globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou motorku na cestu kolem světa?
Zdar,
včera jsme při debatě o kamarádových snech nakousli téma cesty kolem světa (pravděpodobně z ČR do Číny) a zůstali jsme u toho, jaká motorka je na to nejvhodnější. Shodli jsme se na tom, že by měla být lehká, jednoduchá, spolehlivá a s velkým dojezdem. Tak nějak mu z toho vychází BMW G 650 Xchallange. Co na to ti zkušenější z Vás, kteří už někam dojeli a to jak po cestách, tak i necestách?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 13:38 | Nahoru | #1
gugo> Taktak...Nakonec jde jen o to, co není nemůže se rozbít a TA je prostě jednoduchej. Asi bych zapřemýšlel o předělání elektriky a odstranění Hissu u 650, ale jinak je to nejjednodužší motorka co projede terén s dvouválcem.



300tkm za osm let. To asi mluví za všechno.

Naposledy editováno 31.12.2016 13:41:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 14:29 | Nahoru | #2
Tech> Hele me se na 650 v tererenu jezdilo vylozene blbe. Popravde po jezdeni na kacene se me jezdi v terenu na vsech jinejch cendurech spatne.
Ale ta 650 pokud by se natom melo jezdit dyl ve stoje by potrebovala upravy .

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 10:45 | Nahoru | #3

Tech píše: gugo> Taktak...Nakonec jde jen o to, co není nemůže se rozbít a TA je prostě jednoduchej. Asi bych zapřemýšlel o předělání elektriky a odstranění Hissu u 650, ale jinak je to nejjednodužší motorka co projede terén s dvouválcem.



300tkm za osm let. To asi mluví za všechno.



TVL to bys me skoro zviklal, jako ze je TA ten nejidealnejsi stroj... Ale zatr.. pro me ...myslim ze ne Time.
Ja bych jeste to zadani specifikoval.

Motorka by mela bejt na cestu kolem sveta, po horsich cestach, terenem.
O cestu po silnici nejde. Kdybych chteljet po asfaltu, urcite pojedu na supersportu, protoze ty zazitky na dalnym vychode, kdyz cloveka tamni lidi potkaj na supersportu...budou k nezaplaceni...a bude to i zajimavy publikacne.
Kdyz supersporta nazujes do Pireli Scorpion apod, da se koupit 180 na zadek co montovali na Ulysse..da se jet relativne i po tvrdym prachu. Blby je rozlozeni hmotnosti... ze SS na kluzkym nebude zatacet ani s drapakem a bude to trapeni takovy presuny...

Ale hlavni vec je, ze cesta kolem sveta, nebo do ciny... a podobne... je jednou za dlouhou dobu... kdy pak sedis na motorce mesic dva tri... nebo pul roku rok.
Ale moje moznosti jsou jiny, spis tak 2-3 tydny, nebo mesic MAXIMÁLNĚ!

1. Motorka by mela stat kolem 100.000 v porizovacce, ne o moc vic.
2. Mela by umet dobre teren, zadna polosilnice poloterenni moto s vydechlym motorem na asfalte a neschopnym pretizenym podvozkem v terenu.
3. Motorka by mela mit nejakou podobnou hodnotu i po dvou letech az bude mit treba o 30000 km vice najeto
4. radeji se vyhnu 20 let starym byt osvedcenym strojum typu Afrika, XR, DR Big, ktere by si vyzadaly velky servis, ktery nikdo uz pak nezaplati.
5. primarni cil, protoze motorku na silnici mame, je teren, moto ktery co nejlip umozni jet na prodlouzeny vikend do Karpat a tam pojezdit po kopcich
6. At ma co nejmensi spotrebu. Pode mnou vsecko žere jako prase, uz roky jsem nejel na motorce pod 9 litru, ale vetsinou i berou pres deset i o dost vic.
7. nejlepsi by bylo ostry enduro typu treba 400 EXC apod., velka zabava a jednou za zivot se to da odjet i na vratech od chliva, ale vymena oleje kazdych 8 hodin??? to ne.

A tak mi vychazi po letech... opet nejlepe nejaky jednobuch...(protoze spotreba a hmotnost)

1. tim je ze hry vse typu KTM950/990 ta navic zere, GS800
2. tim je pro me ze hry venku TA, nebo STROM. Mimochodem i TA jezdi kolem 6 cca.
3. to vyrazuje starsi kvalitni endura, ktery by na tu porizovacku vysly uz vcetne servisu... ale ja z toho mam strach, sam si prakticky nic neopravim a tak chci neco relativne mladyho, kde je potencial ze to bude funfgovat automaticky, aniz bych musel celej motor pretesnovat, generalkovat karbeci, pretesnovat kohout benzinovej, vodni pumlu menit radej olej cerpadlo, a repasovat starter a altik.
4. 230 kg tezka a 60 k slaba afrika mi neprijde jako optimalni nastroj pro nezstarostne jezdeni v terenu. Prinejmensim na ceste pres balkan si brala 7,5 litru, zatimco maly GS650 2004 jela za 4,5 a XT za 5,5. XR mam rad, ale uz je moc stary, draze se prodava a opet by po 20 letech vyzadovalo velkej servis, cimz se dostane na cenu trochu jetyho Xchalenge, nebo Tenerky
5. tady ten HLAVNI DUVOD proc jednovalec... chtel bych enduro ktery je schopny me povozit v Karpetech po kopcich, na jedno natankovani, nebo treba s petkou v batohu...dojede hodne daleko...ale pritom s tim bez bagáže pujde jezdit zajimvy tereny... abych se v kopcich...jako vyletnik, nebo jako enduro racer...dostal daleko či vysoko..
6. BMW ma nejnizsi spotrebu zda se, urcite nizsi nez 5 ventil, navic ma Tenere osizenej podvozek. Ve skutecnosti nevim jakej podvozek ma Xchalenge, ale muze vezt 24 l paliva a ma malou spotrebu. A pohodli moc neresim. Najel jsem na RSV se zvedlyma sportovnima stpackama 750 km, nebo na R1 skoro 1000 km.
7. servisni jednoduchgost... vyrazuje vsechny 2T, a jiny ostry endura, a taky stary vrany.. toho kluka na tom XT tahly 3900 km na lane..protoze nmu zaklepalo v motoru.

Me vychazi nejlip malo jety Xchalenge, protoze je lehky a malo zere a je to rotax, takze stabilni motor s nenarocnym servisem. Nakup kusu 5-10 staryho v dobrym stavu, malo jetym, uz s doplnkama... asi jako nejlepsi volba.
Alternativa 2 je koupit Tenere - za 190 s DPH asi nejlepe novou nebo jedno/dvouletou a odecist DPH...Me se hrozne moc libi.. ale sere me ze vazi pres 180 kilo.

No a tahle diskuze by mela ukazat, zda se preci jen nekde neschovava nejakej super strojek... kterej jsme treba opomneli..

Jasne TA je super univerzal. Ale pro me.. odpustte kluci.. mrdka. Ubozak pres dva metraky se 60 konma... v terenu na hovno.. i kdyz kamarad na nem na Erzberg Rodeu vyjel na kopec.. jenze to je ufon.. takze se to nepocita.. To muzu pak klidne rikat kouknete na Ondru Klimčiwa.. ten dava 6500 km behem dvou tydnu na ctyrkilu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric


TOPlist