bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 10W50 vs 10W40W
Zdravím manuál píše toto:

Engine Oil​
Specification​
Use a semi or fully synthetic 10W/40 or lSW/SO
motorcycle engine oil which meets specification API SH
(or higher) and JASO MA, such as Mobil 1 Racing 4T​
(fully synthetiC> or MobilExtra 4T (semi synthetic>.

Lil jsem vždy castrol Racing. Ted se dívám, že se dá sehnat 5W-40 10W-30 nebo 10W-50.

Který z nich koupit, když přímo 10W-40 se nedá sehnat.

Jezdím kochačku, motorka spíše ševelí, žádné vytáčení a extrémy.
Zase je to traktor, tak ať vím co koupit.
Značku bych nechtěl měnit, s castrolem jsem odjezdil 3 motorky a vždy bez problému.

Dále na netu se to dá koupit podezřele od 200Kč/l není to nějaký fake?


děkuji za radu ke kterému se přiblížit, starou flašku jsem už nenašel žádnou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 07:41 | Nahoru | #61

Torino píše: t_freedom> Tzn. podle tebe zahratemu motoru bohate staci ke kvalitnimu filmu viskozita 13 mm2/s ale pri zahrivani (olej 40 st.) je 77,2 mm2/s misto 83mm2/s malo?Tzn. LEPSI pro mazani by byl olej za studena jeste hustsi?Nechapu proc sli vyrobci presne opacnou cestou.

Italové ne. Duc, Aprilia 15W50. U aut to šlo dolů vždy novým eurem. Třeba motory, které neměly problémy s rozvod. řetězem a vydíráním vaček, je mít začaly. Na hrníčkové zdvihátka patří minimálně 10W.

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 07:45 | Nahoru | #62
Torino: Vsak ano, psal o pracovni teplote.
Takze takhle, pri 85st.C nebudou mit oleje 40 a 60 ani stejnou viskozitu, ani vazkost, ani tekutost ani stejnou unosnost olejoveho filmu.

10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 09:12 | Nahoru | #63

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 09:31 | Nahoru | #64

Torino píše: Stev> No ja napsal neco podobnyho a byl jsem oznacen za debila (rad ti zde tento boj prenecham )


Neber si to tak.. Nikdo tu nerozebíral rozdíl mezi 5w a 10w...kde se rozdil viskozit bude pohybovat v řádech rozdílností jednotlivých výrobců.
Za povšimnutí stálo spíš to srovnání olejů dle kvality... "Lepší olej 5w než 10w" a pak stať o "ideálním oleji" ...

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 11:27 | Nahoru | #65
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:57:32

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 11:29 | Nahoru | #66
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:57:14

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 11:30 | Nahoru | #67
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:56:55

2 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 13:04 | Nahoru | #68
Nepotřebuji mudroval , sám jsi to napsal černé na bílé. Spočítej rozdíl mezi oleji 10W-30 a 15W-50 ,při 40ºC to dělá rozdíl 138,7 - 74,6 = 64,1mm/s...........při 100ºC to bude rozdíl jen18.3 - 11,5 = 6.8 mm/s Dle poměru oleje při 40ºC, by měl mít ten zahřátý 8,5 ale on má jen 6.8. A ono je strašně znatelný pro motor těch 6 mmm/s rozdílu🤔

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 14:32 | Nahoru | #69
BrumlaRT> A to jsme teprve u jedné řady olejů od jednoho výrobce. Podle normy SAE J300 se výrobci olejů musí vlézt do určitého rozsahu u různých viskozitních tříd. Takže viskozita při 100°C u xxW-40 a xxW-50 může mít rozdíl skoro dvojnásobek.

Takže ne, není to jedno a každý olej se bude chovat jinak. Nepleť tady lidi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 15:53 | Nahoru | #70
BrumlaRT> hele... Počty ti jdou dobře... Ale jestli ono se právě u dlouhozdvihů a vyběhlejch motorů právě nevyužívá tý vysoký viskozity právě zpočátku kdy jsou všude větší vůle a je zapotřebí trochu "hustší" olejovej film s větší únosností.

Odjakživa se v těhle případech laborovalo s ruznejma viskozitama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 15:58 | Nahoru | #71

t_freedom píše: BrumlaRT> hele... Počty ti jdou dobře... Ale jestli ono se právě u dlouhozdvihů a vyběhlejch motorů právě nevyužívá tý vysoký viskozity právě zpočátku kdy jsou všude větší vůle a je zapotřebí trochu "hustší" olejovej film s větší únosností.

Odjakživa se v těhle případech laborovalo s ruznejma viskozitama.


A zbytečně

10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 17:34 | Nahoru | #72
Viskozitní třída SAE J 300 10W-30
Viskozita při 40°C: 74,6 mm²/s
Viskozita při 100°C: 11,5 mm²/s
Viskozitní index: 147

Viskozitní třída SAE J 300 15W-50
Viskozita při 40°C: 138,7 mm²/s
Viskozita při 100°C: 18,3 mm²/s
Viskozitní index: 148

Viskozitní index
Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.

Viskozitní třídy
Motorové oleje se podle viskozity zařazují do viskozitních tříd podle klasifikace SAE. Část systému klasifikace je uvedena v tabulce. U viskozitní specifikace (např. SAE 10W/40) se rozlišuje tzv. zimní (10W) a letní (40) viskozitní číslo. Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností CCS viskozity (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti (viz tabulka) a nemá žádnou souvislost s viskozitou při normální či při provozní teplotě oleje. Některé oleje SAE 0W/30 mohou proto být při normální teplotě viskóznější (hustější) než některé oleje SAE 5W/30, rozhodující je pro ně tzv. HTHS viskozita, o které bude řeč příště. Letní číslo viskozity je určeno viskozitou při 100 °C, tedy přibližně provozní teplotou motorového oleje. Z toho vyplývá, že oleje, např. SAE 15W/40, SAE 10W/40 a SAE 5W/40, mají při provozní teplotě motoru všechny přibližně stejnou viskozitu. Při nízkých teplotách hluboko pod bodem mrazu se však jejich viskozitní vlastnosti velmi liší. Např. oleje SAE 5W/40 umožňují mnohem snadnější starty při zimních mrazech, olej je při velmi nízkých teplotách dostatečně tekutý. Dostane se také mnohem dříve na všechna mazaná místa a při častých studených startech se tak chrání motor proti nadměrnému opotřebení.

Pro zdokonalení vědomostí.

http://www.oleje.cz/.../komentare_odborniku

Naposledy editováno 02.04.2017 17:43:26

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 18:02 | Nahoru | #73
Kluci, autový oleje do moto se suchou spojkou pouze do moto co maj vlastní náplň převodovky, jinak odrovnáte převodovku. Motooleje musí splňovat i požadavky na mazání převodovky a to autoolej nemusí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 19:11 | Nahoru | #74

findejs1310 píše: Oleje 5W...10W....15W / 40 maji pri bezne pracovni teplote motoru stejne mazaci vlastnosti.Dulezita je pravidelna vymena a spravne mnozstvi ....to ostatni jsou jenom blby kecy o hovne .
Edit: A nejhorsi jsou servisaci ....kazdej ma svuj nejlepsi olej a tu nejvetsi pravdu na svete



běžná pracovní teplota ale není při startu, a tam je jediná výhoda 5W, nikde jinde, nicméně mi přijde podstatná. Nemusí to bejt při -30, stačí se podívat o kolik je menší viskozita při 40°, jak už jsem se tu (ne pro všechny úspěšně), snažil ukázat. To jestli je podstatný rozdíl 10 mm²/s už je jiná otázka, ale řešili jsme to čistě teoreticky, u debat u olejů to ani jinak nejde.

Spláchnout to moudrem že se tam leje podle doporučení výrobce a je jedno co, to fakt nemusíte psát pokaždý, stejně jako dávat k dobru stoletej článek z oleje.cz. Někoho to téma zajímá třeba trochu víc ...

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 19:29 | Nahoru | #75

dewwil píše: Kluci, autový oleje do moto se suchou spojkou pouze do moto co maj vlastní náplň převodovky, jinak odrovnáte převodovku. Motooleje musí splňovat i požadavky na mazání převodovky a to autoolej nemusí...

... a tim by se to melo uzavrit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 23:16 | Nahoru | #76

findejs1310 píše: A zbytečně


Nemyslím si... Ale co nadělám...

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

3.4.2017 v 00:09 | Nahoru | #77
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:56:31

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

3.4.2017 v 07:28 | Nahoru | #78
Torino, mám zcela běžný motor, jen jsem dával kované písy. Vůle mezi pístem a válcem je 0,5 mm, když dám vložku s pístem do pece s termostatem na 140st.
je vůle už 0 mm a píst nelze ani vložit.

Naposledy editováno 03.04.2017 07:29:25

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

3.4.2017 v 10:09 | Nahoru | #79
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:56:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

3.4.2017 v 11:21 | Nahoru | #80
Stev> ano stoletý informace na oleje.cz ale pro někoho, aby byl v obraze jak olej funguje , postačující. Zapalovácí svíčka funguje stejně, tak jako před sto roky a nikdo nad tím se nepozastavuje.

10W50 vs 10W40W

3.4.2017 v 12:30 | Nahoru | #81
Omyl, elektrony už tečou od mínus k plus. Teknkrát tekly naopak.

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

4.4.2017 v 11:24 | Nahoru | #82
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:55:55

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

4.4.2017 v 12:56 | Nahoru | #83
Pište k tématu, on nic takového nepsal, že na ničem jiném už nezáleží, nebo že jsou různé tepelné hodnoty, jste OT.

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

4.4.2017 v 20:47 | Nahoru | #84
[quote=Rakeťáček]Otázka kvality? Stejně i s tím mini provozem z toho leze černota i když do toho liju malinovku.

přemýšlej, když ten olej nebude černat a bude furt jako nový, plní si sviji funkci čestění motoru? nebo na karbon sere ??

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

4.4.2017 v 20:50 | Nahoru | #85
[quote=Rakeťáček]Otázka kvality? Neříkám že chci to nej, ale určitě plnou syntetiku.

a co to je plná syntetika to jakože naředíš třeba 20W na 5 W a bude z toho plná syntetika?

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

4.4.2017 v 23:12 | Nahoru | #86
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:55:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

5.4.2017 v 10:34 | Nahoru | #87
[

uote=banda1250]Když traktor,tak jedině rejsing 0W 30 nebo 0W 40 ...posunul bych se o level vejs [/quote]
Tak to se neposuneš o level vejš akorát docílíš toho ,že mžeš jezdit na Sibiři .

10W50 vs 10W40W

5.4.2017 v 20:54 | Nahoru | #88
10W40, 50 atd... to je specifikace pro teploty. Jezdíš za chladnějšího počasí nebo naopak horkého atd. Jiný význam to nemá. Co je podstatné jsou specifikace JASO nebo API. Tím se řiď.

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

5.4.2017 v 21:56 | Nahoru | #89
MotodědekTonda> vím

10W50 vs 10W40W

6.4.2017 v 09:57 | Nahoru | #90
Petr62: Fakt? To jsme nevěděli
Když už něco napíšeš, přečti si alespoň příspěvky ve vlákně výše, máš tam elaboráty o viskozitách a teplotách, viskozitě HTHS, únosnosti a tlouštťce filmu...

Týden to tady rozebíráme, do toho přijdeš ty a napíšeš takovou perlu mimochodem chybnou

Naposledy editováno 06.04.2017 09:57:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rocket III - vysoké otáčky Triumph Rocket III Classic FunRider1 2 3.4.2024 v 06:30 Bechykv
Po zimě nejde nastartovat Triumph Rocket III Classic RocketPája 23 8.5.2023 v 17:32 pizda
Stupačky na triumph rocket 3 2005 Triumph Rocket III Classic Triumph_vincek 0 17.5.2022 v 20:20 Triumph_vincek
Triumph rocket classic Triumph Rocket III Classic Ludo444 6 29.10.2021 v 20:29 Ludo444
Manuál Triumph Rocket III Classic Erperak 4 10.11.2020 v 22:48 Mrtvolkar


TOPlist