globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nouzové brzdění
10.8.2017 v 16:25
Zdravím motorkáři,
dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.

(reakce na) Nouzové brzdění

11.8.2017 v 20:07 | Nahoru | #31
PlusOne> Principielně mi nešlo o to jak je zadní brzda nutna pro ten manévr u zkoušek - v pohodě to ubrzdí předek. Spíš o tu chybu, že noha reaguje rychleji než ruka a to zpravidla necitlivě nadoraz - plus k tomu špatné vedení motorky a tím i blbé použití přední brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 11.8.2017 v 21:35 | Nahoru | #32
Nouzové brzdění se dá v pohodě zvládnout i bez velkého tréninku. Párkrát si to zkus a je to v kapse. Můj názor a zkušenost je používat jak přední tak i zadní brzdu. Technicky pak: uvolni se, nebuď strnulý. Rozjeď se a připrav 2 prsty na spojku a 2 na přední brzdu. Kousek před čarou se zapři do řídítek, zaklapni plyn, přišlápni zadní a současně zmáčkni přední. Tu mačkáš progresivně (s nastupující silou) s intenzitou úměrnou vzdálenosti cile. Po začátku brzdění vymáčkni spojku. Buď připraven na možnost zablokování kola a možnost povolit brzdu. Dívej se na cestu, ne na tachometr nebo přední vidlici. Nehledej v tom vědu. Hlavně začni včas a moc o tom nepřemýšlej. Vypadá to složitě, ale když si to párkrát zkusíš, tak to půjde.
Každopádně jsem pro používání obou brzd. Na suchu to dáš i jen přední, ale na mokru nebo špíně už bych se bál.

Nouzové brzdění

11.8.2017 v 23:42 | Nahoru | #33
určitě brzdit oběma, zadní pomáha znatelně...

Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 12.8.2017 v 11:34 | Nahoru | #34
podle toho, jak to popisuješ mi to přijde, že začínáš brzdit pozdě, už to tu výše taky někdo napsal, netrenuj jen samotné brždění, ale i začátek. U zkoušek bys mohl začít brzdit nepatrně dřív, podle mě je sporný a hůře posuzovatelný začátek brzdění v 50kmh přesně na čáře (( těžko se trefíš přesně, takže buď pozdě a okradeš se o cm,dm,m a nebo dřív )) proti stavu, kdy motorka užstojí před/na/za čarou, tam je to jasné, to neokecáš.

Nouzové brzdění

13.8.2017 v 20:29 | Nahoru | #35
...základ je správný posez a hlavně uchopení řídítek. Už to chlapi psali - od kraje heftu - malícek a prstenicek spolu s palcem a casti dlaně drží heft a ukazovacek s fakovakem je nachystanej na pacce (brzda, spojka). Pak akorat zachovat klid, hned u kuzelu za to vzit (obe brzdy) a mel bys to stihnout. Mels vidět co na nas zkoušel Mira Lisy, když nas trénoval na krizovky, to jsem si malem menil trencle...

Nouzové brzdění

14.8.2017 v 07:54 | Nahoru | #36
Určitě používat obě brzdy. Jde o to že v prvním momentu Ti zadní brzda pomůže přenést více váhy na přední kolo a Ty můžeš o to více brzdit. Oproti použití pouze přední brzdy to v padesátce ušetří cca 1m. Chce to ale trénovat a trénovat.
Pokud máš ale ABS, tak brzdí vší silou a ono si to pobere...

Nouzové brzdění

14.8.2017 v 08:26 | Nahoru | #37
Taky je dobré zkoušet zvyšovat sílu stisknutí brzdové páčky.
Já jsem na kurzu zkoušel nouzové brzdění.
Ze začátku jsem sice vše dělal správně, ale tou přední jsem brzdil malou silou.
Tak to zkoušej a zvyšuj i tu sílu.
Chce to taky se slušně zapřít rukama, nohy k nádrži.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 08:36 | Nahoru | #38

Dalaz píše: Po začátku brzdění vymáčkni spojku.



Tahle rada ho může stat těch 40 cm.

Spojku vymáčkni těsně před úplným zastavením. Pokud ji vymáčkneš hned po začátku brzdění, připravíš se o brzdnou sílu motoru se zařazenou rychlostí.

(reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 08:56 | Nahoru | #39

Caparso87 píše: Tahle rada ho může stat těch 40 cm.

Spojku vymáčkni těsně před úplným zastavením. Pokud ji vymáčkneš hned po začátku brzdění, připravíš se o brzdnou sílu motoru se zařazenou rychlostí.


S tou brzdnou silou motoru to nebude tak horké.
Při silném (nouzovém) brzdění přední brzdou se mi zadní guma téměř zvedá s asfaltu.
Nějak k tomu brzdit zadní moc nejde, už snad jen položení nohy na páku je moc.
Možná na počátku brzdění ten zadek něco málo brzdí, ale jak už mačkám pořádně přední (což je téměř ihned), tak zadní kolo už není jak brzdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 08:57 | Nahoru | #40

PlusOne píše: Videa pěkný, ale proč sakra každej argumentuje jezdcema MotoGP, kteří mají naprosto jiné podmínky, než účastníci běžného silničního provozu??? Když pominu výkon a parametry obecně těch motorek, předehřáté speciální pneumatiky, samotnou trať, která je suchá a čistá, a fakt, že nouzově z nich musí brzdit opravdu málokdo, zatímco na silnici ti to může zachránit prdel, pak mi to srovnání postrádá absolutně smysl.



Nejvic me bavi ta poznamka o tom, ze oni v MotoGP nouzove nebrzdi. No asi mas pravdu, ale intenzita jejich brzdeni pred zatackou je mnohem vyssi a v mnohem rychlejsim sledu, nez kdyz nekomu z nas ve sto pade skoci do cesty srna, nebo plechovkar. Mimochodem to "krizove brzdeni" v autoskole je taky na ciste silnici, pri rovne jizde a v suchu. V realnem zivote je to pak mnohdy uplne jinak, ale ted se bavime o autoskole a spachani testu "krizove brzdeni".
Hele ja nerozporuju uzitecnost zadni brzdy. Staci pisek, sterk, nebo voda a i ja, kterej mam zazity zlozvyk zadni nepouzivat, zacnu honem rychle hrabat nozickou a hledat tu zapomenutou packu zadni brzdy. Ale jinak si nemyslim, ze na modernich pneu a suche silnici a pri spravne aplikaci predni brzdy ma zadni az tak velky brzdny efekt pri opravdu intenzivnim brzdeni. A na test v autoskole mi prijde naopak bezpecnejsi sled: pustit plyn, zamacknout predni a teprve az jsem stabilni, tak pak tuknout do zadni, aby komisar videl snahu, ale ne moc, aby se to neblokovalo. Protoze za to Te taky muzou vyhodit. A jak to kdosi psal, az skoro pri uplnem zastaveni vymacknout v klidu spojku.

Edit: A proc ukazuje kazdy jen MotoGP? No protoze ze zavodu v Kotehulkach nejsou takovy videa. Jinak bys tam videl to samy v kapesnim vydani..

Naposledy editováno 14.08.2017 09:00:12

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

14.8.2017 v 09:09 | Nahoru | #41
Chudak chlapec...by me zajimalo co si tady z toho veme

(reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 09:15 | Nahoru | #42

gugo píše: Chudak chlapec...by me zajimalo co si tady z toho veme


Tak doufejme jen to hlavní.
Že si to má zkoušet furt dokola.

Nouzové brzdění

14.8.2017 v 09:25 | Nahoru | #43
Dost záleží, jestli je účelem splnit závěrečnou zkoušku nebo se naučit brzdit. U málo vyježděného vystresovaného člobrdy bych se na nějaké to laborování se zadní brzdou (přitížení předního kola nastane při prudkém zavření plynu), natož spojkou vykašlal. Možná naivně předpokládám, že na tu předepsanou vzdálenost to jen přední brzda zvládne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 09:42 | Nahoru | #44
Caparso87> Až na to, že při nouzovým brždění je nutné právě jít na spojku jelikož jinak musíš brzdit né jenom sebe a motorku a kola ale i motor který má svou setrvačnost.
Brždění motorem je dobrá věc, ale rozhodně né při nouzovém brždění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 10:01 | Nahoru | #45
Že by si někdo vlastně ta nová pravidla přečetl, a pak tady rozumoval jak a kterou brzdou brzdit, to ne...

https://silnicnimoto...toskola-pro-motorky/

Je to bod 10- Cituju:
"V tomto úkolu už jde o co největší možné zpomalení. Na uvedení motorky do klidu je k dispozici dráha dlouhá 12 m. Opět je nutné brzdit oběma brzdami a po úplném zastavení nesmí uchazeč přejet souvislou čáru vymezující daný prostor. Krátkodobé zablokování zadního kola není na újmu hodnocení ."

Chyby znamenající nesplnění:
zjevně nízká rychlost,
nezastavení před příčnou čárou,
použití jen jedné brzdové páky,
odchýlení od jízdní osy,
zhasnutí motoru,
brzké sejmutí noh ze stupaček,
nezvládnutí řízení – kolize
dlouhodobé/ nekontrolovatelné zablokování zadního kola, výrazné zvednutí zadního kola („stoppie“),
pád motocyklu.

Naposledy editováno 14.08.2017 10:04:53

(reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 10:10 | Nahoru | #46

PlusOne píše: Že by si někdo vlastně ta nová pravidla přečetl, a pak tady rozumoval jak a kterou brzdou brzdit, to ne...



A proc jsem Ti asi psal "pak tuknout do zadni, aby komisar videl snahu", Mlho..

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

14.8.2017 v 10:16 | Nahoru | #47
Nebuď vztahovačnej, to nebylo jen pro tebe...spousta borců by tu chtěla brzdit jen předkem

Naposledy editováno 14.08.2017 10:16:57

(reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 10:49 | Nahoru | #48

PlusOne píše: Nebuď vztahovačnej, to nebylo jen pro tebe...spousta borců by tu chtěla brzdit jen předkem


Předpokládám, že jsi Dušín, co ve škole dával všechny testy bez jakékoliv komunikace s okolím a bez taháků... Copak komisař po jízdách tahá z motorky nějaký datalog, aby poznal, jestli jsi zadní brzdil na 1% nebo 100%

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

14.8.2017 v 11:15 | Nahoru | #49
vilemx > Přemýšlím, jestli na tebe vůbec reagovat, abys zas z křišťálové koule nevěštil, co jsem zač

Ptej se sám sebe, jestli bys poznal, jak a čím brzdil člověk, kterej jede 50 a má za úkol motorku zastavit někde vedle tebe, a ty se na něj soustředíš, a víš, na co se máš zaměřit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 11:32 | Nahoru | #50

FrodoBegins píše: Caparso87> Až na to, že při nouzovým brždění je nutné právě jít na spojku jelikož jinak musíš brzdit né jenom sebe a motorku a kola ale i motor který má svou setrvačnost.
Brždění motorem je dobrá věc, ale rozhodně né při nouzovém brždění.



Jsem si rikal ze sem fakt chudakovi kterej se uci nebudu srat zbytecnosti, ale u nekterych nazoru se fakt neda.

Kam se podeje ta setrvacnost tech kol, kdyz zmacknu spojku ????

Neni nahodou pravym duvodem proc zmacknout spojku pri nouzovem brzdeni to, ze potrebuju mit nezablokovane zadni kolo (chciplej motor) , jeliko vetsinou po nouzovem brzdeni nazleduje uhybny manevr, kterej se fakt ze zablokovanym kolem delat neda ? Krom toho blokle/poskakujici zadni kolo nicemu neprida.

(reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 11:39 | Nahoru | #51

PlusOne píše: Ptej se sám sebe, jestli bys poznal, jak a čím brzdil člověk, kterej jede 50 a má za úkol motorku zastavit někde vedle tebe, a ty se na něj soustředíš, a víš, na co se máš zaměřit.


Poznal bych tak maximálně, jestli pohnul nohou na brzdě a jestli nepřebrzdil. Víc ani ťuk.
No a navíc, tedy podle mě, je lepší naučit se naplno brzdit přední, dostat to do ruky a teprve potom se učit postupně přidávat zadní - hlava se už nemusí tolik soutředit na přední, takže má dost kapacity na řešení zadní. Jenže tipuji, že pro většinu je na tohle standardní doba výuky moc krátká.

Ale každý ať se to učí a následně předvádí jak chce.

Na druhou stranu si nejsem jistý, když vidím tu silniční motorku s aktivovaným ABS, jestli bych ty závěrečky byl vůbec schopný dát na čtvrttuně obuté do TKC80/E-09

Naposledy editováno 14.08.2017 11:46:49

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 12:21 | Nahoru | #52

gugo píše: Jsem si rikal ze sem fakt chudakovi kterej se uci nebudu srat zbytecnosti, ale u nekterych nazoru se fakt neda.

Kam se podeje ta setrvacnost tech kol, kdyz zmacknu spojku ????

Neni nahodou pravym duvodem proc zmacknout spojku pri nouzovem brzdeni to, ze potrebuju mit nezablokovane zadni kolo (chciplej motor) , jeliko vetsinou po nouzovem brzdeni nazleduje uhybny manevr, kterej se fakt ze zablokovanym kolem delat neda ? Krom toho blokle/poskakujici zadni kolo nicemu neprida.



Co to plácáš za nesmysly o setrvačnosti kol? Nic takového jsem nepsal. Psal jsem o setrvačnosti otáček motoru.
Reagoval jsem na příspěvek od "Caparso87" který psal že při nouzovým brždění zmáčkne spojku až těsně před zastavením. Já tomuto názoru oponuji jelikož při nouzovým brždění nakrev ti žádné brždění motorem nepomůže jelikož má motor svou setrvačnost a spíš tě bude ještě popohánět dopředu než aby tě brzdil. Z toho důvodu je v tomto případě lepší vymáčknout spojku hned abys odpojil motor od kol.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 12:28 | Nahoru | #53
FrodoBegins> Jezisku ja si nevsim, ty mas NCcko, to pak meni situaci . Majitele NCcek maji trochu jiny zpusob premysleni. Beru zpet, tady nema cenu s tebou neco resit.
BTW: kolik ma najezdeno, ze jsi takovej chytrej ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 12:33 | Nahoru | #54
Nojo Gugo a jeho komplexy z NCček to jsem si mohl myslet, že ti dojdou argumenty a vytáhneš něco o mojí motorce aniž bys na tom někdy seděl a držel se tématu nouzového brždění.

Btw: mluví přesně o tom i v How to twist the Wrist. Nemám čas na to abych ti to hledal. Mrkni se na to sám.

Naposledy editováno 14.08.2017 12:35:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 12:36 | Nahoru | #55

FrodoBegins píše: Nojo Gugo a jeho komplexy z NCček to jsem si mohl myslet, že ti dojdou argumenty a vytáhneš něco o mojí motorce aniž bys na tom někdy seděl a držel se tématu nouzového brždění.



Tak ja jsem natom sedel, jde mit komplex z takovyho srotu ?... a mimo tema to neni. Vono totiz neni nad to kdyz radi nekdo kdo se toho sotva drzi. Proto ten dotaz na najety KM.

Nouzové brzdění

14.8.2017 v 12:37 | Nahoru | #56
Ja tady nechci nikomu kecat do řízení, ale pokud mají brzdy dostatek účinnosti, že naopak hrozí spíš zablokování kol, tak další brždění motorem nějak postrádá smysl, ne?

Naposledy editováno 14.08.2017 12:38:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 13:04 | Nahoru | #57
gugo> Nevím proč bych ti měl vyprávět kolik a kolik mám na motorkách nalítáno abych podpořil své výroky. Jinak se prosím drž tématu, podívej se na mé argumenty kterým můžeš oponovat či nikoliv.

PS: Mě by v životě nenapadlo urážet motorky jiných. Prostě se mi motorka líbí/nelíbí/chtěl bych/chtěl bych s úpravama/nechtěl bych. To že máš chuť veřejně hatovat když se tě nikdo neptá na tvůj názor je politováníhodné a tímto pro mne debata končí. Pokud máš ty/někdo dotazy k mé motorce, tak mi může kdokoli napsat soukromou zprávu nebo založit tomu odpovídající vlákno.

(reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 13:19 | Nahoru | #58
FrodoBegins> srabe

Nouzové brzdění

14.8.2017 v 13:22 | Nahoru | #59
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:38:29

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

14.8.2017 v 13:39 | Nahoru | #60
Nejdůležitější otázka: Má tvoje školní mašina ABS?
Pokud ano, pak:
1. Rozjeď ji na 50 km/h
2. 2 metry před čárou vymáčkni a drž spojku, současně pusť plyn
3. Na čáře zamáčkni/zadupni obě brzdy, co to jde
4. Nepusť je!!! až začne ABS drnčet, a nech pracovat techniku
5. Mašina zastaví již cca po 9 - 10 metrech
6. Nikdy nezapomeň na to, že tento postup se hodí pouze do autoškoly na nejjednodušší zvládnutí zkoušek, a to a jedině na motorce s ABS!!! Jestli to uděláš na motorce bez ABS, tak jistá Krylova písnička získá poněkud realistický rozměr (budeš skutečně rýt držkou v zemi).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist