při pravidelné údržbě na 1 rok kupené gs 500(2002) jsem zjistil, že mám bíle svíčky a když si to spojím s brbláním do výfuku a s líným chodem tak mě z toho vychází, že mám chudou směs - a v servisních manuálech ( i v haynes ) jsem k tomu našel jenom odkaz, že díky "emisím" to mám zavést do servisu, což se mi moc nechce ( tento rok víc opravuju než jezdím ).
Tak bych se chtěl zeptat, jak se takové seřízení provádí. Budu to měřit pomocí vakuometru, ale tím moje znalost v téhle oblasti končí.
Nésu nějaké to kopyto takže rozdělat karbec nebo seřídit podtlaky mi nedělá problém, ale bohatost jsem ještě nikdy neřešil.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení bohatosti směsi
Spíš by mě zajímalo, jak poznám, že při otáčením toho šroubku narazám na deální směs. Svíčky moc vytahovat nemůžu, díky tomu, že předešlý majitel nevěděl, jak správně utáhnout svíčky.
Základem je těsnost sacího i výfukového traktu. Jakmile ti to v sání někde přisává vzduch nebo netěsní výfuk, nemá nějaké ladění přiliš smysl, protože se jen snažíš vykompenzovat jiný problém. Takže nejdříve všechno utěsnit a až pak ladit.
Nejlepší je seřizovat směs lambdou nebo aspoň průhlednou svíčkou, ale v nouzi se dá volnoběžná nastavit i samodomo metodou, kdy se vyšroubuje jedna svíčka aby válec nebrzdil, motor se nastartuje na jeden válec, zvedne se volnoběh aby se udržel a pak točíš tím seřizovacím šroubem směsi na jednu a druhou stranu a počítáš otáčky. Cílem je najít polohy, kdy motor začne vynechávat kvůli příliš chudé nebo příliš bohaté směsi, pak šroub nastavíš doprostřed mezi tyhle polohy a o půl otáčky obohatíš. A pak to zopakuješ na druhém válci a nakonec zapojíš válce oba a stáhneš volnoběh na správné otáčky.
2 reakcí na tento příspěvek Seřízení bohatosti směsi
Nevím, jaké zapalování má tvoje motorka, ale doporučuje se to proto, aby se nepřetížil zapalovací okruh...
K ochuzení směsi může taky dojít zásahem kutila (předešlého majitele) do výfuků (tlumiče) a nebo svodů.
Přetryskování karburátoru není až tak velký problém, na změnu "barvy" svíčky stačí o jednu, spíše o dvě velikosti - třeba z trysky velikosti "100" přes "105" na "110".
Jen je potřeba pořádně vyšpekulovat, jaká je tam tryska, jaký vint, jestli třebas zároveň nedrží emulzku a tak...
O následném seřízení bohatosti na volnoběh nemluvě.
Akorát néni na škodu vědět, co vlastně s tou směsí na volnoběh dělám, když krůtím šrůfkem tam a nebo nazpátek...esli ju obohacuju a nebo ochuzuju...
Páč nepravidelný chod docílím chudou i bohatou směsí, což může mít vliv aj na přechody...
To s tema tryskama je vlastní zkušenost, aby se vědělo, kolik jich má kůpit . Neb volnoběhem nedožene obohacení směsi při víc otevřeném plynu.
To, že by měl být karburátor, zapalování a i celý motor v dobrém technickém stavu (= výška hladiny) je samozřejmý předpoklad.
Stejně tak filtr vzduchu, jak Virago psal těsnosti v sání, správné svíčky, ne stoletý benzín a ještě asi tak dvěstě jiných věcí.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení bohatosti směsi
Našel jsem si přesné označení karbecu které však servisní příručky neznají - 01DE takže bez rozborky nevím, co tam mám a bůh ví, co předešlý majitel na něm "spravoval".
A čtu manuál a ani volnoběžné otáčky nemám správně - místo 1200 +-100 mám 1500-1600.
Začnu asi tím nejzákladnějším a to prolezení celého palivového systému jestli to někama netahá vzduch navíc.
Zdenalbenal píše: Já volnoběh seřizuju a svíčky nevyndávám...je to dvouválec a má dva karburátory...No ale kdybys svíčku vyndal je dobré udělat to tak, aby svíčka byla ve fajce a byla ukostřená.
Nevím, jaké zapalování má tvoje motorka, ale doporučuje se to proto, aby se nepřetížil zapalovací okruh...
K ochuzení směsi může taky dojít zásahem kutila (předešlého majitele) do výfuků (tlumiče) a nebo svodů.
Přetryskování karburátoru není až tak velký problém, na změnu "barvy" svíčky stačí o jednu, spíše o dvě velikosti - třeba z trysky velikosti "100" přes "105" na "110".
Jen je potřeba pořádně vyšpekulovat, jaká je tam tryska, jaký vint, jestli třebas zároveň nedrží emulzku a tak...
O následném seřízení bohatosti na volnoběh nemluvě.
.
Naposledy editováno 31.07.2017 20:31:24
Zdenalbenal píše: Já volnoběh seřizuju a svíčky nevyndávám...je to dvouválec a má dva karburátory...No ale kdybys svíčku vyndal je dobré udělat to tak, aby svíčka byla ve fajce a byla ukostřená.
Nevím, jaké zapalování má tvoje motorka, ale doporučuje se to proto, aby se nepřetížil zapalovací okruh...
K ochuzení směsi může taky dojít zásahem kutila (předešlého majitele) do výfuků (tlumiče) a nebo svodů.
Přetryskování karburátoru není až tak velký problém, na změnu "barvy" svíčky stačí o jednu, spíše o dvě velikosti - třeba z trysky velikosti "100" přes "105" na "110".
Jen je potřeba pořádně vyšpekulovat, jaká je tam tryska, jaký vint, jestli třebas zároveň nedrží emulzku a tak...
O následném seřízení bohatosti na volnoběh nemluvě.
On volnoběh se při vyndaných svíčkách nastavuje fakt dost blbě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení bohatosti směsi
E: Mě se po předchozím majiteli podařilo najít na mím VTR, menší volnoběžný trysky (38 místo 45) a otevření volnoběžných šroubů na předku 0,5 otáčky a na zadním válci 3,5. Prostě nepochopíš, bylo mě ještě zdůrazněno při prodeji, že je naladěná. Jo žrala 9litrů (je jedno jestli kochačka, nebo palba) a jelo to, jen díky tomu, že byla otevřená skrtící klapka, jako prase, takže se úplně volnoběžnej okruh vlastně vyřadil
Naposledy editováno 01.08.2017 08:23:55
Chtěl bych to mít profi, i když jezdím jenom tak 1/4 - 1/2 plynu, tak bych se chtěl zeptat, nedělá to někdo v garáži na Moravě na úrovni za použít lambdy, žádné " od oka" ? Popř. kolik by si za to mohl vzít ?
Dneska jsem se pustil do karburátoru - vyčištěný a jako bonus servané hlavy na 2 šroubech ( už dřív jsem si všiml že má děsně měkké šrouby a pokud to ještě předchozí majitel celé napatlá lepidlem na šrouby...) a celkem zajímavé že do roku 99 mělo gs hlavní trysku 122 tak já tam mám 105 a vedlejší mám stejnou 60. Otáčky bohatosti byly na 2,75 a 2,5 otáčky - jehly vyčištěné a obě jsou na 2,75 ( mělo by být 3 ) - čím víc tu motorku rozdělávám tak mi příjde, že datum výroby neodpovídá součástem.
No a synchronizace už neproběhla - obě příruby jsou 15 let staré a obě jsou prasklé ( když jsem to předtím zkoušel tak jsem měl nádrž a nedostal jsem se na to místo)
Z toho celého plyne 1 otázka století - koupit příruby na partdepots - 2000 kč ( **** ) nebo za 500 z 20 let staré vrány na díly pod podmínku že nebudou popraskané ?
Koukal jsem,se na partsdepotu,823 za kus je paráda.Kluk to řešil na VTR,a tam to vycházelo skoro na pět litrů.Každopádně,pokud si chceš motorku nějakou dobu nechat,bral bych nové.
Ta sračka se menuje tuším Regum a dělajů ju ve Valaškých Klobůkách.
No a taky se dá preventivně použít omotání těch dílů úplně obyčejnů izolačků, z keré se teplem uvolňuje ten tér, kerým je napuštěná a ten spolehlivě zacpe všecko.
Je to vyzkoušený starý soutěžácký fígl.
Volný konec izolačky (tam, kde končí) se dá pod objímku karbecu.
Vypadá to sice nevábně, ale je to funkční .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 32 | Včera v 21:30 Kohlstein |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 20 | 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E | Nexartesus | 20 | 1.4.2024 v 20:21 šmudla |