bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Blinkry
26.4.2017 v 23:51
Zdravim panove mam takovy problem koupil jsem sv a predelaval jsem blinkry ve predu byli diodove 1w a vzadu 8w zarovkove intenzita blikani byla asi 2x rychlejsi.namontoval jsem objednane blinkry co jsem mel na predesle motorce zarovkove 21w.po zapojeni a spusteni blinkru mi problikava zadni svetlo ktere je z diod ma myslim 14 diod a z toho 4 problikavaji kdyz zpustim blinkr,kdyz tam dam 4w sice cirou i kdyz mam cire skla tak zadni svetlo uz neblika,ale intezivita blikani se zrychlila 2x tolik.babo rad pokud mate s timhle nejakou zkusenost vsem dekuji za kazdou radu

Blinkry

27.4.2017 v 07:36 | Nahoru | #1
zkus zkontrolovat patice.Me to delalo na aute kdyz jsem to spletl.

Blinkry

27.4.2017 v 08:09 | Nahoru | #2
rychlejc ti to blika z duvodu, ze nemas stejnou wataz vepredu a vzadu.
Taky mi to delalo a taky jsem na to nemohl prijit
jestli mas kombinaci diod a zarovek, tak to budes asi muset naladit tak, aby byly stejne odbery (respektive odpory)

Naposledy editováno 27.04.2017 08:11:44

Blinkry

27.4.2017 v 08:27 | Nahoru | #3
Zkontroloval jsem projistotu ale furt stejne,kdyz dam blinkr 4 diody mi blikaji v zadnim svetle

Blinkry

27.4.2017 v 08:30 | Nahoru | #4
Mam tam vsechny stejne 4ks 21w,pred tim tam prave byla ta kombinace diody a zarovky

1 reakcí na tento příspěvek Blinkry

27.4.2017 v 09:10 | Nahoru | #5
Ocistit patice a konektory a zkontrolovat (ocistit a dotahnout) zem. Jestli se divam dobre na schema, tak zadni svetlo a blinkry maji spolecne uzemeni. Videl bych to na spatny kontakt na zem a parazitni proudy z blinkru do svetla (a ten roste s vykonem instalovanych zarovek/diod).

To ze se meni intenzita blikani u mechanickych relatek s ruznym proudovym zatizenim je normalni. Bud k diodam pridej odpory, nebo radeji kup elektronicky prerusovac.

Jarrinn: A ono uz neplati ze celkovy odpor paralelne zapojenych spotrebicu se pocita jako R1xR2/(R1+R2)? To jestli jsou ty odpory stejny, nebo rozdilny je prece uplne jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 09:30 | Nahoru | #6
DrDNA01> tak pokud mas na obou stranach jiny odpory, tak ten celkovej snad budes resit zpusobem, ze stranu, ktera je ok nechas (zarovka 21W) a odpor zmenis na te druhe

(reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 09:42 | Nahoru | #7

Jarrinn píše: DrDNA01> tak pokud mas na obou stranach jiny odpory, tak ten celkovej snad budes resit zpusobem, ze stranu, ktera je ok nechas (zarovka 21W) a odpor zmenis na te druhe



Jak jsem psal, ja bych to resil (a jsem to tak i resil) elektronickym prerusovacem za 150 Kc. Jinak pokud to chces mermomoci resit odpory a zachovanim vyssiho odberu proudu, klidne staci pripojit dalsi paralelni odpor ke kteremukoliv blinkru na dane strane, tak aby celkovy odpor odpovidal vykonu zarovek napsanych na prerusovaci.

1 reakcí na tento příspěvek Blinkry

27.4.2017 v 09:48 | Nahoru | #8
No rikame oba v podstate to jedno a to samy.
Ja to teda pochopil tak, ze ma vepredu zarovky a vzadu diody. Zmenou relatka by vyresil pripad, ze ma diody na obou stranach.
Pokud chce mit sestavu zarovka - dioda, tak na to bude muset jit pres odpory, imho.

1 reakcí na tento příspěvek Blinkry

27.4.2017 v 10:10 | Nahoru | #9
Na motorce jsou zarovkove blinkry s cirym sklickem kazda ta zarovka ma 21w sv ma zadni svetlo led.po spusteni blinkru nebo vyztraznych svetel mi v zadnim svetle problikavaji 4ledky.kdyz dam do blinkru misto 21w zarovky 4w tak zadni svetlo funguje jak ma to ze blinkry blikaji rychleji seru ale proc to tak dela v cem je chyba ze ty zarovky jsou moc silne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:12 | Nahoru | #10

Jarrinn píše: No rikame oba v podstate to jedno a to samy.
Ja to teda pochopil tak, ze ma vepredu zarovky a vzadu diody. Zmenou relatka by vyresil pripad, ze ma diody na obou stranach.
Pokud chce mit sestavu zarovka - dioda, tak na to bude muset jit pres odpory, imho.



... a zase spatne. Elektronicke relatko proste casuje preruseni nezavisle na proudu stale stejne. Takze mu to vyresi i situaci, kdy bude mit kombinaci diod a zarovek.

Blinkry

27.4.2017 v 10:15 | Nahoru | #11
Zadní světlo ti problikává kvůli výraznějšímu úbytku napětí díky žárovkovým 21W blinkrům. Dělá mi to nepatrně taky, a to i na volnoběh, v otáčkách už se to neprojevuje, je to celkem normální jev. Řešením by bylo vyměnit přerušovač blinkrů za jiný (např. ten, který je určený pro LEDkové blinkry) a blinkry nasadit s malým příkonem. Pak to bude blikat správnou rychlostí a zadní světlo nebude pohasínat při každém rozsvícení blinkru.

Naposledy editováno 27.04.2017 10:16:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:15 | Nahoru | #12
DrDNA01> nevim, me prijde jednodussi tam dat odpor, nez hledat spravne relatko.
E: az ted jsem zaregistroval to "elektronicke". To samo poresi cokoli.

Naposledy editováno 27.04.2017 10:17:45

(reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:16 | Nahoru | #13

milanrg píše: Na motorce jsou zarovkove blinkry s cirym sklickem kazda ta zarovka ma 21w sv ma zadni svetlo led.po spusteni blinkru nebo vyztraznych svetel mi v zadnim svetle problikavaji 4ledky.kdyz dam do blinkru misto 21w zarovky 4w tak zadni svetlo funguje jak ma to ze blinkry blikaji rychleji seru ale proc to tak dela v cem je chyba ze ty zarovky jsou moc silne ?



Uz jsem Ti to psal. Ty svetla maji spolecnou zem, ktera ma asi podle me vysoky prechodovy odpor (ale bez masiny je to hadani z kristalu-zmer si odpor uzemeni). Zarovkama tece vyssi proud a nema kam jit, tak budou asi cestovat bludne proudy zadnim svetlem a zazracne cinske zapojeni diod ctyri z nich rozsviti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:19 | Nahoru | #14

Jarrinn píše: DrDNA01> nevim, me prijde jednodussi tam dat odpor, nez hledat spravne relatko.
E: az ted jsem zaregistroval to "elektronicke". To samo poresi cokoli.



Kazdemu, co jeho jest . Jen zbytecne prichazis o waty z alternatoru a zbytecne zatezujes vsechny patice a spoje vyssimi proudy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:26 | Nahoru | #15
DrDNA01> jsem se ptal regulatoru a wattu je prej dost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:34 | Nahoru | #16

Jarrinn píše: DrDNA01> jsem se ptal regulatoru a wattu je prej dost



vsak v pohode. Jen uz jsem videl par spalenych konektoru u regulatoru. Tak si pak lidi nestezsujte, kdyz vyhazujete energii panu bohu do oken ve forme tepla z odporu.. .

Taky me fascinuje, jak tu lidi resi odlehceny setrvacniky, ladeny vyfuky, KN filtry, Powercommandery a pak si navesej na motorku vyhrivani vseho moznyho, pozicni svetla, vyssi vykony blinkru a vubec neresi ubytek vykonu motoru, protoze jim alternator bezi naplno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:41 | Nahoru | #17
DrDNA01> jen tak lehkej offtopic. Myslim, ze jsi s tema wattama hodil hrusky do jablek. Veskera el.energie je hrazena z baterky a alternator vyrabi mnohem vic energie, nez motorka vyuzije. Proto jsem mel narazku na ten regulator.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 10:57 | Nahoru | #18

Jarrinn píše: DrDNA01> jen tak lehkej offtopic. Myslim, ze jsi s tema wattama hodil hrusky do jablek. Veskera el.energie je hrazena z baterky a alternator vyrabi mnohem vic energie, nez motorka vyuzije. Proto jsem mel narazku na ten regulator.



Asi uz trolime v cizim vlakne. Ale funkce regulatoru je ustrihnout napeti nad nejakych 13,6V v pripade vyssich otacek motoru. A to tak, ze ho pusti do zkratu. Ale nema co docineni s prikonem odebranym z alternatoru. A odpor alternatoru bude primo umerny odebranemu prikonu. Nechces mi snad tvrdit, ze kdyz mas plne nabitou baterku, ze Tva motorka pousti 500W do zkratu. To by zadny regulator nevydrzel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 11:28 | Nahoru | #19
DrDNA01> tak si trosku zatrollime, no co no Kdyztak nam to smaze.
Mam za to, ze to do toho zkratu posle "vsechno" (nastartovana masina ma vzdycky nejakej odber) . Tech 500W jsi trosku prehnal, ale tech +-350W tam bude.
Taky je ten regl pak pekne rozpalenej. Nemam ted u sebe manual. To moje SV ma myslim tech 300W a regl mam elesys 400W (450W špička).

Ale abych se vratil k puvodni nitce.
V energeticky bilanci mas na jedne strane "energie panu bohu do oken skrz blinkry" a na druhe mas "500W".
Panu bohu do okne to poleti vzdycky prave pres ten regulator, s tim uz se musi pan buh srovnat sam

Naposledy editováno 27.04.2017 11:32:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 11:51 | Nahoru | #20
Jarrinn> Ja si snad budu muset vzit merak a zmerit, co jde za proudy z alternatoru do motorky. Ja vychazim z klasickeho regleru, ktery jen rozpojuje okruh a do zkratu pousti jen to, co potrebuje na svuj provoz. Jinak vychazim z toho, ze napeti je primo umerne otackam a odebirany proud se zase promitne primo umerne na brzdici silu rotoru alternatoru. Jinymi slovy, kdyz alternator odstrihnes od spotrebicu a nechas jen vone draty, bude na nich vysoke napeti, ale rotor nebude nijak brzden. Kdyz mezi vousy vrazis 300W spotrebic na plny vykon, budes mit maximalni brzdny ucinek na rotor.

(reakce na) Blinkry

27.4.2017 v 12:02 | Nahoru | #21
DrDNA01> ja ziju ve svete, kde alternator (s pernametnim magnetem - motorka) dava porad stejnej vykon (s ohledem na otacky) a co jde nakonec do samotne baterky si resi regulator (prebytek neustale zkratuje a meni na teplo).
ale treba to funguje jinak a budu se muset prestehovat

Naposledy editováno 27.04.2017 12:11:03

Blinkry

28.4.2017 v 20:48 | Nahoru | #22
Pořád stejně.
K diodovými pripni paralelně odpor, aby ti žraly jako żarovka. Jinak si kup elektronický přerušovač s relatkem, tomu to je jedno, akorát nepoznáš když ti jedna z jarovek odejde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nálepky na výfuk LeoVince SBK Suzuki SV 1000 Bajvoj 8 15.1.2024 v 21:06 sox
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
Výfuky na SV 1000 Suzuki SV 1000 PM41 13 8.1.2023 v 12:47 PM41
SV1000N Suzuki SV 1000 PM41 1 29.5.2022 v 22:20 mirda777
Suzuki SV 650 vs SV 1000 Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000 Kráca 19 27.12.2020 v 11:23 kratkej01


TOPlist