Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Pohon zadního kola
Ahoj chlapi, chci se zeptat. Jakou vůli má tohle mít,teda jestli to má vůbec nějakou mít.
Předchozí
1 2 3
Následující

Pohon zadního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2017 v 20:01 | Nahoru | #1
Ideálně nulovou, ale tak snesitelnej je 1-2 mm v místě náboje kola, což na vnejším obvodu kola bude dělat víc (0,5 cm). Pokud je víc tak už to bude příčinou cukání...

Pohon zadního kola

23.10.2017 v 20:55 | Nahoru | #2
Tak musím přeměřit, řekl bych že je tam vůle víc než píšeš. No a objednat ty gumový segmenty a půjde to i s ložiskama. Dikes za radu

Pohon zadního kola

24.10.2017 v 09:23 | Nahoru | #3
Z nouze je taky možný vypodložit ty silentbloky plastovýma podložkama (vystřižený z nějakýho vhodně tlustýho plastu) tak, aby se vymezila vůle mezi ním a nábojem ve směru otáčení kola...

Pohon zadního kola

24.10.2017 v 10:22 | Nahoru | #4
Sada stojí do dvou litrů tak to objednám ať je klid, jen ty ložiska asi někomu nechám udělat nerad bych to do.ebal

Pohon zadního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2017 v 07:46 | Nahoru | #5
Ložiska je trochu problém, letos jsem je zrovna dělal. Mezi ložiskama je totiž rozpěrná trubka, takže nejde ložisko vyrazit - není kvůli trubce šance opřít jakoukoliv tyčku o hranu ložiska. Vzhledem k tomu, že jsem neměl stahovák ložisek za vnitřní kroužek, tak jsem u ložiska na straně kotouče (tam je jednořadé) rozbil klec, ložisko rozebral, vyndal trubku, vyrazil dvouřadé ložisko, pak jsem to jednořadé ložisko opět složil a pak ho teprve vyrazil. Jde to celkem dobře, jen to trvá trochu déle. Jinak sada ložisek + gufero - cca 900,- a silentbloky cca 1400,- celkem se do 2500,- vejdeš.

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 12:13 | Nahoru | #6
Ložiska mám i s guferama a silentbloky mám objednané to je v poho. Té trubky jsem si vědom a ven to dostanu, ale nejsem si jistý těma novýma abych je tam nalisoval dobře kór když ještě nemám čím

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 14:16 | Nahoru | #7
Jaký lisování, vždyť je tam úplně v pohodě naklepneš.

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 14:40 | Nahoru | #8
Ta loziska jdou vyklepnout. Ta vnitřní rozperna trubka se da odtlacit stranou. Pak za vnitrni krouzek lozisko z protilehlý strany vyklepnout.
Az je budes naklepávat zpět, tak si nahrej náboj, a klepáním na VNĚJŠÍ kroužek MĚKKÝM materialem(hliník, mosaz) naklepej ROVNOMĚRNĚ lozisko na doraz na sve misto.

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 14:41 | Nahoru | #9
Edit dupla

Naposledy editováno 26.10.2017 14:42:12

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 15:06 | Nahoru | #10
Pokyd jsou to loziska na vymenu tak reverznim kladivem treba pres zavitovku bodnutou na vnitrni krouzek loziska a na dve prdy je venku...

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 15:17 | Nahoru | #11
Tak za 1. ta trubka nikam odtlačit nejde - je fixovaná v náboji v díře jen o pár desetin větší, než je trubka.
A za 2. ložiska tam drží poměrně fest, alespoň u mě jo, takže dvě prdy reverzním kladivem by s nimi skoro nehnuly (v mém případě, samozřejmě u jiného kusu to může být volnější).

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 17:47 | Nahoru | #12
Bodni pres diru v lozisku COckem matici a vyraz trnem z druhe strany.

Pohon zadního kola

26.10.2017 v 21:09 | Nahoru | #13
Ložisko dej do mrazáku a pak ti tam půjde snadněji,,

1 reakcí na tento příspěvek Pohon zadního kola

26.10.2017 v 23:36 | Nahoru | #14
a taky si zjisti jak a v jakem poradi se tam ty loziska maji dat. U vetsiny motorek to neni jedno a pak dojde k tomu, ze stredova vymezovaci trubicka vytlacuje pres stredovej prstenec loziska,kulicky mimo osu a kolo se spatne otaci a loziskoma velice kratkou zivotnost doprovazenou ne zrovna peknyma zvukama. A nebo obracene je na lozisko tlak z vnejsiho vymezovaciho valecku mezi vidlici a loziskem.
V zasade by to melo byt tak, ze pokud ma naboj na jedne strane jasnej doraz, tak toto lozisko se lisuje jako prvni az na dosed a pak teprve druha strana. Kdyz to udelas obracene tak nemas sanci spravne odhadnout presnou pozici loziska a pak to mas bud volne a skripnes to pri dotahovani a nebo to z druhe strany pak vyosis. Aopravdu to neni v pohohe... tohle si nesedne...
Nevim jestli jsem to napsal dost jasne..pokud ne tak pohledej..resilo se to uz i tady na m.cz
Tak at se zadari...

Pohon zadního kola

27.10.2017 v 06:03 | Nahoru | #15
Jo právě z těch poloh ložiska kam až má být které nalisovany mám vítr, ještě sem to nedělal tak snad to nepodělám . Ale děkuju za rady kluci, budou se hodit.

1 reakcí na tento příspěvek Pohon zadního kola

27.10.2017 v 07:31 | Nahoru | #16
To jsou zase rady Obě ložiska jsou nalisovaný na doraz do svého uložení v náboji, zaměnit se fakt nedají, protože u kardanu je dvouřadý a u kotouče jednořadý. Sáhni si odsud servisní manuál a tam to máš všechno popsaný a namalovaný.

Pohon zadního kola

27.10.2017 v 08:19 | Nahoru | #17
Ještě sem to nedělal tak vím prd co tam je, takže v sobotu se na to vrhnu . Manuál si stáhnu i když už jeden vytištěny doma mám

(reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 08:44 | Nahoru | #18

Curtiss píše: To jsou zase rady Obě ložiska jsou nalisovaný na doraz do svého uložení v náboji, zaměnit se fakt nedají, protože u kardanu je dvouřadý a u kotouče jednořadý. Sáhni si odsud servisní manuál a tam to máš všechno popsaný a namalovaný.



tohle nema cenu komentovat... pan asi vubec nepochopil co jsem napsal...

1 reakcí na tento příspěvek Pohon zadního kola

27.10.2017 v 09:24 | Nahoru | #19
Asi sem guma ale já ten manuál nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek Pohon zadního kola

27.10.2017 v 09:24 | Nahoru | #20
Pochopil jsem velmi dobře. Prostě je to ptákovina. Kolikrát jsi měnil ložiska v zadním kole u Goldwingu? Zřejmě Ti asi uniká skutečná funkce rozpěrné trubky mezi ložisky. Dále bez komentáře.

(reakce na) Pohon zadního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2017 v 09:26 | Nahoru | #21

7Martin8 píše: Asi sem guma ale já ten manuál nenašel.


Tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 09:58 | Nahoru | #22

Curtiss píše: Pochopil jsem velmi dobře. Prostě je to ptákovina. Kolikrát jsi měnil ložiska v zadním kole u Goldwingu? Zřejmě Ti asi uniká skutečná funkce rozpěrné trubky mezi ložisky. Dále bez komentáře.



Vzdy se jedno lozisko musi nalisovat jako prvni. Bud je to uvedeno v manualu, nebo je to jasne patrne z tvaru dosedacich sedel naboje. A neni to jedno!
Spravnym postupem si zajistis, ze budes mit nasledne kolo a hlavne loziska v ose..
Az mas to prvni lozisko na dosedu (je dobre ho tam naklepavat za vnejsi krouzek), tak holo otocis a toto lozisko si zajistis zavnitrni krouzek proti vyklepnuti, aby jsi ho pri narazeni nebo lisovani druheho loziska znovu nevytlacil od dosedu prave tou stredovou distancni trubickou.
(ja to delavam ve sveraku a mam na to vysoustruzene trny, ktere mi zaroven drzi to prvni lozisko proti vyklepnuti a soucasne mi ustreduji tu distancni trubicku.)
Jakmile mas tedy prvni lozisko na svem miste a zajistene, tak das stredovou vymezovaci trubicku a zavnitrni krouzek naklepnes druhe lozisko az si sednevnitrnim krouzkem na stredovou distancni trubicku. nikoli [b]vnejsim krouzkem na doraz v naboji![/b] . Vsimni si pri montazi, ze ta distancni stredova trubicka, kdyz ji usadis na lozisko ktere tam mas bude o neco vys nez bude dosedaci hrana druheho loziska v naboji. Nektere motorky na te druhe strane ani dosedaci hranu nemaji. Jen je to obrobene do ztracena a jakoby dosed vubec na te druhe strane neni.

Pochybuju o tom, ze by ta stredova trubicka byla zrovna u GL tak presne vyrobena, ze by naprosto presne sedela mezi loziskama a zaroven by obe loziska sedely na dosedech v naboji. To je proste kravina.
Lozisko je pomerne presna vec, i sebemensi osova uchylka vnejsiho nebo vnitrniho krouzku vuci sobe pak vyrazne snizuje zivotnost samotneho loziska.

uz si rozumime?

(reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 10:49 | Nahoru | #23

cuir píše:
Lozisko je pomerne presna vec, i sebemensi osova uchylka vnejsiho nebo vnitrniho krouzku vuci sobe pak vyrazne snizuje zivotnost samotneho loziska.

uz si rozumime?


Tady si trochu protiřečíš, nezdá se Ti? Lisovat ložisko za vnitřní kroužek je přesně ten postup, který ti právě to Tvoje poslední a správné tvrzení nezajistí. A budeš se divit, ale zrovna u mé GL jsem lisoval obě ložiska přes vnější kroužek na dosed a sedí to přesně s trubkou, tak nevím, proč by to u jiné GL nemělo být taky tak.

(reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 11:24 | Nahoru | #24

cuir píše: a taky si zjisti jak a v jakem poradi se tam ty loziska maji dat. U vetsiny motorek to neni jedno a pak dojde k tomu, ze stredova vymezovaci trubicka vytlacuje pres stredovej prstenec loziska,kulicky mimo osu a kolo se spatne otaci a loziskoma velice kratkou zivotnost doprovazenou ne zrovna peknyma zvukama. A nebo obracene je na lozisko tlak z vnejsiho vymezovaciho valecku mezi vidlici a loziskem.
V zasade by to melo byt tak, ze pokud ma naboj na jedne strane jasnej doraz, tak toto lozisko se lisuje jako prvni az na dosed a pak teprve druha strana. Kdyz to udelas obracene tak nemas sanci spravne odhadnout presnou pozici loziska a pak to mas bud volne a skripnes to pri dotahovani a nebo to z druhe strany pak vyosis. Aopravdu to neni v pohohe... tohle si nesedne...
Nevim jestli jsem to napsal dost jasne..pokud ne tak pohledej..resilo se to uz i tady na m.cz
Tak at se zadari...



Ale to je naprostý nesmysl, dorazy mají obě dvě ložiska. Více praxe a méně teorie by to chtělo.

2 reakcí na tento příspěvek Pohon zadního kola

27.10.2017 v 15:24 | Nahoru | #25
Curtiss a FJRPEPA:

tak jeste jinak. Vzal jsem jedno nahodne kolo ktere se mi tu valelo. Je to sice predni, ale to je v zasade uplne jedno. princip funkce je uplne stejnej. Vyndal jsem z nej behem asi dvou minut loziska abych udelal par fotek.
Takze na prvni fotce vidite stranu, ktera ma jasne sedlo pro lozisko a nasledne je toto vybrani zakonceno jakoby do ztracena. Tato strana se lisuje jako prvni a lozisko se dava az si uplne sedne a je dobre to lozisko tam lisovat nebo naklepavat za vnejsi krouzek loziska.



Na druhe fotce vidite druhou stranu, kde neni zadnej dosed pro lozisko a dira pro lozisko sama jakoby mizi do ztracena. Na teto strane se lozisko lisuje vzdy jako druhe.



Na treti fotce jsem nalisoval zpatky prvni lozisko az na doraz a usadil stredovy distanc a prilozil obrabeci kamen ze soustruhu (takze jeho dolni hrana je perfektne rovna a zakoncena obrabecim ostrim v presne rovine s dolni rovinou kamene).
A je zde jasne videt, ze stredovy distanc jasne presahuje o maly kousek nehlubsi obrobene misto kam by bylo mozne lozisko zalisovat/zaklepnout. A proto je potreba aby se toto druhe lozisko lisovalo/naklepavalo za stredovy krouzek do mista kdy se opre o stredovy distanc, nikoli za venkovni, aby nedoslo k prelisovani venkovniho krouzku loziska za hranu distance a tim by pak lozisko nebylo v ose. Z druhe strany je potreba mit to lozisko zaprene aby nedoslo pri lisovani k jeho drobnemu az nepostrehnutelnemu vyrazeni. to pak zpusobi problemy pri dotazeni kola.
Tato druha strana muze byt obrobena i takovym stylem, ze to vypada, jako dosedaci plocha pro lozisko, ale vzdy bude tato plocha o maly kousek hloubeji nez je hrana distancni trubicky a pokud se nekdo snazi obe loziska doklepnout na tuto hranu, tak pak ma loziska vykrivena a pusobi na ne od stredove distance nebo pripadne venkovni distane (zalezi jakou chybu pri lisovani lozisek udela) bocni sily, ktere rapidne snizuji zivotnost loziska a kolo se hure otaci.
A proto je bud obroba stredoveho naboje takto rozdilna a nebo (pokud je to na prvni pohled stejne, tak je v manualu jasne uvedeno ktere lozisko se lisuje jako prvni (cili na doraz) a ktere jako druhe a toto lozisko proste na doraz nikdy dosednout nesmi. Nepotkal jsem jeste motorku, ktera by byla tak presne vyrobena, ze by obe loziska sla na dorazy a stredovej distanc perfektne sedel. A neverim tomu, ze zrovna starej GL bude v teto konstrukci vyjimka.
Uznavam, ze se tu jedna o hodne malou hodnotu, kde laikovi muze pripadat, ze obe loziska i pri spravnem postupu na dosedy dolehla, ale neni tomu tak. O jak male hodnote se tu bavim je videt prave na treti fotce, kde to take temer vypada, ze za ostrim noze jiz neni zadne misto. Ale jeste tam kousek mista je a toto je prave to misto, kam kdyz se lozisko doklepne na silu tak je to spatne.



Ikdyz se loziska nalisuji blbe tak to fungovat bude, ale zivotnost lozisek bude hodne mizerna. Pak si lidi stezuji, ze ty loziska dnes nic nevydrzi a pritom originaly tam byly mnoho desitek tisic kilometru :D
Tak at to jezdi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 16:00 | Nahoru | #26
cuir>

Ty jsi úplně mimo tématu.

(reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 19:41 | Nahoru | #27

FJRPEPA píše: cuir>

Ty jsi úplně mimo tématu.


tema se vyviji... zakladatel se ptal na vuli unasece rozety. Dostaval pak nejake rady kde nakonec doslo, ze bude menit loziska v kole. Dal jsem mu radu aby si zjistil v jakem poradi a jak se maji spravne loziska nalisovat. Na to jsi mi ty a tobe podobnej napsal, ze rikam blbosti. Ze to chce vice praxe a mene teorie. Ted jsem vam sem dal tu praxi a ty mi napises ,ze jsem mimo tema? tak by mne zajimalo proc si myslis, ze jsem mimo tema. diky ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 20:20 | Nahoru | #28
cuir> To je nesmysl,ty ložiska nejsou uložena tak na tvrdo, aby si nesedla,osazení je tam pro zajištění proti axiálnímu pohybu oběma směry(u každého ložiska jeden směr). To by to ložisko které máš na doraz muselo být zajištěno i z druhé strany (třeba segrovkou).
Edit:Pořadí v manuálu je jen pro to, že ti ta menší díra centruje vymezovací trubku při lisování druhého ložiska

Naposledy editováno 27.10.2017 20:33:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 22:13 | Nahoru | #29

axs píše: cuir> To je nesmysl,ty ložiska nejsou uložena tak na tvrdo, aby si nesedla,osazení je tam pro zajištění proti axiálnímu pohybu oběma směry(u každého ložiska jeden směr). To by to ložisko které máš na doraz muselo být zajištěno i z druhé strany (třeba segrovkou).
Edit:Pořadí v manuálu je jen pro to, že ti ta menší díra centruje vymezovací trubku při lisování druhého ložiska



tak jo... tohle vzdavam... asi jsem letadlo.

loziska jsou v naboji na volno, samy se ustreduji...ale je zvlastni, ze kdyz maji tolik volnosti k ustredeni, ze se v tom naboji nezacnou vydirat. Asi zazrak.

a tak dale a tak dale... vsechno se udela samo, vsechno je jendo, informace v manualu jsou jen kvuli nejakemu vycentrovani stredove trubky a vlastne se vubec nedelaji naboje, kde pro druhe lozisko neni ani ten havarijni opernej krouzek a prvni lozisko je jistene segrovkou. Takze ikdyz tam neni doraz, tak stejne to lozisko tam namlatim jak cigan za vnejsi krouzek oproti stredove rozperce kam az to pujde... az z kulicek budou valecky :D :D
tak jeste tu o cervene karkulce at se mi dobre spi... dobrou noc :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohon zadního kola

27.10.2017 v 23:19 | Nahoru | #30
cuir> Stačí leporelo?E:zdroj

Naposledy editováno 27.10.2017 23:26:07
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nespíná druhé relé na zpátečku Honda GL1500 GoldWing honza6820 6 19.12.2020 v 18:28 honza6820
vyhřívané rukojeti Honda GL1500 GoldWing Kenap 6 21.7.2020 v 18:31 kocour28
výměna rozvodových řemenů Honda GL1500 GoldWing mišinec 11 11.4.2020 v 14:41 7Martin8
Reproduktory na honda goldwing 1500 SE Honda GL1500 GoldWing švarco 8 25.3.2020 v 11:58 RudyZZR
Corner funkce GL 1500 Honda GL1500 GoldWing 7Martin8 1 25.3.2020 v 11:55 RudyZZR

TOPlist