globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádovi shořela...
25.10.2016 v 23:40
Ahoj motorodino,
kamarádovi letos na podzim lehl Transalp popelem, když byl na dovolené v Rumunsku. Pravděpodobně byl důvodem regulátor dobíjení. Havarijní a ani jiné pojištění nad rámec povinného ručení neměl. Takže zbývá jediná možnost, soudní znalec, který to posoudí, vydá stanovisko a pokusit se z Hondy vymámit alespoň něco....... A nebo také nic a prostě se na to vysrat...........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

28.10.2016 v 13:47 | Nahoru | #1
Maxipes_Fík> Samozřejmě že to není lineární, vyzářit ten přebytečný výkon by byla fuška.. Teď ale se nechci hádat, nikdy jsem princip regulátoru do podrobna nestudoval, spíše mě to naopak zajímá z technického hlediska.. Proč tedy by měl tyristor zkratovat vinutí, nebylo by jednodušší při překročení napětí vinutí odpojovat??
Navíc žádný zkrat není nikdy dokonalý, takže nebude 0V - tím pádem v rovnici proud vždy bude a bude se ti zahřívat jak tyristor, tak vinutí alternátoru.. Takhle bys mohl tvrdit, že když zkratuješ autobaterku, tak napětí bude 0V a výkon taky nulový.. Vysvětluj to ovšem těm kabelům, co ti zrovna hoří v ruce...

Jedině, že v případě pernamentně buzeného altíku by se přestalo při zkratu zcela indukovat napětí.. Jinak tam prostě bude vždy něco téct..
Když ale altík odpojím, tak sice mi jeho napětí stoupne, ale nikdy nebude stoupat donekonečna...

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

29.10.2016 v 13:58 | Nahoru | #2

macmanCZ píše: Maxipes_Fík> Samozřejmě že to není lineární, vyzářit ten přebytečný výkon by byla fuška.. Teď ale se nechci hádat, nikdy jsem princip regulátoru do podrobna nestudoval, spíše mě to naopak zajímá z technického hlediska.. Proč tedy by měl tyristor zkratovat vinutí, nebylo by jednodušší při překročení napětí vinutí odpojovat??
Navíc žádný zkrat není nikdy dokonalý, takže nebude 0V - tím pádem v rovnici proud vždy bude a bude se ti zahřívat jak tyristor, tak vinutí alternátoru.. Takhle bys mohl tvrdit, že když zkratuješ autobaterku, tak napětí bude 0V a výkon taky nulový.. Vysvětluj to ovšem těm kabelům, co ti zrovna hoří v ruce...

Jedině, že v případě pernamentně buzeného altíku by se přestalo při zkratu zcela indukovat napětí.. Jinak tam prostě bude vždy něco téct..
Když ale altík odpojím, tak sice mi jeho napětí stoupne, ale nikdy nebude stoupat donekonečna...



Hádat se jistě nebudeme, ale chtělo by to základní znalosti, zkratovat zdroj tvořený vinutím statoru alternátoru s velkou indukčností je mnohem snadnější, než ho při tom, jaký tam protéká proud odpojit, v okamžiku odpojení by došlo k naindukování velkého napětí.

To, že zkrat není dokonalý je jasné, vinutí statoru alternátoru má odpor řádově desetiny ohmu (Ohmův zákon jistě znáš, tak si dokážeš spočítat, že při proudu např. 21 A, to je na jednu fázi 7 A a odporu vinutí 0,2 Ohmu na něm bude úbytek 1,4 V, to znamená ztrátový výkon 9.8 W na jednu fázi a je jedno, jestli se bude těch 21 A z regulátoru odebírat (světla, zapalování, čerpadlo benzínu, vyhřívané hefty, ventilátor chladiče, vstřikování) nebo to bude regulátor zkratovat, protože ten alternátor z principu větší proud nedokáže dodat. Těch zhruba 30 W se pohodlně ve statoru uchladí olejem.

Kdyby se už dávno místo těch tyristorů používaly v regulátoru ke spínání MOSFET tranzistory s odporem kanálu v sepnutém stavu řádově setiny Ohmu, tak by byl regulátor téměř bezztrátový i když o něco dražší.

Nemůžeš srovnávat startovací olověnou akumulátorovou baterii jako zdroj s motocyklovým alternátorem, ten se chová do určitého napětí jako zdroj proudu (to je terminus technikus, to je zdroj, který dá jen určitý maximální proud nezávislý na napětí) kolem dvaceti až třiceti ampér, když se zkratuje, pořád dává jen těch 20 až 30 A, podle toho, jak konstruktér chtěl, na rozdíl od startovací baterky, která dokáže chvilku dát do zkratu stovky ampér, než dojde k destrukci nejslabší části obvodu.

Poslední Tvůj odstavec viz. ten můj předchozí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse


TOPlist