globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektro enduro / kolo
1.6.2017 v 20:36
Furt mi vrta hlavou E-XC a nejak to v sobe neumim rozseknout.
Za domkem mi zacina teren az do aleluja. Moje blbnuti obnaselo hodinku dve v lese. Naprosto nejvic mi sedla EXC 250 pro svoji uzasnou lehkost a obratnost, tak uvazuju o nastupci.
Elektro enduro me laka jednak pro temer naproste ticho, druhak pro ovladani ala horske kolo (blbnul jsem kdysi s downhillem).
Jako nevyhodu vidim nizsi dojezd, nevim kolik vydrzi baterka, nevim jestli se to da opravit kdyz se neco vysype na elektromotoru.

EXC 300 (zvazoval bych i 250) bude mit mnohem delsi akcni radius, ale furt to bude delat v lese neplechu. Freeride ma trochu jinej ram, ale asi bych si taky zvyknul.

Nemate nekdo pls primou zkusenost s E-XC? Ma smysl nad tim uvazovat? Pocitam ze bych ji koupil jako zanovni, malo jety kus (pripadne uplne nejetou, pokud bych se fakt rozhoupal).

Naposledy editováno 08.12.2019 12:30:14

2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo

29.9.2017 v 12:51 | Nahoru | #1
Co tohle??

Popis:
• Jako zaklad posloužila Kawasaki KX250F r.v.2006 se 121 MTH, tedy cross special s velmi dobrym podvozkem a lehkym, pevnym duralovym ramem.
• BLDC 5 Kw motor – v pomeru cena / vykon jsem nenasel lepsi, kvalitni, ucinny a jak elektricky, tak mechanicky predimenzovany motor - stejny pouzivaji napriklad Electric-Motion
• 350A Kontroler motoru se sinusovym prubehem signalu, plne programovatelny, se sirokym nastavenim snimani, ochrany motoru a baterii
• Baterije je slozena se 16ti seriove propojenych LiFePO 40Ah clanku umistenych nad motorem, v nadrzi a pod sedlem. Balancovani jak vstupnich, tak vystupnich proudu a napeti, monitor baterie je umisten misto vicka nadrze.
• Propojeni s PC - lze behem par vterin linearne prenastavit veskere parametry motoru, plynove rukojeti, baterie, vykonove a rychlostne omezit atd. Zkratka opravdu rychle, siroke a relativne jednoduche nastaveni.
• Kvuli myti a brodeni je cela stavba vodeodolna.
• Primarni prevod je bezudrzbovym ozubenym remenem, sekundarni prevod retezem (prevodovy pomer lze velmi rychle menit standartnim koleckem ci rozetou)
• Pro stavbu jsem pouzil pouze uslechtile naterialy – nerez, dural, hlinik
• Vaha cca 100kg
• Max rychlost cca 80 km/h
• Dojezd cca 50km v lese, na silnici teoreticky 100km, ale tam tahle motorka nepatri
• Nabijeci cas je cca 4h pri plne vybite baterii
• Spotreba elekriny me vychazela kolem 0.25 kc/km s mym stylem jizdy a tarifem elektriny


Jede to?
Netroufnu si rict ze to jede.Presto si myslim, ze tahle motorka muze nabidnout zabavu i zkusenejsimu jezdci, prave diky elektro konstrukci, ktera umoznuje posunout max tocivy moment presne tam kde ho potrebujete. Na brzde jsem s tim nebyl, ale pocitove je to jak 20ti konova motorka.

Zivotnost baterii?
Prave tomuhle nejdazsimu komponentu z cele motorky jsem venoval spoustu casu. Po asi desetiletych pracovnich zkusenostech s nejcasteji pouzivanymi Li-Ion clanky jsem se pro ne nerozhodl.
Pouzite LiFePO clanky jsou bezpecnejsi a maji velice zajimave parametry, bohuzel jejich vaha je vyssi, zde konkretne 26kg. Nicmene, vyrobce clanku deklaruje temer nulove samovybijeni, velkou odolnost vuci teplotam -45 az +85C, vystupni proud az 800A a take kapacitu akumulatoru min 70% i po 5.000 nabijecich cyklech tj. min 250 000 najetych km. Pozor, toto je vsechno za idealnich podminek, ktere proste v realnem svete nikdy nejsou. Zatim je ale zpetna vazba lidi, co pouzivaji tyto clanky a bavil sem se s nimi velmi kladna i proto jsem se pro ne rozhodl.

Co je uvnitr?
Mel sem jasne cile, kterych jsem chtel dosahout a pro toho, kdo jel nekdy na nezpevnenem povrchu, neni tezke uhodnout co to bylo - co nejmensi hmotnost, vsecho tezke co nejniz a ke stredu motorky a zachovat uzkou stavbu stroje. Pritom jsem chtel, aby to nebylo vylozene odporny a vypadalo to porad jako motorka.

Naposledy editováno 29.09.2017 12:53:12

(reakce na) Elektro enduro / kolo

29.9.2017 v 13:23 | Nahoru | #2
Pavlys> to sis poskladal sam?
Je to moc hezke, to muselo byt prace jak na kostele to poskladat.

(reakce na) Elektro enduro / kolo

1.10.2017 v 01:35 | Nahoru | #3
Pavlys> Vypada to opravdu moc povedene. Mas spocitano, na kolik te takova stavba vysla?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC JetsurfX 27 31.3.2024 v 16:17 hahahahonza
Dovoz mopedu - dph Sur-Ron Light Bee DonR 12 27.5.2019 v 14:40 CRF1000
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
KTM freeride E-XC KTM Freeride E-XC Fuska 4 30.7.2018 v 23:02 Matouch-pitbike
Elektro závody? KTM Freeride E-XC Matouch-pitbike 7 30.7.2018 v 22:55 Matouch-pitbike


TOPlist