globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 10:16 | Nahoru | #1
z toho mě vycházi, že rafinerka toho může klidně míchat i víc, pokud se udrží nad hrnicí oddělení od benzinu a bude to ekonomicky zajímavé,protože výrobní cena byla cca 8 let nazpět cca 16kč a nezatížená spotřební daní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:11 | Nahoru | #2
Netron> nemůže přimíchávat víc - B95 (E5) max 5% lihu; znovu Pete-Biggy má pravdu pravdoucí. Nevím, jakou kdo má představu o výrobě paliv, rozhodně to není systém lopata/vidle, za další to není černobílé jak tu z kdejakých diskuzí vyplývá. Z uživatelskýho pohledu koncového spotřebitele respektuju objektivní názory přítomných : premiový benzin nebo obyč + aditiva. Obojí stojí šušně navíc, ale co bych pro mazlíka neudělal; propili jsme víc. Spekulace o "zázračných benzinech ze zahraničí a fatální účinek 5% příměsi lihu" na motor běžného (nikoliv sportovního speciálu) přibližovadla opravdu autorovi vlákna jasno v jeho dotazu neudělají.
PS: ETBE/MTBE obecně antidetonační přísada nezpůsobuje delší hoření, jak tu někde výše uvedeno, ale zápal pouze při iniciaci jiskrou (lze si dovolit větší předstih u motorů s vysokým kompresním poměrem a využít max tlak vybuchující směsi před úvratí). Na průběh a charakteristiku hoření (Bi asi 10 000x rychleší než nafta) má vliv spousta dalších faktorů, ale to je opět zase debata někde jinde - netroufnu si fušovat do řemesla a nechám na fachmany, kteří se tím profesně zabývají.

Naposledy editováno 16.01.2018 11:45:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist