globalmoto_duben_nolan





Téma: Co se naučit
14.12.2016 v 14:51
Přečetl jsem tady m.cz nějaké cestopisy a chtěl bych příští rok taky zkusit nějaké to cestování. Problém je, že do motorky absolutně neumím šáhnout. V cestopisech se všichni bravurně vypořádavají z technickými problémy, ale já neumím vůbec nic. Akorát si zavážu tkaničky, jinak ani do skautu jsem nechodil

Chci začít v civilizaci, tedy v Alpách a trochu se bojím, že mne pár malých technických problémů finančně zlikviduje při ceně práce ve Švýcarsku nebo Francii.

Co byste doporučili, abych se na motorce teď přes zimu naučil opravit? Základní jednoduché věci, které se na stromkovi mohou podělat a zvládne je pořešit i kancelářská lama.

Co se naučit

14.12.2016 v 15:01 | Nahoru | #1
Doporučuji začít přečtením manuálů, abys aspoň věděl, kde co najít v případě potřeby

1 reakcí na tento příspěvek Co se naučit

14.12.2016 v 15:33 | Nahoru | #2
Na Stromkovi nutně potřebuješ vědět akorát kam se leje benzín . Dobrý je taky občas zkontrolovat hladinu oleje a mít sebou uživatelskou příručku abys uměl vyměnit žárovku. Většina lidí si sama řeší spíš pravidelnou údržbu/servis, poruchy které by bylo potřeba řešit na cestě jsou na DL650 opravdu vyjimečné. To už je pravděpodobnější, že to někde odložíš a budeš řešit ulomenou páčku spojky, brzdy, řadičky atd.
Ale ten základni servis je dobré si dělat sám, aspoň si ošaháš motorku - takže měnit olej, vzduchovej filtr, brzdovku, chladící kapalinu, svíčky. Případně výměna oleje v předních tlumičích + vyčištění, výměna řetězovky... Nebo si najít solidního servisáka, dodržovat servisní intervaly a nemusíš se o nic starat.
Na cestování si taky přibal knoty, ať můžeš řešit případnej defekt.

Co se naučit

14.12.2016 v 15:37 | Nahoru | #3
Vykašli se na západ,jed na východ,tam ti pomuže každý,hlavně od uralu dále na východ

Co se naučit

14.12.2016 v 15:37 | Nahoru | #4
musíš jezdit s někým,kdo to umí.......j.

Co se naučit

14.12.2016 v 16:08 | Nahoru | #5
Pořiď si kvalitní pojištění a asistencí.

(reakce na) Co se naučit

14.12.2016 v 17:13 | Nahoru | #6

Rumy píše: Na Stromkovi nutně potřebuješ vědět akorát kam se leje benzín .... taky přibal knoty, ať můžeš řešit případnej defekt. Připlať si asistenci.

Asi tak. V-strom je velmi jednoduchá motorka a kde nic není, nemá se moc co rozbít

Co se naučit

14.12.2016 v 17:17 | Nahoru | #7
Měl jsem ho a krom běžné údržby , za mnou najetých 50tis. neměl žádnou poruchu. Spojkové a plynové lanko jsem koupil kdyby náhodou a nepoužité dal dalšímu majiteli při prodeji. Neboj se toho.

Co se naučit

14.12.2016 v 18:33 | Nahoru | #8
neřeš to, nevoz nic, zaplat si tu evropskou asistenci.

Co se naučit

14.12.2016 v 19:24 | Nahoru | #9
Vymenit praskly lanko (spojka, plyn). Supr je porad s sebou vozit opravnou sadu lanek. Lanko zpravidla praskne vzdycky nekde v riti...

Co se naučit

14.12.2016 v 22:23 | Nahoru | #10
Mrkni na youtube jak se používá knot při defektu, vyzkoušej si našponovat řetěz a to je tak asi vše, co Tě může potkat. Osobně jsem ještě vozil páčku spojky. Jakmile mi mé SV padlo, byla její fraktura tutovka. Bohužel jsem na to poprvé přišel v Bosně. Nevím na kolik je na to Strom háklivý, ale náhražka stojí cca 200kč. Spojkové lanko jsem před tripem vždy jen zkontroloval, jestli není roztřepené u koncovky, kde obvykle praskne, pokud se dobře neprotáčí v páčce.

Pojištění do Alp je diskutabilní. Akorát Tě odtáhnou do nejbližšího servisu, kde pravděpodobně zaplatíš balík. Osobně bych raději spoléhal na kamaráda s vozíkem na telefonu. Alpy jsou za rohem.

Směle vyraz. I kdyby se něco stalo, vždy se najde někdo, kdo pomůže.

1 reakcí na tento příspěvek Co se naučit

14.12.2016 v 23:12 | Nahoru | #11
MEK0TA, Rumy> Základní uživatelský manuál jsem pročetl. Mám stažený i servisní manuál. Pojedou se mnou uložené v tabletu, ale jestli budou co platné ...

fidlimydli> Existenci knotů jsem "objevil" nedávno a už jsem na youtubu zkouknul. Nakoupím při nejbližší příležitosti. K tomu je ještě nutné mít bombičky, že jo?
Přečetl jsem celý tvůj web, takže příběh dřevěné a svařované páčky znám

Co se naučit

15.12.2016 v 07:51 | Nahoru | #12
Ja som prvykrat cestoval tento rok sam dalej ako za humna. Ak mas v moto v dobrom stave, asi sa fakt mozes bat len toho ndefektu na pneu. Opravit to fakt nie je zioadne umenie. Ja som to menil pred domom a tak som nemusel riesit bombicky. V nudzi pomoze aj obyc cyklopumpicka. Naber si aj stahovacie pasky a kus tejpy. A wd/40. S touto trojkou by si mal byt schopny opravit vsetko

(reakce na) Co se naučit

15.12.2016 v 10:17 | Nahoru | #13
Michago> Samo, bombičky jsou ideál, ale já jsem škudlil. Vozím pumpičku, ale většinou na defekt příjdeš ještě když se na tom dá jakš takš jet a dokodrcáš se na pumpu. Na autě běžně nevědomky najedu s hřebíkem tolik, že se úplně odbrousí hlavička, se šroubem trochu méně, závit hůře těsní.
Kdyby bylo pravdu nejhůře, spoléhám, že stopnu kamion, jako jsem dofukoval posledně v Rusku, když na pumpě neměli vzduch a Další byla v nedohlednu. Ti mají vzduch vždy sebou a nebo mne někdo s kolem pod paží hodí na nejbližší benzínku.

2 reakcí na tento příspěvek Co se naučit

15.12.2016 v 15:56 | Nahoru | #14
Vozim lanka, nějaký stahovačky, izolačku, sprej na defekt, kombinačky a nejnutnější nářadí, jo po letošní dovolený přibalím ještě nějaký kabely s větším průřezem :) na startování( jsem zvědavej kam to smotám :D)

BTW: nevíte někdo, kolik má cca startovací proud motorka?TT1050, a jak to řešíte když si jí někde vytlučete? Dík :)

Co se naučit

15.12.2016 v 17:04 | Nahoru | #15
Základ je vědět, co jak funguje, bez toho budeš cokoliv opravovat blbě

Začal bych pročtením manuálu a témat tady na motorkářích...témata jako "nestartuje", "nemá výkon v otáčkách" atp

Co se naučit

15.12.2016 v 17:30 | Nahoru | #16
Hele ja jsem na tom ale uplne stejne!!! Akorat mam litra...takze diky za toto tema akorat ja nemam navod...mam stroma 2014...nemate nekdo??

(reakce na) Co se naučit

16.12.2016 v 20:00 | Nahoru | #17

wormi píše: Vozim lanka, nějaký stahovačky, izolačku, sprej na defekt, kombinačky a nejnutnější nářadí, jo po letošní dovolený přibalím ještě nějaký kabely s větším průřezem :) na startování( jsem zvědavej kam to smotám :D)

BTW: nevíte někdo, kolik má cca startovací proud motorka?TT1050, a jak to řešíte když si jí někde vytlučete? Dík :)



Ja som seststovkoveho Diversiona startoval kablami od CSSR zehlicky. Ak je kabel poctivo medeny, nie je problem. Alebo parkuj na kopci

(reakce na) Co se naučit

17.12.2016 v 13:20 | Nahoru | #18

wormi píše: BTW: nevíte někdo, kolik má cca startovací proud motorka?TT1050



Na to se nedá odpovědět. Jednak proud závisí na více podmínkách, zejména teplotě oleje a jednak se ten proud mění v čase. V momentě rozběhu bude odběr v řádu stovek ampér, rozběhnutý startér si veme pár desítek ampér.

Co se naučit

18.12.2016 v 22:32 | Nahoru | #19
základ je asi fakt umět namontovat knot, ty lanka a namazat řetěz motorka se seřizuje před jízdou a cestou se nemá důvod rozesrat, není to JAWA nebo rusák mechanické opravy-to jsi stejně v hajzlu, protože na to sebou nevozí vercajk nikdo. Nauč se to, co se dá udělat továrním vercajkem a zbytek se můžeš učit-jak už tu padlo, dle servisního manuálu v garáži.

e-teda pokud nejsi magor, jako někteří, co odjedou na trip s rozesranou(sjetou) spojkou a do kufru hodí novou-kdyby náhodou ta klouzacící vydržela, tak proč ji měnit hned

Naposledy editováno 18.12.2016 22:33:51

Co se naučit

18.12.2016 v 23:04 | Nahoru | #20

Chci začít v civilizaci, tedy v Alpách a trochu se bojím, že mne pár malých technických problémů finančně zlikviduje při ceně práce ve Švýcarsku nebo Francii.


No ja svoji motorku 2x rozebral a slozil. Ale stejne delam hlavne preventivni servis. A pak uz sebou vozim jen olej, pasku, lepici sadu, stahovacky a zakladni naradi. Spis nez packy, rozbiju viko alternatoru...

Ale vzdy doma pripravim vlek i s kurtama. A kdyby se melo neco vaznejsiho stat, tak aby pro me mohl nekdo prijet. I do Francie dojedes do 24h. Nikdy nevis, pro rodice se pred lety jelo, do Francie, kdyz tam byli na dovolene a bouchla sopka a neletaly letadla...

Naposledy editováno 18.12.2016 23:08:04

Co se naučit

8.3.2017 v 16:28 | Nahoru | #21
Vem si plastové stahovačky, elektrikařskou pásku a jednu tu "americkou" textilní, kus drátu, wd, knoty a mazání na řetěz. Kreativní člověk s tím opraví skoro všecko :D Jo a pro jistotu kontakt na někoho s vozíkem nebo dodávkou ;)

Co se naučit

8.3.2017 v 19:09 | Nahoru | #22
Co takhle zaplatit si asistenční službu?
Na novou motorku mám teď asistenci na 3 roky po celé Evropě.
Máte s tím někdo zkušenosti?

Co se naučit

11.3.2017 v 23:40 | Nahoru | #23
Mám zaplacenou asistenční službu. Vozím s sebou svíčku, knoty na opravu defektu, izolační pásku, kus drátu nějaké nářadíčko... Zatím jsem z toho nic nepotřeboval. Drobnou závadu ti opraví jakýkoliv servisman. A pokud to bude něco vážného, tak to stejně necháš odtáhnout do česka, protože venku by jsi se nedoplatil.

Co se naučit

12.3.2017 v 08:36 | Nahoru | #24
pokud se motorce věnuješ, Vstromek je spolehlivý

ten te doveze třeba i do pekla, aosobně ne nem cestuji 4roky/6 dovolených, vše balkán, nikdy nic se neposr.......jeině, že by jsi píchnul a to vozím tu opravnou SLIME sadu s kompresorkem a máš vyřešeno...................jo, lanka náhradní je taky recht, ty vem

https://pneushop.mak...poloautomaticka.html

2 reakcí na tento příspěvek Co se naučit

16.3.2017 v 21:29 | Nahoru | #25
Ty jo chlapy, buď máte tolik štěstí nebo všichni okolo mě smůlu . Já tedy naštěstí na cestách zažil jen že mi zničeho nic umřeli svíčky a neustálé úniky vzduchu z mitasky .
Ale kamarádovi v polsku na stromu klekla baterka. Pak vím o ucpaným filtru v benzínovým čerpadle=odtah domů. Ulámané páčky nebo celé objímky na řidítku - stačí jeden nešikovný pád a hezky nastrčený kámen a pod... Ale je fakt, že až na ten filtr to je dané destinacemi a zvolenými trasami/najetými km motorek

(reakce na) Co se naučit

16.3.2017 v 22:32 | Nahoru | #26
TonyR> tak kiláky se na tom podepíší, to je recht

dva kámoši taky stromky, všeci to máme okolo 30k - 50k najeto a vždy nás dovezli, je to super stroj

(reakce na) Co se naučit

17.3.2017 v 08:16 | Nahoru | #27
TonyR> tak zrovna kvůli ucpanému filtru tahat motorku na vleku domu...to je docela úlet....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist