dopadla na světla a pak udělala salto. Celé lešení se posunulo asi o 5 cm k nádrží, takže nešlo moc otáčet řídítky, která v rejdu narážela do přístrojovky. Protože to byla stará škola, kdy přední část tvoří jen tři plasty - dva boky + maska s plexi - stačila chvilka rovnání lešení nějakým krumpáčem, co nám půjčili v oáze a motorka byla v cajku. Oproti tomu, když jsem měl opravovat Varana nebo TA po daleko menších pádech (holt mají navíc vnitřní plasty a plast kolem přístrojovky,, některé spoje řešeny jen nacvaknutím do sebe), tak spasovat všechny ty plastíky bylo na půl dne ve vybavené dílně s nic moc výsledkem, takže často jsem to musel řešit nákupem nových dílů nebo rozřezáním lešení a jeho svařením podle srovnaných plastů (o ulámaných a poztrácených příchytkách nemluvě).
A přesně tohle je třeba parametr, který snad v žádném testu není uvedený. Testovací člobrda to většinou nerozstřelí a kupec si neuvědomí nebo nepřipustí, že by k tomu došlo. Nebo se o motorku tak bojí, že s ní raději mimo asfalt moc neleze - pak je ale trošku zbytečné kupovat motorku s 21/18 koly a +200mm zdvihy.
napsal jsi to dobře,máš pravdu,ale uživatelů jako jsi ty je tak málo,že fabrika jejich volání neslyší.
jediné co mně napadá je to,že si prostě takový speciál musíš postavit sám sobě na míru,sériovou motorku očesat,něco použít a něco sám vyrobit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Ale ono ani malé GS a Tiger toho vpredu moc nemajú, tak by sa tam teoreticky nemalo moc čo pokaziť, akurát neviem, ako sa to správa, keď na tom spravíš salto v piesku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Mayk | 4 | 1.4.2024 v 10:30 Mayk |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 20 | 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Ledys | 38 | 9.12.2023 v 20:08 Davidrak |
Originální quickshifter pro ATAS Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | rst1467 | 20 | 10.4.2023 v 16:02 Sema |