Téma: Uskladnění baterie
Ahoj,
prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.

1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie

20.12.2016 v 14:34 | Nahoru | #1
Ještě jedno info bych potřeboval. Pokud koupím tzv. udržovací nabíječku http://www.autokell...t/DO-07143/10579274, která vybíjí a nabíjí baterie a zapojím k ní paralelně baterie stejného typu (buď elektrolyt nebo AGM), tak by teoreticky mělo být vše ok a nemusím řešit nabíjení bat. po jedné jednou za měsíc. Co vy na to???

(reakce na) Uskladnění baterie

21.12.2016 v 07:16 | Nahoru | #2

tomas21 píše: Ještě jedno info bych potřeboval. Pokud koupím tzv. udržovací nabíječku http://www.autokell...t/DO-07143/10579274, která vybíjí a nabíjí baterie a zapojím k ní paralelně baterie stejného typu (buď elektrolyt nebo AGM), tak by teoreticky mělo být vše ok a nemusím řešit nabíjení bat. po jedné jednou za měsíc. Co vy na to???


Ne. Nefungovalo by to pořádně ani kdyby byly všechny baterie stejné (tím myslím výrobce, výrobní typ, šarži a stáří), protože i u těch bude jistý rozdíl ve vlastnostech daný výrobníma tolerancema a opotřebením, natož u různých baterií. Nouzově můžeš "natvrdo" paralelně zapojený baterie nabít, pokud jsou všechny v pořádku a máš nabíječku s nějakým maximálním bezpečným nabíjecím napětím kolem těch 14,2 V, ale nemůžeš to nechat takto zapojené dlouhodobě, či trvale, protože vždy nakonec bude nějaká buď nedobitá, nebo přebíjená a pokud bude nějaká z nich poškozená, tak můžeš zničit i ostatní. Takže se to v praxi bez nějakých dalších opatření a nějakýho kontroleru nedělá - třeba se nabíjí po určitý čas a pak se zas odpojí (třeba když máš dvě baterie v autě, jednu startovací a druhou třeba pro karavan, nebo nějaký příslušenství typu chlazení). A ta udržovací nabíječka si s tim neporadí už vůbec, tam ti budou protékat proudy různě mezi nabíječkou a bateriema, mezi bateriema navzájem, v závislosti na stupni nabití jednotlivých baterií, na jejich teplotě (baterie se nabíjením i vybíjením zahřívá a i to mění její charakteristiku) atd., jinak při nabíjení a jinak při vybíjení. Tudy cesta nevede, prostě to postupně budeš muset přehazovat na jednotlivý baterie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Japonský křižník silnic sedmdesátýc... Yamaha XS 1100 Jaratat 7 6.3.2011 v 18:07 rancher

TOPlist