Maji ty tlumice a dalsi doplnky vubec takovou hodnotu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Pokud novou AT mám brát jako motorku na turistiku nebo vypláchnutí hlavy po cestách, byť rozbitých či bez asfaltu, tak proč ne. Riziko pochroumání toho plastikového lega není tak velké, jako když bych ji měl brát jako motorku na blbnutí - dojet na Ukrajinu a tam týden probádávat cesty na poloniny pěšinami nebo kolejemi od Zilů a lakatošů, v Africe hledat oázky v dunách Sahary nebo si dávat takové ty sranda soutěžní srazy typu XL rally, Krocan, apod.)a sem tam s tím blbě fláknout o zem.
Ano mechanicky to podvozek i motor vydrží, ale nechtěl bych rovnat lešení po nějakém odložení, čistit dva vzduchové filtry a dva airboxy po večerech v poušti nebo třeba řešit nakřáplý LED světlomet. Prostě robustnost podvozku absolutně nekoresponduje se zbytkem motorky, Podvozek je stavbou enduro, ale kapotáž a spol. je postavená na principu běžné silniční motorky. Stačí to porovnat s 950/990 nebo starou AT, XTZ a podobnými kousky.
Jak je možné, že Honda v záruce mění přepínače na řídítkách kvůli špatným kontaktům? Vždyť u endura se musí počítat s tím, že to bude každou chvíli zabořené v kaluži bahna nebo hromadě písku. Třeba jen uražený LED blinkr někde v tramtárii je problém. Čím ho nahradit, když žárovkových se tam všude válejí mraky, ale kvůli jinému přerušovačí nejdou použít? O světlometu ani nemluvím, S tím vším nemá emisní Euro4 nebo ABS vůbec nic společného.
Kdyby na ten podvozek napasovali jednoduchou kapotáž, klidně stejného tvaru, ale bez té hromady plastíků kolem, cvočky a západky nahradily šroubkem v gumě, nechali osvědčený jeden filtr nahoře před nádrží, vykašlali se na LED technologii, byla by ta motorka podle mě daleko vyváženější ve vztahu forma-funkce. Prostě by zní vyzařovala syrovost a odolnost, a opravdu by taková i byla. Teď je to na můj vkus jen do kanad obutej křehoučkej šampón s kérkou v motivu Beduína.
Naposledy editováno 29.03.2018 01:22:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Souhlasím, až na ty padáky. Taková motorka by na pády měla být připravená. Neříkám že zrovna formou trubek. Nejvíc se mi v tomhle ohledu líbí XTZ660Teneré. Ta ani padáky nepotřebuje.
Určitě je lepší mít bytelné trubky jako KTM než to co nabízí Honda, ale přeci jen je to hmotnost navíc a při pádech se to může pokroutit, obzvlášť když spadneš třeba na trávě, to pak z padáků dloubeš drny klackem.
veverak007>
Ahoj,
jsou "padáky" a padáky. Kdybys do té nové Afriky šel, raději ignoruj případnou dealerovu nabídku originálních imitací padáků. Naštěstí existují i nesrovnatelně lepší a fungující alternativy. Jde o to, kolik času, peněz a invence se investuje do jejich vývoje - viz přiložený OUTBACK MOTORTEK...
1 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Ahoj,
jsou "padáky" a padáky. Kdybys do té nové Afriky šel, raději ignoruj případnou dealerovu nabídku originálních imitací padáků. Naštěstí existují i nesrovnatelně lepší a fungující alternativy. Jde o to, kolik času, peněz a invence se investuje do jejich vývoje - viz přiložený OUTBACK MOTORTEK...
video pěkný, škoda že to není ze života, komu ve skutečnosti takhle spadne motorka ? V 99,9% na ni sedíš, upadne ti při manipulaci " na místě " nebo při jízdě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
GL1 píše: video pěkný, škoda že to není ze života, komu ve skutečnosti takhle spadne motorka ? V 99,9% na ni sedíš, upadne ti při manipulaci " na místě " nebo při jízdě.
Proč myslíš, že to není ze života, a jak by sis to prakticky představoval?
Řekl bych, že to pokrývá tu manipulaci na místě i pád v malé rychlosti. Navíc s tou výhodou (pro motorku), že když na ní sedíš, většinou je ten dopad ještě zbrzděn jezdcovým lýtkem a někdy i stehnem. A pád s motorkou ve velké rychlosti asi není snadné testovat ani pro kaskadéra...
Padáky, i ty nejlepší, lze brát primárně jako zvýšení šance na pokud možno (dle okolností) co nejmenší poškození motocyklu - není to zázračná náhrada havarijního a životního pojištění.
Tady nějakého testovacího jezdce mají, třeba by ho půjčili afričanům (v čase 1:45)
Naposledy editováno 30.03.2018 06:23:34
3 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport
drtivá většina majitelů dá tak maximálně polní cestu,boční kufry vozí stále (ale prázdné) ,protože to krutě vypadá.....,stejně tak líbivé plasty,led světla a blinkry.
další věc jsou samozřejmě prachy-co nejlevněji vyrobit a co nejdráž prodat.
stará afrika byla "něco" ,nová je jen mrdka,jako každá jiná.....
Dolph-cz píše: afrika je přesně taková,jakou ji zákaznici chtějí.
drtivá většina majitelů dá tak maximálně polní cestu,boční kufry vozí stále (ale prázdné) ,protože to krutě vypadá.....,stejně tak líbivé plasty,led světla a blinkry.
další věc jsou samozřejmě prachy-co nejlevněji vyrobit a co nejdráž prodat.
stará afrika byla "něco" ,nová je jen mrdka,jako každá jiná.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Naposledy editováno 30.03.2018 11:29:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Tech píše: Dolph-cz> Tak tohle je hodně zaujatý názor. Já bych to viděl skoro přesně naopak, stará byla "mrdka" a nová je něco. Nalejme si čistého vína, stará je pomalá, žere, nasvůj výkon je těžká, podvozek špatný, nenastavitelný, motor ze "secondhandu", nemá vzadu ani 18"ku. Ano je celkem bytelná, ale to je trochu málo, řekl bych. Nová není dokonalá, ale je snad ve všem lepší.
Uvedomuješ si že porovnávaš motorky s 20 , ak zájdeme do extrému tak s 30 ročným rozdielom roku výroby. To už nie je zaujatý názor?
Naposledy editováno 30.03.2018 11:37:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport
stará afrika bylo něco,co je dnes už samozřejmě veterán,ale na svou dobu vyčnívala z řady .
uplynulo čtvť století ,znalosti o materiálech jsou nesrovnatelné,stejně tak konstrukční zkušenosti + počítačové modulace a pod.
a výsledek je motorka,na které se serou ovladače-které na staré africe jedou do teď,reznou špice,plasty praskají rozhodně rychleji,než je zdrávo,motorka kucká a nestartuje.
nechci tím říct,že je vyloženě špatná,ale má prostě svoje problémy jako každá jiná....a jsou to problémy ve většině případů naprosto zbytečné,způsobené šetřením při výrobě,případně neschopností.stejně tak jako zmíněná kačena,nebo brambor.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
karf píše: bacaono> ale ani optikou svoji doby nebyla první Afrika zrovna top technika. Ani na svoji dobu neměla nejlepší výkon, nejlepší podvozek, váha vysoká...
Ale to neni ani táto nová Africa , (teda okrem technológie DCT ktorú zatiaľ nikto iný neponúka) jak sa to snažia niektorí prezentovať a tvoriť okolo nej nejakú zázračnú auru.
Je to len tuctová moto ktorá svojimi parametrami zapadá do doby tak pred 10-15 rokmi. Vtedy by sa dala aspoň relevantne porovnať trebárs s LC8. Dnes je to porovnanie už trochu úsmevne kvôli vyrovnaným parametrom ale aj generačnému rozdielu.
A dnes? Dnes daj na nové BMW850 vyššie zdvihy a môžeš rovnocenne porovnávať. Budú z rovnakej doby s približne rovnakými parametrami, len na škodu Afriky budeš porovnávať "top" stroj od Hondy s o kategóriu nižšou tuctovou BMW.
Takže len tak pre pobavenie:
Mal som XRV750 skoro 10 rokov a na túto novú CRF1000 som sa tešil jak malé decko. Od prvej zmienky som na ňu skrblil a aj som naskrblil a nekonečne dlho čakal. Keď po troch rokoch nekonečnej reklamy na "nadpozemsky-najsamsuper" TrueAdventure vyšla koncom roka 2015 tá ošidená hrúza bol som strašne sklamaný. Jazda dobrá, ale to čo píše vilemx by som zarámoval a dal ako prvý príspevok do každej diskusie o CRF1000.
Zhodou okolností prišla následne koncom roka 2016 neodolateľná ponuka na skoro nejazdenú LC8 990R 2009, tak som si povedal že skúsim aj keď som o KTM ani v kútiku duše nikdy nerozmýšľal. Bol som jednoducho vždy Hondový a stále mám doma ešte cukríkovú XR650R.
Po 1,5 sezóne na LC8 musím povedať že potrebuje trochu viac opatery ako XRV, ale dáva o to viac radosti.
No a potom vyjde v 2018 Honda s Africa Twin Adventure Sports.
Čakal som že s týmto označením to bude použiteľnejší a hlavne bytelnejší stroj ako jej prvá séria. Ale jediné čo zmenili je že vymenili super nehrdzavejúce kolové špice vyrobené vesmírno-ekologickou technológiou za nerezové (kto vie prečo keď boli také super), utopili hrazdu na navigáciu strašne neprehľadným displejom, zdvihli riadítka škaredými nástavcami a nakydali milón režimov a máp s elektrickým plynom aby zakryli neschopnosť vyriešiť zdochýnanie motora s priamym ovládaním klapiek. Snáď sa im to aj podarilo.
Na druhej strane zas musím pochváliť väčšiu nádrž, vyššie pruženie, a vylepšili debilné uchytenie zadných stúpačiek z prvého modelu.
Neviem či to s tou výškou už aj trochu neprehnali. LC8 mám tú najvyššiu s výškou sedla 915mm a CRF1000 AS má písaných 900mm ale z Afriky som došlapoval horšie ako z LC8. Mám 189cm.
Po zoznámení s Adventure Sports prišla znovu otázka či predať LC8 a ísť do novšej Afriky.
Keď som si to ale spočítal, nejaké mapy a režimy sú mi ukradnuté a za tých 5-7 tisíc čo by som po jej predaji musel doložiť, by som mal vlastne navyše iba ABS, quickshifter,a novší rok výroby... a ako bonus trsátkové plasty.
No a za tú sumu radšej zostanem zas nejakých pár rokov pri rokom výroby staršej ale určite porovnateľnej, oveľa zábavnejšej a odolnejšej LC8, a tie prachy si užijem inak.
Naposledy editováno 30.03.2018 14:23:56
karf píše: bacaono> ale ani optikou svoji doby nebyla první Afrika zrovna top technika. Ani na svoji dobu neměla nejlepší výkon, nejlepší podvozek, váha vysoká...
To píšeš o nové nebo staré AT??? Vždyť ten popis sedí na obě Jasně i stará byla ve všem průměrná mr*ka a také byla na jízdu i na servis blbuvzdorná. Vůbec nemá cenu starou AT motat do tohoto tématu.
Pokud budu posuzovat CRF jako motorku pro běžné cestování, tak proč ne. Jenže když se prezentuje jako jedno z nej velkých endur současnosti, tak se také musí říct B). A to, že lidí, kteří chtějí koupit - a opravdu koupí - raději jednoduše postavený stroj, je prostě taková menšina, že se výrobcům vyplatí postavit na krám vystajlovaného mazlíka, u kterého většina kupců moc neřeší, jestli jedna blbě mířená někam na světlomet nebo "masku" znamená průšvih a noční můru pro toho, kdo potom bude muset všechny ty plastíky dopasovat....
1 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Edit: netvrdím, že AT neumí terén. Podvozek i motor na to má. Ale jaksi u těchto promo videí chybí video, kde s tím někdo 5 x švihne, zvedne a jede dál. Jestli častěji jezdíš v terénu, tak víš, o co jde. Pokud ne, tak to třeba časem poznáš.
Naposledy editováno 30.03.2018 16:35:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
bacaono píše: A dnes? Dnes daj na nové BMW850 vyššie zdvihy a môžeš rovnocenne porovnávať. Budú z rovnakej doby s približne rovnakými parametrami, len na škodu Afriky budeš porovnávať "top" stroj od Hondy s o kategóriu nižšou tuctovou BMW.
Zaujímalo by ma, ako poznáš, že je AT o kategóriu vyššie ako malé GS.Čo sa týka tej elektroniky, tak si myslím, že väčšina ľudí si vie poradiť max. s povoľovaním skrutiek, lepiacou páskou, dopĺňanie kvapalín, údržba typu doťahovanie reťaze a pod., myslím, že 99% používateľov nebude rozoberať motor, hoci by to aj bol nejaký karburátorový bez elektroniky. Keď sa nebodaj dolámu plasty, provizórne sa zalepia a časom doobjednajú.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Metric píše: Zaujímalo by ma, ako poznáš, že je AT o kategóriu vyššie ako malé GS.
Metric podľa hodnotení a článkov mám niekedy pocit že je aspoň o tri kategórie vyššie.
Ale inak obsah motora, cenová hladina,.....
1 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport
Jo ty křehký plasty taky nesnáším, ale je to jen nevýhoda, ne něco kvůli čemu bych ji nekoupil.
Naposledy editováno 30.03.2018 17:24:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Mayk | 4 | 1.4.2024 v 10:30 Mayk |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 20 | 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Ledys | 38 | 9.12.2023 v 20:08 Davidrak |
Originální quickshifter pro ATAS Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | rst1467 | 20 | 10.4.2023 v 16:02 Sema |