globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádovi shořela...
25.10.2016 v 23:40
Ahoj motorodino,
kamarádovi letos na podzim lehl Transalp popelem, když byl na dovolené v Rumunsku. Pravděpodobně byl důvodem regulátor dobíjení. Havarijní a ani jiné pojištění nad rámec povinného ručení neměl. Takže zbývá jediná možnost, soudní znalec, který to posoudí, vydá stanovisko a pokusit se z Hondy vymámit alespoň něco....... A nebo také nic a prostě se na to vysrat...........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 09:55 | Nahoru | #1

MartinNTV píše: V seznamech soudních znalců sice najdeš tisíce, ale takového, který by do toho šel a kvalifikovaně zjistil proč to shořelo, těžko . Jak už jsem se ptal, jde o to, co z motorky zbylo. Spíš bych hledal odborníka mezi hasičema, resp. mezi znalcema vozidlových elektroinstalací. Většina soudních znalců z oboru motorových vozidel toto nebude schopna opravdu kvalifikovaně posoudit.

ehm, proč tam potom ti soudní znalci jsou?? když nemají dostatečnou kvalifikaci?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 10:43 | Nahoru | #2
Artepx> Já jsem neřek, že nemají dostatečnou kvalifikaci, ale že nebudou schopni to kvalifikovaně posoudit. Podívej se na to realisticky: máš ohořelý vrak, všechny konektory, plasty, hadičky lehly popelem. To co zbylo je požárem silně degradované. Co na tom chceš poznat? Jistě existují metody jak zjistit, co zahořelo jako první. Ale většina znalců je nemá k dispozici, resp. objednala by si je někde. A teď se dostáváme k jádru pudla - cena takové expertizy bude mnohonásobně přesahovat cenu nového motocyklu. Vezme takovou zakázku seriozní znalec? Zaplatí takovou zakázku byť bývalý nešťastný majitel shořelého stroje? A jistě, může se o peníze soudit, ale s kým? S bývalým majitelem? S prodejcem? S výrobcem? Bude platit právníka? Často je v takových případech nejlevnější nechat to být.

Otázka záruky na tzv. "skryté vady" u použitého stroje je jedna z mnoha podivností v našem právním řádě - jistě původně dobře myšlená, dneska 4 měsíce po prodeji motorky za tebou může přijít nový majitel, že mu tam něco shořelo, a že to je skytá vada. Mnozí lidé vyžadují na 10 let starý stroj 2 roky záruku. Mějme trochu soudnosti.
Padlo tady dost slov o přechodových odporech, zkorodovaných konektorech. Mimochodem - dobře navrhnout konektory není jednoduché, jejich vady pak způsobují většinu problémů s elektrikou u starších strojů. A kdo z majitelů starších motorek si je po koupi zkontroloval? Kolik z nich má ulámaný zajišťovací "packy". Kolik z nich je dobastlených a omotaných izolačkou? Myslíte, že to je ok? Myslíte, že s tím výrobce při návrhu el. soustavy počítal?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse
GIVI E41N Keyless Honda XL 700V Transalp Lukas415 3 6.12.2023 v 21:21 docent


TOPlist