bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou motorku na cestu kolem světa?
Zdar,
včera jsme při debatě o kamarádových snech nakousli téma cesty kolem světa (pravděpodobně z ČR do Číny) a zůstali jsme u toho, jaká motorka je na to nejvhodnější. Shodli jsme se na tom, že by měla být lehká, jednoduchá, spolehlivá a s velkým dojezdem. Tak nějak mu z toho vychází BMW G 650 Xchallange. Co na to ti zkušenější z Vás, kteří už někam dojeli a to jak po cestách, tak i necestách?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 13:53 | Nahoru | #61

stráťa píše: pylot> To záleží jak ta motorka leží - široký kufry a/nebo velký rámy hrozně pomůžou (motorka neleží úplně ale je opřená o kufry/rámy).
A taky když mi leží motorka na zemi tak jsem nasranej a najednou je jak pírko. Únava to určitě zhorší ale moc bych se zvedání nebál, horší bude tu těžkou krávu udržet bez zkušeností na kolech než ji zvednout.

Když budeš mět špatné podmínky na zvednutí tak nezvedneš ani malou 660 Tenerku kor když bude přelitý benzín ke straně...

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 14:22 | Nahoru | #62

justyn píše: Když budeš mět špatné podmínky na zvednutí tak nezvedneš ani malou 660 Tenerku kor když bude přelitý benzín ke straně...



tak to je otazka co jsou spatne podminky na zvednuti. Ale vono nakonec clovek kdyz musi dokaze neuveritelny veci. Taky me parkrat motorka lezela v bahne kde se pomalu nedalo ani stat a klouzalo to jak led. A kdyz jsi tam sam, tak ti stehne nic jinyho nezbyde nez to proste dostat na kola. Nekdy je to i dost komicky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 14:29 | Nahoru | #63
Tech> Hele me se na 650 v tererenu jezdilo vylozene blbe. Popravde po jezdeni na kacene se me jezdi v terenu na vsech jinejch cendurech spatne.
Ale ta 650 pokud by se natom melo jezdit dyl ve stoje by potrebovala upravy .

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 14:35 | Nahoru | #64
gugo> Nevím, mě to přijde stejný jak 600. Je pravda že má asi trochu širší sedlo, ale dost pomůžou velké zubaté stupačky a zvýšení řidítek, ale to u všeho.

Resp. viděl jsem na TA i snížené stupačky a to by mohlo být vůbec fajn.

Ale i 650 má výhody. Motorku s objemějším podsedlákem jsem ještě neviděl.

Naposledy editováno 31.12.2016 14:38:30

Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 19:43 | Nahoru | #65
Na takovou cestu jedině Jawa Splňuje všechny požadavky! Je lehká, spolehlivá, jednoduchá a osvědčená a do Číny tě pustí

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?

31.12.2016 v 22:28 | Nahoru | #66
Běžte s tou Jawou už do zádele...na takové socce ve 21 století

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 00:30 | Nahoru | #67

SLEEPER píše: Čína neuznává mezinárodní řidičský průkaz ani neumožňuje vjezd vlastním vozidlem, nejdůležitějším dokladem, který však policisty zajímá, je cestovní pas s platným vízem

To by ma zaujímalo, či sa tam v praxi ako cudzinec dá vôbec jazdiť. Všade píšu, že na čínsky je treba vízum, čo má ešte min. 6 mesiacov (možno závisí od provincie, ale toto je bežné), pritom známy hovoril, že napr. jednovstupové turistické na 3 mesiace nie je ani možné dostať...

Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 00:33 | Nahoru | #68
Kdyby se nechala koupit větší nádrž na KLEkánici od Kawy, byla by to taky alternativa. Jednoduchá, relativně lehká (na cesťák, ne na enduro) a na horší cesty připravená. Pohodlnější sedlo a vyšší plexi je celkem jedoduchá záležitost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 01:16 | Nahoru | #69

Pipla píše: Běžte s tou Jawou už do zádele...na takové socce ve 21 století


Zadání znělo jednoduchá, spolehlivá, dostupná! Najdi mi něco jednodužšího v 21-tém století a může se na tom pokusit to absolvovat

Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 01:39 | Nahoru | #70
Nepřemýšlel jsi nad NC 750? Spolehlivá, k provozu jí stačí pomalu jen benzínové výpary a kufr navíc se na cestování hodí.

Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 07:07 | Nahoru | #71
ja mam v tom vyberu jasno

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 08:20 | Nahoru | #72
Jo opravdu už dejte s tou Jawou pokoj. Může se na tom jet z recese, protože to jde, ale ne proto, že má nějaké přednosti.
S dostupností čili cenou to taky není žádná výhoda. Pořizovačka motorky + vape + komplet GO motoru je za cenu hezkého japonce na kterého sedne, jede, může i předjíždět a žere o litr méně.
Vždy mne dojímají řeči jawistů. Je to výborná motorka a když půl motorky vyměníš, nebo předěláš, tak i dojedeš.

Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 10:24 | Nahoru | #73
Kluci (viz odkaz, který jsem dával) dojeli do Japonska a zpět na Yamaze XT600 a Guzině NTX 750.

5 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 16:41 | Nahoru | #74
Fidlimidli;Pipla: Co vás na Jawě tak sejří? Je to národní výrobce, jedna z nejstarších dosud "fungujících" značek na světě a její motorky, byť 40 let staré spolehlivě fungují! Tak co vás na ní tak sere?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 17:05 | Nahoru | #75
udinar> Hele, já proti Jawě celkem nic nemám, ale proč ty seš tak zaslepenej a samou láskou nevidíš a jen plácáš jak je spolehlivá.

Byla vůbec někdy vyrobená Jawa, která by 5let fungovala bez jediného sebemenšího zásahu??

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 18:05 | Nahoru | #76
Původně jsem myslel, že ten příspěvek s Jawou je brán ironicky, ale on to asi fakt myslel vážně.

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 22:33 | Nahoru | #77

udinar píše: Fidlimidli;Pipla: Co vás na Jawě tak sejří? Je to národní výrobce, jedna z nejstarších dosud "fungujících" značek na světě a její motorky, byť 40 let staré spolehlivě fungují! Tak co vás na ní tak sere?



Hele je to asi tak jako kdyz nekdo jezdi v trabantu a rika tomu ze je to super auto s levnym provozem.
Ja proti jawe nic nemam, asi vsichni v nasi vekove kategorii jsme natom jeli jako na prvni "velky" motorce, thats all.

Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 22:41 | Nahoru | #78
Jet se tam dá na čemkoliv, co je v takovém technickém stavu, ze to zvládne ujet cca 10 tisíc km bez závažnější poruchy. Tedy drtivá většina motorek. To jenom strach z neznáma dělá z této vzdálenosti takřka nepřekonatelný problém.

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

1.1.2017 v 23:10 | Nahoru | #79

udinar píše: Fidlimidli;Pipla: Co vás na Jawě tak sejří? Je to národní výrobce, jedna z nejstarších dosud "fungujících" značek na světě a její motorky, byť 40 let staré spolehlivě fungují! Tak co vás na ní tak sere?



asi by to chtelo definici pojmu "spolehlive fungovat", protoze si evidentne pod tim kazdej predstavuje neco zcela odlisneho...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 06:56 | Nahoru | #80

udinar píše: Fidlimidli;Pipla: Co vás na Jawě tak sejří? Je to národní výrobce, jedna z nejstarších dosud "fungujících" značek na světě a její motorky, byť 40 let staré spolehlivě fungují! Tak co vás na ní tak sere?



Jawa mne nesejří ani v nejmenším. Sejří mne ti Jawisti, kteří slepě vyzdvihují neexistující předností Jawy.
Argumenty Jawistů jsou vždy stejné: jen jsem udělal výbrus, vyměnil písní sadu, udělal kliku, natáhl novou elektriku,vyměnil všechna ložiska, koupil vape, napasoval oilmaster, co chvíli vyměním svíčku, občas to dekarbonizuju a je to naprosto bezúdržbová, bezporuchová finančně výhodná motorka.

Sám mám Kývačku v garáži a je to má nejoblíbenější motorka, ale ani v nejmenším by mne nenapadlo ji někomu doporučovat z jiného důvodu než srdečního.

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 07:58 | Nahoru | #81
fidlimydli>

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 10:45 | Nahoru | #82

Tech píše: gugo> Taktak...Nakonec jde jen o to, co není nemůže se rozbít a TA je prostě jednoduchej. Asi bych zapřemýšlel o předělání elektriky a odstranění Hissu u 650, ale jinak je to nejjednodužší motorka co projede terén s dvouválcem.



300tkm za osm let. To asi mluví za všechno.



TVL to bys me skoro zviklal, jako ze je TA ten nejidealnejsi stroj... Ale zatr.. pro me ...myslim ze ne Time.
Ja bych jeste to zadani specifikoval.

Motorka by mela bejt na cestu kolem sveta, po horsich cestach, terenem.
O cestu po silnici nejde. Kdybych chteljet po asfaltu, urcite pojedu na supersportu, protoze ty zazitky na dalnym vychode, kdyz cloveka tamni lidi potkaj na supersportu...budou k nezaplaceni...a bude to i zajimavy publikacne.
Kdyz supersporta nazujes do Pireli Scorpion apod, da se koupit 180 na zadek co montovali na Ulysse..da se jet relativne i po tvrdym prachu. Blby je rozlozeni hmotnosti... ze SS na kluzkym nebude zatacet ani s drapakem a bude to trapeni takovy presuny...

Ale hlavni vec je, ze cesta kolem sveta, nebo do ciny... a podobne... je jednou za dlouhou dobu... kdy pak sedis na motorce mesic dva tri... nebo pul roku rok.
Ale moje moznosti jsou jiny, spis tak 2-3 tydny, nebo mesic MAXIMÁLNĚ!

1. Motorka by mela stat kolem 100.000 v porizovacce, ne o moc vic.
2. Mela by umet dobre teren, zadna polosilnice poloterenni moto s vydechlym motorem na asfalte a neschopnym pretizenym podvozkem v terenu.
3. Motorka by mela mit nejakou podobnou hodnotu i po dvou letech az bude mit treba o 30000 km vice najeto
4. radeji se vyhnu 20 let starym byt osvedcenym strojum typu Afrika, XR, DR Big, ktere by si vyzadaly velky servis, ktery nikdo uz pak nezaplati.
5. primarni cil, protoze motorku na silnici mame, je teren, moto ktery co nejlip umozni jet na prodlouzeny vikend do Karpat a tam pojezdit po kopcich
6. At ma co nejmensi spotrebu. Pode mnou vsecko žere jako prase, uz roky jsem nejel na motorce pod 9 litru, ale vetsinou i berou pres deset i o dost vic.
7. nejlepsi by bylo ostry enduro typu treba 400 EXC apod., velka zabava a jednou za zivot se to da odjet i na vratech od chliva, ale vymena oleje kazdych 8 hodin??? to ne.

A tak mi vychazi po letech... opet nejlepe nejaky jednobuch...(protoze spotreba a hmotnost)

1. tim je ze hry vse typu KTM950/990 ta navic zere, GS800
2. tim je pro me ze hry venku TA, nebo STROM. Mimochodem i TA jezdi kolem 6 cca.
3. to vyrazuje starsi kvalitni endura, ktery by na tu porizovacku vysly uz vcetne servisu... ale ja z toho mam strach, sam si prakticky nic neopravim a tak chci neco relativne mladyho, kde je potencial ze to bude funfgovat automaticky, aniz bych musel celej motor pretesnovat, generalkovat karbeci, pretesnovat kohout benzinovej, vodni pumlu menit radej olej cerpadlo, a repasovat starter a altik.
4. 230 kg tezka a 60 k slaba afrika mi neprijde jako optimalni nastroj pro nezstarostne jezdeni v terenu. Prinejmensim na ceste pres balkan si brala 7,5 litru, zatimco maly GS650 2004 jela za 4,5 a XT za 5,5. XR mam rad, ale uz je moc stary, draze se prodava a opet by po 20 letech vyzadovalo velkej servis, cimz se dostane na cenu trochu jetyho Xchalenge, nebo Tenerky
5. tady ten HLAVNI DUVOD proc jednovalec... chtel bych enduro ktery je schopny me povozit v Karpetech po kopcich, na jedno natankovani, nebo treba s petkou v batohu...dojede hodne daleko...ale pritom s tim bez bagáže pujde jezdit zajimvy tereny... abych se v kopcich...jako vyletnik, nebo jako enduro racer...dostal daleko či vysoko..
6. BMW ma nejnizsi spotrebu zda se, urcite nizsi nez 5 ventil, navic ma Tenere osizenej podvozek. Ve skutecnosti nevim jakej podvozek ma Xchalenge, ale muze vezt 24 l paliva a ma malou spotrebu. A pohodli moc neresim. Najel jsem na RSV se zvedlyma sportovnima stpackama 750 km, nebo na R1 skoro 1000 km.
7. servisni jednoduchgost... vyrazuje vsechny 2T, a jiny ostry endura, a taky stary vrany.. toho kluka na tom XT tahly 3900 km na lane..protoze nmu zaklepalo v motoru.

Me vychazi nejlip malo jety Xchalenge, protoze je lehky a malo zere a je to rotax, takze stabilni motor s nenarocnym servisem. Nakup kusu 5-10 staryho v dobrym stavu, malo jetym, uz s doplnkama... asi jako nejlepsi volba.
Alternativa 2 je koupit Tenere - za 190 s DPH asi nejlepe novou nebo jedno/dvouletou a odecist DPH...Me se hrozne moc libi.. ale sere me ze vazi pres 180 kilo.

No a tahle diskuze by mela ukazat, zda se preci jen nekde neschovava nejakej super strojek... kterej jsme treba opomneli..

Jasne TA je super univerzal. Ale pro me.. odpustte kluci.. mrdka. Ubozak pres dva metraky se 60 konma... v terenu na hovno.. i kdyz kamarad na nem na Erzberg Rodeu vyjel na kopec.. jenze to je ufon.. takze se to nepocita.. To muzu pak klidne rikat kouknete na Ondru Klimčiwa.. ten dava 6500 km behem dvou tydnu na ctyrkilu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 10:47 | Nahoru | #83

fidlimydli píše: Jawa mne nesejří ani v nejmenším. Sejří mne ti Jawisti, kteří slepě vyzdvihují neexistující předností Jawy.
Argumenty Jawistů jsou vždy stejné: jen jsem udělal výbrus, vyměnil písní sadu, udělal kliku, natáhl novou elektriku,vyměnil všechna ložiska, koupil vape, napasoval oilmaster, co chvíli vyměním svíčku, občas to dekarbonizuju a je to naprosto bezúdržbová, bezporuchová finančně výhodná motorka.

Sám mám Kývačku v garáži a je to má nejoblíbenější motorka, ale ani v nejmenším by mne nenapadlo ji někomu doporučovat z jiného důvodu než srdečního.



no to vubec.. mel jsem dve jawy jako teenage.. a stacilo...!
Veteranum jsem zatim nedorostl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 11:11 | Nahoru | #84
SPIJKER> KTM 690 rally replica - jednoválec s motorem co pěkně jede. Podvozek do terénu, ale ani na silnici se neztratí. Kapotáž docela dobře kreje, v případě jízdy v terénu není co řešit. kvůli jízdě na silnici bude nutné nechat přešít sedlo. Akorát to trošku sráží cena a relativní nedostupnost na trhu

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 11:23 | Nahoru | #85
SPIJKER> Tak potom jedině mix Tenerky a BMW - technicky blíže k BMW, typově k Tenere. Ale pravděpodobně nebude v ničem lepší, než ty dvě: www.motorkari.cz/motobazar/motorky/husqvarna/husqvarna-tr650-terra/husqvarna-tr-650-terra-1079606.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 11:34 | Nahoru | #86
SPIJKER> Já myslel, že to je jen hypoteticky, ne že fakt chceš někam vyrazit. Stejně sis odpověděl sám, jen ta Tenerka mi přijde úplně stejná 200kg mrdečka s 50ti koňma, jako bonus v jednobuchu.

A bavili jsme se o cestě kolem světa, ne 2-3. týdenním Rumunsku.

3 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 11:49 | Nahoru | #87
Tyhle teoretické debaty jsou fajn. Zvlášť když v praxi to dopadne tak, že když jede na výlet skupinka různorodých enduro motorek s přibližně stejnou bagáží (2x bočák nebo rolka+ horní nebo 2x loďák, apod., tak ve výsledku dají úplně stejnou trasu za stejný čas. Jenom s tím rozdílem, že každý kvičí v jiný čas a na jiném místě. Lidé na jednobuších držkují na silnici, lidé z těžsích dvojbuchů zase remcají v těžším terénu. Kvůli jednem se časteji staví kvůli zadkům, vibracím a malým nádržím, u druhých zase kvůli zapadnutí, zvedání a tlačení. Takže prakticky to je fakt jedno, záleží jen na prioritách každého z nás.

2 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 12:26 | Nahoru | #88
Jsem Jawista a mám Jawu rád, ale nejsem člověk, který by slepě propagoval něco co nezná. Pokud bych si měl vybrat motorku na cestování po normálních silnicích a po Evropě, vybral bych si buď moji Yamahu, nebo jakéhokoliv jiného velkého cesťáka a jakékoliv značky. Ovšem na cestu do Číny, kdy se pojede většinou po polňačkách, než po asfaltu, tak bych si vzal právě Jawu! A to proto, že vím, že je na takové cesty stavěná. Co si myslí ostatní mě zas tolik netrápí, nakonec ať si jede tazatel na čemkoliv, jen jsem sdělil můj názor, o který tazatel žádal.
Jo a spolehlivost Jawy? Za šest let 80 tis Km, jen se základní údržbou (výměna olejů, řetězovka, nastavení zapalování).

(reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 12:33 | Nahoru | #89
vilemx> a úplně nejlepší je, když se ke skupince přidá někdo na čopru, přece projede taky všechno!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?

2.1.2017 v 12:43 | Nahoru | #90
udinar> Prosímtě jakou Jawu si to měl ? My dělali na 350 634 GO tak po 30tis. V terénu taky super, sice nemá odružení a zdvihy, ale doutníky tě spolehlivě zachrání, v blátě fungují jako lyže takže se nepropadneš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric


TOPlist