Chtěl bych to použít na vnitřek nádrže pro zamezení koroze. Snažil jsem se najít nějaké relevantní info i v angličtině, ale nic moc jsem nenašel.Nádrž mám už odrezenou a potřebuju zamezit tvorbě rzi nové, není nijak sežraná - rez byla jen povrchová.
Pokud bych nádrž nechal neošetřenou, tak hlídání pořád plné nádrže aby nerezla pro mě není vhodné řešení. Lidí, který mají špatné zkušenosti s loupající se epoxidovou pryskyřicí je tu dost a 100%ním řešením není ani kaučuk Kreem rot - odkaz
2 reakcí na tento příspěvek Chemické/bezproudé niklování vnitřku nádrže
Ovšem po svých zkušenostech s nádržemi a galvanikou bych se rád optal, jaká je potřeba předpříprava povrchu pod toto nikování a jestli jej umíš (nebo je to možné) docílit? Ono totiž v galvanice než se něco skutečně pokovuje, tak to prochází lázněma na odrezení (odmoření), oplach, aktivace atd. atd. (dle metody). Tím chci říci, že v galvanice si ten povrch nějak připraví, ale tady je to s velkým otazníkem (jestli ten roztok obsahuje i nějaké sloučeniny na přípravu nebo co...).
Navíc nespoléhej na to, že když je nádrž na pohmat a opticky čistá, že tomu tak je. Ono totiž v českých zemích se motocyklové nádrže do poloviny 80. let svařovaly v lemech a autogenem (netvrdím že i Stadioní, ale tuším že i ta), ale né vždy se odmořovaly... takže uvnitř v těch spojích plechu můžou být ještě okuje, nebo se tam naopak často drží koroze, kterou je problém dostat ven a toto je podle mě nejbolestivější místo nádrže, které je třeba ošetřit.
Já například nádrže odrezuji vhodnou chemií (mam na to recepturu, ale jsou i jiné), pak pasivuji lákem odlitým z galvaniky a pak před dlouhodobější odstávkou natankuji 100 oktan, který obsahuje minimální množství biosajrajtů, které tu korozi způsobují.
Ono nedávná zkušenost mi to potvrdila, když jsem po 30ti letech vytáhl z jedné kůlny starého dvoutakta s půlkou nádrže Supru a byla naprosto netknutá, i když po celé motorce jinak řádila koroze z vlhkého prostředí. Navíc tam bylo ještě několik kanystů popsaných "Super", tak jsem si je vzal k tomu a přesně jak píšu, kanystr zvenka jak liška a uvnit naprosto v pohodě. To mě utvrdilo v tom, co už dlouho dělám.
Jinak spíše pro zajímavost, státní hmotné rezervy jsou ukládány bez biosložky právě proto, aby se tak brzo nekazil, jako dnešní benzín.
Howgh a rád si počkám na zkušenosti .
P. S.: Jako návod k pátrání, předválečné motorky mají nádrže uvnitř pocínované (škodovácké zase poolověné), ale zatím se mi nepodařilo zjistit, jak se to tehdy dělalo (a přiznávám, že jsem se o to ani moc nesnažil).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chemické/bezproudé niklování vnitřku nádrže
Med nesmi prijit do kontaktu s palivem, z duvodu jiste katalyticke reakce prevazne na cyklicke uhlovodiky.
Proto se v nadrzich cinuje.
...Obecne vzato i podle chemickych tabulek, je nejspravnejsi postup: zelezo_med_nikl/chrom. Na zelezo, z hlediska elektrochemickych potencialu(terminus technikus) naprimo bez medene mezivrstvy pasovat nikl/chrom je hodne vosachstlich.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Vallaro - legislativa Babetta 210, Jawa Stadion S11 | kokoška. | 10 | 8.10.2023 v 08:43 kokoška. |
barva na s11 Jawa Stadion S11 | tadeo96 | 12 | 27.1.2023 v 00:06 Břichoun |
Ráfky Stadion S11 Jawa Stadion S11 | Břichoun | 6 | 25.11.2022 v 07:06 FJRPEPA |
Nestartuje, slabá jiskra Jawa Stadion S11 | Filip116 | 5 | 6.8.2022 v 13:41 Filip116 |
Renovace JAWA,ČZ ČZ 175/501, Jawa Stadion S11 | kalousek | 10 | 27.7.2022 v 09:57 Dolin |