bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Omezovač otáček
24.3.2023 v 01:04
Ahoj, koupil jsem loncina xm 125 na dojíždění do práce. Dávám ho teď celého do kupy a zarazila mě jedna věc. Měnil jsem na něm výfuk a při výměně jsem zjistil jednu věc. Zajímalo mě jak motorka bude znít v omezovači, jenomže ona z nějakého důvodu omezovač otáček nemá... Motorka se vytočila do nesmyslných otáček a začala vynechávat na základě nedostatku paliva a začla střílet z výfuku. Celkem mě to sere. Omezovač otáček tam snad je z nějakého důvodu. Nevíte někdo v čem bych mohl hledat chybu? Je možné že je někde jen střihlý drátek nebo tam bude hozená jednotka bez omezovače? Nikde nemohu ani najít schéma elektriky. Každopádně měl jsem dříve už jedno xmko a i sbrko a obě omezovač měly.

1 reakcí na tento příspěvek Omezovač otáček

24.3.2023 v 01:19 | Nahoru | #1
co je omezovac otacek?
Ty tam misto toho mas strileni z vejfuku?

(reakce na) Omezovač otáček

24.3.2023 v 06:59 | Nahoru | #2
husq703> buď tam máš omezovač nebo střílení... střílení je příplatková výbava
... takže má vlastně přípravu na "lazený" výfuk

1 reakcí na tento příspěvek Omezovač otáček

24.3.2023 v 08:01 | Nahoru | #3
kolik je to"nesmyslné otáčky"?

Omezovač otáček

24.3.2023 v 08:52 | Nahoru | #4
...položíme jinou otázku... " proč myslíš, že to začne VYNECHÁVAT ?"

1 reakcí na tento příspěvek Omezovač otáček

24.3.2023 v 09:48 | Nahoru | #5
V dřevních dobách žádné benzínové motory omezovač otáček v podobě elektronicky nastavené hodnoty neměly. Dvoutakty omezilo nedostatečné plnění směsí, 4T to samé, nebo se potkaly písty s ventilama, když je pružiny nestíhaly vracet do sedel. Omezovač byl ten člověk, co mačkal, nebo kroutil plynem. A ten měl uši, dle kterých to vyhodnocoval.

1 reakcí na tento příspěvek Omezovač otáček

24.3.2023 v 10:14 | Nahoru | #6
Pár troubů, kteří si při tom hrabání v motorce povytáhli bowden z karburátoru, už jsem zažil.

(reakce na) Omezovač otáček

24.3.2023 v 10:30 | Nahoru | #7
mito7> ...no jo...to je těžký, to pak musíš CÍTIT ...co dělá motor, kdy má max krouťáku a kam se ještě vyplatí točit, aby ho na dalším kvaltu dostal někde kolem toho pole... znát odstupňování převodky... myslím že se tomu říkalo...počkej... jak je se to...umění řídit ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezovač otáček

24.3.2023 v 10:37 | Nahoru | #8

Krautkopf píše: Pár troubů, kteří si při tom hrabání v motorce povytáhli bowden z karburátoru, už jsem zažil.



Hod kamenem kdoz jsi bez viny...

To jsem takhle za svych jalovych let (nejakych ..nact) tunil JAWU 354 a pri montovani karbecu jsem zaseknul soupatko v horni poloze. No a protoze jsem byl jeste vetsi jelito, co nedokazalo pordne sestelovat dynamo a zapalovani, tak mi to chytalo jen na rozbeh. A posledni jelitovaina byla rozbihat to na jednicku a ne na dvojku. Tak jsem to rozbehl, ozvalo se sileny rvani a ja zpanikaril, protoze vymacknuta spojka znamenala jeste vetsi rev. Tak jsem ji pustil... No a pak uz jsem si jenom posbiral javu ze zahonku ruzi o padesat metru dal a odtlacil ji se sklopenyma usima zpatky do garaze za vyznamneho krouceni hlav sousedu, koukajicich z oken..

(reakce na) Omezovač otáček

24.3.2023 v 11:08 | Nahoru | #9
DrDNA01> ...twl... a šel sis pro špejle, jednu si dal na hlavu a druhou pod nohy, že ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezovač otáček

24.3.2023 v 14:13 | Nahoru | #10
DrDNA01> A byl tam omezovač otáček?

(reakce na) Omezovač otáček

25.3.2023 v 09:31 | Nahoru | #11
mito7> omezovač otáček tam musel být, protože na předešlých loncinach se stejným motorem vždy byl. Ten fungoval na základě vynechávání jiskry při 11 500 ot/min

(reakce na) Omezovač otáček

25.3.2023 v 09:31 | Nahoru | #12
karavanista> 14 500ot/min

Omezovač otáček

25.3.2023 v 12:40 | Nahoru | #13
Ten motor je původem Honda CG125, mívalo to 6-pinový CDI. Ty se vyskytujou i s tím omezovačem ale silně pochybuju že to bylo na 14500 rpm.
Motor je vzducháč, má max. výkon pod 9000 rpm, rozvod OHV a červený pole začíná na 9500rpm. Při 14500 by z toho už byl kus šrotu.

E:mimochodem, to vynechávání aka "omezovač" - ono to možná nebylo tím že by tam byl omezovač ale prostě proto že u jednoduchýho AC CDI ve vysokých otáčkách dochází k poklesu dodávaný energie vlivem reaktance VN vinutí (AC CDI s vyššíma nárokama na energii jiskry u víceválcových motorů nebo pro vyšší otáčky maj zpravidla dvě takový vinutí aby se to stíhalo nabíjet).

Naposledy editováno 25.03.2023 15:31:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TP stejné značky na jiné motorce [1, 2] Loncin SBR 125 Spitzer, Loncin XM 125 Matyasekk262 43 26.8.2020 v 09:21 Deadman
Olej v tlumičich Loncin XM 125 Kubaaaa 6 15.5.2020 v 21:46 hycomat
Bouchání do výfuku Loncin XM 125 jokercz 3 8.7.2019 v 08:36 jurys123
jakou mohu použít správnou svíčku Loncin XM 125 smolda286 6 10.4.2019 v 10:46 Deyva
Špatná směs karburátoru Loncin XM 125 jokercz 2 9.3.2019 v 09:31 Vítězslav_Máří


TOPlist