bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 10W50 vs 10W40W
Zdravím manuál píše toto:

Engine Oil​
Specification​
Use a semi or fully synthetic 10W/40 or lSW/SO
motorcycle engine oil which meets specification API SH
(or higher) and JASO MA, such as Mobil 1 Racing 4T​
(fully synthetiC> or MobilExtra 4T (semi synthetic>.

Lil jsem vždy castrol Racing. Ted se dívám, že se dá sehnat 5W-40 10W-30 nebo 10W-50.

Který z nich koupit, když přímo 10W-40 se nedá sehnat.

Jezdím kochačku, motorka spíše ševelí, žádné vytáčení a extrémy.
Zase je to traktor, tak ať vím co koupit.
Značku bych nechtěl měnit, s castrolem jsem odjezdil 3 motorky a vždy bez problému.

Dále na netu se to dá koupit podezřele od 200Kč/l není to nějaký fake?


děkuji za radu ke kterému se přiblížit, starou flašku jsem už nenašel žádnou...

2 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:14 | Nahoru | #31
Ventilový pružinky to bude mít jak čajíček - vzhledem k točkám... 18.000 rocket nemotá že ne takže vačky vydrží milion.
Tam bude nejvíc namáhaná ojnice, klika a olejový čerpadlo..

Rakeťáček: tady máš ještě o něco levnější než ten mogul (prej českej LOL) a navíc doprava až do baráku zdarma.
https://jaknaauto.cz...er-10W-40-4L-P27325/

Naposledy editováno 31.03.2017 13:17:17

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:48 | Nahoru | #32

Jurawood píše: Ventilový pružinky to bude mít jak čajíček - vzhledem k točkám... 18.000 rocket nemotá že ne takže vačky vydrží milion.
Tam bude nejvíc namáhaná ojnice, klika a olejový čerpadlo..

Rakeťáček: tady máš ještě o něco levnější než ten mogul (prej českej LOL) a navíc doprava až do baráku zdarma.
https://jaknaauto.cz...0-4L-P27325/ [/quote]

kde se teda Mogul vyrábí, když ne v Kolíně?

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 14:26 | Nahoru | #33
kolik korporací a nadnárodních podniků chceš vědět? První vlastník je Procter & Gamble
https://en.wikipedia...i/Procter_%26_Gamble
a dále už do toho normální smrtelník nevidí...

jo už chápu.... kde se vyrábí škodovka .. jo tak to je český olej, to potom jooo
kde se vyrábí hjundé.. české auto...

Naposledy editováno 31.03.2017 14:30:54

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 14:32 | Nahoru | #34

Jurawood píše: kolik korporací a nadnárodních podniků chceš vědět? První vlastník je Procter & Gamble
https://en.wikipedia...i/Procter_%26_Gamble
a dále už do toho normální smrtelník nevidí...



co jsem koukal, vlastní to Unipetrol 100% a 63% akcií z něj pak Orlen. Mění to něco na tom, že se ten olej dělá v ČR?

Edit (na tvůj edit ): jo, beru to tak, že vejplata za jeho výrobu jde českejm lidem a to je pro mě +

Naposledy editováno 31.03.2017 14:34:01

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 15:02 | Nahoru | #35

Jurawood píše: Ventilový pružinky to bude mít jak čajíček - vzhledem k točkám... 18.000 rocket nemotá že ne takže vačky vydrží milion.
Tam bude nejvíc namáhaná ojnice, klika a olejový čerpadlo..

Rakeťáček: tady máš ještě o něco levnější než ten mogul (prej českej LOL) a navíc doprava až do baráku zdarma.
https://jaknaauto.cz...0-4L-P27325/ [/quote]

Otázka kvality? Neříkám že chci to nej, ale určitě plnou syntetiku. A o tomto oleji se právě často psalo zde na forum, že přešli z kastrolů či naopak a řešili spojky, nemožnost řazení, klapání apod.
Cena je opravdu za pakatel i pro 6l kolik kupuji.

Měním co rok, známí v dílně topí olejem, tak radši vyměním po roce. Stejně i s tím mini provozem z toho leze černota i když do toho liju malinovku.

U toho motulu je fajn doprava i cena...popřemýšlím. Snad na to moje nízko otáčkové převalování to bude stačit.

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 15:16 | Nahoru | #36
Všichni kdo řešili tebou zmíněné problémy s olejem, měli nějaký jiný mechanický problém, pouze s výměnou na malinko odlišný olej se problém projevil, ale to je dobře ne? Lepší než někde na dovolené 2000 km od domova.
Motul je špičkový osvědčený olej s esterovými složkami. Mogul je určitě dobrý taky.

(PS.. není žádný polo a plně syntetický, tak to už raději neříkej. I ten nejdražší plně syntetický olej obsahuje základové minerální oleje = polo, i ten nejlevnější olej obsahuje syntetická aditiva = polo. Zákon umožňuje, aby se olej se syntetickými složkami označoval jako syntetický, full synthetic, 100% synthetic apod.. je to jen klamavá reklama, nic víc.
Existuje jen výkonová př. emisní norma a viskozita. Syntetický se říkalo před 20 lety, dneska už z lidí nejde dělat takový blbce. to je zas myšlenka dne)

Naposledy editováno 31.03.2017 15:23:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 19:50 | Nahoru | #37
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:58:35

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 19:56 | Nahoru | #38
příspěvky jsem nečetl ale že castrol nedělá 10w40? Vždyť je to nejpoužívanější viskozita tady

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 20:01 | Nahoru | #39
Prej plnou syntetiku
Do prrrrrrrdele .....všechny oleje maji mineralni podil.Nektere mensi jine vetsi!!!
Je vubec mozny ze jeste dneska nekdo mele takovy nesmyly jako....Plna syntetika polosyntetika mineral??
Bezte uz jezdit a nechte si ty nesmysly na pristi leden.To se zase urcite najdenejakej pan opatrnej kterej bude chtit udelat motoru erekci
Jestli jezdis na antarktide nalej tam 0W a do Afriky 20W

10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 07:14 | Nahoru | #40
Jak koupit olej :
1, Do vyhledávače zadat specifikaci, například 10W-40
2, Zaškrtnout místo bydliště a skladem ( bývá to na monitoru vlevo )
3, Pak zadat od nejlevnějšího ( bývá to na monitoru vpravo )
4, Rolovat myší až narazím na mně povědomou značku, jakoukoliv známější značku ( to je důležitá poznámka )
5, Kliknout na ten odkaz a ujistit se
a, mají ho skladem
b, osobní odběr možný
c, mám to po cestě
6, Pokud jsou všechny odpovědí ano, KUPUJI.
7, Pokud ne, roluji na odkaz níže a dále od bodu 4,

P.S. Uznávám, že pro majitele vysoce točivých supersportů a ostrých crosek to není, ale pro naprostou většinu to bude vyhovovat.

Naposledy editováno 01.04.2017 07:19:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 11:27 | Nahoru | #41
Torino> proboha co to tady plácáš a proč?

Kroužek si vymezí svůj stěr pomocí vůle v zámku. A v palivu jsou aditiva, který se místo dřívějších oxidů olova staraji o další přimazání.
Ad tvé "hydrostatické mazání"... někdy mi přijde, že tu diskutéři ve snaze obhájit svou (polo) pravdu, vysajou encyklopedii odborností a pak vypálí svůj finální"šrapnel"...

Hele lij si hydrostaticky řídký oleje do pomaloběžnejch a nebo vyběhanejch motorů... Lej tam ideální oleje... Ale prosím neraď to ostatním...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 11:33 | Nahoru | #42
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:58:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 12:34 | Nahoru | #43
Torino> no, takže když si to shrneme... U pomalejších(s většími silami v klikovém mechanismu) a motorů s většími vůlemi nebude asi dobré radit řidší oleje... Ano?...
Stejně tak to mazání při "studeném" startu... A ulpívání na plochách a síle filmu... Studeném píšu v uvozovkách protože i ta 10w má stabilní zaručenou viskozitu i při - 20°C.
Prostě 0w,5w...nejsou LEPŠÍ oleje... Každej typ a konstrukce motoru v určitý zeměpisný oblasti má svůj nejlepší olej... A určitě to není daný menší číslovkou před "W"

Naposledy editováno 01.04.2017 13:43:06

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 13:43 | Nahoru | #44
Rakeťáček>

-plná syntetika je pojem, kterej dnes nedává smysl, protože plně syntetické oleje prostě už nejsou, jak píše findejs1310

- pokud jsi lil do teď Castrol Racing(zřejmě máš na mysli Castrol Power1 Racing), nevidím důvod, proč bys ho nemohl lejt dál Castrol Power1 Racing 10W-40 , nějak nerozumím co řešíš...

- je pravdou, že se objevily padělky Cstrolu (údajně z Polska), ale stejně tak i jiných značek(Motul aj.).
Pokud budeš brát Castrol, ohlídej si znaky origo balení viz tyto odkazy, (platí to víceméně všeobecně na origo balení Castrol olejů) PADĚLANÉ OLEJE CASTROL, MOBIL A SHELL Castrol Power 1 - pančovaný olej? padělaný Castrol v Evropě!

Já osobně už několik let používám do Busy Castrol Power1 Racing 10W/50 (přešel jsem od Motorexu Top Speed 10W/50 i kvůli ceně) a nemám žádné problémy(používá ho i přímo Suzuki do nových motorek a znám dost kluků co ho používaj a nikdo neměl problém), navíc se dá tenhle olej sehnat pod 200kč za litr !

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 13:52 | Nahoru | #45
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:59:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 14:09 | Nahoru | #46
Torino> protože chtějí natahovat servisní intervaly... A protože po dvou létech života motoru je jim jeho výdrž spíš na přítěž.
Takže "long life" náplně mazání nejsou určitě přínosem pro motor a jeho mazání...
Ale nepopírám, že pro studenej start je to možná přínos... Zejména v mrazech.
Jen to nechápej tak, že když není tlakový mazání, tak ihned ten olej odteče někam pryč. Nemá moc kam, na čepech kliky... Což dokazuje i to, že suchej motor ti na volnoběh poběží nehorázně dlouhou dobu než ho zadřeš.
Zásadní je, že u starších motorů už ti vyšší viskozita i pomáhá těsnit a vymezovat vůle... Zejména u vzduchovek.
Další fakt je siroko/úzko rozsahovost oleje... Na vodníka co jezddí mezi 10-30°C okolí bych se vůbec nebál dát 15-20w30...a měnit po 5-7tkm
Uděláš tím daleko líp motoru než když se nad 10w60 budeš rozplývat jak je "ideální"

Naposledy editováno 01.04.2017 14:11:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 17:01 | Nahoru | #47
t_freedom> Trosku mismas odpoved ne?Ja se rozplyvam jen nad 5W40 misto10W40 oba API SL(tzn stejna HTHS)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 18:15 | Nahoru | #48

Torino píše: t_freedom> Trosku mismas odpoved ne?Ja se rozplyvam jen nad 5W40 misto10W40 oba API SL(tzn stejna HTHS)



já myslím že 5W40 je pro motor lepší než 10W40. Ono, když pohledáš v technickejch listech, tak některý 5W40 a 10W40 maj prakticky stejnou viskozitu.

např Eurol 5W40 je spíš na úrovni 10W40 link, třeba Motulu 7100 link, kdežto u Motulu 7100 5W40 je vidět rozdíl link, a Motul 300V 10W40 je taky spíš k 5W40 link, kdežto 300V 5W40 už má parametry za studena obvyklý pro10W30 link. Mimochodem vypadá to že mezi olejema jedný značky a různejch označení je rozdíl, takže já osobně označování za plnou syntetiku beru ...

Klidně bych vybíral olej kterej má parametry obvyklý pro 5W40, ať už je označenej tak nebo tak. Nevidím důvod proč by neměl bejt pro běh za studena lepší, u běžný konstrukce motoru. Když teda pominu že u mě má přednost výběr značky a typu oleje kterýmu věřím, protože napsaný parametry a realita po pár tisících v provozu jsou různý věci.

Naposledy editováno 01.04.2017 18:17:52

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 19:33 | Nahoru | #49
Tak budem-li se bavit o rozdílu mezi 5w a 10w 40je to mizivý...
Jen mě trochu irituje vzývání jedné vytržené vlastnosti jako té ideální... a chápat to snad tak že čím "řidší" tím lepší...

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 20:09 | Nahoru | #50
t_freedom> to bych zas úplně netvrdil, víc bych koukal na konkrétní hodnoty. O ohledně toho řidší je lepší se poslední dobou vedlo už více debat, a například Honda si to myslí a předepisuje všude 10W30. Jsou tam nižší výkonový ztráty, lepší ochrana při startu, líp se to chladí, a mazací schopnost je údajně taky lepší i za těch vysokejch teplot kde by hustší olej měl mít navrch.
A třeba lejt do okruhovek 10W50 nebo 10W60 pokud má motor předepsanejch 10W40 mi přijde vyloženě kontraproduktivní. Lil bych tam lepší olej, ale určitě stejný nebo nižší viskozity.

disclaimer: celá debata je hodně teoretická a je třeba jí brát s rezervou. Aby to mělo nějakou váhu muselo by se to potvrdit analýzou jetýho oleje, a to ještě dlouhodobě ježděnýho za stejnejch podmínek ... Jsou oleje který se provozem měněj víc, a který míň, takže super papírový údaje na začátku nemusí nic znamenat.

2 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 20:36 | Nahoru | #51
Od kdy má viskozita něco společného s tloušťkou olejového filmu . Jedna hovadina za druhou. Při pracovní teplotě motoru mají oleje stejnou " tekutost" a je jedno, jestli je nalita 0W-30 nebo 20W-50. Spojku má suchou nebo v oleji? Jestli suchou, tak olej do auta 10W-40 Valvoline. U mokré spojky by s tímto olejem prokluzovala. Velikost filmu určuje A1/B1, A5/B5 < 3.5 to jsou ty ekologické lehkoběžné humusy které neumaží a trhají se ,a pak normální 3.5 < na které 20 let staré káry bez generálky jezdí do dnes.😆

10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 20:48 | Nahoru | #52
A co kdyby jsi tam nalil trosku oleje kterej splnuje vyssi normy nez ten puvodni povalecnej Castrol a neresil kraviny http://www.olejacek...0w-40-1l-760806.html

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 21:29 | Nahoru | #53
BrumlaRT: co je to tekutost? Ja si teda myslim ze olej sae30 bude mit jinou tekutost net sae 60 za -10 i + 100st.
Proc by meli mit stejnou?

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 21:42 | Nahoru | #54
BrumlaRT> hodnota hths je min 2.9 u vsech oleju s JASO a kdybys podle toho chtel vybirat tak mas smulu, bezne se neuvadi. Ze je olej stejne tekutej pri pracovni teplote nezavisle na viskozite, tak proc se ty viskozity vlastne delaj ruzny?

E: ty terminy takhle napsany jsou blbost, snad je to k pochopeni ...

Naposledy editováno 01.04.2017 21:45:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 22:11 | Nahoru | #55
Stev>

já myslím že 5W40 je pro motor lepší než 10W40.

No ja napsal neco podobnyho a byl jsem oznacen za debila (rad ti zde tento boj prenecham )

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 22:14 | Nahoru | #56
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:00:17

10W50 vs 10W40W

1.4.2017 v 22:41 | Nahoru | #57
Použitá viskozita oleje je dle venkovní teploty , ve které motor pracuje. Pracovní teplota oleje je v rozmezí 100 - 140 ºC dle zatížení. Samozřejmě norma Jaso je u motocyklových motorů , kde olej je pro mazání a zároveň je v něm ponořená spojka a altík. Proto byl dotaz na suchou nebo mokrou spojku. U suché se může dát norma Jaso bokem ( přísady proti prokluzu spojky)a klidně dát kvalitní olej jako do auta. Ono to kolem olejů je jen humbuk pro kšeft se základový olejem od stejné rafinérky . Jen aditiva si ten co je na krabičce dává své. Prodej a úspěch pak jen zůstává na bedrech proříznuté huby obchodníka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 07:18 | Nahoru | #58

Torino píše: Stev> No ja napsal neco podobnyho a byl jsem oznacen za debila (rad ti zde tento boj prenecham )



Kluci urcite nejste debilove ale pravdu nemate ani nahodou.
V nasichch beznych provoznich podminkach neni zadnej duvod pouzivat 5w.A rozhodne neni lepsi nez 10/15W.Aspon ja osobne neznam nikoho kdo by jezdil nebo startoval motorku v -30 st.
Bezne pouzivame 10 W nebo 15 W .Pro nas je dulezitejsi to druhe cislo a ja osobne se priklanim k 50 tce .Kazdej se muze podivat na teplotni tabulku oleju
a jen blbec by to nepochopil.Oleje 5W...10W....15W / 40 maji pri bezne pracovni teplote motoru stejne mazaci vlastnosti.Dulezita je pravidelna vymena a spravne mnozstvi ....to ostatni jsou jenom blby kecy o hovne .
Edit: A nejhorsi jsou servisaci ....kazdej ma svuj nejlepsi olej a tu nejvetsi pravdu na svete

Naposledy editováno 02.04.2017 07:22:57

10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 07:34 | Nahoru | #59
Realita dnešních dnů. Naprostý souhlas.

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

2.4.2017 v 07:40 | Nahoru | #60

BrumlaRT píše: Od kdy má viskozita něco společného s tloušťkou olejového filmu . Jedna hovadina za druhou. Při pracovní teplotě motoru mají oleje stejnou " tekutost" a je jedno, jestli je nalita 0W-30 nebo 20W-50. Spojku má suchou nebo v oleji? Jestli suchou, tak olej do auta 10W-40 Valvoline. U mokré spojky by s tímto olejem prokluzovala. Velikost filmu určuje A1/B1, A5/B5 < 3.5 to jsou ty ekologické lehkoběžné humusy které neumaží a trhají se ,a pak normální 3.5 < na které 20 let staré káry bez generálky jezdí do dnes.😆



Není to jedno!... Příklad z technických listů Motulu 5100:

Viskozitní třída SAE J 300 10W-30
Viskozita při 40°C: 74,6 mm²/s
Viskozita při 100°C: 11,5 mm²/s
Viskozitní index: 147

Viskozitní třída SAE J 300 10W-40
Viskozita při 40°C: 89,8 mm²/s
Viskozita při 100°C: 13,82 mm²/s
Viskozitní index: 157

Viskozitní třída SAE J 300 10W-50
Viskozita při 40°C: 118,3 mm²/s
Viskozita při 100°C: 17,73 mm²/s
Viskozitní index: 168

Viskozitní třída SAE J 300 15W-50
Viskozita při 40°C: 138,7 mm²/s
Viskozita při 100°C: 18,3 mm²/s
Viskozitní index: 148

... A včil mudruj

Naposledy editováno 02.04.2017 07:43:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rocket III - vysoké otáčky Triumph Rocket III Classic FunRider1 2 3.4.2024 v 06:30 Bechykv
Po zimě nejde nastartovat Triumph Rocket III Classic RocketPája 23 8.5.2023 v 17:32 pizda
Stupačky na triumph rocket 3 2005 Triumph Rocket III Classic Triumph_vincek 0 17.5.2022 v 20:20 Triumph_vincek
Triumph rocket classic Triumph Rocket III Classic Ludo444 6 29.10.2021 v 20:29 Ludo444
Manuál Triumph Rocket III Classic Erperak 4 10.11.2020 v 22:48 Mrtvolkar


TOPlist