paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Elektro enduro / kolo
1.6.2017 v 20:36
Furt mi vrta hlavou E-XC a nejak to v sobe neumim rozseknout.
Za domkem mi zacina teren az do aleluja. Moje blbnuti obnaselo hodinku dve v lese. Naprosto nejvic mi sedla EXC 250 pro svoji uzasnou lehkost a obratnost, tak uvazuju o nastupci.
Elektro enduro me laka jednak pro temer naproste ticho, druhak pro ovladani ala horske kolo (blbnul jsem kdysi s downhillem).
Jako nevyhodu vidim nizsi dojezd, nevim kolik vydrzi baterka, nevim jestli se to da opravit kdyz se neco vysype na elektromotoru.

EXC 300 (zvazoval bych i 250) bude mit mnohem delsi akcni radius, ale furt to bude delat v lese neplechu. Freeride ma trochu jinej ram, ale asi bych si taky zvyknul.

Nemate nekdo pls primou zkusenost s E-XC? Ma smysl nad tim uvazovat? Pocitam ze bych ji koupil jako zanovni, malo jety kus (pripadne uplne nejetou, pokud bych se fakt rozhoupal).


Naposledy editováno 08.12.2019 12:30:14

(reakce na) Elektro enduro / kolo

12.10.2017 v 08:43 | Nahoru | #31

Katroš píše: Jezdit na elektromotorce je stejný, jako píchat gumovou pannu,sice se uděláš, ale vnitřně si budeš připadat jako ůchyl,,, a tak na tebe bude pokukovat i celé okolí.



Ano, jistě by se to dalo takto vnímat.
Ovšem já na tom jezdím, ne na KTM, ale na svojí (někde tu o ní detailněji píšu. Je to neviditelné, neslyšné, nenápadné, jede to jako z praku a kolik vydrží baterie nevím, protože po 2 hodinách jsem již na pokraji sil a baterie mají stále 80%.
Katroši - přijeď do Brna si zajezdit a jsem si naprosto jist, že minimálně částečně pozměníš názor. Tak, jako jsem ho pozměnil já.
Řekl bych, že jezdit do bezvědomí s finanční náročností asi tak korunu na kilometr, to bych nezatracoval tak radikálně.

Elektro enduro / kolo

12.10.2017 v 10:17 | Nahoru | #32
Pavlys: cece bud se ti povedl neuveritelnej zazrak, nebo mas hodne specificke pouziti... protoze ten e-freeride je dost slabej i pro cloveka co v terenu moc neumi a po 30ti minutach je konec. ty se ctvrtinovym vykonem rikas, ze to jede jak z praku a po 2hod je 80procent v baterkach?

Elektro enduro / kolo

14.10.2017 v 11:10 | Nahoru | #33
kdyby tohle byla pravda,tak je to pecka a kupuju okamžitě.

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

18.10.2017 v 09:42 | Nahoru | #34
Pavlys> z jakého důvodu je tam primární a sekundární převod?
Většina elektromotorek co jsem viděl má na motorové hřídeli přímo kolečko na řetěz.
Předpokládám, že kvůli lepšímu zpřevodování to není, když přímo na hřídel motoru můžeš dát jaké chceš kolco.
Snad jen kvůli nedostatku místa pro motor a nutností posunout jej hodně dopředu?
Jinak stavba pěkná, to klobou dolů
Já doufám, že jak dodělám barák, tak se na to taky vrhnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo

18.10.2017 v 11:10 | Nahoru | #35

--tomas-- píše: Pavlys> z jakého důvodu je tam primární a sekundární převod?
Většina elektromotorek co jsem viděl má na motorové hřídeli přímo kolečko na řetěz.
Předpokládám, že kvůli lepšímu zpřevodování to není, když přímo na hřídel motoru můžeš dát jaké chceš kolco.
Snad jen kvůli nedostatku místa pro motor a nutností posunout jej hodně dopředu?
Jinak stavba pěkná, to klobou dolů
Já doufám, že jak dodělám barák, tak se na to taky vrhnu



ono jen jednim prevodem navic retezem neudelas uplne libovolnej prevod, jsi tam dost limitovanej. ubrat 2-3-4 zuby furt dela malej pohyb v prevodovym pomeru , neudelas treba z 1:3 - 1:8

vetsina produkcnich motorek ma specialni motory ktery maj velkej kroutak a staci jim jeden prevod - jsou ale brutalne drahy. Pavlys pouziva "brushless" motor, kterej v nizkejch otackach takovej kroutak nema, proto musi mit vetsi celkovej prevod a ten jen jednim prevodem nedosahne.

(reakce na) Elektro enduro / kolo

18.10.2017 v 11:54 | Nahoru | #36

assassin píše: ono jen jednim prevodem navic retezem neudelas uplne libovolnej prevod, jsi tam dost limitovanej. ubrat 2-3-4 zuby furt dela malej pohyb v prevodovym pomeru , neudelas treba z 1:3 - 1:8

vetsina produkcnich motorek ma specialni motory ktery maj velkej kroutak a staci jim jeden prevod - jsou ale brutalne drahy. Pavlys pouziva "brushless" motor, kterej v nizkejch otackach takovej kroutak nema, proto musi mit vetsi celkovej prevod a ten jen jednim prevodem nedosahne.


jako to mě sice napadlo, a viděl jsem i pár motorek co ten převod navíc mělo...
Tím pádem když budu mít velikostně "stejné" kolečko na hřídeli motoru a sekundáru, tak velikostí toho velkého kolca na primárním převodu, které je spojeno se sekundárem oskou, budu určovat sílu, respektive rychlost motorky?
A pak mám ještě možnost regulovat klasicky sekundár - rozeta.

Elektro enduro / kolo

18.10.2017 v 12:57 | Nahoru | #37
tomas: jo mas moznost to regulovat obojim, at sahnes tam ci tam vysledek je stejnej. ten primar ale nebejva na naky "ladeni" konstruovanej. bud jsou to ozubeny kola, nebo remen - neni tam tolik moznosti ladit osovou vzdalenost, navic je to zakryty, takze by i jina osova vzdalenost znamenala jine kryty apod...
na lehci doladeni se da vyuzit ten sekundar, klasika.

zalezi na pouzitem motoru, KTM a tusim Quantya maji specialni stejnosmernej motor, pak je spousta malovyrobcu co davaji ruzne brushless motory, treba i modelarske - ty se delaji ve vetsich seriich v cine a daji se koupit za dobry penize, ty vyzaduji zprevodovani.

a bacha nekdy je prevodovka primo v motoru, treba Alta - ktera je v soucasnosti podle me top elektricka motorka - ma vodou chlazenej motor a v tele motoru je i redukcni prevodovka 1:3,5:





Naposledy editováno 18.10.2017 13:03:24

Elektro enduro / kolo

20.10.2017 v 09:27 | Nahoru | #38
Každopádně soupis dílů od mistra Pavlyse by byl fajn
Ideálně i s popisem celé stavby

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

20.10.2017 v 21:21 | Nahoru | #39
Skoda ze Pavlys je tak tajemnej, ze se az clovek zdraha uverit, ze vydrz zhruba 5x prevysujici KTM E-XC je realna.

Elektro enduro / kolo

21.10.2017 v 19:47 | Nahoru | #40
Jo to by mě taky hodně zajímalo. A co najdu nejakou elektro stavbu na YouTube co je postavena na terénním šasi, kde je trochu popsán výkon a vydrz, tak tam na tom jezdí jak posrani,v riflach a bez helmy, že si z té jízdy nejde udělat poradny obrázek co od toho čekat.
Zajímalo by mě jestli Pavlys laboroval i se silnějším motorem,např 10kW.
Já bych chtěl dosáhnout toho,aby to při palbě lesem/ na trati, vydrželo aspon 90 min. A samozřejmě s co nejvyšším vykonem

(reakce na) Elektro enduro / kolo

21.10.2017 v 19:59 | Nahoru | #41

PetrXX píše: Skoda ze Pavlys je tak tajemnej, ze se az clovek zdraha uverit, ze vydrz zhruba 5x prevysujici KTM E-XC je realna.



Zásadní jsou baterky - ty uz zname. Motor a elektronika uz neni tak zásadní - to pujde neco vybrat podle parametru - respektive motor podle výkonu a elektronika uz tomu odpovídá. Je spousta zahraničních for kde tyhle stroje stavi a da se tam inspirovat. Ta vydrž myslim vychazi z toho malého výkonu motoru - ktm ma vic jak trojnasobnej tzn pokud nekdo na ktm baterku výjezdi do 30min tak tech 20+ koni využívá a logicky mu 5kW motorka bude malo...

Pavlysovi vykon vyhovuje - ze to jede az dost je fakt hodne subjektivní, me prislo ze jede az dost moje 300 2t a kamarad co jezdi pekne mx (tc450) tak rikal, ze ho to zklamalo, ze to nejede...

Tomas: "palba" 90min je pri současných technologiích nereálná

Naposledy editováno 21.10.2017 20:00:46

Elektro enduro / kolo

22.10.2017 v 08:23 | Nahoru | #42
Jo těch 90 minut jsem přehnal, ale chtělo by to alespoň hodinu. Těch současných 20-30 minut co nabízí KTM je fakt málo, za tu dobu se tak akorát rozehřeju a rozhybu.

Elektro enduro / kolo

23.10.2017 v 17:43 | Nahoru | #43
Vypada to ze KTM vyslysela moje modleni
e-xc 2018

https://www.dirtrider.com/2018-ktm-freeride-e-xc-first-look#page-2
http://www.ktm.com/gb/e-ride/freeride-e-xc-13d7e085/

The ’18 model gets a new battery made by Sony (previously Samsung) and it is claimed to hold 50 percent more power. It is rated at 3.9 kWh, which gives the rider an estimated 1.5- to 2-hour range. But that varies wildly and the presenters made it clear that many factors, including the size of the rider, the mode selected, the terrain, the aggressiveness of the rider, all contribute to the range. To put in terms of a gas bike, the engineers claim that it has about 25 hp and makes 42 Nm of torque, close to what the KTM 250 EXC-F makes.

Elektro enduro / kolo

23.10.2017 v 17:53 | Nahoru | #44
PetrXX: to vypada dobre

Elektro enduro / kolo

23.10.2017 v 18:00 | Nahoru | #45
Jo jo. Myslim ze jsem se zamiloval!
Asi to musim mit

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

23.10.2017 v 18:36 | Nahoru | #46
ho ho hoo, pěkně
Cenovka bude asi darda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo

23.10.2017 v 20:19 | Nahoru | #47

--tomas-- píše: ho ho hoo, pěkně
Cenovka bude asi darda



250-300? Takova ta ktm klasika :)

PetrXX: pockam na zkusenosti a asi nakonec taky prehodnotim 2t a pujdu spis do elektriky ...

(reakce na) Elektro enduro / kolo

24.10.2017 v 06:45 | Nahoru | #48
assassin> uvazuju jak to asi budou pripadne vylepsovat vykon / vydrz... na motoru se toho asi prilis zmenit neda, aby se minimalizovaly ztraty, ze? Takze teoreticky, i kdyby po roce prisli se zlepsenim, tak to nejsise bude vykonnejsi baterka, hadam.

Elektro enduro / kolo

25.10.2017 v 17:28 | Nahoru | #49
Trocha teoretizovani o cene:

The price for the new 2018 Freeride E-XC is the same as the Freeride 250 four-stroke, but there’s a catch. For your €7500 (USD price TBD), the E-XC comes with a motor, but no battery—much like a motorcycle with an internal combustion engine (ICE) doesn’t include gasoline. KTM leases the battery/charger combo for €50 per month—about what KTM estimates you would spend on fuel.


zdroj

Elektro enduro / kolo

25.10.2017 v 18:50 | Nahoru | #50
PetrXX: zajimavy
Kazdopadne asi KTM pocita, ze jim za najem das kolik bys projezdil v benzinu a elektriku tankujes ze zasuvky zadara :)

Na jednu stranu fajn, ze ti po x letech nezustane mrtva baterka k hovnu, na druhou stranu ja bych vetsinu roku platil, ze mi to lezi doma :)

Elektro enduro / kolo

25.10.2017 v 20:33 | Nahoru | #51
Je otazka do jaky miry se tomu da verit... ale treba tady:
https://www.1000ps.at/gebrauchtes-motorrad-1642323-ktm-freeride-e-xc
7.648 EUR
Enduro
Neumotorrad
Baujahr:2018

Toz su zvedavy

(reakce na) Elektro enduro / kolo

25.8.2018 v 18:35 | Nahoru | #52
assassin> souhlasím... ale vlastní custom stavba s akcelerátorem, a ne ten dementní systém asistence šlapání, kterej je úplně k ničemu... bohužel zákon je zákon

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

22.11.2019 v 20:21 | Nahoru | #53
Tak se nam zase blíží zima, špekuluje tady někdo nad stavbou elektro endura?
Nějaké poznatky, vysledky, sestavy o ktere by se rád podelil?

(reakce na) Elektro enduro / kolo

22.11.2019 v 21:27 | Nahoru | #54

--tomas-- píše: Tak se nam zase blíží zima, špekuluje tady někdo nad stavbou elektro endura?
Nějaké poznatky, vysledky, sestavy o ktere by se rád podelil?



Ja pockam na nejaky produkční. Alta byla super, skoda ji. Jinak jsem se na enduro vykašlal a jezdím jen na trati a tudiz muzu i na spalovaku....

2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

23.11.2019 v 08:57 | Nahoru | #55
Stále čekám, stále čekám :) dokonce jsem už tak daleko, že zvažuji i šlapáka s motorem, ale většinou to hned zase zavrhnu
Tak něco se stavbou alá enduro kola a s elektromotorem, který by mě bez mrknutí vytáhl i do nejprudšího kopce.. jojo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo

23.11.2019 v 09:31 | Nahoru | #56
PetrXX> Kopec co te limituje zvedání předního kola asi vyjedou vsechny soucasny enduro e-biky ne? Haibike ted bude mit enduro s motorem co ma 120Nm kroutak...

(reakce na) Elektro enduro / kolo

23.11.2019 v 10:08 | Nahoru | #57
assassin> To je takové moje dilema, jestli šlapátka, nebo čistě enduro s elektromotorem. Spalovací motor už nechci, v tom mám jasno 100%.
Ty nejvyšší řady Haibike vypadají hodně dobře.. a těch 120Nm musí na té váze kola být masakr. Kousek od sebe mám na kolo úplně boží terén... teda na kolo, na enduro

Elektro enduro / kolo

23.11.2019 v 19:48 | Nahoru | #58
PetrXX: ja se drzim stale toho, ze dokud to uslapu tak jedu lidskou silou, ono na trailu poznáš jestli ma kolo 25 nebo 13... ale co tobe budu povídat

Co se endura tyka - tak dokud se nenaucim nejak rozumne jezdit tak do lesa nechci - takze zatim mx a tam me to bavi a mam toho hodne co se učit. Az trosku pojedu a bude nejaka rozumna elektrika tak bych do toho sel. Skoda te alty ta by mi asi stačila i na SM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo

23.11.2019 v 21:17 | Nahoru | #59
PetrXX> mať tak tvoju trpezlivosť, dva roky, dva roky, to ja by som už aj lietal na rogale, alebo paraglaide, samozrejme so spaľovákom, ale tichučkým. Zatiaľ to riešim ako assassin, , enduro a motokrosová trať. Na to moje motkanie by mi elektrické enduro stačilo, jazdím tak hodinku, aj to s prestávkami. Dokonca som urobil viac kolečiek na trati s vnúčikom na bicykloch ako na endure. Dnes som si to predstavoval, ako by to bolo, keby to šlo celkom potichu. Len tá cena. Ináč čo so mnou jazdí kolega na fungel novej KTM 250 2T TPI teda to už ide celkom potichu, síce ani moja nejak nereve,

(reakce na) Elektro enduro / kolo

23.11.2019 v 23:42 | Nahoru | #60
krokoš> Moje trpělivost je trochu chiméra, já jsem až teď nedávno prodal EXC300 :) a to jen proto, že mi fakt čím dál tím víc vadil zvuk motoru. Já jsem kdysi dávno koketoval s downhillem a MTB a zůstalo mi to holt pod kůží, to ticho a jen zvuk pneumatik, řetězu a práce rámu. I na EXC jsem to vždycky nahoře na kopci vypl a seskákal co se dalo bez motoru :)
Jen jsem teď línej šlapat pedály :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC JetsurfX 25 19.4.2022 v 20:48 _JJ_
Dovoz mopedu - dph Sur-Ron Light Bee DonR 12 27.5.2019 v 14:40 CRF1000
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
KTM freeride E-XC KTM Freeride E-XC Fuska 4 30.7.2018 v 23:02 Matouch-pitbike
Elektro závody? KTM Freeride E-XC Matouch-pitbike 7 30.7.2018 v 22:55 Matouch-pitbike


TOPlist