Téma: Uskladnění baterie
8.12.2016 v 10:39
Ahoj,
prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.
prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.
1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
Ještě jedno info bych potřeboval. Pokud koupím tzv. udržovací nabíječku http://www.autokell...t/DO-07143/10579274, která vybíjí a nabíjí baterie a zapojím k ní paralelně baterie stejného typu (buď elektrolyt nebo AGM), tak by teoreticky mělo být vše ok a nemusím řešit nabíjení bat. po jedné jednou za měsíc. Co vy na to???
tomas21 píše: Ještě jedno info bych potřeboval. Pokud koupím tzv. udržovací nabíječku http://www.autokell...t/DO-07143/10579274, která vybíjí a nabíjí baterie a zapojím k ní paralelně baterie stejného typu (buď elektrolyt nebo AGM), tak by teoreticky mělo být vše ok a nemusím řešit nabíjení bat. po jedné jednou za měsíc. Co vy na to???
Ne. Nefungovalo by to pořádně ani kdyby byly všechny baterie stejné (tím myslím výrobce, výrobní typ, šarži a stáří), protože i u těch bude jistý rozdíl ve vlastnostech daný výrobníma tolerancema a opotřebením, natož u různých baterií. Nouzově můžeš "natvrdo" paralelně zapojený baterie nabít, pokud jsou všechny v pořádku a máš nabíječku s nějakým maximálním bezpečným nabíjecím napětím kolem těch 14,2 V, ale nemůžeš to nechat takto zapojené dlouhodobě, či trvale, protože vždy nakonec bude nějaká buď nedobitá, nebo přebíjená a pokud bude nějaká z nich poškozená, tak můžeš zničit i ostatní. Takže se to v praxi bez nějakých dalších opatření a nějakýho kontroleru nedělá - třeba se nabíjí po určitý čas a pak se zas odpojí (třeba když máš dvě baterie v autě, jednu startovací a druhou třeba pro karavan, nebo nějaký příslušenství typu chlazení). A ta udržovací nabíječka si s tim neporadí už vůbec, tam ti budou protékat proudy různě mezi nabíječkou a bateriema, mezi bateriema navzájem, v závislosti na stupni nabití jednotlivých baterií, na jejich teplotě (baterie se nabíjením i vybíjením zahřívá a i to mění její charakteristiku) atd., jinak při nabíjení a jinak při vybíjení. Tudy cesta nevede, prostě to postupně budeš muset přehazovat na jednotlivý baterie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Japonský křižník silnic sedmdesátýc... Yamaha XS 1100 | Jaratat | 7 | 6.3.2011 v 18:07 rancher |