globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příčina pádu
10.7.2017 v 23:09
Na nedělní vyjíždce jsem v první levotočivý vracečce na silnici č. 11 od Červené Vody do Jablonného n. O. položil motorku. Seběhlo se to celkem rychle, a nevím, co se vlastně stalo. Nějak jsem neblbnul, dělal jsem vše jako obvykle, za apexem začal přidávat plyn, měl tam trojku, hlásič náklonu škrtnul, pak škrtla motorka - Najednou se válím po zemi, motorka jede do pangejtu, zadní kolo dál od silnice (motorka natočená předem do směru). Díky padákům škody minimální - zrcátko, kosmetika, a prodřený gatě, ty mrzí nejvíc. Silnice suchá bez oleje. Vzadu Roadsmart I DOT 13, jetější, vpředu Qualifier 14, relativně nová, gumy zahřátý po předchozích 30km, tlaky OK. Dokážou zkušení borci, co už se párkrát váleli, poznat z indicií, zda klouzlo přední či zadní kolo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 23:03 | Nahoru | #1

t_freedom píše: Mr.Dreamer> mě vždycky fascinuje jak je guma, co byla před např.4rokama na špici brána jako výběhová slupka. ... A na fóru ti kdekdo poradí, že prostě jen nový gumy.
Mě osobně tedy M7RR přijde na to že je to dost moderní guma dost divná... A zatím jsem na silnici neměl asi lepší sport gumu než je RossoCorsa (která je už taky stará šlupka)
A většina sport touring gum mi na ježdění stačí... Včetně zatracované RoadSmart I.



Gumy při výrobě dostanou ochrannou vrstvu, která zabrání jejich stárnutí. Nevhodným skladováním nebo i degradací časem se ta vrstva poškodí a guma ztrácí své vlastnosti. Kdyby tu gumu vyrobili teď v původní továrně s původními postupy, bude všechno OK, ale když bereš něco 5 let starého, je to risk, většinou je to OK a jen to bude třeba na vodě trochu méně čitelné a hůř držet, ale to je tak vše. Motorky jsou drahé, gumy levné, tak proč zbytečně riskovat, stejně mám na novějších často lepší nájezd, tak ta cena vyjde dost podobně.

(reakce na) Příčina pádu

14.7.2017 v 11:05 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer> tak Roadsmarrty I. už asi ve výrobě nesjou...ale třeba M5 interact se dělá...můžeš mít DOT 16XX ...často se výroba v Evropě dělaný gumy přesune do Číny a jede se dál... jako Rosso II a teď uuž snad i III.
Já nekupuju gumy starší 4 let ... a opravdu bych příčinu pádu v gumách moc neviděl... buď je to náhoda- bordel na silnici, nebo jezdecká chyba.
Chiméra, že nový gumy člověku zajistí bezpečí je tak trochu půl pravdy....

Ramlík> ale to co píšeš, je otázkou jedný motorky a její geometrie. To že je guma sjetá na kraj, ještě neznačí že jsi na její hranici. Můžeš mít jen špatnou stopu v nižší rychlosti... ale obecně, sport-touring gumy na okruh nepatří. Já jsem na RS1 a Ang. ST odjel 2x Korsiku a bez problémů, fakt je že občas pod plynem maličko pochodovala, ale krásně čitelně až se mi zdálo, že ty drifty mám pod kontrolou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Meranie paliva Kawasaki ER 6F Kawasaki ER 6F mmv38 11 15.12.2023 v 16:52 Anti
Kawasaki ER6f 2011 ladeny vyfuk Kawasaki ER 6F Dodorr 3 28.8.2023 v 00:13 Fazer800
Majitelky Kawasaki ER6f - SEM! [1, 2] Kawasaki ER 6F Oilman 33 27.8.2023 v 23:55 Fazer800
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Chladicí kapalina Kawasaki ER 6N, Kawasaki ER 6F, Kawasaki Versys-X 300 Dumb 5 18.3.2023 v 07:59 jardad


TOPlist