globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přívěsný vozík za auto
20.10.2017 v 10:33
Zdarec, začínám vážně uvažovat nad tím, že si pořídím přívěsný vozík za auto. Mám sice cca 20km od domu půjčovnu, kde mají na půjčení snad všechno, ale přece jen dávat od 400 za půl dne půjčení je zbytečné.
Co hledám: jednonápravový, nebržděný, do 750kg, dělka plochy alespoň 230cm aby se tam vešla moto, kola asi mimo ložnou plochu, cena klasicky co nejmenší. Nebráním se použitému.
Co budu vozit: úplně všechno, motorky, věci kolem domu, takže jak sypké materiály tak kusy
Vozík bude stát venku., Rychlost chci 130km/h
A teď co? V-oj? odpružený? sklopny? bočnice - jak vysoké, material? výrobce?
dík za rady
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 10:40 | Nahoru | #1
Doporučuju http://www.privesymorava.cz/
Mám od nich Martz - jednoduchý, levný.

(reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 10:46 | Nahoru | #2

Konqui píše: Doporučuju http://www.privesymorava.cz/
Mám od nich Martz - jednoduchý, levný.


kuwa, ted jsem chlěl dát na ně odkaz fakt dobrý výběr a spokojenost

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 10:48 | Nahoru | #3
rychlost může mít natipovanou třeba třista ale jezdit s ním stejně budeš jezdit podle vyhlášky daného státu. Kolegu takhle chytli jak jede 130 v Německu a dostal hroznej kotel

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 10:50 | Nahoru | #4
Mimo CR je to legislativne jasne, I v CR je to sporne. Neni problem letet s 80km vozikem 180

(reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 10:50 | Nahoru | #5

Konqui píše: Doporučuju http://www.privesymorava.cz/
Mám od nich Martz - jednoduchý, levný.



na nej jsem taky koukal, ten za 12990 neni zlej

Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 11:03 | Nahoru | #6
Mam Agados Handy 8 s plachtou a nemuzu vynachvalit. Mam to sice hlavne na vozeni veci okolo baraku, ale bral jsem to tak, aby se mi tam pripadne vesly i motorky. Guzzina a Suzuki GS500 se vejdou vedle sebe a hlavne pod plachtu .

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 11:13 | Nahoru | #7
Handy dobry, ale za skoro 17000 je teda cena ponekud mimo

3 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 11:17 | Nahoru | #8
Pozor na jednu věc... ono totiž záleží i na tom, za jakým autem to budeš tahat.

Ve většině států civilizované Evropy (a u nás to bude hodně brzo taky, neb přejímáme evropské právo i když jsme země méně úřednicky civilizovaná) platí, že se nepočítá s aktuání hmotností, ale s maximální hmotností přívěsu dle TP.

Tím chci trochu neobratně říci, že není legislativně možné připojit za Fábii s koulí 450 kg i prázdný OBI vozík o celkové hmotnosti 750 kg, který má aktuální hmotnost třeba 150 kg a vypadá jako všechny ostatní. U nás se to zatím tak nějak tiše toleruje (policajti o tom neví nic), ale jakmile vyjedeš do Německa a zastaví tě policajt, problém jako hrom (u jednoho takového jsem byl). Navíc jak jsem uvedl výše, u nás to bude platit taky.

A teď rada:
Poud si koupíš nový vozík, má výrobce možnost jednorázově tuto hmotnost "papírově" snížit (vytiskne jiný TP a dá jiný štítek, vozík pokud není na zakázku bude konstrukce naprosto stejná) a pak si jednou můžeš s jeho povolením nechat tu hmotnost navýšit zpět na 750, ale jemon jednou a dál nic. Není přípustné (ani s povolením výrobce), nechat si celkovou hmotnost SNÍŽIT u vozíku použitého, protože úředníci v tom vidí obrovský problém (třeba v hmotnostech na nápravu a spojovací zařízení , kterou jinak udává výrobce). Toto jsem zkoušel u jednoho kamaráda, co má vozík na 600 kg a tahá ho za Fábií 450 kg, povolení od výrobce měl a bylo mu to prd platný, úředníka nikdo z nás nepřesvědčil.

Takže já jsem na jaře kupoval z tohoto důvodu úplně nový vozík v zastoupení výrobce (protože v OBI toto asi těžko zařídí) a rovnou jsem si ho nechal udělat na 450 kg, abych už nikdy neměl problémy... protože sposuta dnešních 750 kg vozíků se může legislativní změnou náhle stát nepoužitlnými za menší auta, než SUV nebo s pohonem všech kol. (A po pravdě, která konstrukce moderních levných vozíků dnes vydrží více než jednorázové zatížení na tuto hmotnost, než se úplně rozpadnou).

Takže na toto upozorňuji a raději ani neradím, koupit starý vozík vyrobený za socíka (schvalované na 400 kg), protože ten nebude nikdy na více než 80 km/h (případně 70).

Toto výše uvedené se týká nebrzděných vozíků a pokud jde o brzděné, tak u většiny i malých aut tento problém odpadá (většinou hmotnost přívěsu 1000 kg v TP auta), necméně já bych to nechtěl. Za prvně brzděná náprava s příslušenstvím je + 80 kg hmotnosti vozíku, kterou s sebou furt taháš, za druhé je to poruhová věc, která ten vozík v jednoduchosti provozu vlastně degraduje, za třetí cena je nejméně dvojnásobná a navíc se s tím musí jezdit co dva roky na technickou, narozdíl od nebrzděného.

Takovéto závěry jsem si na jaře udělal, když jsem si kupoval svůj a teď je můžu předst dále .

Takže přeji dobrý výběr!

P. S.: Ještě bych mohl poskytnout analýzu o tom, jestli je lepší mít kola vedle korby nebo pod, nápravu odpruženou gumama nebo listama atd.,ale na to jsem již vysílen a musím s kolegy na oběd .

1 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 11:22 | Nahoru | #9
já mám naprodej starej sport jacht asi 100 x 100 cm, zrezlej na sračky, ale s papírama a dám ho za půl darma

1 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 11:28 | Nahoru | #10
Auto je Mondeo, sice s 1.6kou, ale I tak ma 750 / 2200kg
Ale jinak je to dobra pripominka s tou hmotnosti, nad tim popremyslim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 11:28 | Nahoru | #11

kuba350 píše: já mám naprodej starej sport jacht asi 100 x 100 cm, zrezlej na sračky, ale s papírama a dám ho za půl darma



100x100cm... sice se mi tam nevejde ani predni kolo motorky, ale....
to je priblizne kolik?

Naposledy editováno 20.10.2017 11:33:48

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 12:05 | Nahoru | #12
co jít cestou doma vyrobené káry a korbu dodělat k obrazu svému a po té jen změnit rozměry v tp ? doma to takhle máme , podvozek ze staré hasičny , papíry z nějakýho samodomo , uveze to strašně moc , jezdí se s tím docela v pohodě , jen je to trochu práce aby to k něčemu bylo

1 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 12:06 | Nahoru | #13
Sofia> Asi před pěti lety jsem tohle téma hmotností i maximálních rychlostí řešil s úředníkem přímo z dopravky, co dělá i zkušebního komisaře a řeší přestavby. Ten byl toho názoru, že pro pokutu za přetížení tažného nebo porušení zákazu vjezdu nad xx kg je rozhodující okamžitá, ale pro pokutu za špatnou dálniční známku známku nebo skupinu ŘP zase celková. Dokonce jsem někde četl nějaký rozbor, že právě to administrativní snižování hmotnosti kdysi u socíkovských Jachtsportů tahaných za Š105 už hodně let není třeba.

(reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 12:22 | Nahoru | #14
KubaLC8> Jak moc na to spechas?
Otec zvazuje prodej 4/5let? staryho agadose,se sklopkou.Asi 2x rocne na nem preveze litrovou kolku(vejde se cela),zahradni trakturek a asi 2x na tom privez kacirek k baraku,jinak to stoji pod strechou,ve stavu novyho vozejku..

Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 12:24 | Nahoru | #15
Ahoj,
ohledně tématu vozík za auto aby se tam vešla motorka je tu vlákno( bohužel nemohu najít) kde je vozíků mnoho vč fotografií jak je to uděláno.

Já osobně jsem vloni koupil SACHER 05 , v podlaze mám od výrobce zadlabaná oka abych mohl motorky kurtovat k podlaze, vejdou se dvě vedle sebe plus kola, stojany, panystry. Stojan na moto používám kolébku od WAPP a mám ji volně položenou jelikož se mě nechtělo vrtat a stále šrubovat když se vozík používá i na ostatní dopravu na chalupě.

Chvíli jsem od Kolegy Veverčáka používal vozík od VAPP a osobně za autem mě chování obou přišlo shodné s tím, že ten můj má o trochu větší bočnice.
Foto jak vyapdá jeden bike, plus priprava a rozmereni kolebek, Vapp na dve moto, sacher na cestě směr Misano 2 moto plus věci, je fajn mít víc míst na přivázání :)



Naposledy editováno 20.10.2017 12:41:13

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 12:37 | Nahoru | #16
Ja mam taky Martz, V-oj, operny kolecko, vyztuhy bocnic, listovy pera + tlumice, dokoupil jsem 6ks nerezovejch ok na 750kg aby se dalo kurtovat i zevnitr. Lozna plocha 236 x 125, bocnice 35 cm, vyklopny obe cela, nebrzdenej, 750 kg celkova. Konfigurace presne takova jakou jsem si pral. Kupoval jsem ho v Tanatechu. Oproti Agadosu ma pevnejsi plech a celkove je masivnejsi. Hlavne teda ma ram. Predtim jsem mel Agados Handy, nevim jakej typ presne. To byl dost osizenej vozejk oproti tomu Martzu.

Naposledy editováno 20.10.2017 12:39:11

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 12:44 | Nahoru | #17
vilemx>

Hele já to řešil na jaře a kdo mě zná, tak mě zná jako velkýho rejpala , takže jsem si několikrát kvůli tomu udělal cestu přímo za výrobcem a protože byl korektní, tak mi toto všechno řekl a řekl, že připravuje změny v homologacích právě kvůli této budoucí kravině... a protože já su rád připraven, tak jsem se rovnou zařídil (navíc v mém případě jsem kupoval speciální přepravník, u kterého stejně ani nemá smysl mít hmotnost vyšší).

Mj. spíše pro info, na vozíku mam vtipný štítek, protože dovolené zatížení na nápravu mam 750, dovolené zatížení spojovacího zařízení mam 50 kg a celkovou dovolenou hmotnost 400 kg . Sice nějak nesedí součty, ale to je fuk .

A ještě zamyšlení na závěr k těm bočnicím... třeba na motorku je nejlepší, mít podlahu co nejníže a žádné (sundavací) bočnice (kola vedle bočnic), protože se to dobře kurutje a pokud motorku strkáš do malé výšky, strkáš jí do malého kopce, ovšem v protikladu k tomu je stěhování obecného bordelu (skříní...), kde se mi zase často vyplatilo mít vozík jako plato bez bočnic (kola pod nástavbou), protože můžeš celkem v pohodě přesáhnout i do stran a nikdo nemůže nic.

P. S.: U malých Jachťáků pozor na dvě věci. První je ta, že je jen do 80 km/h a u druhé pozor na nápravu. Cca do roku 80 mají nápravu ze dvou ramen a čtyř motocyklových tlumičů, což je super a od této doby mají nápravu se sestřižnými gumami, takže to pěkně skáčea a pokud jsou ty gumy starý. tak stojí za prd. Radím z vlastní zkušenosti, protože já osobně mam vozíků víc a přesně tohoto Jachťáka s blbou nápravou jsem před nedávnem grátis dostal v parádním stavu i s TP, ale i tak stojí v koutě a nejezdí se s ním právě kvůli tomu.
Malá Jachtí kola a jejích gigantické nečvýhody, to bych nehal úplně stranou

(reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 12:52 | Nahoru | #18
Sofía> Momentalne je to u nas na okamzitou hmotnost, takze mam vozik na 750 a taham ho za autem s kouli na 670. Pokud se to zmeni, tak nez obihat urady s vozikem, tak radsi koupim jiny auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 12:55 | Nahoru | #19
Sofía> No, dovolene zatizeni spojovaciho zarizeni mas 50 kg, ale to je svisle zatizeni. Naprava zvladne 750 kg, ale celkove mas povolenou 400 kg. Nechapu,co na tom nechapes. Tady se nic nescita.

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 13:02 | Nahoru | #20

1 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 13:03 | Nahoru | #21

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 13:10 | Nahoru | #22
Přesně pro účely, které vypsal zakladatel vlákna používám Handy 3 - koupený starší za 9k. Oj je véčko a součástí bylo taky manipulační kolečko - výborná věc.
Z jeklů 20x20 jsem si svařil jednoduchý rám (materiál cca 600,-) a nechal ušít plachtu (1500,-). Motorky se mi na to prozatím vešly všechny, když se dají úhlopříčně.
Občas jsem to neodhadl, tedy hlavně u štěrku, a odvezl i 1100 Kg pouze materiál takže za mě dobrý pracant a univerzál.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 13:21 | Nahoru | #23

Piwell píše: Sofía> No, dovolene zatizeni spojovaciho zarizeni mas 50 kg, ale to je svisle zatizeni. Naprava zvladne 750 kg, ale celkove mas povolenou 400 kg. Nechapu,co na tom nechapes. Tady se nic nescita.



A jak můžu zatížit nápravu (na hotovém vozíku) na 750 kg, když nesmím překročit celkovou hmotnost (tedy zatížení součet koule náprava) 400 kg ? Že bych třeba pokroutil gravitační pole ?

Ono totiž jde o štítek vozíku, nikoli nápravy. Však se koukni do TP od motorky, kde máš napsané dovolené zatížení předního kola, zadního a součet musí být stejný jako celková hmotnost vozidla. Třeba u vozíků je to podobné, protože u starých vozíků se třeba uvádí hmotnost na nápravu 375 kg, na kouli 25 a celkem to tedy je těch 400 celkových.

Rozdíl je v tom, že na typovém štítku celého vozidla by to mělo dávat tento smysl (podle jiné normy mimo spojovací zařízení) a je úplně fuk, kolik má ta náprava jako taková svojí vlastní konstrukční hodnotu zatížení.

(reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 13:26 | Nahoru | #24
Sofía> Moc to nerozebírej, nebo si toho nějakej ouřada všimne, znovelizuje zákon a přívěs si budeš moct strčit do...garáže
Čau, Tom

Přívěsný vozík za auto

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2017 v 13:52 | Nahoru | #25
AGADOS je rozpočtovej šmejd !!!!!!! a budu sprostej, cili pokud to nekomu vadi at to necte.

HANDY 20 - mam ho 4tym rokem. Stoji venku, pouzivany je spise malo nez moc. Odvezl trochu stavebniho materialu, ale nic co by ho nejak extra zatezovalo. Sem tam preveze nejakou motorku a pripadne je pouzit na dovoz trochy dreva na topeni nebo je vyuzitej pri nejakem stehovani a take na nej davam travu kdyz sekam zahradu abych to pak naraz odvezl do kontejneru na bio odpad a nemusel tam behat s koleckem. Zkratka k baraku se vozejk hodi.

Prvni forek nastal pomerne hned na zacatku uzivani, kdyz jsem vezl svoji crossinu (jeste stare KTM) a kurtovaci oka nevydrzela a otevrela se a motorka mi vypadla za jizdy z vozejku. V zivote by me nenapadlo, ze kurtovaci oka na upevneni materialu budou jen ohla kulatina a uprostred pod uchycenim to nebude svarene. Toto kdo vymyslel byl naprostej curak a zaslouzil by si po tlame.

Takze jsem koupil ty nejlepsi oka, ktera agados dodava a namontoval je tam.

Vozik sice stoji venku, ale stoji s podeprenou oji tak aby kdyz na nej prsi, tak aby voda stekala otevrenym zadnim celem.
Cela naprava je zrezla jak u stare š120. Stejne tak i reznou disky.
Do zasuvky samozrejme nachcala voda. Protoze je to taky nejakej kram co ma mizerne tesneni. takze tu jsem vymenil za lepsi do ktere se uz voda nedostane.
Korba je z pozinku a tak v ohybech moc krasne praska, hlavne predni celo, za ktere si kazdej normalni clovek proste ten naklad zapre a pak to privaze.
Cela konstrukce je neogrodovana, takze jakmile vozejk chyttie jinde nez za madlo zehlicky , tak si rozriznete ruku. Takze pracovat jen v rukavicich.
Elektroinstalace voziku je prichycena plastovejma fofrpaskama k ramu pres dirky a pri mntazi se uz neobtezovali ani ucvakat ty pulmetrove ocasky tech pasku. Proste to neni videt..nasrat!

A posledni super vec byla, ze jsem dojel do firmy, kde jsem si nechaval pozinkovat branu. A zdalo se mi, ze kdyz jedu s prazdnym vozejkem, ze mi prijde nejakej hlucnejsi. Ale myslel jsem si, ze je to tim ,ze tam mam dana ta oka v miskach a jak to mlati tak to ted asi vic slysim nebo neco. Nevenoval jsem tomu dal pozornost.
Cekam ve firme nez mi dovezou hotove pozinkovane brany a obchazim vozejk a vsiml jsem si, ze mi z blatniku vysi nejake cancoury.
Tak jsem to zacal skoumat a zjistil jsem, ze blatniky jsou palstove a nemaji vubec zadnou vystuhu a naporem vetru za jizdy se napul ulomily v uchytech a to dovoluje jejich zkrouceni tak, ze se blatnik zacne drit o kolo a plast se brousi a tavi. Hlavne , ze je ten smejd homologovanej na 130km/h.

No nic povzdechl jsem si a oprel jsem se o bok korby, ktera mi uhnula pod prdeli a na celem ramu se pootocila a zustala vyset na jednom ze zadnich sroubu !!!!!!!!

Ti curaci zamrdani maji uchycenou celou korbu i s bocnicema POUZE !!! na 4 M6 vratovych sroubech. Protoze je to skrz preklizku, tak se to pouzivanim vymackalo a uvolnilo a protoze mne nenapadlo, ze konstrukter je takovej dement, tak jsem to neresil a nekontroloval a postupem casu (necele 4 roky) se ty srouby projebaly skrz tu preklizku a i skrz zahnuti bocnice ktera je na dolni strane preklizky a proto ten vozejk byl tak hlucnej, protoze cela korba mi poskakovala za jizdy na ramu a mlatilo to jak skin do cigana.

Volal jsem do agadosu a tam mi rekli, ze blatniky mi vymeni a tu korbu ze to asi ne...at dojedu ,ale ze jsem to urcite prelozil a mel to spatne vahove rozlozene a tak se ta podlaha zkrivila a proto se to vyjebalo. ze jsem mel moc vahy na zadni casti vozejku.
Jo tak asi jsem uplnej dement ajo ingzenyri v agadosu.... abych si daval vetsinu vahy za napravu. Nicmene i kdyz bych to tak delal, tak jednak uz jsem to nekde vyhodil a druhak by se asi podlaha stejne neprohnula, kdyz je ram pod celou jeji delkou.
Takze jsem se presvedcil o tom ,ze cela slavna firma AGADOS je banda neschopnejch vyjebavacskejch zmrdu, kteri jen omrdavaji material jak jen to jde a vozejk bez zasahu nevydrzi ani do prvni technicke prohlidky a stane se velice nebezpecnej v provozu.
Mel jsem jeden hodne starej vozejk a tyhle problemy jsem s nim nikdy nemel. Nikdy jsem nemusel resit prichyceni cele korby, nikdy se mi neutrhlo kurtovaci oko a nikdy mi nezacly praskat bocnice v ohybech nebo drit blatniky o pneumatiky.
Pristi vozejk agados jiz rozhodne nebude.

Jo a kdyz jsem resil uchyceni te podlahy, tak jsem odrezal ty vratove srouby a zjistil jsem, ze tam dali 6ky, ale diry maji pro 8micky. Takze proc se to asi vyjebalo ze? kreteni...

Takze jsem vzal nerez, udelal si velke podlozky, dal tam 8micky srouby a podlaha drzi. blatniky jeste vymenene nemam, objednam je i s vystuhama ,ktere dokonce primo agados dodava, ale v zakladu to tam nemontuje a taky to opravim. ale je to smejd!!! a kdyz si clovek zaplati za nejakej vetsi a lepsi a vybavenejsi vozejk tak stejne dostane bocnice, ktere mu popraskaji a navic ta cena bude tak astronomicka, ze uz se vyplati vzit konkurenci, ktera bude snad lepsi... Za me AGADOS nebrat!!
Hlaska na kterou jsem fakt alegickej je, kdyz mi prodejce rekne
"no to je divny, prodali jsme toho mnoho kusu, ale vy jste jedinej co ma problem, takove poskozeni jsem v zivote nevidel, no je to zvlastni"

Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 13:53 | Nahoru | #26
Vzdycky kdyz vezu motorku s vozikem, vzpomenu si jake to je super kdyz clovek muze valit po dalnici s dodavkou 170 , motorka nemotorka ... vozejk je dobrej na hnuj

2 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 14:09 | Nahoru | #27
@Kubak: Nespecham, vic info?
@Piwel: ten vypada pekne, ale sehnat odpruzenej vozejk za rozumny prachy... tohle kolem 12 - 15 nesezenu.
@kalimero: Handy 3 je malej a s korbou pres 230cm se dostavame na nesmyslne penize
@Cuir: tak dik
@gugo: taky varianta o ktere jsem premyslel, nejakej starsi francouz za 40t by taky byla volba, ale nakonec jsem to kvuli dlouhodobe nevyuzitelnosti neresil.
Konec koncu I s vozikem se da letet 170, jen na to potrebujes trochu vic koni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 14:12 | Nahoru | #28
KubaLC8> tak zkus stim vozikem ve 170 najet na nejakou nerovnost vono staci kdyz se zapomenes a vemes retarter v 50

1 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 14:26 | Nahoru | #29
Staviam barak a som rad za 150kc/24 hodin v Brne ;)

(reakce na) Přívěsný vozík za auto

20.10.2017 v 14:36 | Nahoru | #30
Komorerth> prepravnik na moto 300/den, 2m korba 250/den, 3m korba 500/den

+ pro to musim 20km dojet, omezena pracovni doba a je to
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist