paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Elektro enduro / kolo
1.6.2017 v 20:36
Furt mi vrta hlavou E-XC a nejak to v sobe neumim rozseknout.
Za domkem mi zacina teren az do aleluja. Moje blbnuti obnaselo hodinku dve v lese. Naprosto nejvic mi sedla EXC 250 pro svoji uzasnou lehkost a obratnost, tak uvazuju o nastupci.
Elektro enduro me laka jednak pro temer naproste ticho, druhak pro ovladani ala horske kolo (blbnul jsem kdysi s downhillem).
Jako nevyhodu vidim nizsi dojezd, nevim kolik vydrzi baterka, nevim jestli se to da opravit kdyz se neco vysype na elektromotoru.

EXC 300 (zvazoval bych i 250) bude mit mnohem delsi akcni radius, ale furt to bude delat v lese neplechu. Freeride ma trochu jinej ram, ale asi bych si taky zvyknul.

Nemate nekdo pls primou zkusenost s E-XC? Ma smysl nad tim uvazovat? Pocitam ze bych ji koupil jako zanovni, malo jety kus (pripadne uplne nejetou, pokud bych se fakt rozhoupal).

Naposledy editováno 08.12.2019 12:30:14
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

1.6.2017 v 20:37 | Nahoru | #1
Hnus tichej, proste uzasny tohleto

(reakce na) Elektro enduro / kolo

1.6.2017 v 20:44 | Nahoru | #2

PetrXX píše: Hnus tichej, proste uzasny tohleto


heeeen henhenhenbrrrm heeeeen i can make my own sound heeeen henhenheeeen

Elektro enduro / kolo

1.6.2017 v 21:33 | Nahoru | #3
vozil jsem se na tom na predvadeckach KTM. No... jak to rict... nejak me to nechytlo za prdel ze bych si to musel koupit.
Mozna to bylo o zvyku, neni spojka, nevrci to, neskutecne mala motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

1.6.2017 v 22:01 | Nahoru | #4
Jezdil sem na tom přerušovaně celej víkend, ale nikdy nevlastnil...
Má to hezký věci jako : okamžitej max. kroutící moment v celym spektru otáček, 3 levely jízdy, neřešíš kvalty a řazení, všechno pěkný, ale ten dojezd a kapacita akumulátoru je to ještě v plenkách a prostě je to limitující... A přitom to enduro o tý volnosti a limitech vlastně je...
Navíc, ten projev spalovacího motoru k bajkům prostě patří, jasný řve to, ale když stojim před motorkou tak potřebuju cejtit zpětnou vazbu, tady ti něco zaškrká a pak ....nic :D
Za mě ne, možná tak za pár dekád až se tohle E odvětví pohne...

(reakce na) Elektro enduro / kolo

1.6.2017 v 22:08 | Nahoru | #5
SojkinXR6R> vidím to podobně. Smrad, kouř a řev motoru k tomu prostě patří.

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

2.6.2017 v 01:19 | Nahoru | #6
Jezdit na elektromotorce je stejný, jako píchat gumovou pannu,sice se uděláš, ale vnitřně si budeš připadat jako ůchyl,,, a tak na tebe bude pokukovat i celé okolí.

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

2.6.2017 v 08:20 | Nahoru | #7
Zcela uprimne, nejaky nazory okoli mam pomerne solidne na praku mimo fakt, ze cim mensi bordel v lese, tim lip (a to ne ve vztahu k lidem, ale lesu samotnymu). Tohle ale resit fakt nechci.

Jde mi hlavne o prakticke zkusenosti a hlavne realna vydrz baterky. Prave ta hmotnost zminovana jako zapor je u me nejvetsi klad - proste horske kolo s motorem. Cvicne jsem na tom sedel a ta lehkost je masakr.
Ten dojezd me asi zatim odrazuje nejvic.

Sojkin> byl by nejaky odhad, kolik km v praxi ta baterka da pri nejakym beznym enduro blbnuti, tzn ani hard ani jezdeni po polnackach? Nebo jak dlouho to trva, nez to vybijes?

(reakce na) Elektro enduro / kolo

2.6.2017 v 09:23 | Nahoru | #8
PetrXX>

Záleží na tom módu jakej zvolíš, na ten nejostřejší, když to honíš a šťavíš z toho co to dá to cca vydrží max. +/- 40min.
Ten střední mód dá +/- 20min navíc a na ten nejslabší to vydrží jezdit cca 1,5hod. Ale nejslabší neznamená že se nesvezeš, pořád je to pěkný svezení..
Ber to vše s rezervou

Elektro enduro / kolo

2.6.2017 v 09:36 | Nahoru | #9
Jako kdyby byla moznost utlumit 2T na temer uplne ticho, tak vubec nevaham a neuvazuju ja jsem proste trefenej horskym kolem a sjezdovanim a jestli me neco fakt ukrutne bavilo tak nahore na kopci vypnout motor a seskakat si kopec uplne potichu. Pokud poridim tu 250 nebo 300, tak udelam maximum pro co nejtissi chod.

Sojkin> takze teoreticky - pul hodina beznyho popojizdeni a pul hodina vyjezdy atd?

Elektro enduro / kolo

2.6.2017 v 09:53 | Nahoru | #10
Petr: ja uz nad nim badam docela dlouho, ale rekl bych, ze to jeste neni na urovni kterou bych bral, ma to k opravdovemu enduru daleko, co se tyka vykonu, podvozku + je to mrnavy. z elektrik se mi libi konstrukci a jizdnima vykonama americka Alta - ale cenovka je tak zhruba 2x freeride ....

asi bych jeste do motorky nesel ale vzal naky enduro kolo s tou "asistenci" motoru - jako dela treba haibike. urcite ne ty zelekrifikovany sjezdaky (boxxbike, bultaco) to je podle me uplna blbost.

Naposledy editováno 02.06.2017 09:55:19

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

2.6.2017 v 11:10 | Nahoru | #11
No v Evrope to tomu nejak nepreje, nevim proc.. ta Alta vypada hodne dobre (neprekvapilo ze z Kalifornie). Ale servis a vsecko kolem by asi byl problem... sakra jsem doufal, ze KTM to nekam posune a ono se vlastne od uvedeni na trh nic nezmenilo.

Takze radeji 2T a nejakou dobrou tlumici koncovku, koukam...

(reakce na) Elektro enduro / kolo

2.6.2017 v 13:24 | Nahoru | #12
PetrXX>
Asi tak na tu hodinku normálního pohodovýho ježdění bych to viděl.
Jedna z nejtišších koncovek co znám je Akrapovič, když to jede na volnoběh, tak to skoro ani neni slyšet, při vytočení se taky žádnej kravál nekoná a funguje suprově.
Mimochodem, mám jednu v inzerci, novou

Naposledy editováno 02.06.2017 13:25:51

Elektro enduro / kolo

3.6.2017 v 12:33 | Nahoru | #13
když už se tady řeší elektroenduro-mně se třeba hodně líbí něco takového

taky by to do lesa (ani na cestu) nemělo,ale myslím si,že idiotů,co to bude řešit,fakt moc nebude.
je to v podstatě domácí skládačka,žádné unikátní díly od KTM za nesmyslné peníze.....,bohužel jsem se na tom neměl možnost svézt,ale líbí se mi to fakt moc

2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

4.6.2017 v 09:09 | Nahoru | #14
Dolph: to je prave si myslim uplne nesmyslnej pocin, zelektrifikovany sjezdovy kolo - ale ve finale to neni ani kocka ani pes. sjezdaky dnes vypadaj uplne jinak, motorky taky...
ty elektricky enduro/allmountain kola jsou podle meho pohledu rozumnejsi volba

(reakce na) Elektro enduro / kolo

4.6.2017 v 13:03 | Nahoru | #15
assassin> nemám ambice na tom sjíždět krpály,ale jen tak se vozit...,ale trošku svižně, což na 250W kole podle mně nejde.

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

15.6.2017 v 22:36 | Nahoru | #16
Ahoj, jezdim na Éčku už dva roky, můžu říct že o tom něco vim... spíš krosim na svý trati, než ježdění po lese. Po dvou letech už je znát menší kapacita baterky. Krosim teda na 3 a ujedu s tim 25 min max. Ale to jsem samozřejmě uplně hotovej a jsem rád že jí musim dát nabít. Jinak ježdění po lese, výjezdy a tak na pohodičku bylo v létě kolem hodky a cca 20 km. Samozřejmě se těšim až začnou dělat lepší baterku, která bude kompatibilní a jenom nahradim tuhle "základní". Řek bych to takhle: Když máš kde jezdit za barákem a nechceš si připadat jako volík na spalovací.... (taky jezdim enduro na spalovací a občas se cejtim holt blbě zvlášť když potkám rodinu s dětma na houbách), tak je to ideál viz zábavy to umí dost

(reakce na) Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 08:10 | Nahoru | #17
Matouch-pitbike> pěkné

kolik hodin to má najeto a jak je to s poruchama?

Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 09:12 | Nahoru | #18
Pecka
Stejny dotaz jak Doplh, jak je na tom ta vec se spolehlivosti a kde vidis slabiny?
Kdyz to porovnas s normalnim endurem, v cem vidis + a - (nemyslim dojezd a zplodiny, spis technika jizdy a celkove pocity z jezdeni na tom)

Naposledy editováno 16.06.2017 09:13:12

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 10:46 | Nahoru | #19
Tak najeto mám jenom 50 mth, měnil jsem zatim jednou olej. Jinak mažu jenom řetěz, nic víc. Na moje ježdění kdy se chci vyřádit a za půl hodky jít zpátky do kanclu bych chtěl lepší tlumiče ( na skákání freeride není) to ovšem lze vyřešit jinejma pružinama, to je jenom moje lojzíkovina, že jsem si to ještě nenechal vyměnit. Poruchy... jaký, dyt tam neni nic co by se mohlo porouchat kromě tlumičů. Jízda na tom je jako na nasranym kole, ovládání je fakt super. To že brzdim oběma rukama mi pak chvilku trvá na normoš, kdy mačkám zadní a přitom je tam jenom spojka :) Co se týče lítání v lese, tak ten pocit že tam nepatřim, který mívám na klasice na E nemám. Lidi co potkám se spíš leknou, páč nic nic a pak najednou je před nima týpek na moto. Prostě neslyšej ikdyž to bzíká a chrastí, ale není to pronikavej zvuk, kterej by tě odhalil na 50m. Jako za mě je to supr věc

(reakce na) Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 10:52 | Nahoru | #20

Matouch-pitbike píše: Tak najeto mám jenom 50 mth, měnil jsem zatim jednou olej. Jinak mažu jenom řetěz, nic víc. Na moje ježdění kdy se chci vyřádit a za půl hodky jít zpátky do kanclu bych chtěl lepší tlumiče ( na skákání freeride není) to ovšem lze vyřešit jinejma pružinama, to je jenom moje lojzíkovina, že jsem si to ještě nenechal vyměnit. Poruchy... jaký, dyt tam neni nic co by se mohlo porouchat kromě tlumičů. Jízda na tom je jako na nasranym kole, ovládání je fakt super. To že brzdim oběma rukama mi pak chvilku trvá na normoš, kdy mačkám zadní a přitom je tam jenom spojka :) Co se týče lítání v lese, tak ten pocit že tam nepatřim, který mívám na klasice na E nemám. Lidi co potkám se spíš leknou, páč nic nic a pak najednou je před nima týpek na moto. Prostě neslyšej ikdyž to bzíká a chrastí, ale není to pronikavej zvuk, kterej by tě odhalil na 50m. Jako za mě je to supr věc



dovolím si nesouhlasit-hustokrutého střelce na enduru s laďákem,nebo v ještě lépe s krosou jde slyšet až na kilometry daleko.....

ale jinak zajímavé informace...,je dobré,že ti to funguje,ano se to nezdá,ale to není jen baterka a motor,té elektroniky okolo je hromada...,pro mně osobně je tohle největší strašák.

Naposledy editováno 16.06.2017 10:56:20

Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 11:25 | Nahoru | #21
Ciwe jak ja jsem strasne nalomenej na tu blbost... les mi zacina za rohem, moje oblibene blbnouci udolicko je 10 minut jizdy, no dilema straslivy tohle... skoky me az tak nelakaji, spis lehce trialovy blbnuti...
no sam sobe to nezavidim tohle

Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 11:35 | Nahoru | #22
petr: nechame privezt altu? treba kdyz vezmem dve dostanem se na lepsi cenu ... ten freeride je fakt malej a takovej "rozpoctovej" jako vsechny freeridy...nabizi se srovnani s kolem, jenze kola maj podvozek top, skoro bych rekl o level jinde nez motorky, kdezto tohle je "osizena" motorka...

Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 12:21 | Nahoru | #23
proti kolu to má dvě výhody, líp se na tom jezděj zatáčky pod plynem hezky v sedě a dobře se na tom lítá na skocích, díky hmotnosti. Kolo je zase pro tomuhle mnohem čitelnější při sjezdech a jak píše Assasin, u kol to odpružení funguje podstatně líp a navíc se dá mnohem snáz odladit.

Elektro enduro / kolo

16.6.2017 v 13:32 | Nahoru | #24
assassin> cece patnact tisic americkych plus dovoz a kraviny... jako umet to nejak odrbat na dani, asi bych nad tim uvazoval
myslis ze freeride ma horsi podvozek nez exc 300? me se treba na exc 250 libila prave ta "kolovitost", samo to bylo proti kolu tezky ale na enduro (treba v porovnani s yamahou) paradne citlivy podvozek.

1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

19.6.2017 v 23:24 | Nahoru | #25
PetrXX: exc a freeride je obrovskej rozdil, jak velikosti tak "kvalitou" podvozku, freeride ma v podstate upravenej trialovej podvozek - tzn naky hodne pomaly technicky pasaze, proste takovy to "mrdani" na miste ok, ale cokoliv rychlejsiho je mimo. kamos to ma a na prejezdech v rumunsku docela trpi...
na moji hmotnost kolem 100kg by se to navic muselo i tak predelat, nato sednu a mam sag tak 50procent :)

ta alta je utopie, prihlasit to tu na znacky asi nebude easy, muzu se zkusit zeptat jednoho cloveka co si na dovozech tehle uletu ulitava, ale moc to nevidim (MR43)

Kome: hele co naky endurko na biku? frantodromy kolem cernosic treba...

(reakce na) Elektro enduro / kolo

20.6.2017 v 12:13 | Nahoru | #26
assassin> určitě ,ale až v srpnu. To budu mít víc času.

2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

29.9.2017 v 12:51 | Nahoru | #27
Co tohle??

Popis:
• Jako zaklad posloužila Kawasaki KX250F r.v.2006 se 121 MTH, tedy cross special s velmi dobrym podvozkem a lehkym, pevnym duralovym ramem.
• BLDC 5 Kw motor – v pomeru cena / vykon jsem nenasel lepsi, kvalitni, ucinny a jak elektricky, tak mechanicky predimenzovany motor - stejny pouzivaji napriklad Electric-Motion
• 350A Kontroler motoru se sinusovym prubehem signalu, plne programovatelny, se sirokym nastavenim snimani, ochrany motoru a baterii
• Baterije je slozena se 16ti seriove propojenych LiFePO 40Ah clanku umistenych nad motorem, v nadrzi a pod sedlem. Balancovani jak vstupnich, tak vystupnich proudu a napeti, monitor baterie je umisten misto vicka nadrze.
• Propojeni s PC - lze behem par vterin linearne prenastavit veskere parametry motoru, plynove rukojeti, baterie, vykonove a rychlostne omezit atd. Zkratka opravdu rychle, siroke a relativne jednoduche nastaveni.
• Kvuli myti a brodeni je cela stavba vodeodolna.
• Primarni prevod je bezudrzbovym ozubenym remenem, sekundarni prevod retezem (prevodovy pomer lze velmi rychle menit standartnim koleckem ci rozetou)
• Pro stavbu jsem pouzil pouze uslechtile naterialy – nerez, dural, hlinik
• Vaha cca 100kg
• Max rychlost cca 80 km/h
• Dojezd cca 50km v lese, na silnici teoreticky 100km, ale tam tahle motorka nepatri
• Nabijeci cas je cca 4h pri plne vybite baterii
• Spotreba elekriny me vychazela kolem 0.25 kc/km s mym stylem jizdy a tarifem elektriny


Jede to?
Netroufnu si rict ze to jede.Presto si myslim, ze tahle motorka muze nabidnout zabavu i zkusenejsimu jezdci, prave diky elektro konstrukci, ktera umoznuje posunout max tocivy moment presne tam kde ho potrebujete. Na brzde jsem s tim nebyl, ale pocitove je to jak 20ti konova motorka.

Zivotnost baterii?
Prave tomuhle nejdazsimu komponentu z cele motorky jsem venoval spoustu casu. Po asi desetiletych pracovnich zkusenostech s nejcasteji pouzivanymi Li-Ion clanky jsem se pro ne nerozhodl.
Pouzite LiFePO clanky jsou bezpecnejsi a maji velice zajimave parametry, bohuzel jejich vaha je vyssi, zde konkretne 26kg. Nicmene, vyrobce clanku deklaruje temer nulove samovybijeni, velkou odolnost vuci teplotam -45 az +85C, vystupni proud az 800A a take kapacitu akumulatoru min 70% i po 5.000 nabijecich cyklech tj. min 250 000 najetych km. Pozor, toto je vsechno za idealnich podminek, ktere proste v realnem svete nikdy nejsou. Zatim je ale zpetna vazba lidi, co pouzivaji tyto clanky a bavil sem se s nimi velmi kladna i proto jsem se pro ne rozhodl.

Co je uvnitr?
Mel sem jasne cile, kterych jsem chtel dosahout a pro toho, kdo jel nekdy na nezpevnenem povrchu, neni tezke uhodnout co to bylo - co nejmensi hmotnost, vsecho tezke co nejniz a ke stredu motorky a zachovat uzkou stavbu stroje. Pritom jsem chtel, aby to nebylo vylozene odporny a vypadalo to porad jako motorka.

Naposledy editováno 29.09.2017 12:53:12

(reakce na) Elektro enduro / kolo

29.9.2017 v 13:23 | Nahoru | #28
Pavlys> to sis poskladal sam?
Je to moc hezke, to muselo byt prace jak na kostele to poskladat.

(reakce na) Elektro enduro / kolo

1.10.2017 v 01:35 | Nahoru | #29
Pavlys> Vypada to opravdu moc povedene. Mas spocitano, na kolik te takova stavba vysla?

Elektro enduro / kolo

1.10.2017 v 09:25 | Nahoru | #30
Pavlys: prozradis co za clanky jsi pouzil (vyrobce,typ) ja mam ted doma na podobne pokusy headway 8Ah HP clanky ..
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC JetsurfX 25 19.4.2022 v 20:48 _JJ_
Dovoz mopedu - dph Sur-Ron Light Bee DonR 12 27.5.2019 v 14:40 CRF1000
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
KTM freeride E-XC KTM Freeride E-XC Fuska 4 30.7.2018 v 23:02 Matouch-pitbike
Elektro závody? KTM Freeride E-XC Matouch-pitbike 7 30.7.2018 v 22:55 Matouch-pitbike


TOPlist