bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pístní kroužky
23.1.2017 v 19:09
Čau pincek ma malou kompresi chtěl jsem vyměnit kroužky ale na pístu není uvedeno číslo výbrusu je tam jen vyražené B nevim co to znamená jestli to není druhý výbrus. Za každou radu děkuji.

Pístní kroužky

23.1.2017 v 19:21 | Nahoru | #1
A B C je tolerance výbrus zjistíš podle průměru válce.

Pístní kroužky

23.1.2017 v 19:22 | Nahoru | #2
Jestli nebude projetej válec do ovality a píst nemá nadměrnou vůli , pak má smysl měnit jen kroužky . Nejlepší je vzít válec s sebou a vyzkoušet .

1 reakcí na tento příspěvek Pístní kroužky

23.1.2017 v 20:56 | Nahoru | #3
Meniť na dvojtakte len krúžky je blbosť. Jedine v prípade prasknutia, zničenia krúžku a následného odchodu výfukom. Nové krúžky sú dokonale okrúhle, starý valec a piest sú oválne. Takže nový krúžok síce lepšie tesní v zámku, ale horšie tesní na obvode. Ale nikomu svoj názor nevnucujem!

(reakce na) Pístní kroužky

23.1.2017 v 21:48 | Nahoru | #4
hycomat> Mám zkušenost, že kroužky mohou být ojeté (limitní vůle v zámku), aniž by byl výrazněji opotřebený válec. V takovém případě je podle spíš blbost dělat celý nový výbrus. Doma máme takto překroužkované 2 pincky a u obou se to osvědčilo .

Co se týče dotazu...Jak tu již bylo řečeno - nejlepší změřit nebo zkoušet jak kroužky pasují.

2 reakcí na tento příspěvek Pístní kroužky

24.1.2017 v 11:07 | Nahoru | #5
Pokud je na pístu jen B tak by se mělo jednat o originál výbrus s toleranci B. Když dáš nové kroužky, zvýší se komprese a to se zákonitě projeví na větším namáhání klikovky a ta za chvilku odejde. Spíš bych rádil GO, u pionýra to není zase takovej ranec peněz, výbrus s pístní sadou se dá sehnat už od 400,- Kč.

Naposledy editováno 24.01.2017 11:08:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pístní kroužky

24.1.2017 v 15:54 | Nahoru | #6

udinar píše: Pokud je na pístu jen B tak by se mělo jednat o originál výbrus s toleranci B. Když dáš nové kroužky, zvýší se komprese a to se zákonitě projeví na větším namáhání klikovky a ta za chvilku odejde. Spíš bych rádil GO, u pionýra to není zase takovej ranec peněz, výbrus s pístní sadou se dá sehnat už od 400,- Kč.


U dvojtaktu sa kompresia nezvýši, prípadne sa zvýši zanedbateľne. Čím dlhšie si bude starý valec a piest "zvykať" na nové krúžky, tým bude kompresia vyššia, pravdaže, oproti stavu po namontovaní nových krúžkov. Prečo, píšem vyššie. Ale ak má kvoli tomu odísť kľuka, čo sa stane, keď tam dáš novú sadu výbrus+piest+krúžky? Kompresia sa zvýši naozaj a poriadne = odíde kľuka? Takže podľa teba pri každom výbruse treba meniť kľuku?

2 reakcí na tento příspěvek Pístní kroužky

24.1.2017 v 17:51 | Nahoru | #7
Na Babettě jsem měl výbrus 2000km a píst s kroužkama byl v háji a s tím i výkon. Tím myslím , že píst měl vůli přes půl milimetru . Asi nějakej sajrajt materiál . Vyměnil jsem píst a kroužky a jela jako předtím cca 58km/h . Pak jsem ještě jednou měnil kroužky , asi po 6000km . Příště už to bude na ten výbrus . Takže někdy se jen výměna vyplatí .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pístní kroužky

24.1.2017 v 18:39 | Nahoru | #8

motovlk píše: Na Babettě jsem měl výbrus 2000km a píst s kroužkama byl v háji a s tím i výkon. Tím myslím , že píst měl vůli přes půl milimetru . Asi nějakej sajrajt materiál . Vyměnil jsem píst a kroužky a jela jako předtím cca 58km/h . Pak jsem ještě jednou měnil kroužky , asi po 6000km . Příště už to bude na ten výbrus . Takže někdy se jen výměna vyplatí .


Jasné, babetka má v techničáku max. 40 km/h, ale tebe jazdila 58km/h. Stačí vymeniť piest a krúžky. Nič si z toho nerob, mám kamarátov, ktorým Trabant 601 ide 130 a žerie 4,5l.

(reakce na) Pístní kroužky

24.1.2017 v 20:15 | Nahoru | #9

udinar píše: Když dáš nové kroužky, zvýší se komprese a to se zákonitě projeví na větším namáhání klikovky a ta za chvilku odejde. Spíš bych rádil GO, u pionýra to není zase takovej ranec peněz, výbrus s pístní sadou se dá sehnat už od 400,- Kč.


To mi nějak nedává smysl. Jak píše hycomat, pokud by měla po výměně kroužků odejít klika vlivem vyšší komprese, tak s výbrusem a novou pístní sadou by snad přece musela odejít zrovna tak, né? .

Osobně tedy po překroužkování žádný problém nepozoruju. Pokud nemá klika vůli a válec s pístem není vyběhaný, nebál bych se toho.

(reakce na) Pístní kroužky

24.1.2017 v 20:40 | Nahoru | #10
motovlk> To tedy musel být opravdu mizerný materiál. Táta měl u Pionýra na jedny kroužky najeto cca 20tkm a na válci nebyl v podstatě ani žádný vyjetý schůdek, ačkoli se v minulosti asi 5x lehce přidřel. Jen kroužky měly vůli v zámku už asi 0,8mm, jestli si dobře pamatuju. To už nebyla síla motoru nic moc.Teď má s novými kruhy o pár tisíc km více a stále jede moc pěkně.

Naposledy editováno 24.01.2017 20:42:03

Pístní kroužky

24.1.2017 v 22:08 | Nahoru | #11
Možná to je blbá otázka, ale jak jsi přišel na to, že je malá komprese? Třeba máš jen velkou sílu v noze při nakopávání...

(reakce na) Pístní kroužky

25.1.2017 v 08:06 | Nahoru | #12

hycomat píše: Jasné, babetka má v techničáku max. 40 km/h, ale tebe jazdila 58km/h. Stačí vymeniť piest a krúžky. Nič si z toho nerob, mám kamarátov, ktorým Trabant 601 ide 130 a žerie 4,5l.



(reakce na) Pístní kroužky

25.1.2017 v 12:00 | Nahoru | #13
hycomat> No to co popisuji je celkem známý jev! Jestliže je ve výbrusu vůle, tak stejné opotřebení bude i na klikovce, tzn. ložiska na spodku už budou také opotřebené. Pokud tedy dám nový výbrus a motoru vrátím ztracený výkon, tak již opotřebovaná klikovka bude mnohem dříve opotřebena na hranici použitelnosti, než uvedený výbrus. To je logika. U 4T motorů, které mají pracovní zdvih jen jednou za dvě doby, tak 2T motory mají pracovní zdvih (tedy dobu kdy pálí) každou dobu. Proto 4T motory mají životnost klikového hřídele cca dvojnásobnou než 2T motory. Z vlastní zkušenosti vím, že u pionýra se vyplatí s výbrusem udělat i klikový hřídel. U větších motorů,kde jsou masivnější čepy, ojnice, či ložiska by klikovka mohla vydržet více, ale u pio nee. Nehledě na to, že to není tak strašně drahé, ani technicky náročné, GO motoru zvládne kdokoliv alespoň trochu manuálně zručný

Pístní kroužky

25.1.2017 v 16:14 | Nahoru | #14
osobně si myslím,že větší životnost 4taktu je způsobena spíše lepším mazáním a to nejen klikovky,ale taky pístu,válce.........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pístní kroužky

26.1.2017 v 19:56 | Nahoru | #15
hycomat> Hele asi takhle to normálně jezdilo s mejma sto kilama . Ono většinou Babetty jezděj trochu víc než maj psáno .



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pístní kroužky

26.1.2017 v 22:57 | Nahoru | #16
motovlk> Ten radar už totiž bere auto jedoucí za tou babettou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pístní kroužky

27.1.2017 v 18:58 | Nahoru | #17
Kynklačka> Hele za mnou nic nemusí jezdit , ale to je jedno . Já vím jak mi to jede a mysli si co chceš .

(reakce na) Pístní kroužky

28.1.2017 v 18:11 | Nahoru | #18
motovlk> neboj, já jsem babettu měl a najezdil jsem s ní 13 000 km. Vím jak jezdí. Shrnul bych to tak, že záleží na protivětru a sklonu vozovky. Když si člověk trochu pohraje s převody tak jede po rovině klidně 70, ale do kopce nepřeřadí na dvojku.

1 reakcí na tento příspěvek Pístní kroužky

9.4.2024 v 07:39 | Nahoru | #19
dotaz: dá se měřit pístní kroužek a naměřená hodnota použít při výběru náhradního? Nebo mám změřit píst a připočíst 0,25 nebo kolik? Díky
fichtl má dva pístní kroužky. Jeden nám prasknul...
teprv do toho začínám fušovat a chci to umět
Dík

Naposledy editováno 09.04.2024 07:46:04

Pístní kroužky

9.4.2024 v 09:22 | Nahoru | #20
Tak jsem zakoupil pořádnou šupleru Kinex, máme dva pístní kroužky a průměr pístu 38,40. kroužky prý by měly být 38,50,- povidali v krámě.

(reakce na) Pístní kroužky

9.4.2024 v 09:30 | Nahoru | #21
elvis78> Tvl, měří se válec a pak se do toho válce strká kroužek! Mezera mezi konci kroužku v zámku má být asi 0,2 mm.

1 reakcí na tento příspěvek Pístní kroužky

9.4.2024 v 10:04 | Nahoru | #22
Tvl. hmmm, tak uvidíme Dík a čim to ve válci změříš? když tam nedáš ani spárovou měrku? Hned na kraji nějako?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pístní kroužky

9.4.2024 v 10:11 | Nahoru | #23
elvis78> Kroužky se strkají do válce bez pístu ....

(reakce na) Pístní kroužky

9.4.2024 v 10:25 | Nahoru | #24
Krautkopf> tak to mi je jasným tak jsi to i napsal

Pístní kroužky

9.4.2024 v 10:41 | Nahoru | #25
Tak když dám kroužek do válce tak na zámek je mezera 1,37+/-

Pístní kroužky

9.4.2024 v 10:42 | Nahoru | #26

Oprava tak tam mezera vychází na 1,73 mm

Naposledy editováno 09.04.2024 11:04:19

Pístní kroužky

9.4.2024 v 11:08 | Nahoru | #27
1,37 / 3,14 = 0,43
Nebo jinak: (1,37 - 0,25) / 3,14 = 0,35 Tvému kroužku chybí 0,35 mm na průměru.
Nespekuluj, kup nové kroužky podle vrtání válce a před namontováním je do válce vlož, ať máš jistotu.

Pístní kroužky

9.4.2024 v 11:55 | Nahoru | #28
Ja nešpekuluji o tom zda mám koupit nový, ale nad rozměrem. Stačí. Děkuji.

Pístní kroužky

12.4.2024 v 20:35 | Nahoru | #29
Tak mi přišly kroužky, nasadil jsem je, vychází na zámečkách pidi škvírečka, vyměnil kontakt na zapalování a opravil dráty, dali svíci Brisk 15C a fichtl vrčí asi po jaký době, krásně, žádný pazvuky Zapalování jsem měl celý venku.
Rotor je 20w a stator 30w ale zapalovací pól je na správném místě (podle Ampéráka) a fichtl jde nadlábnout rukou

Naposledy editováno 12.04.2024 20:36:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist