prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.
1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
Po dosažení 14,5V přepne na proud 50-80mA, ovšem tím to jak píšeš nekončí, kontrolka se přepne jako nabito, ovšem aku má teprve cca 90% kapacity, poté se další den až dva dobíjí tímto nízkým proudem a čeká se až aku naleze opět na 14,4(14,5), nakonec cvakne relátko a přestane se dobíjet úplně. Teprve teď dochází k tomu nejdůležitějšímu pro životnost baterie, rozkladu posledních síranů a formování.
Poté to opět nekončí, nabíječka měří napětí a při poklesu na 12,6 V opět sepne relátko a nabíjí se opět proudem 60mA. Tento stav není opět nijak indikován.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
Jo a moderní nabíječky (z Lidlu ) umí plynulou regulaci ty cvak-relátko...
Naposledy editováno 24.12.2016 10:58:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Japonský křižník silnic sedmdesátýc... Yamaha XS 1100 | Jaratat | 7 | 6.3.2011 v 18:07 rancher |