paolo_novy Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.11.2018 v 10:36 | Nahoru | #1
nema: je to jinak. kazdy tlumic (kdyz vynecham opravdu rozpoctove hracky) ma dva obvody tlumeni pro oba smery pohybu. jak pro rebound tak pro kompresi (roztazeni/stlaceni) - ty obvody funguji v zavislosti na rychlosti pohybu pistnice. proto se jim rika hi-speed a lo-speed. tzn v tlumici je hi a lo speed rebound okruh a hi a lo speed kompresni okruh.

pohyb pistnice se tlumi prutokem oleje skrz trysku (otvor) - pro velky rychlosti je potreba aby tim otvorem proteklo velke mnozstvi oleje - coz ale pro realnou kapalinu neni mozne a tlumic by se na nerovnosti choval jako "zaseklej" proto je tam dalsich nekolik otvoru ktere jsou prekryte planzetou a za normalnich okolnosti nepruchozi. pri potrebe vysokeho prutoku vzroste na trysce tlak a otevre to planzetu co kryje velke otvory a protece to velke mnozstvi oleje.
klikatkama se obvykle zmensuje prumer te male trysky - lo-speed okruh. ten hi-speed okruh - tuhost planzet je nastavena vyrobcem - to je to co delaji ladici odpruzeni, nastavuji tuhost planzet v zavislosti na pouzitych pruzinach, stylu jizdy atd...
nektere tlumice maji moznost nastaveni tuhosti tech planzet - obvykle tak, ze planzety co kryji velke otvory jsou pritlacovany na otvory pruzinou a ty sroubkem menis predpeti te pruziny.

PDS je pecialita, je to tlumic, u ktereho se meni prutok oleje tim lo-speed obvodem v zavislosti na zdvihu. je to rezeseno dlouhou jehlou s odstupnovanymi prumery, ktera se v prubehu zdvihu zasouva do te trysky a tim meni prutok oleje.
u horskych kol se ruzne slozite systemy progresivniho tlumeni pouzivaji bezne a to i v pripade ze ma kolo prepakovani = obdobu vsech tech prolinku atd.

prepakovani samo o sobe na utlumu vlastne nic nemeni, meni "prevod" jakym zadni kolo stlacuje pruzinu. pokud je ke konci zdvihu ten prevod "tezsi" stoupa sila potrebna ke stlaceni o dalsi mm ... tlumic ale tlumi porad stejne (pro spravne chapani je docela dulezite oddelovat funkci tlumice a pruziny) - proto by v urcitych pripadech melo smysl i tlumeni v zavislosti na zdvihu. u tech MTB se to pouziva. nektere tlumice mivaji spoustu regulacnich prvku, hi speed, lo speed kompresi + treba tlakem nastavitelny pocatek dalsi pridane komprese ke konci zdvihu + treba jeste velikost tehle pridane komprese (uvnitr tlumicu jsou dalsi "plovouci" pisty atd) pak to ma asi milion tocitek a clovek musi mit na to skolu aby to nastavil :D

uff to je roman, nejak jsem se rozepsal. holt me konstrukce a upravy odpruzeni v posdledni dobe zajimaji vic nez driv :D

Naposledy editováno 02.11.2018 10:41:59

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.11.2018 v 12:03 | Nahoru | #2
assassin> Díky přiznávám se dobrovolně, že naposledy jsme vyráběli (kopie Ohlins) koncem osmdesátých let. Měly pouze jehlu skrz pístnici a škrtící šroubek do nádobky. Samozřejmě měl píst planžety z obou stran a dvoje díry.... Pamatuju se, že jednou se otci podařilo otočit píst vzhůru nohama. Ať jsem to "šteloval" jak chtěl, nedalo se na tom jet. Po rozebrání to bylo hned jasné proč. V současné době je to spíš o pokecu se známými, kteří se okolo závodění motají dodnes. Jinde jsem psal, že my jsme již dávno přesedlali na motokáry a ty nejsou odpruženy.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.11.2018 v 12:14 | Nahoru | #3
Cituji: "prepakovani samo o sobe na utlumu vlastne nic nemeni, meni "prevod" jakym zadni kolo stlacuje pruzinu. pokud je ke konci zdvihu ten prevod "tezsi" stoupa sila potrebna ke stlaceni o dalsi mm ... tlumic ale tlumi porad stejne (pro spravne chapani je docela dulezite oddelovat funkci tlumice a pruziny)"

Protože přesně tohle jsem tenkrát počítal, kreslil, vyrobili jsme to a jezdil jsem na tom, musím Tě trošku opravit. Je to tak jak popisuješ, akorát si představ, že Tě nezajímá, co dělá tlumič, ale co dělá zadní kolo. Takže tlumič při doskoku zalejzá do sebe zhruba konstaní rychlostí, ale vlivem změny převodu se pohyb zadního kola ZPOMALUJE. Tedy je víc zatlumený.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin robozaho 71 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin Zbyněkl 4 11.8.2024 v 20:15 Fratr
Crf1000L servis na 20tis Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 22 24.7.2024 v 19:21 Juraj22
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... AfricaXena 30 8.7.2024 v 10:38 fanda5
CRF1000L - seřízení vůle ventilů [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin MirSe 68 25.6.2024 v 08:57 DZARDINO


TOPlist