dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
Každopádně jsem pro používání obou brzd. Na suchu to dáš i jen přední, ale na mokru nebo špíně už bych se bál.
Pokud máš ale ABS, tak brzdí vší silou a ono si to pobere...
Já jsem na kurzu zkoušel nouzové brzdění.
Ze začátku jsem sice vše dělal správně, ale tou přední jsem brzdil malou silou.
Tak to zkoušej a zvyšuj i tu sílu.
Chce to taky se slušně zapřít rukama, nohy k nádrži.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
Dalaz píše: Po začátku brzdění vymáčkni spojku.
Tahle rada ho může stat těch 40 cm.
Spojku vymáčkni těsně před úplným zastavením. Pokud ji vymáčkneš hned po začátku brzdění, připravíš se o brzdnou sílu motoru se zařazenou rychlostí.
Caparso87 píše: Tahle rada ho může stat těch 40 cm.
Spojku vymáčkni těsně před úplným zastavením. Pokud ji vymáčkneš hned po začátku brzdění, připravíš se o brzdnou sílu motoru se zařazenou rychlostí.
S tou brzdnou silou motoru to nebude tak horké.
Při silném (nouzovém) brzdění přední brzdou se mi zadní guma téměř zvedá s asfaltu.
Nějak k tomu brzdit zadní moc nejde, už snad jen položení nohy na páku je moc.
Možná na počátku brzdění ten zadek něco málo brzdí, ale jak už mačkám pořádně přední (což je téměř ihned), tak zadní kolo už není jak brzdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
PlusOne píše: Videa pěkný, ale proč sakra každej argumentuje jezdcema MotoGP, kteří mají naprosto jiné podmínky, než účastníci běžného silničního provozu??? Když pominu výkon a parametry obecně těch motorek, předehřáté speciální pneumatiky, samotnou trať, která je suchá a čistá, a fakt, že nouzově z nich musí brzdit opravdu málokdo, zatímco na silnici ti to může zachránit prdel, pak mi to srovnání postrádá absolutně smysl.
Nejvic me bavi ta poznamka o tom, ze oni v MotoGP nouzove nebrzdi. No asi mas pravdu, ale intenzita jejich brzdeni pred zatackou je mnohem vyssi a v mnohem rychlejsim sledu, nez kdyz nekomu z nas ve sto pade skoci do cesty srna, nebo plechovkar. Mimochodem to "krizove brzdeni" v autoskole je taky na ciste silnici, pri rovne jizde a v suchu. V realnem zivote je to pak mnohdy uplne jinak, ale ted se bavime o autoskole a spachani testu "krizove brzdeni".
Hele ja nerozporuju uzitecnost zadni brzdy. Staci pisek, sterk, nebo voda a i ja, kterej mam zazity zlozvyk zadni nepouzivat, zacnu honem rychle hrabat nozickou a hledat tu zapomenutou packu zadni brzdy. Ale jinak si nemyslim, ze na modernich pneu a suche silnici a pri spravne aplikaci predni brzdy ma zadni az tak velky brzdny efekt pri opravdu intenzivnim brzdeni. A na test v autoskole mi prijde naopak bezpecnejsi sled: pustit plyn, zamacknout predni a teprve az jsem stabilni, tak pak tuknout do zadni, aby komisar videl snahu, ale ne moc, aby se to neblokovalo. Protoze za to Te taky muzou vyhodit. A jak to kdosi psal, az skoro pri uplnem zastaveni vymacknout v klidu spojku.
Edit: A proc ukazuje kazdy jen MotoGP? No protoze ze zavodu v Kotehulkach nejsou takovy videa. Jinak bys tam videl to samy v kapesnim vydani..
Naposledy editováno 14.08.2017 09:00:12
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
Brždění motorem je dobrá věc, ale rozhodně né při nouzovém brždění.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
https://silnicnimoto...toskola-pro-motorky/
Je to bod 10- Cituju:
"V tomto úkolu už jde o co největší možné zpomalení. Na uvedení motorky do klidu je k dispozici dráha dlouhá 12 m. Opět je nutné brzdit oběma brzdami a po úplném zastavení nesmí uchazeč přejet souvislou čáru vymezující daný prostor. Krátkodobé zablokování zadního kola není na újmu hodnocení ."
Chyby znamenající nesplnění:
zjevně nízká rychlost,
nezastavení před příčnou čárou,
použití jen jedné brzdové páky,
odchýlení od jízdní osy,
zhasnutí motoru,
brzké sejmutí noh ze stupaček,
nezvládnutí řízení – kolize
dlouhodobé/ nekontrolovatelné zablokování zadního kola, výrazné zvednutí zadního kola („stoppie“),
pád motocyklu.
Naposledy editováno 14.08.2017 10:04:53
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
Naposledy editováno 14.08.2017 10:16:57
PlusOne píše: Nebuď vztahovačnej, to nebylo jen pro tebe...spousta borců by tu chtěla brzdit jen předkem
Předpokládám, že jsi Dušín, co ve škole dával všechny testy bez jakékoliv komunikace s okolím a bez taháků... Copak komisař po jízdách tahá z motorky nějaký datalog, aby poznal, jestli jsi zadní brzdil na 1% nebo 100%
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
Ptej se sám sebe, jestli bys poznal, jak a čím brzdil člověk, kterej jede 50 a má za úkol motorku zastavit někde vedle tebe, a ty se na něj soustředíš, a víš, na co se máš zaměřit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
FrodoBegins píše: Caparso87> Až na to, že při nouzovým brždění je nutné právě jít na spojku jelikož jinak musíš brzdit né jenom sebe a motorku a kola ale i motor který má svou setrvačnost.
Brždění motorem je dobrá věc, ale rozhodně né při nouzovém brždění.
Jsem si rikal ze sem fakt chudakovi kterej se uci nebudu srat zbytecnosti, ale u nekterych nazoru se fakt neda.
Kam se podeje ta setrvacnost tech kol, kdyz zmacknu spojku ????
Neni nahodou pravym duvodem proc zmacknout spojku pri nouzovem brzdeni to, ze potrebuju mit nezablokovane zadni kolo (chciplej motor) , jeliko vetsinou po nouzovem brzdeni nazleduje uhybny manevr, kterej se fakt ze zablokovanym kolem delat neda ? Krom toho blokle/poskakujici zadni kolo nicemu neprida.
PlusOne píše: Ptej se sám sebe, jestli bys poznal, jak a čím brzdil člověk, kterej jede 50 a má za úkol motorku zastavit někde vedle tebe, a ty se na něj soustředíš, a víš, na co se máš zaměřit.
Poznal bych tak maximálně, jestli pohnul nohou na brzdě a jestli nepřebrzdil. Víc ani ťuk.
No a navíc, tedy podle mě, je lepší naučit se naplno brzdit přední, dostat to do ruky a teprve potom se učit postupně přidávat zadní - hlava se už nemusí tolik soutředit na přední, takže má dost kapacity na řešení zadní. Jenže tipuji, že pro většinu je na tohle standardní doba výuky moc krátká.
Ale každý ať se to učí a následně předvádí jak chce.
Na druhou stranu si nejsem jistý, když vidím tu silniční motorku s aktivovaným ABS, jestli bych ty závěrečky byl vůbec schopný dát na čtvrttuně obuté do TKC80/E-09
Naposledy editováno 14.08.2017 11:46:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
gugo píše: Jsem si rikal ze sem fakt chudakovi kterej se uci nebudu srat zbytecnosti, ale u nekterych nazoru se fakt neda.
Kam se podeje ta setrvacnost tech kol, kdyz zmacknu spojku ????
Neni nahodou pravym duvodem proc zmacknout spojku pri nouzovem brzdeni to, ze potrebuju mit nezablokovane zadni kolo (chciplej motor) , jeliko vetsinou po nouzovem brzdeni nazleduje uhybny manevr, kterej se fakt ze zablokovanym kolem delat neda ? Krom toho blokle/poskakujici zadni kolo nicemu neprida.
Co to plácáš za nesmysly o setrvačnosti kol? Nic takového jsem nepsal. Psal jsem o setrvačnosti otáček motoru.
Reagoval jsem na příspěvek od "Caparso87" který psal že při nouzovým brždění zmáčkne spojku až těsně před zastavením. Já tomuto názoru oponuji jelikož při nouzovým brždění nakrev ti žádné brždění motorem nepomůže jelikož má motor svou setrvačnost a spíš tě bude ještě popohánět dopředu než aby tě brzdil. Z toho důvodu je v tomto případě lepší vymáčknout spojku hned abys odpojil motor od kol.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
BTW: kolik ma najezdeno, ze jsi takovej chytrej ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
Btw: mluví přesně o tom i v How to twist the Wrist. Nemám čas na to abych ti to hledal. Mrkni se na to sám.
Naposledy editováno 14.08.2017 12:35:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
FrodoBegins píše: Nojo Gugo a jeho komplexy z NCček to jsem si mohl myslet, že ti dojdou argumenty a vytáhneš něco o mojí motorce aniž bys na tom někdy seděl a držel se tématu nouzového brždění.
Tak ja jsem natom sedel, jde mit komplex z takovyho srotu ?... a mimo tema to neni. Vono totiz neni nad to kdyz radi nekdo kdo se toho sotva drzi. Proto ten dotaz na najety KM.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
PS: Mě by v životě nenapadlo urážet motorky jiných. Prostě se mi motorka líbí/nelíbí/chtěl bych/chtěl bych s úpravama/nechtěl bych. To že máš chuť veřejně hatovat když se tě nikdo neptá na tvůj názor je politováníhodné a tímto pro mne debata končí. Pokud máš ty/někdo dotazy k mé motorce, tak mi může kdokoli napsat soukromou zprávu nebo založit tomu odpovídající vlákno.
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
Pokud ano, pak:
1. Rozjeď ji na 50 km/h
2. 2 metry před čárou vymáčkni a drž spojku, současně pusť plyn
3. Na čáře zamáčkni/zadupni obě brzdy, co to jde
4. Nepusť je!!! až začne ABS drnčet, a nech pracovat techniku
5. Mašina zastaví již cca po 9 - 10 metrech
6. Nikdy nezapomeň na to, že tento postup se hodí pouze do autoškoly na nejjednodušší zvládnutí zkoušek, a to a jedině na motorce s ABS!!! Jestli to uděláš na motorce bez ABS, tak jistá Krylova písnička získá poněkud realistický rozměr (budeš skutečně rýt držkou v zemi).