bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Xh
1.5.2017 v 20:01
Hx

Naposledy editováno 13.07.2017 17:48:12

Xh

1.5.2017 v 20:07 | Nahoru | #1
Ty zbyle srouby se povoluji diky pruzeni, ktere tam ted je skrz nedostatecne uchyceni rozety. Rozetu zahod, kup novou a nove srouby pri utahovani zakapni loctitem. Pokud mas vytahanej retez, udelej to rovnou jako celou retezovku vcetne retezu a sekundarniho kolecka.

2 reakcí na tento příspěvek Xh

1.5.2017 v 20:21 | Nahoru | #2
ulomený šrouby zahod,kup nový a kup si ktomu lepidlo na zavity,ale tvuj největší problém bude dostat ty zalomený šrouby ven,pokud teda nebyly na druhé straně unašece matky

(reakce na) Xh

1.5.2017 v 20:34 | Nahoru | #3
zdenysrx6> šrouby mám v pohodě ale takové uchycení rozety ke středu

1 reakcí na tento příspěvek Xh

1.5.2017 v 20:39 | Nahoru | #4
No tak si rovnou sežen nový střed.

(reakce na) Xh

1.5.2017 v 20:53 | Nahoru | #5
hrochino> nešlo by to opravit ?

1 reakcí na tento příspěvek Xh

1.5.2017 v 20:55 | Nahoru | #6
Nechal bych to zavařit, horší to nebude a mělo by to pomoc.

Xh

1.5.2017 v 20:57 | Nahoru | #7
šlo jak řiká zdenda.
_zdenda_> Díky moc hoši vezmu to zítra na praxi a zkusíme to

(reakce na) Xh

1.5.2017 v 21:18 | Nahoru | #9
patasik11> Doporučil bych aby to svařil někdo kdo má zkušenosti se svářením hliníku a jeho slitin. Tak zvaž jestli to chcete prznit sami nebo to necháš někomu odborně opravit…

Xh

2.5.2017 v 00:50 | Nahoru | #10
kup si jinou motorku a ne vergl...jo a starej se poradne o řetěz... protože dle tvého dalšího topicu ho máš pěkně v pitchi a těma rázama si ten náboj domrdal...protože čínský hliník...je čínský hliník

edit
v dalším topicu shání borka taky náboj (má pěkné oči ) takže, že by na to Lončín trpěl?

Naposledy editováno 02.05.2017 00:59:51

Xh

2.5.2017 v 04:56 | Nahoru | #11
ty jsis v klidu jel?to je fotka jak z třicetiletýho zetora,by jsi potřeboval tím krásným řetězem přes hrb ty prase,

Naposledy editováno 02.05.2017 04:59:13
No jo, nemažeš. Velký tření, velká teplota, velký průser...

Xh

2.5.2017 v 07:45 | Nahoru | #13
patasik11:
tu rozetu ti utrhnul ten nerovnoměrně vytahaný řetěz a jeho šponování. Viz jiné tvoje vlákno.

Xh

2.5.2017 v 08:21 | Nahoru | #14
ty seš materiál........
řetěz v hajzlu,suchý,vytahaný,teče z něho rezavá voda,vylomených x šroubu na rozetě a ty se divíš,že se ty ostatní povolujou...

nakup balíček opravy-né ten malý,co opravuje jen jeden modul-ale ten velký-o víkendu byl v akci za 10 000,na ten klikni a celé vozidlo se ti dá co cajku....

Xh

2.5.2017 v 11:15 | Nahoru | #15
Kdyz vidim ten humus na te fotce, jako bych nic nerekl

(reakce na) Xh

2.5.2017 v 18:39 | Nahoru | #16
patasik11> tu fotku si sem měl hodit hned,tohle nejsou zlomený šrouby,ale uložení šroubu a je to jenom zanedbana udržba,jak píšou nademnou,řetěz po smrti,že ho musiš občas namazat to víš?ale tet už je to na novej a doufej že ti ty uchyty pujdou navařit zpět,buhví co to je za matroš i když se to tvaří jako hliník,občas se divim na čem všem lidi jezdí a nebojí se že se zabijou........

patasik11 píše: _zdenda_> Díky moc hoši vezmu to zítra na praxi a zkusíme to

tys to už zkoušel lepit? jestli jo,tak už nic nezkoušej a nech to někde opravit pořádně.

Xh

3.5.2017 v 20:50 | Nahoru | #18
Patasíku ty seš ale kus polena ......

(reakce na) Xh

3.5.2017 v 20:53 | Nahoru | #19
nemako> žejo, když už lepit tak stříbrnou mcgiverovou páskou. Nějaký lepidlo je k prdu.

(reakce na) Xh

3.5.2017 v 22:16 | Nahoru | #20
TDM851> tomu říkám rada jako prase... můžeš mi říct, jak ovlivňuje mazání řetězu to, že mu praskl sračkový čínský střed , který je evidentně poddimenzovaný?

Xh

3.5.2017 v 22:19 | Nahoru | #21
obávám se, že s novým středem vyřešíš závadu jak krátkodobě. Buď jsi neměl rozetu řádně dotaženou a díky tomu se ti to takto rozsypalo, nebo je to prostě vada materiálu a konstrukce a stane se to znovu.. vyvařit a opravit by to sice šlo, ale musel bys to rozplést a znovu pak dát dohromady a kromě nejistého výsledku by to stálo baťoh. typický příklad, proč nekupovat Loncin...
Stred bych vyvaril bez rozpleteni kola, ale bude to k prdu, protoze je ten stred poddimenzovany, praskne to znovu...Loncina poslat do kopriv...

Xh

3.5.2017 v 23:07 | Nahoru | #23
Ten chemopren je taky dobrota
2stroke> to pak patřičně neobrobíš = fušeřina
No tak takovýto "matroš" už jsem dlouho neviděl .

Za sebe můžu říci, že pan majitel je... ehm... jak to říci slušně... vemeno z kachny ???

Po zkušenostech z velkých strojů s řetězovými pohony můžu potvrdit, že pánové na začátku vlákna mají pravdu. Pokud je řetěz ve špatné kondici (vytahán a nenamazán), tak krom nerovnoměrného záběrového momentu na kolech (dáno nekonstantní roztečí řetězových válečků nebo zubu rozety) se také projevuje vliv toho, že válečkový řetěz není exaktně převodem s konstantním převodovým číslem a to způsobuje nekonstantní zatížení jednotlivých částí řetězového převodu. Abych vysvětlil tu nekonstantnost, tak řetěz kolo "neobaluje" hladce (jako řemen), ale dle polygonu... tj. řetěz je křivka, spojená z jednotlivých krátkých přímek, reprezentovaných spojnicí středů čepů řetězu.Při nabalování na kolo pak dochází k nabalení polygonu (zkuste si nabalit řetěz na plechovku od oleje a taky bude "hrbatej"). V tomto smyslu má řetězový převod nekonstantní převodové číslo, avšak existuje tzv. střední převodové číslo (definované např. počty zubů), které tvoří střed intervalu nejnižšího a nejvyššího převodového čísla. Pouze pokud uděláme článek s nekonečně malou roztečí, tak docílíme převodu s konstantním převodovým číslem.
Jako poznámku ještě dodám info k rozvodovým řetězům, které se dělají "ozubené", tj. s koly nezabírá ve válečcích, ale zabírá nějakým tvarovým prvekm na článku řetězu a podle geometrie tohoto styku je možné kompenzovat nerovnoměrnost převodového čísla tohoto řetězového převodu, což je právě účelem těchto rozvodových řetězů (a tato konstrukce má mnoho jiných důvodů, které uvedu částěčně níže).

Z hlediska provozu, pokud bude řetěz špatně namazán/přidřen, tak při náběhu na řetězové kolo se ten řetěz velmi neochotně "ohne" (on se nakonec ohne, protože tam jsou síly "jako prase") a tento typ "dopravního zpoždění" silového účinku zapříčiní poměrně velký ráz do řetězového kola a jeho uložení. Navíc také rozhoduje velikost obvodové rychlosti řetězu, protože na kolech se řetěz pohybuje po kruhové dráze a působí na něj také poměrně velká odstředivá síla, což narušuje hladký styk válečku řetězu se zubem kola a zároveň přechod z přímého pohybu do rotačního zapříčiní zase ráz, tentokráte však již těžko odstranitelný (přičítá se k němu i neochota "ohybu" řetězu).

Kvůli odstředivým silám (z oběžných rychlostí) u řetězových převodů je pro konstrukci řetězového převodu rozhodující i poloha řetězového převodu, protože pro řetězový převod s osami vodorovně (jako sekundár na moto) ke gravitačnímu poli má gravitační účinek (vázaný na hmotnost) stabilizující účinek (napínání prověsem), ovšem pokud bude tetno převod svisle, má to destabilizující účinek... například podle konstrukce převodu gravitační síly "odlepují" řetěz od spodního kola, což je ta spojitost s rozvodovými řetězy, které jsou rychloběžné a často "do kopce", tj. mají být lehké a zajišťovat stále dobrý styk řetězu a kola.

Tolik krátce k teorii řetězových převodů, ze které vychází, že na povolování rozety má rozhodně velký vliv správná funkce (opotřebení a namazání) řetězového převodu, protože tam přirozeně i nepřirozeně dochází k velkým rázům.

Z hlediska opravy bych asi preferoval výměnu náboje (když nevíme, z čeho to přesně je, tak se to taky nemusí podařit zavařit), ovšem kvalitní obrobení nezávisí na rozpletení kola (které bych preferoval spíše kvůli svařování - poloze, předehřevu...), protože čelo lze obrobit na větším soustruhu se sedlovou mezerou na celém napleteném kole (sám soustruřím na SU 50 bubny kol velikosti 18" i s pneumatikou ), vyvrtat se to dá také na celém kole a obrobení zadních ploch pro matice by šlo udělat záhlubníkem (pokud se tam dá dostat z protější strany "mezi dráty"), případně "sáhnout" tam menší kotoučovou frézičkou... ovšem uznávím, že je to "drbání se za pravým uchem levou rukou"). A na závěr jistě šrouby zalepit.

Howgh .
Sofía> clovece hrozne dobre se to cte a jako byvaly prumyslovak jsem si posmakl na preciznich technickych vyrazech, ale obavam se ze tazateli to budes muset zredukovat na:

jsi prase, starej se o to
dej novej naboj
nasad kompletne novou retezovku, protoze tim jak jsi na to sral je na 99% po smrti.
PetrXX>

Děkuji, děkuji .
Já sice řetězové převody nepřednáším a nikdy jsem nepřednášel (natož na střední škole), ale nějaké zkušenosti mam s přednášením věcí s tím souvisejících.
Sem jsem to takto napsal spíše jako malé vysvětlení pro "široké spektrum lidí", protože tato vlákna často čte někdo i později nebo s velkými praktickými zkušenostmi a to zrovna může být i hloubavější člověk, který se do toho v myšlenkách rád ponoří (zde to snad neuškodí).

Jistě uznávám, že základem úspěšné komunikace (což je i přednášení) je, mluvit s každým člověkem "jeho jazykem", protože tak nám nejlépe porozumí (proto si někdo více rozumí s dětmi, ženami a podobně...). Já zvoli jazyk více akademický a Ty si to shrnul pro tazatele více prakticky, za což děkuji.

A cestou do roboty mě ještě napadl jeden krásný příklad řetězového převodu, který většina z nás zná a vlastně si tu spojitost ani neuvědomuje. Krásným příkladem řetězového převodu je i řetězová motorová pila. Kdo jí doma má a pracuje s ní, tak také dobře ví, jak ten řetěz na ní "plave" když je hodně volný... je tam krásně vidět, kde se nejraději od té lišty "odlepí" a kdo s tou pilou dělá často a také se o ní nějak stará tak ví, že řetězová lišta se vždy "vytlouká" v náběhu řetězu na špičku lišty (v přední části nahoře - tam, co se nesmí řezat, aby to člověka "nenakopalo" - obojí je vlivem mechaniky), protože právě tam působí poměrně velké dynamické síly na řetěz, způsobující rázy a vytloukání řetězu zvláště s velkou oběžnou rychlostí. Že se má toto opotřebení řádně hlídat, ostrou hranu zarovnávat, lištu případně otáčet a podobně, to už je zase jiná písnička, ovšem notoricky známá "motorovka" je právě krásným didaktickým příkladem řetězového převodu, na kterém je spousta vlivů vidět takříkajíc "v železe".

A tímto končím dnešní přednášku, můžete jít a přeji dobrou chuť k obědu !
RUTAN> o obrobeni svaru asi moc nejde...Loncin je stejne hnuj, drzelo by to jen do prvni vyjizdky nez by to znovu prasklo...

(reakce na) Xh

5.5.2017 v 08:16 | Nahoru | #29
Sofía>
Díky za obsáhlý materiál.
Fajn se to četlo.

(reakce na) Xh

5.5.2017 v 08:51 | Nahoru | #30
2stroke> asi souhlas..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Omezovač otáček Loncin XM 125 Matyasekk262 13 25.3.2023 v 12:40 combust
TP stejné značky na jiné motorce [1, 2] Loncin SBR 125 Spitzer, Loncin XM 125 Matyasekk262 43 26.8.2020 v 09:21 Deadman
Olej v tlumičich Loncin XM 125 Kubaaaa 6 15.5.2020 v 21:46 hycomat
Bouchání do výfuku Loncin XM 125 jokercz 3 8.7.2019 v 08:36 jurys123
jakou mohu použít správnou svíčku Loncin XM 125 smolda286 6 10.4.2019 v 10:46 Deyva


TOPlist