Maji ty tlumice a dalsi doplnky vubec takovou hodnotu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
edit: ale podle mě s tím počítají jako s blbou situací, která fakt nemá nastat. Ale u endur se s pádem počítá, protože prostě přijde, když jezdíš mimo asfalt.
Naposledy editováno 30.03.2018 17:39:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
řešení:
- padáky jsem zahodil
- koupil jsem si originál hliníkové bastry KTM (ještě jsou dobré Cycra)
- ovládací prvky mám dotažené s citem tak abych je větší silou otočil rukou na řidítkách
Sem tam bastr musím trošku porovnat, ale není to zas takový průser. Ale páčky a padák neřeším vůbec.
Ale máš pravdu, nejlepší je nepadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
bacaono píše: A videl, alebo držal si ich naživo?
Osobne by som na ne nezavesil ani tie prídavné svetlá. Pretože by sa klepali jak drahý pes.
bacaono píše: Ale inak obsah motora, cenová hladina,.....
BMW stojí o malý kúsok viac než Afrika - teda základný model nie, ale fakt chceš základný model BMW? Točivý moment je zrovnateľný, výkon rovnaký, hoci motor je o niečo menší.BMW má lepší model, Honda možno tak Crosstourer, ale podľa mňa to Afriku lepším modelom nerobí. Cenovo, výkonom i vlastnosťami sú približne zrovnateľné. Prečo ich teda nezrovnávať?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
seikos píše: bohužel jsem s Afrikou skočil asi v 80-ti km rychlosti do lesa, tak že jsem i detalně viděl jak ty padáky fungují. A zafungovaly
Myslíš konkrétne túto originálne dodávanú imitáciu padákov, čo sú uchytené na každej strane na jedinom bode a v strede pod svetlom na dvoch plieškoch o lešenie?
Tak tie som rukou bez veľkej námahy pritlačil až k plastom. Takže verím že skok mohli ustáť, ale že ustáli aj pád po tom skoku a ešte v 80km rýchlosti tak to už nezožeriem. Možno keby si hodil fotku po tom skoku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Navíc moc nerozumím tomu, že třeba mildafleck vysolí skoro čtyři kila za motorku s 21/18 koly a 220 mm zdvihy, zároveň uvažuje o upgrade na Adventure, ale zároveň není takový blázen, aby s ní jezdil do lesa. Dovolím si tvrdit, že takových kupců je drtivá většina. Potom je logické, že výrobci chrli jakoby endura, protože kupci vlastně ani nepotřebují, aby to jako enduro fungovalo. Úplně stačí, že to jako enduro vypadá.
Naposledy editováno 30.03.2018 23:39:47
K těm vnitřím plastům, já snima nikdy neměl nějaký problém, jen je "voser" na tom něco dělat. Teréním už dost dlouho na TA, a jeden vnější boční plast mi opravdu tím jak je křehkej prasknul. Zalátal jsem to zevnitř laminátem a je to cajk. Jinak to furt vypadá jako Alp, po XY pádech stále vše drží na své místě a spáry jsou OK. Takže to není nic tak hrozného, ale mohlo by to být řešeno lépe. Za mě správně designovaná motorka do terénu je tehdy, když nepotřebuje trubkové padáky.
Naposledy editováno 30.03.2018 23:58:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Že si adventure kupuje veľa ľudí (i normálnej výšky) na jazdu prevažne po cestách, je fakt. Na druhej strane stroje, ktoré si poradia v teréne, existujú, otázkou je, či sa tak dobre predávajú. Čo napr. to AJP, to vyzerá byť slušné v teréne a moc na odbyt to nejde, i keď na to určite vplýva aj tá značka. Plus tu ešte Tech spomenul pár ďaľších.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Nevím, asi jsem fakt divný. Ale jak píšu výše, od velké motorky do terénu očekávám především skvělou ochranu před větrem a deštěm ve vyšších rychlostech a jednoduchou stavbu celé motorky pro minimalizaci škod v terénu - přesně v duchu "co na motorce není, to se nerozbije". Hezký vzhled je pak až bonus jako třešnička na dortu, ale nesmí srážet funkčnost.
A současná nabídka? Kapotáž je sice designově vyumělkovaná, ale na silnici zase až tak moc nechrání (snad každý test velkého endura uvádí výhrady k turbulencím, horšímu odklonu kapek při dešti, apod., při malé šířce masky se ani není čemu divit). Zato pro použití v terénu je zbytečně moc složitá, jedna krytka vedle druhé kvůli dokonalému vzhledu.
Dám příklad. Kamarád šel v poušti přes řídítka. Motorka se zapíchla předním kolem, dopadla na světla a pak udělala salto. Celé lešení se posunulo asi o 5 cm k nádrží, takže nešlo moc otáčet řídítky, která v rejdu narážela do přístrojovky. Protože to byla stará škola, kdy přední část tvoří jen tři plasty - dva boky + maska s plexi - stačila chvilka rovnání lešení nějakým krumpáčem, co nám půjčili v oáze a motorka byla v cajku. Oproti tomu, když jsem měl opravovat Varana nebo TA po daleko menších pádech (holt mají navíc vnitřní plasty a plast kolem přístrojovky,, některé spoje řešeny jen nacvaknutím do sebe), tak spasovat všechny ty plastíky bylo na půl dne ve vybavené dílně s nic moc výsledkem, takže často jsem to musel řešit nákupem nových dílů nebo rozřezáním lešení a jeho svařením podle srovnaných plastů (o ulámaných a poztrácených příchytkách nemluvě).
A přesně tohle je třeba parametr, který snad v žádném testu není uvedený. Testovací člobrda to většinou nerozstřelí a kupec si neuvědomí nebo nepřipustí, že by k tomu došlo. Nebo se o motorku tak bojí, že s ní raději mimo asfalt moc neleze - pak je ale trošku zbytečné kupovat motorku s 21/18 koly a +200mm zdvihy.
Naposledy editováno 01.04.2018 01:01:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
vilemx píše: Metric> Tahat sem APJ, CCM a podobné motorky je naprosto mimo. To je úplně jiná kategorie. Velké dvouválcové enduro je o tom, že schovaný za velkou funkční kapotáží projedeš v pohodlí stovky km klidně i po dálnici a pak drandíš mimo cesty , kde si holt oproti AJP, LC4 či CCM trochu mákneš a sneseš jistá omezení. AJP nebo CCM je přesný opak - přetrpíš delší přesun a pak si v terénu užíváš o trochu víc.
Nevím, asi jsem fakt divný. Ale jak píšu výše, od velké motorky do terénu očekávám především skvělou ochranu před větrem a deštěm ve vyšších rychlostech a jednoduchou stavbu celé motorky pro minimalizaci škod v terénu - přesně v duchu "co na motorce není, to se nerozbije". Hezký vzhled je pak až bonus jako třešnička na dortu, ale nesmí srážet funkčnost.
A současná nabídka? Kapotáž je sice designově vyumělkovaná, ale na silnici zase až tak moc nechrání (snad každý test velkého endura uvádí výhrady k turbulencím, horšímu odklonu kapek při dešti, apod., při malé šířce masky se ani není čemu divit). Zato pro použití v terénu je zbytečně moc složitá, jedna krytka vedle druhé kvůli dokonalému vzhledu.
Dám příklad. Kamarád šel v poušti přes řídítka. Motorka se zapíchla předním kolem, dopadla na světla a pak udělala salto. Celé lešení se posunulo asi o 5 cm k nádrží, takže nešlo moc otáčet řídítky, která v rejdu narážela do přístrojovky. Protože to byla stará škola, kdy přední část tvoří jen tři plasty - dva boky + maska s plexi - stačila chvilka rovnání lešení nějakým krumpáčem, co nám půjčili v oáze a motorka byla v cajku. Oproti tomu, když jsem měl opravovat Varana nebo TA po daleko menších pádech (holt mají navíc vnitřní plasty a plast kolem přístrojovky,, některé spoje řešeny jen nacvaknutím do sebe), tak spasovat všechny ty plastíky bylo na půl dne ve vybavené dílně s nic moc výsledkem, takže často jsem to musel řešit nákupem nových dílů nebo rozřezáním lešení a jeho svařením podle srovnaných plastů (o ulámaných a poztrácených příchytkách nemluvě).
A přesně tohle je třeba parametr, který snad v žádném testu není uvedený. Testovací člobrda to většinou nerozstřelí a kupec si neuvědomí nebo nepřipustí, že by k tomu došlo. Nebo se o motorku tak bojí, že s ní raději mimo asfalt moc neleze - pak je ale trošku zbytečné kupovat motorku s 21/18 koly a +200mm zdvihy.
napsal jsi to dobře,máš pravdu,ale uživatelů jako jsi ty je tak málo,že fabrika jejich volání neslyší.
jediné co mně napadá je to,že si prostě takový speciál musíš postavit sám sobě na míru,sériovou motorku očesat,něco použít a něco sám vyrobit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Tech píše: tak nemůžeš čekat že kvůli jednomu joudoj co vletí do písku budou všechny motorky dělaný na takové pády. Jak říkám, už terénim na alpu hodně dlouho a nikdy jsem nic rovnat nemusel. Asi to chce umět trochu jezdit a padat.
Nevím, kolikrát jsi byl jezdit v dunách a jaké máš osobní zkušenosti. Myslím tím opravdu v dunách a ne na pistě, co vede kolem. Zápich do písku je tam holt běžnou situací. Třeba každý rok kolem Nového roku asi 14 dní běží v telce nějaké nezáživné sestřihy těch tvých joudoj, tak na to někdy koukni, jak to občas také přehodí přes řídítka
Ano, očekávám od výrobců něco nového. Namísto, aby za dvacet let přišli s novým řešením podvozku nebo celkové koncepce velkých endur (čest výjimkám u KTM), tak se rozhodli jít cestou uhlazeného vzhledu, konektivity, LED a TFT technologií. Takže současná velká endura za 30 let vývoje mají sice o cca 50 koní víc, USD vidle s možností el. řízení, plovoucí kotouče s ABS a další "moderní" prvky, ale koncepčně nic převratného. Třeba s tím přijde nová KTM, Tenére nebo jiná motorka. "Problém" totiž je v tom, že když se představí nějaký koncept "lehké" 2V motorky, tak je to vždy rallye stavba s úzkou vysokou maskou, kdy jde hlavně o ochranu budíků, navigace, roadbooku a stojícího jezdce, nikoliv o širokou masku pro ochranu sedícího jezdce před nepohodou.
Konkrétně CRF AS bych si představoval tak, že by plasty vyrobili z něčeho odolnějšího a pružnějšího, než klasické honďácké ABS. Obrovský a těžký LED světlomet nahradili dvěma menšími klidně žárovkovými světly, která by byla překryta maskou. Vyprdli by se na všechny ty krytky (mezeru mezi plastem a chladičem spolehlivě utěsní kus nanýtované gumy za jeden cent), zesílili by lešení pro uchycení i něčeho těžšího, než tydlifonu v X-držáku, nabídli by off-road dongle/tlačítko klidně s výstražným majáčkem "illegal", v TP by uvedli alternativu menší šířky i rychlostního indexu gum bez radiální konstrukce, aby tam člověk mohl s čistým svědomím dát něco použitelného, atd. Jenže tohle je prostě utopie. Na druhou stranu, opravdu by o takovou motorku nebyl zájem i u stávajících kupců, kteří si AT kupují kvůli image Dakarského vítěze? Myslím si, že trochu hrubší spartánské provedení by bylo naopak pro tento typ kupců velkým magnetem, zvlášť, kdyby pro prvních 1.000 kusů Honda dávala jako dárek bahno nebo písek ve spreji.
Naposledy editováno 01.04.2018 21:16:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
_zdenda_ píše: vilemx> on je docela problém s tím, že se závodí na lehkých motorkách. Dnes se vše dělá pro 450, klasická 690 je brána za těžkou a profi třída na ní už nejezdí. Proto bych řekl, že vývoj velkých endur u většiny značek stagnuje.
Tak ať FIM dá přísnější omezení na servisní zásahy do motoru během celé soutěže a výrobci se rádi k větším objemům a dvouválcům vrátí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
_zdenda_ píše: ono zas tak moc zásahů do těch malých motorů nemusí být, ktm 450 dá celý dakar.
Aha, to jsem netušil. Nejsem závodní ani rychlostní typ, takže tohle moc nesleduji.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
BTW gumy na to snad můžeš dát jaký chceš, pokud odpovídají rozměrem, rychlostní index přeci nehraje roli, snad jen oficiálně bys měl mít na palubce třeba "max 140".
Taky by mně zajímalo, co konkrétně myslíš tím "nějaké revoluční řešení". Pořád jsou to dvě kola, rám, motor a řidítka. Nevím co bys na tom chtěl revolučního vymýšlet.
Naposledy editováno 02.04.2018 10:07:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Proto jsem si koupil druhá kola s úzkými ráfky jak vepředu tak vzadu, protože tak mohu používat haltry nebo tam nacpat mousse místo duší.
edit: 950/990 se v EU prodávaly pouze s povolenou šířkou pneu 150mm, KTM odmítá povolit změnu na 140 aby měl člověk legálně větší výběr třeba enduro pneumatik (to by spoustě lidí stačilo, i na tom širokém ráfku bez haltru je 140mm široká guma pro spoustu hobíků použitelná). Přitom v USA se prodávaly v originále se 140mm gumou :-/
Naposledy editováno 02.04.2018 13:32:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Ale ono ani malé GS a Tiger toho vpredu moc nemajú, tak by sa tam teoreticky nemalo moc čo pokaziť, akurát neviem, ako sa to správa, keď na tom spravíš salto v piesku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Mayk | 4 | 1.4.2024 v 10:30 Mayk |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 20 | 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Ledys | 38 | 9.12.2023 v 20:08 Davidrak |
Originální quickshifter pro ATAS Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | rst1467 | 20 | 10.4.2023 v 16:02 Sema |