globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Transalp nebo Gso
13.10.2016 v 19:13
Zdánlivě nesrovnatelné, ale přesto jsou to mí favoriti.
Řeč je o XL700v a R1150GS. Kterou byste volili vy?

Jsem schopen všeho. Letos jsem projel Bělorusko, Ukrajinu a Rumunsko na 600 hornetu. cca 6500km a ve dvou prosím. :D

Jsou srovnatelné cenou, a nájezdem v cenové relaci kolem 100 000Kč.

pro Alpa hovoří: rok výroby, možná líbivější vzhled, nižší hmotnost
Pro Gso: výkon, 6Q, kardan

Díky za hlas v anketě ;)

14.10 v 10.52
Přidána další možnost ETV 1000 Caponord


Naposledy editováno 14.10.2016 10:52:44
Anketa: Transalp nebo GSo
Transalp XL700V
38%
36
BMW R1150GS
49%
47
ETV 1000 Caponord
14%
13

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 15:51 | Nahoru | #31
Dave81> Jo tak tu rozprasis myty o kardanu a nadhodis dalsi o retezu.

Nejvetsi problem retezu jsou ti pomateni mazaci a cistici co na retez kazdych 300 km strikaji sprejik a kazdych 1000 km ho prohani skrz kettenmax....... Nebot pak vznikaji bludy o narocnosti pece o retez.

Pritom retez je tak krasne jednoducha a nenarocna zalezitost oproti kardanu...

Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 16:32 | Nahoru | #32
Vše se se.e. Nekonečné diskuze, TA není špatný a jistě dobrý cestovatel. Pokud bych jezdil solo tak TA, pokud ve dvou tak jedině 1150, a pokud máš prachy tak 1200 ideál. Hlasuju za můj tým

1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 16:45 | Nahoru | #33
nebo taková oranžová hujda 950 by taky nebyla špatná alternativa. Ale to odbočuju od tématu stejně jako xxx téma řetěz / karda.

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 16:48 | Nahoru | #34
Pulčík> 950 je bezkonkurenční raketa do těžkého offroadu Tazatel chce advenčůru

Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 18:24 | Nahoru | #35
ani jedna nebude uplně spatna kdyz jich jezdi tolik ale upřímně ALP je línej a Gs hnusný...ale v této cenové relaci je takovejch možností...varan v-strom capouš a mé oblibené tdm...ještě to zvaž. ale pokud trváš opravdu pouze na těchto dvou a nerešíš moc peníze za případný servis,nechceš se starat o řetěz a aby to aspon trochu jelo tak vem to hnusný káčátko GS...bože co jsem ti to napsal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 18:57 | Nahoru | #36

Anti píše: Tech> Padací válce jako výhoda?Možná když jsou obepnuté slušnými padacími rámy...

Tys viděl někdy, že praskne válec?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 18:59 | Nahoru | #37

KubaLC8 píše: kardan ti bere vic vykonu

bmw jezdí stejnak na 15% výkonu tak je to jedno. Zase u ktm to při nízkých otáčkách nejede.

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 19:06 | Nahoru | #38

Tech píše: Dave81> Co jsem četl na GS foru, i tam už kvůli němu dost lidí nedojelo a to si motorek asi hledí... Stejně Liška moto cestou necestou, v jižní americe, půjčené GS - ložisko zadního kola KO. 6kkč na 100tkm je myslím podhodnocené, s olejem, ložiskami do paraleveru, kardanem, ložisky kol...a pořád nemáš jistotu že tě to někde na cestě nezastaví - (devil you know is better than devil you dont) - Křížkům co nejdou namazat nevěřím. Řetěz KO pozná každy. A i tak ještě dojede hodně daleko.

Mazat každý den ale taky nejde, k cestovní motorce s řetězem bych viděl scottoiler jako nutnost.

Měnil někdy kříže na tahači návěsů? Děláš to třeba po milion km a třeba jen jeden. Kolikrát se měnil řetěz na prvních aut?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 19:22 | Nahoru | #39
petrumr> Před několika lety jsem se tu na diskuzi ptal,co se stane když položíš boxera a jak se veze po silnici tak potká obrubník.Jeden z diskutujících mi potvrdil že takhle urval válec.Podle mě když s tím třískneš bez padáku někde mezi šutrama,tak to víko ventilů nemůže ustát.

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 19:59 | Nahoru | #40
Anti> máš recht, ventildekl bez padáku procvakneš raz dva. Válce výdrží překvapivě dost, ale urazit se taky nechá. Je to ale dost vzácnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 20:55 | Nahoru | #41
Anti> No a ? Ať si praskne třeba motor vejpůl, hlavně že nemáš nohu namaděru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

15.10.2016 v 13:17 | Nahoru | #42

Tech píše: Anti> No a ? Ať si praskne třeba motor vejpůl, hlavně že nemáš nohu namaděru.


Jsi to ty kdo v souvislosti se spolehlivostí taháš pořekadlo "V Mongolské stepi"...Podle mě nemít nohu na maděru je fajn,ale s děravým ventideklem se do civilizace blbě dostává.Navíc si myslím,že nepotřebuješ boxera abys ochránil nohu.
Zase je to prostě o úhlu pohledu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

15.10.2016 v 13:57 | Nahoru | #43
Anti> Hele nevím co řešíš, asi nepojedu do Mongolska na GS bez nějaké ochrany toho víka a i tak, nezrakvit se v Mongolsku je 100x důležitější než v civilizaci. Víko vezme čert, to něčím záplácaš vždy...

Určitě se to u normální motky da částečně nahradit funkčními padáky, ale tak široké (a pevné) jako válce do stran to nebude nikdy. Mě to přijde praktické, na válci se dá např snadno otočit, lépe se zvedá...samo to má i nevýhody, na nějakých úzkých "single trailech".

A to GS nemusím a snad ho ani nikdy nebudu mít...

(reakce na) Transalp nebo Gso

15.10.2016 v 14:45 | Nahoru | #44
Tech> Nic neřeším.Jen píšu že někdo vidí výhody,jiný naopak nevýhody.Pro mě je boxer nesmysl po všech stránkách,ty sis nějaké výhody našel.Nic jiného v tom nehledej...

Transalp nebo Gso

15.10.2016 v 17:29 | Nahoru | #45
Z těch dvou asi GS, ale Caponard je taky pěkná hračka
Doporučil bych ti velkou tenerku s kardanem, ale ta je za 200 k a víc. Na tu jsem neměl ani já a vzal jsem gs.

Transalp nebo Gso

15.10.2016 v 21:44 | Nahoru | #46
s děravým ventideklem se do civilizace blbě dostává

Pokud se bojíte díry ve ventildeklu tak sebou vozte tohle
www.loctite.as/loctite-ea-3463-114-g-metal-magic-hnetaci-epoxid/
a po večerech si z toho můžete upatlat celou moto

(reakce na) Transalp nebo Gso

15.10.2016 v 22:01 | Nahoru | #47

petrumr píše: bmw jezdí stejnak na 15% výkonu tak je to jedno. Zase u ktm to při nízkých otáčkách nejede.


Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 08:30 | Nahoru | #48
Jestli nekdo na dovolene v Rumunsku zjisti ze ma " uplne KO retezovku" tak to bych chtel videt tu motorku celou
Asi machr na udrzbu
Bohuzel bych se v tomto pripade priklonil k Brambore kdyz jezdi na 15% vykonu .Ale nepolehlivost elektriky na Caponordu?????
Pisou jen hlupaci co vi houno.Staci precist nektera fora a hned zjistis ze se muze posrat uplne vsechno i na nesmrtelne brambore .Kdyz nekdo na motorku sere tak to pak zaplati novy majitel.Ja to mel stejne ale aspon ted vim co jsem na tom udelal a jezdim v klajdu.A Capouch je velmi pohodlna potvora i pro dva.Takze asi tak

Naposledy editováno 16.10.2016 08:54:23

Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 10:51 | Nahoru | #49
..z toho, co jsi dal na výběr a pro cesty ve dvou bramboru. Sám jsem to před léty řešil a mám dávno vyřešeno... ..zatim cca 70.000 km bez jediného zaváhání (model 2003 f plné palbě) s předepsaný servisem a občasným promazáním startéru (tady udělali západoněmečtí soudruzi chybu a nedali to do rozpisu). Dával jsem akorát KN filtr, jinak všechno originál... ..mno... ..a že by to nejelo - na to si moje (i sportovní) okolí nikdy nestěžovalo.. ..nesmíš se bát, dát tomu pořádně napít.. .. pak se rozvášní i tahle "závodní kráva" (Rennkuh)....

Naposledy editováno 16.10.2016 10:52:43

1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 13:32 | Nahoru | #50
Ja vybiral obdobne - Transalp 700 atd... no a skoncil jsem u Tigera 955i a popravde kdybych si ted mel koupit neco jineho, tak nevim. Za cenu Transalpa muzes mit prave toho Tigera a rozdil v motorce je to neskutecny ... ve vsem. Bavoraci se me nelibi, ale co beru, tak Tiger 955 a GS 1150 beru jako plne rovnocene.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 13:59 | Nahoru | #51
Labakov> Jak si spokojen s Tigříkem ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 16:18 | Nahoru | #52
Tech> Je to tezka mrcha pro manipulaci na miste, ale jak se rozjede tak skvele ovladatelna. Pohodlna, da se s tim jezdit silnice, dalnicni presuny i lehky teren (sotoliny, dal uz je to o vaze, ale to u toho GS je uplne stejne). Motor je neskutecny - taha porad a bez der. Jsem fakt spokojenej, premyslel jsem za co vymenit (chci lehci, uz starnu) ale proste nemam co vybrat - dvou/trivalcu s vahou kolem 180kg fakt moc neni, tezsi uz smysl nemaji, protoze Tiger ma 230kg.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 16:41 | Nahoru | #53
Labakov> Aha, no ona váha je taky jen číslo...LC8 váží něco jak Tigr, ale těžiště a rozložení hmotnosti určitě dělá svoje...tříval znám z Tigra 1050, ale ten mi jinak moc nesedí. Je to spíš motárd s hrozně strmým řízením než pohodlné cenduro.

Všichni by chtěli výkonné víceválcové cenduro pod 200kg, ale to prostě nejde reálně postavit. Snad KTM 800 by mohla být alespoň na hranici...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 19:56 | Nahoru | #54
Tech> Váha není jen číslo.A dvouvál pod dva metráky jsem měl .Jenže on do toho kecá i rozvor,rozměry kapotáže,trojůhelník stupačky sedlo řidítka a pár dalších věcí...
Ale na delší cestování bych to neřešil,když se navěsí bagáž tak je všechno těžký.

(reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 20:23 | Nahoru | #55
Tech> 1050 uz je silnicni stihacka. 955 je jeste stara skola, poctive udelane cenduro a tak trochu kovarska prace. Ja bych ani nechtel nijak extra vykonne, kolem 60-70koni staci, jen at je to lehci, jenze i kdyz ona mala Honda CB500X ma 196kg...

Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 20:23 | Nahoru | #56
Šmarjá kluci. Vysrat se může vždycky všechno a kdykoli, i nová věc se posere, o tom žádná. Takže držme se zadání: Co je nejlepší??? Nic není nejlepší. Tazatel se musí rozhodnout sám a nemá dát na rady místních zaujatých majitelů. Prostě ozkoušet co mu bude vyhovovat. Všecky kecy ostatních, tedy nás, jsou k ničemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 20:50 | Nahoru | #57
Anti> Který to byl ? Fakt měl pod dva i s plnou nádrží ? Nekroutil se v zatáčkách 100km/h + ? Měl alespoň 70HP ?

Labakov: A co spolehlivost ? Četl jsem cestopis, kdy měli nějaké problémy s dobijením....

Naposledy editováno 16.10.2016 20:52:51

Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 21:09 | Nahoru | #58
Byl to předchozí stroj.Psaných 189 suchá,při výměně originálního výfuku to mohlo být tak -8 Kg,takže s plnou(nikdy jsem to nezažil) to by mohlo být cca 2-3 kila přes.Motor byl ze stříkačky Monstera,šestikvalt,psaných 54 Kw.Podvozek byl spíš na silnice než enduro.Naprosto stabilní a dost tvrdý. Na cestování super,na moje šontání 10km do práce přes tři vesnice to bylo jak s kanónem na vrabce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 21:19 | Nahoru | #59
Tech> Tak ten cestopis jsem byl mozna ja Odesel stator nabijeni, proste spaleny, zkrat. To se stane na cemkoliv. Jinak naprosto bez problemu a nejsou znamy problemy.

(reakce na) Transalp nebo Gso

16.10.2016 v 21:30 | Nahoru | #60
Labakov> Je to možný. Dík, super motka to asi bude. Až mě přestane bavit drapákovat, možná to je cesta z TA, než bude na AT1000.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse


TOPlist