bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba klikové hřídele
23.7.2017 v 11:02
Zdravím. Chtěl bych nechat vyrobit klikovku, jen nevím, z jakého materiálu uďelat setrváky a z jakého osičky. Ojnice s čepama koupim, ale zbytek koupit nejde. Bude to prototip. Ještě mě zajímá, jaké se dělají vůle mezi osičkou a setrvákem a setrvákem o ojničním čepem. Díky. PS- koupit celá klika nejde...

2 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 09:45 | Nahoru | #1
Pár "ostrých" 2T motorů s 2, 3, i 4 válci jsem vyrobil, fotek moc nemám a v mizerné kvalitě... ale třeba ten 3vál měl kliku na 6ti ložiskách, kvůli tepelné roztažnosti dlouhého bloku, bylo 5x válečkoné a jen 1x kuličkové, které kliku axiálně vedlo a mezi ložisky vždy 2x labyrint. Hlavně takhle dlouhá lisovaná klika, u více válce, se bude "kroutit" a proto byl odběr výkonu u 3vál. mezi prvním a druhým válcem a u 4válu mezi 2. a 3.
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...

(reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 10:55 | Nahoru | #2

PETARDAK píše: Pár "ostrých" 2T motorů s 2, 3, i 4 válci jsem vyrobil, fotek moc nemám a v mizerné kvalitě... ale třeba ten 3vál měl kliku na 6ti ložiskách, kvůli tepelné roztažnosti dlouhého bloku, bylo 5x válečkoné a jen 1x kuličkové, které kliku axiálně vedlo a mezi ložisky vždy 2x labyrint. Hlavně takhle dlouhá lisovaná klika, u více válce, se bude "kroutit" a proto byl odběr výkonu u 3vál. mezi prvním a druhým válcem a u 4válu mezi 2. a 3.
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...



dobře ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele

26.7.2017 v 10:04 | Nahoru | #3
PETARDAK> Moc pěkná práce, jestli si to podle foto vybavuji, tak ten 3 a 4 válec jsem obdivoval když jsem s tátou jako kluk jezdil na sprinty - Holice, Břehy, Pardubice.
To byly časy, 99% strojů stavěnejch na koleně, Warťasy, traboše, leteckej motor Walter atd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 9 Dnes v 08:13 grooll
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35275 Včera v 19:22 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 mara-fous-k3 62 19.10.2023 v 22:13 assassin


TOPlist