globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 21:07 | Nahoru | #1
Ahoj, tak trochu negace 😀 že není vše super....Jediný problém co mě napadá je pomalejší dohořívani smesy v motoru. Vyšší OČ znamená vyšší odolnost proti samozápalům - detonačnímu spalování. Když je OČ vyšší než má, prohořívá benzínová směs v daných podmínkách motoru pomaleji a dohořívá v době, kdy již má být spálena a otvírá se výfukový ventil. To mimo jiné způsobuje přehřívání výfukového ventilu, potom přehřívání dna pístu, a od toho se odvíjí další. Takže hned se nic nepozná, ale motor trpí. To je opravdu jen okrajově, to základní.

Proto 100 oktan dávám jenom přes zimu jinak 95 a VIF aditivum a ok.

Pajas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 07:32 | Nahoru | #2

Rooks píše: Ahoj, tak trochu negace 😀 že není vše super....Jediný problém co mě napadá je pomalejší dohořívani smesy v motoru. Vyšší OČ znamená vyšší odolnost proti samozápalům - detonačnímu spalování. Když je OČ vyšší než má, prohořívá benzínová směs v daných podmínkách motoru pomaleji a dohořívá v době, kdy již má být spálena a otvírá se výfukový ventil. To mimo jiné způsobuje přehřívání výfukového ventilu, potom přehřívání dna pístu, a od toho se odvíjí další. Takže hned se nic nepozná, ale motor trpí. To je opravdu jen okrajově, to základní.

Proto 100 oktan dávám jenom přes zimu jinak 95 a VIF aditivum a ok.

Pajas



No to mě může napadnot taky ledacos a když tomu dám trochu logiky, tak to taky zní pravděpodobně. Oni i naši politici hovoří všichni logicky a věrohodně a přitom si úplně protiřečí, tak kde je pravda ? Jaksi nechápu, že benzín o vyšším OČ by měl pomaleji prohořívat ve směsi !!!! Tvoje logické uvažování má určitou logiku, ale asi tomu tak nebude.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist