globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
26.11.2020 v 22:18
Po pouhých 12 měsících a 6000km jsem došrouboval šponováky z polohy před půlkou až na konec okýnka ve vidlici. Tak asi nastal čas na výměnu. Nebo mám vyměnit jenom kolečko a řetěz zkrátit?

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

26.11.2020 v 23:25 | Nahoru | #1
A nestačilo by jen umejt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

26.11.2020 v 23:45 | Nahoru | #2

karavanista píše: A nestačilo by jen umejt?


To už očistou prošlo. Ale v sobotu jsem přijel před setměním, mrzlo celou noc a celou neděli, takže žádné velké namáčení. Na fotce je to mínus 3 lopaty bahna.

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

26.11.2020 v 23:48 | Nahoru | #3
No na výměnu je všecko... O tom žádná

1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

26.11.2020 v 23:50 | Nahoru | #4
Mě zas bláto sežralo za odpoledne úplně nové desky






Naposledy editováno 26.11.2020 23:50:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 00:59 | Nahoru | #5

Beranidlo píše: To už očistou prošlo. Ale v sobotu jsem přijel před setměním, mrzlo celou noc a celou neděli, takže žádné velké namáčení. Na fotce je to mínus 3 lopaty bahna.



Ještě to potřebuje očistu. Nejlíp celou moto do vany s kačenkou

2 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 08:37 | Nahoru | #6
Vejmluvy... Kdybych jako mladej takhle po treningu zahodil motorku, tak mě tata vyndal z pelechu i v noci a už bych lítal jak motorová myš...

Dneska to taky tak nějak vidím, protože to je drahá špína. Životnost věcí padá na třetinu takto.

Jo, a ta řetězovka je jasná. Možná bych na toho lenocha dal řetěz bez kroužků a častějc vyměnil, na čištění sundat. Trochu to líp pojede

(reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 09:30 | Nahoru | #7
Kafoholik> Ty naděláš. Zuby tam ještě jsou, všech třináct.

Řetěz je kroužkový a nemá spojku, měl jsem obavy, aby se mi to někde nerozpadlo. Ono to bylo ještě tak, že jsem loni koupil motorku a k ní komplet sadu 13/40 s ČZ řetězem (originál je 14/40). Jenže ještě před nasazením jsem zjistil, že to chce ještě zpomalit, takže jsem sehnal rozetu 44, ale najednou byl krátký řetěz, navíc s drapákem nejde kolo posunout ve vidlici moc dopředu, už to chytá na obvodu. Koupil jsem za devět stovek nezkracovaný řetěz 120 článků, přiměřeně z něho odebral a zanýtoval zpátky.

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 09:44 | Nahoru | #8
Spojka se nerozpadne, na to zapomeň. Nikdy se mi to od minulýho století nestalo, ani na závodních motorkách a úplně jiným výkonem . A kdyby už to hrozilo, stačí mít někde jednu rezervní - možná proto mi to nikdy neprasklo, že jsem ji vozil nacvaklou na kabelech nebo někde.
Je to lepší i na čištění a tak...

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 10:32 | Nahoru | #9
Přeměřil jsem posuvkou ten řetěz na motorce a porovnal to s novým - rozdíl na cca 150mm je 2mm, na 10 článcích to není málo. Ale čepy, se neopotřebovaly až tak moc, o-kroužky drží, jenom polovina z těch 2mm jde na vrub čepů. Nejvíc utrpěly válečky - na vnějším průměru se zmenšily o 0,6mm a mezi válečky a pouzdry se udělala vůle taky půl milimetru. Mazáno olejem každých 50-120km, vždycky po návratu z výletu. Po silnici jezdím jem tam, kde nevedou polňačky.

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 10:51 | Nahoru | #10
Fotka před rokem. Od té doby jsmem to párkrát umyl, ale spíš jenom oškrabávám a ometám. Mám špatnou zkušenost, že když to umyju, nechce se mě to jet znova zasrat. Za ten rok přibylo na kompost tak 200 lopat bahna, pěkná hromádka.
Koukám, že už od nova byly ty šponováky docela vzadu, takžy nebýt těch opotřebených válečků, byl by o-kroužkový řetěz celkem v pohodě. Hlavní změna nastala brzo po vyfocení - prodloužil jsem kryt řetězu a odstranil kryt řetězového kolečka. To byla hrozná schovka na blato a když to tam zaschlo, tak úplně na prd.

(reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 10:58 | Nahoru | #11

karavanista píše: Mě zas bláto sežralo za odpoledne úplně nové desky


Gorilla má blatníky zjevně schválně vykousnuté tak, aby tě to co nejvíc zasralo zepředu i zezadu.

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 12:13 | Nahoru | #12
A to přesně děti chtějí.. Přidám malý paradox s cyklokrosu-utratí raketu za ultralehký bikebezblatniku (jsou moc těžké) aby na něm pak vozidly pár kilo bahna

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 12:15 | Nahoru | #13
Ale ta radost je k nezaplaceni




Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 19:45 | Nahoru | #14
Po roce jsem teda užil ten původně koupený řetěz ČZ, prodloužený o dva články, a i tu původně koupenou spojku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 19:54 | Nahoru | #15

Pedl píše: Ještě to potřebuje očistu. Nejlíp celou moto do vany s kačenkou


Tak jsem to dneska po došponování i umyl, po umytí projel, a pak musel umýt znova. Pak jsem to ještě jednou projel, ale radši už jenom trochu. A to je doufám letos naposledy, co jsem se do toho pustil s vodou, nedává to smysl. Od zítřka už zase jenom ometám.

(reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 20:03 | Nahoru | #16
Beranidlo> jestli nemáš wapku, tak úplně nejvic na motorku platí štětka na hajzl.
Do kýble neco šamponu a máčet, všude se s tim dlouhym chlupem dostaneš. Draty, naby, okolo motoru, centrál... Splacheš vodou a pohoda.
Moje osobní know-how od 15, kdy se umejvaly ještě žebrovaný motorky.

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

27.11.2020 v 23:05 | Nahoru | #17
Ještě se vrátím k tomu řetězu TDH. Produkt zakoupen v akci na motořetězy.cz . Hlavu jsem si s kvalitou nelámal, bylo to do sraček. Řetěz od začátku hlučel. Uvědomil jsem si to až dneska, že s řetězem ČZ je nějak ticho. Na kolečku je vidět, že ten řetěz táhnul doprava. Jak to dokázali, jestli pouzdra nejsou k článkům kolmo, čert ví. Ten nevyvedený obrázek na krabičce by tomu i odpovídal. Taky slovo Japaness jsem ještě nikde jinde neviděl. Na internetu jsem našel obrázek krabičky s nápisem rantai kendaraan, což překladač identifikoval jako indonéštinu.

1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

28.11.2020 v 12:35 | Nahoru | #18
Nějak nechápu co řešíš. Kdybys nebyl posera, ještě bys najezdil nesmysl. Mě najaře řekli kámoši že mám vytahanej řetěz. Tak jsem to vyměnil. Ale ještě by to pár vyjížděk dalo



ps: motorku nemeju. Protože se pak stejně vždycku ušpiní

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

28.11.2020 v 16:44 | Nahoru | #19
Čau, to by trebalo založiť anketu, mne sa nechce rozmýšľať , ako sa to robí. Chcel som napísať , že za: A - som čistotník , ako kafoholik, čo to čistí a umýva po každej jazde, za B - som prasa ako Beranidlo, čo to len oškrabe , za C: som hnusné prasa, ja som to ani neoškrabal a také zablatené som to odparkoval, už to tak stojí týždeň, ale zajtra ju možno oškrabem, keď pojazdím , kua som myslel, že bude sucho a to opadá a zas je blato. Za D: super hnusné prasa, čo to neumýva vôbec-Frantas.

PS: ja to aspoň pred letom umyjem. A ešte by trebalo anketu o výmene oleja v kroskách a endurách, v inzerátoch čítam, že menený olej nie že po 10 MTH, ale už že menil po 7 MTH,. Ja som vymenil po 15 MTH.

1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

28.11.2020 v 23:49 | Nahoru | #20
Olej ? Při GO mi dali v servise prý nový. Ale neuniká, proč měnit..?

(reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

29.11.2020 v 06:16 | Nahoru | #21

Frantas píše: Olej ? Při GO mi dali v servise prý nový. Ale neuniká, proč měnit..?



Čau, joj, hej v 2T, moja chyba, zabudol som napísať že v 4T motkách.

(reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

29.11.2020 v 18:36 | Nahoru | #22

Frantas píše: Nějak nechápu co řešíš. Kdybys nebyl posera, ještě bys najezdil nesmysl. Mě najaře řekli kámoši že mám vytahanej řetěz. Tak jsem to vyměnil. Ale ještě by to pár vyjížděk dalo


Ale musel to být rachot, když se kolečko protáčelo a nemohlo zabrat.

(reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

29.11.2020 v 18:56 | Nahoru | #23

Kafoholik píše: ...
Možná bych na toho lenocha dal řetěz bez kroužků a častějc vyměnil, na čištění sundat. Trochu to líp pojede



Jak jako, lenocha? Aktuálně mám problém s trakcí na trojku a ne s výkonem. A taky s fyzičkou. Dneska po 100km mimo silnice se mi třesou ruce, chvilkama jsem na to spíš vlál. Před měsícem mě ta mrcha shodila a zlomila žebro, tak jsem se poslední týdny jenom vozil a nic nedělal.
K tomu řetězu bez kroužků - sundávat řetěz, čistit ho a nechávat nacucat tukem je v době o-kroužkových řetězů přežitek. Bohužel se mezi výkonem a "ztrátami" posedlými stvořeními rozšířila myšlenka, že o-kroužky žerou koně, aniž by si někdo dal tu práci zjistit, že to tření v o-kroužkách je naprosto zanedbatelné proti tření čepů v netěsněném řetězu, ze kterého už to mazivo vymizelo a nahradil ho prach, a u kterého se kvůli tomu zvětšila rozteč.

1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

29.11.2020 v 20:29 | Nahoru | #24
Ámen
Já tehdá na DT odjezdil řetěz za sezonu ( ČZ ) Pak jsem dal z motky co jsem měl na díly s O-Kroužkama. A o řetězu jsem už nevěděl. Teď na 350 jsem dal taky O-Kroužkovej. A to je taky línej sráč..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

29.11.2020 v 20:48 | Nahoru | #25
Frantas> Kopíruju, co už jsem jednou psal a počítal. Doufám, že v tom nemám chybu:
(V září) jsem měnil na Planetu řetěz, nějakou levnou (tu výše zmíněnou indonéskou TDH) 520 s o-kroužkama a pár článků mě zbylo. Pomocí kuchyňské váhy jsem změřil sílu potřebnou na protočení jednoho článku. Váha ukazovala mezi 500g a 700g , t.j. síla v průměru 6N na rameni asi 16mm (rozteč článků je 15,88mm přesně). To je docela dost, takže jsem zkusil nový řetěz ČZ 520 o-ring a ukazovalo to jenom o kapku míň, asi 500g na váze. Jenže tohle je řetěz z krabice, který neměl ani 20°C. Stačilo ho trošku rozhýbat a jak se ohřálo mazivo na kroužkách, hned kleslo tření na polovinu, 200-300g na váze.

Takže jsem z toho spočítal výkonovou ztrátu v o-kroužkách. Ta závisí jenom na rychlosti, zatímco ztráty třením mezi rolnou a pouzdrem a mezi čepem a pouzdrem jsou závislé na přenášené síle, která může být výrazně zvětšená u opotřebeného řetězu nabíhajícího na opotřebené zuby.
Uvažoval jsem převod 14 / 40 zubů. Při pootočení rozety o 1 zub se na rozetě jeden nabíhající článek pootočí o 1/40 otáčky, stejně tak jeden článek na výběhu z rozety, a na pastorku to bude 2x 1/14 otáčky.
Moment potřebný pro otočení článkem je M = 6N x 16mm = 0,096 Nm, zaokrouhleno na 0,1Nm
Energie potřebná k pootočení pro otáčivý pohyb je E = M x úhel . Úhel jedné otáčky je 2pí, pro úplnost. Pak E = 2x 0,1 x (2pí/14 + 2pí/40) = 0,12 J na pootočení řetězu o 1 článek zároveň na rozetě a pastorku.
Zadní kolo má obvod asi 2 metry, na 1m ujeté vzdálenosti se uvažovaná rozeta pootočí o 20 zubů a o-kroužky sežerou energii 2,4 J.
Ztráta výkonu bude závislá na rychlosti (fyzika, 1J = 1 Ws), takže třeba pro rychlost 100km/h, t.j. 28m/s, bude ten ztracený výkon 2,4J x 28m/s = 67 W.
Motorka potřebuje pro dosažení 100km/h asi 7kW, takže těch 67W ve 100km/h je nic, a pro ohřátý a rozhýbaný řetěz je možné uvažovat klidně i polovinu z toho.

Více na: https://www.motorka...p;pgr=1#goto10116030
Copyright © Motorkari.cz

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

29.11.2020 v 21:19 | Nahoru | #26
Vyčerpávající Hodně pěkný

(reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

5.12.2020 v 13:14 | Nahoru | #27
Beranidlo> jéj, je to strašné zisťovať, aký som sprostý, ale jedno mám plus, aspoň to o sebe viem. Alebo som lenivý, na tekéto pičoviny vynakladať toľko energie? Neviem a ani to nechcem vedieť.

Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

5.12.2020 v 17:30 | Nahoru | #28
Nemá to se mnou nový řetěz jednoduché. Včera umytá, dneska projetá.

1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

10.12.2020 v 17:07 | Nahoru | #29
Čau, dobre si ju zasral. tam ti tie výpočty nepomôžu. Moja asi už aj obschla , keď ju vytiahnem tak staré opadá a nové sa nalepí. Potrebuješ paličku, drievko a to oškrabať, lebo tam máš aspoň 5 kg naviac. ale aspoň si si zajazdil a ti závidím, mne sa nechcelo som starý tlstý a lenivý, ale na výked vyleziam aj ja, teda dúfam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat

10.12.2020 v 19:51 | Nahoru | #30
krokoš> Věř tomu, že to bylo tak 15 kilo a ne 5.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2876 Včera v 00:02 tomasNJ
Honda crm 125 plasty Honda CRM 125 (R) Mitik451cz 2 2.2.2021 v 23:05 RadimKacirek
Otváranie privery Honda CRM 125 (R) Crmkar 1 20.11.2020 v 18:08 Beranidlo
právní rada - prodej motorky [1, 2, 3] Honda CRM 125 (R) Kokoska73 80 27.10.2020 v 21:17 Johny_Servis
Olej do převodovky Honda CRM 125 (R) Hondaaaa125Crm 3 26.4.2020 v 18:09 Hondaaaa125Crm


TOPlist