1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon
1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon
krokoš>Proč nemůžeš porovnat zda je živější Avie nebo Š. HTP?
1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon
Měřitelný je pouze točivý moment, který se vždy udává při změřených otáčkách. Výkon je součinem obou. Logicky tedy ideální je mít obrovskej krouťák v co největším rozsahu až do vysokých otáček...ale to v reálu moc nejde...
Musíš si tedy vždy vybrat, jaký typ motoru je pro tebe vhodný ... točit do mrtva čtyřvál kde mezi 12-12700 budeš mít raketu...a pod 7000ot to bude výletní prskolet...nebo dvouvál, kterej bude hutnej od spoda a nahoře ti umře... event. nějakou alternativu mezi...
A všechno se ještě"zamotá" sekundárním převodem na kolo, jak tu někdo psal.
Jde o to, co vyhovuje tobě...
1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon
jeste bych doplnil ze tech fakoru bude vic nez jen sekundarni prevod (tim je mozne, jak ostatne logicky vychazi i z uvedeneho vypoctu, kroutak v pasmu otacek zadniho kola malinko menit - tj. mensi kolecko nebo vetsi rozeta = mensi maximalni rychlost ale vetsi zatah, vetsi koleco a mensi rozeta prsne opacne)
zejmena hodne dulezity bude (jak se trochu nesikovne pokusil nakousnout krakos) taky urceni toho motoru
- zavodni motor (nebo taky leteckej motr a pod.) dokaze diky vysokym otackam, v uzkem pasmu vyladenemu vyfukovemu systemu atd . vymackat z mensiho objemu vetsi vykon, ovsem bude mit velkou spotrebu, v extremu taky treba az mizernou zivotnost (2T motory v GP500 napr. vydrzeli jeden vikend), bude vyladenej na uzke pasmo otacek (jak pise freedom dole nic, furt nic a pak nahore raketa) tudiz z pohledu nenarocneho uzivatele hure ovladatelnej
- motory napr. dnesnich plechovek ktery jsou prospikovany vselijakejma ekokurvitkama a serizeny ke stechiometrickymu spalovani (zamerne nekomplikuji diskus vtazenim dalsi fyzikalni veliciny.. ) budou mit vzhledem ke svemu objemu vykon mensi, ale zato rozumnou zivotnost, vybornou spotrebu a male emise, a uvedene krivky kroutak(vykon)/otacky bude mit plossi - tudiz bude pouzitelny dole i nahore
proste vzdy je je potreba znat a brat v potaz krivky konkretniho motoru, namerene na brzde - viz hned prvni prispevek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2889 | 7.5.2024 v 22:32 Beranidlo |
Honda crm 125 plasty Honda CRM 125 (R) | Mitik451cz | 2 | 2.2.2021 v 23:05 RadimKacirek |
Měl bych s tím řetězem asi něco udě... [1, 2] Honda CRM 125 (R) | Beranidlo | 37 | 29.12.2020 v 21:06 krokoš |
Otváranie privery Honda CRM 125 (R) | Crmkar | 1 | 20.11.2020 v 18:08 Beranidlo |
právní rada - prodej motorky [1, 2, 3] Honda CRM 125 (R) | Kokoska73 | 80 | 27.10.2020 v 21:17 Johny_Servis |